Skocz do zawartości

Legacy 2.0 , 2,5 , 3.0 2003-2009 wady i zalety


Sławek1

Rekomendowane odpowiedzi

Zamierzam kupić Legacy. Zastanawiam się nad wersją silnikową (diselek z wiadomych względów nie wchodzi w rachubę) nie uwzględniając amerykanów (bo w cuda nie wierzę). Do jedynych istotnych różnić należy chyba (??) tylko rodzaj silnika. Zwiększone zużycie paliwa w mieście oceniam na 2 litry (chyba, że jest inaczej) i to mnie nie przeraża. Różnice w cenie aut używanych 5-10 lat nie są porażające natomiast nie wiem jak wyglądają koszty potencjalnych napraw. Może Wasze opinie rozwieją moje wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz auto tanie w eksploatacji i maksymalnie niezawodne, to 2,0SOHC 138KM z lat 2004-2005, lub 2,0DOHC EJ20F z lat 2006- - lpg bez przeciwskań + długowieczne silniki.

Jeśli chcesz niezawodne i z rozsądnymi kosztami eksploatacji - 3,0 H6 - niezłe osiągi. Lpg opłaca się, ale trzeba pamiętać o kosztownej regulacji zaworów i o tym, że wymiana uszczelki pod głowicą potrafi mocno zaboleć.

Jeśli chcesz szybkie auto i koszty nie są najważniejsze, tylko Legacy GT - 2,5T jest znacznie dynamiczniejsze niż 3,0 - a dodatkowo można podnieść moc.

Niestety jest to tylko wersja amerykańska, ale można trafić na egzemplarze z nienagannym nadwoziem.

 

Odradzam wersję 2,5 wolnossącą - to taki zgniły kompromis. Trwałość silnika może być niezadowalająca, a osiągi stosunkowo słabe.

 

Trzeba też pamiętać, że np. takie Legacy 2,0 i 3,0 to 2 różne technologicznie samochody w tej samej skorupie - inne silniki, skrzynie biegów, układy kierownicze czy hamulcowe. Nawet różnią się poziomem wyciszenia. Oczywiście ze wskazaniem na H6.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, niedawno kupilem swoje pierwsze subaru Legacy 2006r 2l 165KM.

Na dzien dobry wymienilem sprzeglo (auto kupione z pelna swiadomoscia ze do wymiany). Koszt z wymiana oleju w skrzyni to okolo 1700zl z robocizna.

Wczoraj wymiana lacznikow drazka stabilizatora tyl - 200zl z robocizna. Wiecej usterek auto nie ma (mam nadzieje - serwis gdzie sprawdzalem nic wiecej nie zauwazyl). Natomiast kupilem auto z gazem i od razu wywalilem LPG. Malo jezdze, a czytajac to forum odnosi sie wrazenie, ze jedyne problemy jakie ludzie zglaszaja (zwiazane z silnikiem) to wlasciciele LPG. U mnie tez zanim zdjalem falowaly obroty, przed samym zakupel zapalil sie CheckEngin. Wlasciel od ktorego kupowalem usunal usterke, ale ja wole dmuchac na zimne. No i regulacja zaworow w tym silniku mocno boli.

Spalanie na odcinku okolo 1500km (glownie trasa z predkosciami okolo 140km/h) wyszlo 9.4l wg komputera.

PS. Nastepne auto, jak bozia pozwoli bedzie to Outback. Legacy jest dla mnie ciut za niskie i w niektore miejsca na ryby nie dojedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2.0 NA 165 KM (EJ204) AT z 2007 roku, kupiony 11 miesięcy temu, przebieg aktualny 201 000 km, w aucie nie mam LPG. Spalanie średnie z 13000 km wychodzi mi 9,2 l/100 km (minimum 7,5 l/100 km, maks 13,68 l/100 km) - dane z dystrybutora, komputer lubi zaniżać o około 0,5 l/100 km.

 

z rzeczy eksploatacyjnych:

- wymieniłem wszystkie płyny, olej w silniku, olej w dyfrach, olej w AT, płyn hamulcowy, płyn od wspomagania - wszystko Millers + filtry - 800 zł (najdroższa jest wymiana w AT bo tam dużo oleju wchodzi i są dodatkowo dwa filtry)

- akumulator (w aucie jeszcze był fabryczny PANASONIC, koszt 320 zł)

- tarcze i klocki hamulcowe z przodu (Brembo MAX + ferodo - 480zł)

- tuleje stabilizatora z przodu i z tyłu na poliuretanowe - 137zł

- filtr kabinowy - 44 zł

- serwis klimatyzacji z wymianą czynnika  - 200 zł

- i przy 200 000 km, rozrząd z pompą wody i płynem chłodzącym + Olej z filtrem (Motul X-MAX 0w40) - 1990 zł

 

do wymiany mam w najbliższym czasie drążki kierownicze z końcówkami.

 

od wymiany do wymiany silnik nie bierze oleju i bardzo ładnie pracuje, auto generalnie nie sprawia żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem Legacy 04 2.0L 138 KM przez 4 lata. Z napraw/wymian eksploatacyjnych to bylo: konwersja sprzegla na jednomasowe, wszystkie gumy zawieszenia z przodu I z tylu. Najwieksza zaleta auta: naped/trakcja. Najwieksza wada: slabe hamulce. Z powodow rodzinnych musialem sprzedac (nie miesci trojki malych dzieci w fotelikach na tylnej kanapie - no ale jest wiele aut, ktore tego nie oferuja).  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie miasto to okolo 12l/100. To 9.4 to okolo 1200km trasa (nad morze i z powrotem) i 300 po miescie. Na mniej jak 10 w normalnej eksploatacji nie licze :). U mnie malzonka ma ciezka noge i spalila bak po okolo 500km w jedna strone. Nie miala gdzie zatankowac i jechala na rezerwie z dusza na ramieniu. Tak sie wystraszyla ze do domu znad morza jechala grzecznie 110-130km/h :). Stad pewnie tylko 9.4 srednio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sie zastanawiam skad wam sie bierze tak niskie spalanie, jak mam spalanie ponizej 10l to szampana otwieram :) jedynie samą trasą idzie zjesc do tych 9l,

Hehe. Ostatnio wracałem z długiego weekendu. Tankowałem LPG w Nowym Targu i wracałem przez Krynicę, Jasło do Lublina. Spalanie wyszło z przeliczenia 9.1L/100km LPG. Biorąc pod uwagę cenę 1.83zł/1L wychodzi ~17zł/100km. Taki zły ten LPG. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sie zastanawiam skad wam sie bierze tak niskie spalanie, jak mam spalanie ponizej 10l to szampana otwieram :) jedynie samą trasą idzie zjesc do tych 9l,

 

u mnie 2/3 dystansu jest po autostradach/drogach szybkiego ruchu/drogach krajowych, reszta w niezbyt zakorkowanym mieście (za to na krótkich dystansach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam legasia od pazdziernika 2,0 137km

na dzien dobry z drobnych napraw i wszelkich wymian poszlo 2700

ale od tego czasu nic nie dokladam, a jezdzi bardzo ladnie plynnie dosc cicho

w miescie pali ok 10 a w trasie ok 7.5-8.5

zalozylem lpg za 2400 (stag 200 go fast) - targa tego gazu 10/100 

 

mam nowe opony zima/lato i o nic sie nie martwie

wiem ze sa mocniejsze wersje ale na prawde rewelacyjnie sie wyprzedza - wystarczy tylko wiedziec ze nalezy chwilke wczesniej zaczac przyspieszac i lekko zredukowac a od 4k rpm to dobrze trzymac kierownice (na polskich drogach) i leci do przodu

 

na prawde bardzo wdzieczne auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

tak sie zastanawiam skad wam sie bierze tak niskie spalanie, jak mam spalanie ponizej 10l to szampana otwieram :) jedynie samą trasą idzie zjesc do tych 9l,

 

Hehe. Ostatnio wracałem z długiego weekendu. Tankowałem LPG w Nowym Targu i wracałem przez Krynicę, Jasło do Lublina. Spalanie wyszło z przeliczenia 9.1L/100km LPG. Biorąc pod uwagę cenę 1.83zł/1L wychodzi ~17zł/100km. Taki zły ten LPG. :)

Piękny wynik :) przy jakiej średniej prędkości ? Ostatnio jechałem A4 moim dziadkiem 160-180 km/h i spalanie ok 12-13 l lpg :)

Ej 20 sohc rulessss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

tak sie zastanawiam skad wam sie bierze tak niskie spalanie, jak mam spalanie ponizej 10l to szampana otwieram :) jedynie samą trasą idzie zjesc do tych 9l,

Hehe. Ostatnio wracałem z długiego weekendu. Tankowałem LPG w Nowym Targu i wracałem przez Krynicę, Jasło do Lublina. Spalanie wyszło z przeliczenia 9.1L/100km LPG. Biorąc pod uwagę cenę 1.83zł/1L wychodzi ~17zł/100km. Taki zły ten LPG. :)

Piękny wynik :) przy jakiej średniej prędkości ? Ostatnio jechałem A4 moim dziadkiem 160-180 km/h i spalanie ok 12-13 l lpg :)

Ej 20 sohc rulessss

 

Spacerowo 80-100km/h. Średniej nie liczyłem. Na A2 faktycznie żłopnął 13l/100 LPG. Po Lublinie średnia wychodzi mi 12-13l LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzam kupić Legacy. Zastanawiam się nad wersją silnikową (diselek z wiadomych względów nie wchodzi w rachubę) nie uwzględniając amerykanów (bo w cuda nie wierzę). Do jedynych istotnych różnić należy chyba (??) tylko rodzaj silnika. Zwiększone zużycie paliwa w mieście oceniam na 2 litry (chyba, że jest inaczej) i to mnie nie przeraża. Różnice w cenie aut używanych 5-10 lat nie są porażające natomiast nie wiem jak wyglądają koszty potencjalnych napraw. Może Wasze opinie rozwieją moje wątpliwości.

 

Kolejny minus, że nie jest ... Outbackiem. Poza względami praktycznymi, szczególnie odczuwalnymi w mieście i poza asfaltem, ma znacznie bardziej trwałe zawieszenie, tzn nie ma opadających tylnich sprężyn, co jest szczególnie ważne przy lpg.

Silnik to prosty wybór szukaj H6, jak nie znajdziesz wybierz 2.5.

Różnica w spalaniu to ok 1,5l lpg,  ztym że to przy średnim, w trasie prawie nie ma różnicy, w mieście jest ok 2l, im większe korki tym może więcej rosnąć. Jeżeli ktoś jeździ poza miastem + względnie małe miasto bez korków różnica może być poniżej 1l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm z wad przychodzą mi na myśl tylko pierdoły typu:

- Brak Auto we wszystkich 4 szybach,

- Brak pamięci lusterek

- Gorsze wygłuszenie z tyłu (no ale ja tam nie jeżdżę)

- Absurdalnie kiepskie audio i brak wejścia aux

 

Jak widać, same pierdoły :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm z wad przychodzą mi na myśl tylko pierdoły typu:

- Brak Auto we wszystkich 4 szybach,

- Brak pamięci lusterek

- Gorsze wygłuszenie z tyłu (no ale ja tam nie jeżdżę)

- Absurdalnie kiepskie audio i brak wejścia aux

 

Jak widać, same pierdoły :)

 

3 pkt dotyczy tylko Legacy. 4 pkt dotyczy tylko wersji przed FL,

 

Ja dodam jeszcze z wad kiepskie siedzienia, w wesjach z elektryka jest troche lepiej bo te krotkiej siedzisko mozna sobie podniesc (przod). Wszytskie tez mialy kiepskie audio i hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wersję po lifcie i wejścia aux nie mam :) Gdzieś znalazłem to na liście ówcześnie dostępnych opcji.

 

Na hamulce nie narzekam (H6 ma tarcze 316mm z przodu).

 

Ogólnie nic się nie psuje, leję paliwo i jeżdżę - miałem tylko jedną przygodę z pompą wspomagania (opisałem to na forum), na szczęście niedrogą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...