Skocz do zawartości

Legacy 2.0 , 2,5 , 3.0 2003-2009 wady i zalety


Sławek1

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

- Absurdalnie kiepskie audio

 

Uwaga: Nie dotyczy wersji Legacy GT, która to jako przeznaczona na rynek amerykański (i tam produkowana) posiada całkiem niezłe nagłośnienie :thumbup: .

Także serdecznie polecam jakby co.... H6 spec.b był dla mnie zdecydowanie za mało dynamiczny ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wersję po lifcie i wejścia aux nie mam :) Gdzieś znalazłem to na liście ówcześnie dostępnych opcji.

 

Na hamulce nie narzekam (H6 ma tarcze 316mm z przodu).

 

Ogólnie nic się nie psuje, leję paliwo i jeżdżę - miałem tylko jedną przygodę z pompą wspomagania (opisałem to na forum), na szczęście niedrogą

 

Tak samo możesz nie mieć szyberdachu, czy dywaników welurowych. Radio ma wejście ito AuX oraz Video, w zależności od konfiguracji mógł mieć dołączony kabelek i wyprowadzony 1 lub 3 wejscia w schowku lub nie. Dziwne to polityka ale tak było, ważne, że radio ma wejście i stosunkowo łatwo je dołożyć. Choć osobiście uważam je za zbędne skoro mozna sobie nagrac płytę DVD-DL z mp3 :).

Tarcze 316 mam i ja (choć znów dziwna polityka, bo Obk std ich nie miały), daleko im do dobrych hamulców. Byle Ausi czy BMW z 2.0 ma min takie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

316 mm w Spec B. W moim 294 przód i 274 mm z tyłu. Trzeba po prostu klocki z tarczami dobrze dobrać. Teraz mam zielone EBC i tarcze TRW ale kolejne klocki dam EBC czerwone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W 2004 nie są. Mam H6 to wiem i ostatnio wymieniałem - 294 mm przód i 274 tył.

 

Bo masz Outbacka a nie Legacy. Legacy 3,0 (KAŻDE) i Legacy GT mają 316/290mm, a Outback H6 ma 294/274mm z czego tył niewentylowany - pisałem już o uwstecznionych hamulcach w OBK-u. Nie rozumiem tego, ale podobno konstruktorzy FHI powinni wiedzieć najlepiej dlaczego tak zrobili.

 

Więc proszę nie mieszać Legacy i Outbacka, bo to dwa różne modele. Dużo jest elementów wspólnych, ale jest też dużo różnic (na niekorzyść Outbacka - ale taka jest cena zwiększonego prześwitu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ten zwiększon

 

 

W 2004 nie są. Mam H6 to wiem i ostatnio wymieniałem - 294 mm przód i 274 tył.

 

 jest też dużo różnic (na niekorzyść Outbacka - ale taka jest cena zwiększonego prześwitu)

No ten zwiększony prześwit faktycznie na niekorzyść Outbacka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W 2004 nie są. Mam H6 to wiem i ostatnio wymieniałem - 294 mm przód i 274 tył.

 

Bo masz Outbacka a nie Legacy. Legacy 3,0 (KAŻDE) i Legacy GT mają 316/290mm, a Outback H6 ma 294/274mm z czego tył niewentylowany - pisałem już o uwstecznionych hamulcach w OBK-u. Nie rozumiem tego, ale podobno konstruktorzy FHI powinni wiedzieć najlepiej dlaczego tak zrobili.

 

Więc proszę nie mieszać Legacy i Outbacka, bo to dwa różne modele. Dużo jest elementów wspólnych, ale jest też dużo różnic (na niekorzyść Outbacka - ale taka jest cena zwiększonego prześwitu).

 

 

Dokładnie tak jest, tym bardziej dziwi ta decyzja, iż Legacy jest lżejszym autem :huh: .

Odnośnie doboru klocków / tarcz to przerabiałem rożne, nie miały one wyczuwalnego wpływu na sprawność :( . Na wichrowanie i trwałość tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja od mojego serwisanta usłyszałem coś innego. Poszczególne rodzaje klocków - temat był akurat o EBC daje procentowo większą skuteczność od oryginałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja od mojego serwisanta usłyszałem coś innego. Poszczególne rodzaje klocków - temat był akurat o EBC daje procentowo większą skuteczność od oryginałów.

 

Mój mówił dokładnie odwrotnie, nie ma co kombinować i lepiej stosować OEM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A ja od mojego serwisanta usłyszałem coś innego. Poszczególne rodzaje klocków - temat był akurat o EBC daje procentowo większą skuteczność od oryginałów.

Mój mówił dokładnie odwrotnie, nie ma co kombinować i lepiej stosować OEM.

I mój tak mówi - może to ten sam? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OEM tuleje to się zgodzę bo najtrwalsze. A co tu niby jest do kombinowania? Dobre tarcze jednego producenta i klocki innego, żeby dobrze, skutecznie hamowało i nie piszczało wnerwiająco  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ten zwiększon

 

 

W 2004 nie są. Mam H6 to wiem i ostatnio wymieniałem - 294 mm przód i 274 tył.

 

 jest też dużo różnic (na niekorzyść Outbacka - ale taka jest cena zwiększonego prześwitu)

No ten zwiększony prześwit faktycznie na niekorzyść Outbacka ;)

Czytaj proszę ze zrozumieniem. Przecież napisałem, że minusy są ceną za zwiększony prześwit, a nie że prześwit jest minusem ;) .

Prześwit bywa plusem, ale mnie osobiście nie jest potrzebny w Legacy a w teren są inne, znacznie lepsze niż Outback i Forester wozy. Jeden z nich nawet mam :P .

Więc reasumując, moim zdaniem nie warto za te parę cm prześwitu płacić gorszymi hamulcami, wolniejszą przekładnią kierowniczą, gorzej trzymającymi fotelami, gorszą charakterystyką prowadzenia się auta na asfalcie i równych szutrach i zwiększonym zużyciem paliwa oraz gorszymi osiągami (Outback jest cięższy i ma większe koła i to jest chyba powód, że pod moją nogą Legacy H6 pali ok 1l noPB mniej na 100km niż Outback H6).

Jedyne co mi się podoba w OBK-u, to listwy poszerzające nadkola - eh... jakby go tak obniżyć z 8cm i dać wyszerzone felgi wraz z upgrade'm całej technologii do standardu Legacy... wyszedłby całkiem spoko wóz. I najlepiej w sedanie... :D .

Albo lepiej... zastosować listwy do Legacy.... chyba będzie prościej ;) .

Edytowane przez house_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z minusow, ktore ja kojarze (Legas MY07 2.0 DOHC), kolejnosc przypadkowa:

- problem z ukladem poziomowania xenonow

- rdzewiejacy trojnik wydechu (z tylu, przed tlumikami)

- rdzewiejacy pierscien uszczelniajacy wydechu (razem ze srubami, czasami sprzezynkami)

- odchodzacy lakier z oryginalnych felg (korozja alusow?)

- problem z dostepnoscia zamiennika pompy wody z 2 przeciwleglymi kroccami

- padajace laczniki stabilizatorow

- regulacja luzow zaworowych wlasciwie tylko na wyciagnietym silniku (jesli konieczna po sprawdzeniu "na aucie")

- z dwumasa nie mialem jeszcze problemu, ale trzeba miec swiadomosc, ze predzej czy pozniej sprzeglo sie skonczy :/

 

Niektore punkty troche "na sile", ale wypadalo wymienic. Najczesciej w moim Legasiu wymieniam... bateryjke w pilocie ;) Chyba trafilem na kiepskie baterie :D

 

T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze dodam:

- stuki maglownicy na skręconych kołach przy pokonywaniu poprzecznych nierówności

- opadający tył, szczególnie  w kombi

- pogwizdująca skrzynia biegów 5MT

- zbyt wczesna korozja podwozia

- błędy/awarie pompy lub zaworów powietrza wtórnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No podobno Obsidian Black jest "miękki". Mój lakier ma te 11 lat więc jakieś rysy się znajdą. Ja myję na ręcznej i nie zauważyłem "nowych" nabytków.

 

mam taki lakier na swojej H6 i niestety określenie miękki jest eufemizmem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem 2.0 sohc AT auto nie zawodnie idealne pod gaz, tanie w naprawach jeśli takie się zdarzą...lecz sprzedałem bo było za wolne jak dla mnie (do normalniej jazdy spokojnie wystarczy tylko z wyprzedzaniem gorzej) Spalanie 12l gazu ciężko mi było spalić więcej i mniej. :) teraz jeżdżę Foresterm 2.5XT i tęsknię za gazem w aucie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po urlopie. Średnie spalanie po 2100km to 10.4l/100km.

Wady to stukające przekładnia kierownicza na mocno skręconych kołach i hamulce.

Wcześniej jeździłem 2.0dohc (przedlift) i hamował jeszcze gorzej niż obecne H6(polift), a jeszcze wcześniej BMW e46 i w tej kwestii bemka demoluje Legacy.

A ja od mojego serwisanta usłyszałem coś innego. Poszczególne rodzaje klocków - temat był akurat o EBC daje procentowo większą skuteczność od oryginałów.

Kiedyś w Motorze był test klocków z którego wynikało, że nawet najtańsze hamują tak samo jak te najdroższe Edytowane przez Szklany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po urlopie. Średnie spalanie po 2100km to 10.4l/100km.

Wady to stukające przekładnia kierownicza na mocno skręconych kołach i hamulce.

Wcześniej jeździłem 2.0dohc (przedlift) i hamował jeszcze gorzej niż obecne H6(polift), a jeszcze wcześniej BMW e46 i w tej kwestii bemka demoluje Legacy.

A ja od mojego serwisanta usłyszałem coś innego. Poszczególne rodzaje klocków - temat był akurat o EBC daje procentowo większą skuteczność od oryginałów.

Kiedyś w Motorze był test klocków z którego wynikało, że nawet najtańsze hamują tak samo jak te najdroższe

Dokladnie tez probowalem roznych i przez pierwsze km wydawalo mi sie ze jest super. Jak emocje opdly okazywalo sie ze hamuja tak samo. Imho nie ma co kombinowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kiedyś w Motorze był test klocków z którego wynikało, że nawet najtańsze hamują tak samo jak te najdroższe

Dokladnie tez probowalem roznych i przez pierwsze km wydawalo mi sie ze jest super. Jak emocje opdly okazywalo sie ze hamuja tak samo. Imho nie ma co kombinowac.

 

Może w przypadku chińskie vs uliczne markowe jest podobnie.

Ale DOBRE klocki od tanich dzieli przepaść - i w cenie i w skuteczności hamowania - szczególnie w powtarzalnych wielokrotnie hamowaniach - po prostu nie puchną.

Oprócz tego są klocki specjalistyczne, które kosztem błyskawicznego zużywania tarcz są niemal niewrażliwe na przegrzanie itd itp.

Co innego droga hamowania - tu decydują opony, sprawność zawieszenia i masa auta a dopiero potem rodzaj klocka hamulcowego.

 

 

 

teraz jeżdżę Foresterm 2.5XT i tęsknię za gazem w aucie :)

 

To zagazuj. W czym problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...