Jump to content
Sławek1

Legacy 2.0 , 2,5 , 3.0 2003-2009 wady i zalety

Recommended Posts

Jeździłem kilka lat Legacy 2.0 138KM i z grubszych rzeczy: oczywiście dwumasa (po konwersji na jednomasę jest spokój), wizkoza i łożyska w skrzyni. Reszta to pierdoły w zawieszeniu. Żałuję, że nie założyłem LPG. 

Teraz mam OBK 2.5 (wersja US, wcale nie należy się ich bać) i jest o niebo lepiej. Raz, że taniej bo od razu zamontowałem gaz, a dwa że poziom wypasu jest nieporównywalny (łącznie z super audio Harman/Kardon). Do tego automat, więc idealnie.

Z minusów, mogłoby być nieco ciszej, zwłaszcza na autostradzie, no ale to 4EAT, więc przy licznikowych 140 jest 3300rpm.

 

Przekładnia na skręconych kołach stuka chyba w każdym Subaru, trzeba się przyzwyczaić :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przekładnia na skręconych kołach stuka chyba w każdym Subaru, trzeba się przyzwyczaić :)

 

no właśnie, to mnie chyba najbardziej denerwuje w moim Legasiu. Wszystko sprawdziłem, wymieniłem wszystkie podejrzane części a i tak dalej stuka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrzynia 5EAT jest technologicznie taka sama jeśli chodzi o to co zamknięte w obudowie. Natomiast peryferia (oprogramowanie sterownika, łopatki lub ich brak) są różne.

Generalnie Si-Drive ma debilne programy i zmusza do używania łopatek.

Najlepsze oprogramowanie (dla mnie) ma spec B przedlift.

Dobrze, że łopatki działają zawsze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak u Was z "miękkim lakierem" podatnym na zadrapania nawet po myjni automatycznej?

 

fakt, raz tylko pojechałem na myjnię automatyczną... na szczęście polerka i woskowanie pomogły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie czytam wątek i nadal nie wiem który silnik wybrać do Outbacka. Che kupić auto z 2007/2008 Mousi to być outback w automacie.   Który  silnik jest mniej awaryjny 2,5 czy 3.0? Nie zależy mi na osiągach. A litr paliwa w jedną czy drugą tez nie robi różnicy. Zaznaczam, że Auto będzie  zagazowane.    Jak tak czytam to gdzieś to Subaru zaczyna się robić mitologią ale mimo wszystko przyciąga jak magnez. 

Edited by Mateuszek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legacy 2.0 138 KM, hałasujące jarzma hamulcowe, grzechotka z przekładni na nierównościach, ciut za sztywne zawieszenie każda dziura nasza lecz na zakrętach OK  ;-) wiem wiem coś za coś, powinna być inna skrzynia do tego silnika jest on za słaby. porysowana szyba boczna, zacinająca się klamka w bagażniku, wysokie koszty części zamiennych

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie czytam wątek i nadal nie wiem który silnik wybrać do Outbacka. Che kupić auto z 2007/2008 Mousi to być outback w automacie.   Który  silnik jest mniej awaryjny 2,5 czy 3.0? Nie zależy mi na osiągach. A litr paliwa w jedną czy drugą tez nie robi różnicy. Zaznaczam, że Auto będzie  zagazowane.    Jak tak czytam to gdzieś to Subaru zaczyna się robić mitologią ale mimo wszystko przyciąga jak magnez. 

Lepszy jest 3.0 ale do gazu to zdecydowanie 2.5. Ja bym zastanawiał sie nad gazowaniem przy przebiegach ponad 20tkm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie czytam wątek i nadal nie wiem który silnik wybrać do Outbacka. Che kupić auto z 2007/2008 Mousi to być outback w automacie. Który silnik jest mniej awaryjny 2,5 czy 3.0? Nie zależy mi na osiągach. A litr paliwa w jedną czy drugą tez nie robi różnicy. Zaznaczam, że Auto będzie zagazowane. Jak tak czytam to gdzieś to Subaru zaczyna się robić mitologią ale mimo wszystko przyciąga jak magnez.

Jak litr paliwa nie robi różnicy to po co gaz? ;) Swoim H6 jeżdżę na benzynie i w takiej konfiguracji mogę go szczerze polecić. LPG nie mam to się nie wypowiem, ale wieść forumowa niesie, że do LPG lepszy jest 2.5...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli nie zależy Tobie na osiągach i będzie montowany gaz, to moim zdaniem silnik 2.5 Mam taki 2.5 SOHC w legacy. Gazu nie zakładałem, bo robię śmiesznie małe przebiegi, ale przed zakupem zgłębiałem temat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0 poleciłbym do miasta, mniejsze spalanie w korkach ;)  a na dłuższe trasy (autostrady) zdecydowanie 3.0. Zależy gdzie i jak będziesz poruszał się cześciej. Jeśli ważna jest dla Ciebie kwestia wyposażenia to np. wersja 2.0 REn jest prawie tak samo dobrze doposażona co 3.0Rn ;)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólne plusy generacyjne:

samochody bardzo trwałe i udane konstrukcyjnie. 2,0 nie nadaje się na trasy (głośno, spalanie) za to do miasta rewelacja. H6 nieco twardawe ale daje sporo frajdy z jazdy, pochłania kilometry jak szalone, pewne bez względu na warunki i prędkość. Pozwala pognębić ludzi w EVO ;))

Ostatni model bez ramek, niezłe fotele, rewelacyjne oświetlenie, ergonomia.

 

Z typowych problemów:

- gumy stabilizatora co 25kkm

- padające moduły zamków w tylnych drzwiach

- przycinające się mechanizmy otwierania maski (korozja) i klapy

- hamulce bez rewelacji, w H6 krzywiące się tarcze

- audio masakra

- korozja podwozia

- wadliwy potencjometr podświetlenia deski rozdzielczej i ekrany/wyświetlacze centralne

- przednie szyby mało odporne na odpryski

 

NIe zamienię H6 na nic oprócz polifta ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam H6 ale OBK. Nie wszystkie wady potwierdziłbym, ale ten wątek o gnębieniu EVO bardzo mnie się podoba  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To gnębienie EVO to chyba zanim w EVO turbo zacznie żyć ;)

 

Nie zgadzam się co do tarcz, wiem, że jest to znany problem, ale powtórzę za swoim mechanikiem: trzeba je dobrze ułożyć :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam to samo zdanie. Mam założone tarcze TRW+klocki EBC zielone i przebieg na nich ok. 9 tyś. km i jest naprawdę ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do gnębienia, zależy na kogo trafisz za kólkiem. Zazwyczaj na prostej podłoga, a zakręty to już dla wielu równologła rzeczywistośc.. ;))

 

co do tarcz, problem u mnie się powtarza jak i u znajomego. OEMy nie zdają egzaminu, przy następnej wymianie zainwestuję zapewne w zestaw EBC i dam znać jak wypadł w porównaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EVO(wszystkie generacje) jest tak brzydkie, że nie wziął bym go za darmo. Taka tam subiektywna ocena

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

rzy następnej wymianie zainwestuję zapewne w zestaw EBC i dam znać jak wypadł w porównaniu.

 

Ja już wiem jak wypada w porównaniu.

Tarcze mogą być EBC Turbo Groove lub nacinane Hawk-i.

Klocki to albo co najmniej Hawk HPS lub EBC Yellow.

Przestrzegam przed EBC Red. Kiedyś zdawało mi się że są dobre. I miałem rację.... zdawało mi się.

Hawk HPS ma lepszą odporność na przegrzanie, a przegrzany nie powoduje bicia tarcz. A EBC Red niestety tak...

Moje uwagi dotyczą tej konkretnej referencji (klocki do tarcz 316mm).

Share this post


Link to post
Share on other sites

O widzisz cenne info a ja kolejne klocki miałem zamiar właśnie EBC red założyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu ‎2015‎-‎09‎-‎18 o 21:35, aczkolwiek napisał:

 

 

Z typowych problemów:

- gumy stabilizatora co 25kkm

- padające moduły zamków w tylnych drzwiach

- przycinające się mechanizmy otwierania maski (korozja) i klapy

- hamulce bez rewelacji, w H6 krzywiące się tarcze

- audio masakra

- korozja podwozia

- wadliwy potencjometr podświetlenia deski rozdzielczej i ekrany/wyświetlacze centralne

- przednie szyby mało odporne na odpryski

 

NIe zamienię H6 na nic oprócz polifta ;))

 

Gumy stabilizatora to chyba zależy głównie po jakich drogach się jeździ, ale dobrej jakości powinny wytrzymać nieco więcej niż 25 tys km....

mechanizmy otwierania maski i klapy? Nigdy nie miałem z tym problemów.

Hamulce to rzecz względna - w wersji 2.5 GT są przyzwoite, acz nie rewelacyjne. Nie gorsze niż w innych autach tego segmentu z tych lat.

Audio masakra?? To tez kwestia wersji. Wersje na rynek USA mają na prawde bardzo przyzwoite nagłośnienie.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

O klockach EBC Yellow są rózne opinie. 

Polecam do 3.0R EBC nacinane + HPSy i bajka jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...