Dyziek Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 Cześć! Pomóżcie mi dobrać jakieś w miarę dobre przewody do forka mojego ojca... Zakładam temat w ogólnym bo w imprezie mam takie same Silnik 2.0 125KM forek 01, impreza 03 NGK i BERU jakie znalazłem mają dziwne długości, a nie chcę za długich żeby sie nie pałetało to pod maską... Obecnie są długości ok 2x42 oraz 2x55 i chciałbym dobrać cos podobnego Katalog NGK pokazuje model RC-EF1201 - 2x70 oraz 2x60... no bez przesady, co ma uciąć i lutować?? RC-FX31 - 2x62 58 66 RC-FX51 - 2x40 2x74 Już najbardziej zblizony model to RC-EF1206 - 47 50 2x62 ale żaden katalog nie pokazuje ich do tego forka... nie jestem pewny czy "fajki" mają identyczne wymiary. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S1M0N Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 (edited) Do tego samego silnika kupowałem przewody BERU, jednak dobrane do silnika 2,5 NA ;-) (Legacy/Outback). Są identyczne. Po katalogach się nie dobierze, sprawdzone Dokładnie to BERU ZEF1561. Edited June 15, 2015 by S1M0N Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyziek Posted June 15, 2015 Author Share Posted June 15, 2015 Dzięki!Jednak info jakie znalazłem na ich temat to: 24 27 39 39 cm... za krótkie Link to comment Share on other sites More sharing options...
S1M0N Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 Nie wiem czy w różnych modelach/rocznikach przy tym silniku przewody się zmieniały, ale u mnie siadły idealnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted June 16, 2015 Share Posted June 16, 2015 doktoryzowałem sie z tego w zeszłym roku; zacznij od złącza cewki, może być DIN albo SAE (krótkie, długie fajki na cewce) potem dobierasz kable. W katalogi sklepów nie wierz, crossref potrafi być tak idiotyczny że ręce opadają. Gdzieś mi się jeszcze po głowie kołacze, że umiejscowienie cewki się w którymś roku zmieniło. Stąd różnice w długości kabli. Byłem zdecydowany na NGK ale za namową mechanika wylądował Sentech (2x tańszy i dostępny bez problemu) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dymian Posted June 16, 2015 Share Posted June 16, 2015 Byłem zdecydowany na NGK ale za namową mechanika wylądował Sentech (2x tańszy i dostępny bez problemu) 2x tańszy a padnie 5x szybciej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted June 16, 2015 Share Posted June 16, 2015 2x tańszy a padnie 5x szybciej. zobaczymy, nie ma co demonizować. Używałem przewodów tanich marek kiedyś w innym aucie i jedyne wnioski do jakich doszedłem to brak sensu przepłacania za przewody i tak wcześnie się urwą fajki niż przepali izolacja. W aucie były przewody robione 'z metra' tzn kupowany kabel i zarabiane fajki, nie było to nic markowego i nie sprawiało problemów. Złapały przebicia podczas ulewy, u mnie jeździły 3.lata ile miały rzeczywiście nie wiem, kupiłem z autem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WueM Posted June 16, 2015 Share Posted June 16, 2015 Dyziek ja miałem u Siebie NGK rc-fx 31... Tak mi się przynajmniej pamięta...Aczkolwiek może sprawdzę jakie siedzą w obecnej subarce...jesli na przewodach jest jakis numer...Bo wizualnie wyglądają identycznie....Silniki te same...Jeśli coś Ci to da.... Ja byłem zadowolony z NGK....i nie zamienię na inne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyziek Posted June 16, 2015 Author Share Posted June 16, 2015 (edited) Też chciałem NGK ale nie znajduję w odpowiedniej długości... tyle tych modeli kabli do subaru a te długości jakieś dziwne i żadne nie odpowiadają No bo co zrobić z 20cm nadmiarem... Edited June 16, 2015 by Dyziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dymian Posted June 16, 2015 Share Posted June 16, 2015 O dziwo do legacy- zadzwoniłem jednego dnia do znajomego sklepu, a na drugi dzień Boscha odebrałem, który pasował idealnie. Za to sentech w swifcie i audi b4 pożyły niespełna sezon i zaczęły się przebicia. Nie wspomnę o tym, że do swifta 3cyl przyszły 4 cyl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyziek Posted August 19, 2015 Author Share Posted August 19, 2015 Znalazłem pudełko po swoich starych przewodach BERU... to model ZEF1561 jak wspominaliscie wyżej i długości ich były zupełnie inne niz w katalogu... mozecie to potwierdzić? Wysłałem zapytanie do kilku sprzedawców i nikt nie raczył odpisać :] Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Po dzisiejsze wizji lokalnej okazało się że jeden przewód jest kaput. Że samochód jeszcze jeździ, to chyba dlatego że jeszcze o tym nie wie. W związku z tym mam 3 możliwości: - kupić oryginalny jeden kabel za "subarowe nic", - kupić komplet Beru lub NGK za 2x nic, - kupić komplet OEM za 4x nic. Pozostawiając kwestie finansowe na boku, czy wymiana jednego kabla to koszerne rozwiązanie ? Czy może to niedopuszczalne druciarstwo ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiszpanu Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Ja kupiłem kable beru, jeden padł mi po 6 tyś km, sklep nie przyjął gwarancji to założyłem stary bosch który jest po przebiegu chyba 90 tyś km i hula wszystko. I beru miały inne długości od tych co miałem zamontowane. Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wielki Szu Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Beru zdecydowanie NIE. NGK ok. OEM bardzo ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Po dzisiejsze wizji lokalnej okazało się że jeden przewód jest kaput. Że samochód jeszcze jeździ, to chyba dlatego że jeszcze o tym nie wie. W związku z tym mam 3 możliwości: - kupić oryginalny jeden kabel za "subarowe nic", - kupić komplet Beru lub NGK za 2x nic, - kupić komplet OEM za 4x nic. Pozostawiając kwestie finansowe na boku, czy wymiana jednego kabla to koszerne rozwiązanie ? Czy może to niedopuszczalne druciarstwo ? Sprzedają oddzielnie, więc dopuszczają wymianę pojedynczo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soltys Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 A ja bardzo nie lubię przewodów NGK. Właśnie one często się upalały, a dbam żeby się nie obcierały o siebie, a ni o metalowe części. Do starszego Legasia 2.2 czy 2.0 brałem Boscha. Po rabacie ~60 zł. Siorka już drugi rok na nich jeździ więc za tą cenę ok. Pamiętać należy o świecach i dość częstej ich wymianach żeby nie palić przewodów i cewki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now