Sławek1 Posted June 16, 2015 Share Posted June 16, 2015 Zamierzam kupić Legacy. Zastanawiam się nad wersją silnikową (diselek z wiadomych względów nie wchodzi w rachubę) nie uwzględniając amerykanów (bo w cuda nie wierzę). Do jedynych istotnych różnić należy chyba (??) tylko rodzaj silnika. Zwiększone zużycie paliwa w mieście oceniam na 2 litry (chyba, że jest inaczej) i to mnie nie przeraża. Różnice w cenie aut używanych 5-10 lat nie są porażające natomiast nie wiem jak wyglądają koszty potencjalnych napraw. Może Wasze opinie rozwieją moje wątpliwości. Link to comment Share on other sites More sharing options...
okojack Posted June 16, 2015 Share Posted June 16, 2015 zadzwoń któregoś dnia wieczorem to Ci wszystko opowiem (najlepiej w niedzielę ok 20.00). pozdrawiam (602 628 572) Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Jeśli chcesz auto tanie w eksploatacji i maksymalnie niezawodne, to 2,0SOHC 138KM z lat 2004-2005, lub 2,0DOHC EJ20F z lat 2006- - lpg bez przeciwskań + długowieczne silniki. Jeśli chcesz niezawodne i z rozsądnymi kosztami eksploatacji - 3,0 H6 - niezłe osiągi. Lpg opłaca się, ale trzeba pamiętać o kosztownej regulacji zaworów i o tym, że wymiana uszczelki pod głowicą potrafi mocno zaboleć. Jeśli chcesz szybkie auto i koszty nie są najważniejsze, tylko Legacy GT - 2,5T jest znacznie dynamiczniejsze niż 3,0 - a dodatkowo można podnieść moc. Niestety jest to tylko wersja amerykańska, ale można trafić na egzemplarze z nienagannym nadwoziem. Odradzam wersję 2,5 wolnossącą - to taki zgniły kompromis. Trwałość silnika może być niezadowalająca, a osiągi stosunkowo słabe. Trzeba też pamiętać, że np. takie Legacy 2,0 i 3,0 to 2 różne technologicznie samochody w tej samej skorupie - inne silniki, skrzynie biegów, układy kierownicze czy hamulcowe. Nawet różnią się poziomem wyciszenia. Oczywiście ze wskazaniem na H6. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kriskristoffers Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Tylko Legacy czy Outback tez Cię interesuje? W sprawie kosztów OBK H6 to mogę Ci sklecić - jakby co zostaw zapytanie na PW. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel_zf2003 Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Witam, niedawno kupilem swoje pierwsze subaru Legacy 2006r 2l 165KM. Na dzien dobry wymienilem sprzeglo (auto kupione z pelna swiadomoscia ze do wymiany). Koszt z wymiana oleju w skrzyni to okolo 1700zl z robocizna. Wczoraj wymiana lacznikow drazka stabilizatora tyl - 200zl z robocizna. Wiecej usterek auto nie ma (mam nadzieje - serwis gdzie sprawdzalem nic wiecej nie zauwazyl). Natomiast kupilem auto z gazem i od razu wywalilem LPG. Malo jezdze, a czytajac to forum odnosi sie wrazenie, ze jedyne problemy jakie ludzie zglaszaja (zwiazane z silnikiem) to wlasciciele LPG. U mnie tez zanim zdjalem falowaly obroty, przed samym zakupel zapalil sie CheckEngin. Wlasciel od ktorego kupowalem usunal usterke, ale ja wole dmuchac na zimne. No i regulacja zaworow w tym silniku mocno boli. Spalanie na odcinku okolo 1500km (glownie trasa z predkosciami okolo 140km/h) wyszlo 9.4l wg komputera. PS. Nastepne auto, jak bozia pozwoli bedzie to Outback. Legacy jest dla mnie ciut za niskie i w niektore miejsca na ryby nie dojedzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slawskip Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Mam 2.0 NA 165 KM (EJ204) AT z 2007 roku, kupiony 11 miesięcy temu, przebieg aktualny 201 000 km, w aucie nie mam LPG. Spalanie średnie z 13000 km wychodzi mi 9,2 l/100 km (minimum 7,5 l/100 km, maks 13,68 l/100 km) - dane z dystrybutora, komputer lubi zaniżać o około 0,5 l/100 km. z rzeczy eksploatacyjnych: - wymieniłem wszystkie płyny, olej w silniku, olej w dyfrach, olej w AT, płyn hamulcowy, płyn od wspomagania - wszystko Millers + filtry - 800 zł (najdroższa jest wymiana w AT bo tam dużo oleju wchodzi i są dodatkowo dwa filtry) - akumulator (w aucie jeszcze był fabryczny PANASONIC, koszt 320 zł) - tarcze i klocki hamulcowe z przodu (Brembo MAX + ferodo - 480zł) - tuleje stabilizatora z przodu i z tyłu na poliuretanowe - 137zł - filtr kabinowy - 44 zł - serwis klimatyzacji z wymianą czynnika - 200 zł - i przy 200 000 km, rozrząd z pompą wody i płynem chłodzącym + Olej z filtrem (Motul X-MAX 0w40) - 1990 zł do wymiany mam w najbliższym czasie drążki kierownicze z końcówkami. od wymiany do wymiany silnik nie bierze oleju i bardzo ładnie pracuje, auto generalnie nie sprawia żadnych problemów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
walus_legacy Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Mialem Legacy 04 2.0L 138 KM przez 4 lata. Z napraw/wymian eksploatacyjnych to bylo: konwersja sprzegla na jednomasowe, wszystkie gumy zawieszenia z przodu I z tylu. Najwieksza zaleta auta: naped/trakcja. Najwieksza wada: slabe hamulce. Z powodow rodzinnych musialem sprzedac (nie miesci trojki malych dzieci w fotelikach na tylnej kanapie - no ale jest wiele aut, ktore tego nie oferuja). Link to comment Share on other sites More sharing options...
szmajgel Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 tak sie zastanawiam skad wam sie bierze tak niskie spalanie, jak mam spalanie ponizej 10l to szampana otwieram jedynie samą trasą idzie zjesc do tych 9l, 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel_zf2003 Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 U mnie miasto to okolo 12l/100. To 9.4 to okolo 1200km trasa (nad morze i z powrotem) i 300 po miescie. Na mniej jak 10 w normalnej eksploatacji nie licze . U mnie malzonka ma ciezka noge i spalila bak po okolo 500km w jedna strone. Nie miala gdzie zatankowac i jechala na rezerwie z dusza na ramieniu. Tak sie wystraszyla ze do domu znad morza jechala grzecznie 110-130km/h . Stad pewnie tylko 9.4 srednio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 tak sie zastanawiam skad wam sie bierze tak niskie spalanie, jak mam spalanie ponizej 10l to szampana otwieram jedynie samą trasą idzie zjesc do tych 9l, Hehe. Ostatnio wracałem z długiego weekendu. Tankowałem LPG w Nowym Targu i wracałem przez Krynicę, Jasło do Lublina. Spalanie wyszło z przeliczenia 9.1L/100km LPG. Biorąc pod uwagę cenę 1.83zł/1L wychodzi ~17zł/100km. Taki zły ten LPG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slawskip Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 tak sie zastanawiam skad wam sie bierze tak niskie spalanie, jak mam spalanie ponizej 10l to szampana otwieram jedynie samą trasą idzie zjesc do tych 9l, u mnie 2/3 dystansu jest po autostradach/drogach szybkiego ruchu/drogach krajowych, reszta w niezbyt zakorkowanym mieście (za to na krótkich dystansach). Link to comment Share on other sites More sharing options...
kriskristoffers Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Moim marzeniem jest zejść w mieście do 12L/100 km i 10L/100 km w trasie Link to comment Share on other sites More sharing options...
szmajgel Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 w takim razie jakie masz normalne spalanie w H6? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzybu Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 ja mam legasia od pazdziernika 2,0 137km na dzien dobry z drobnych napraw i wszelkich wymian poszlo 2700 ale od tego czasu nic nie dokladam, a jezdzi bardzo ladnie plynnie dosc cicho w miescie pali ok 10 a w trasie ok 7.5-8.5 zalozylem lpg za 2400 (stag 200 go fast) - targa tego gazu 10/100 mam nowe opony zima/lato i o nic sie nie martwie wiem ze sa mocniejsze wersje ale na prawde rewelacyjnie sie wyprzedza - wystarczy tylko wiedziec ze nalezy chwilke wczesniej zaczac przyspieszac i lekko zredukowac a od 4k rpm to dobrze trzymac kierownice (na polskich drogach) i leci do przodu na prawde bardzo wdzieczne auto Link to comment Share on other sites More sharing options...
msi Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 w takim razie jakie masz normalne spalanie w H6? 17k km za mną i średnia 10.8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kriskristoffers Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Jeżdżę głównie miasto przelot i korki - od 15,2 do 16,8 L/100 km. W trasie jakieś 13L/100 km Link to comment Share on other sites More sharing options...
dareq Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 tak sie zastanawiam skad wam sie bierze tak niskie spalanie, jak mam spalanie ponizej 10l to szampana otwieram jedynie samą trasą idzie zjesc do tych 9l, Hehe. Ostatnio wracałem z długiego weekendu. Tankowałem LPG w Nowym Targu i wracałem przez Krynicę, Jasło do Lublina. Spalanie wyszło z przeliczenia 9.1L/100km LPG. Biorąc pod uwagę cenę 1.83zł/1L wychodzi ~17zł/100km. Taki zły ten LPG. Piękny wynik przy jakiej średniej prędkości ? Ostatnio jechałem A4 moim dziadkiem 160-180 km/h i spalanie ok 12-13 l lpg Ej 20 sohc rulessss Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 tak sie zastanawiam skad wam sie bierze tak niskie spalanie, jak mam spalanie ponizej 10l to szampana otwieram jedynie samą trasą idzie zjesc do tych 9l,Hehe. Ostatnio wracałem z długiego weekendu. Tankowałem LPG w Nowym Targu i wracałem przez Krynicę, Jasło do Lublina. Spalanie wyszło z przeliczenia 9.1L/100km LPG. Biorąc pod uwagę cenę 1.83zł/1L wychodzi ~17zł/100km. Taki zły ten LPG. Piękny wynik przy jakiej średniej prędkości ? Ostatnio jechałem A4 moim dziadkiem 160-180 km/h i spalanie ok 12-13 l lpg Ej 20 sohc rulessss Spacerowo 80-100km/h. Średniej nie liczyłem. Na A2 faktycznie żłopnął 13l/100 LPG. Po Lublinie średnia wychodzi mi 12-13l LPG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted June 20, 2015 Share Posted June 20, 2015 Zamierzam kupić Legacy. Zastanawiam się nad wersją silnikową (diselek z wiadomych względów nie wchodzi w rachubę) nie uwzględniając amerykanów (bo w cuda nie wierzę). Do jedynych istotnych różnić należy chyba (??) tylko rodzaj silnika. Zwiększone zużycie paliwa w mieście oceniam na 2 litry (chyba, że jest inaczej) i to mnie nie przeraża. Różnice w cenie aut używanych 5-10 lat nie są porażające natomiast nie wiem jak wyglądają koszty potencjalnych napraw. Może Wasze opinie rozwieją moje wątpliwości. Kolejny minus, że nie jest ... Outbackiem. Poza względami praktycznymi, szczególnie odczuwalnymi w mieście i poza asfaltem, ma znacznie bardziej trwałe zawieszenie, tzn nie ma opadających tylnich sprężyn, co jest szczególnie ważne przy lpg. Silnik to prosty wybór szukaj H6, jak nie znajdziesz wybierz 2.5. Różnica w spalaniu to ok 1,5l lpg, ztym że to przy średnim, w trasie prawie nie ma różnicy, w mieście jest ok 2l, im większe korki tym może więcej rosnąć. Jeżeli ktoś jeździ poza miastem + względnie małe miasto bez korków różnica może być poniżej 1l. Link to comment Share on other sites More sharing options...
msi Posted June 20, 2015 Share Posted June 20, 2015 Tak w kwestii spalania, dziś jechałem A2 z Warszawy do Błonia. Albo nie było wiatru albo jechałem z wiatrem bo przy 160 komputer pokazywał 9.0 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
szmajgel Posted June 20, 2015 Share Posted June 20, 2015 moze to był sen? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sławek1 Posted June 21, 2015 Author Share Posted June 21, 2015 Kochani dość o paliwie. Czy naprawdę te modele nie mają żadnych wad i zalet ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
msi Posted June 21, 2015 Share Posted June 21, 2015 Hmm z wad przychodzą mi na myśl tylko pierdoły typu: - Brak Auto we wszystkich 4 szybach, - Brak pamięci lusterek - Gorsze wygłuszenie z tyłu (no ale ja tam nie jeżdżę) - Absurdalnie kiepskie audio i brak wejścia aux Jak widać, same pierdoły Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted June 21, 2015 Share Posted June 21, 2015 Hmm z wad przychodzą mi na myśl tylko pierdoły typu: - Brak Auto we wszystkich 4 szybach, - Brak pamięci lusterek - Gorsze wygłuszenie z tyłu (no ale ja tam nie jeżdżę) - Absurdalnie kiepskie audio i brak wejścia aux Jak widać, same pierdoły 3 pkt dotyczy tylko Legacy. 4 pkt dotyczy tylko wersji przed FL, Ja dodam jeszcze z wad kiepskie siedzienia, w wesjach z elektryka jest troche lepiej bo te krotkiej siedzisko mozna sobie podniesc (przod). Wszytskie tez mialy kiepskie audio i hamulce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
msi Posted June 21, 2015 Share Posted June 21, 2015 Mam wersję po lifcie i wejścia aux nie mam Gdzieś znalazłem to na liście ówcześnie dostępnych opcji. Na hamulce nie narzekam (H6 ma tarcze 316mm z przodu). Ogólnie nic się nie psuje, leję paliwo i jeżdżę - miałem tylko jedną przygodę z pompą wspomagania (opisałem to na forum), na szczęście niedrogą Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now