Jump to content

Czym zastąpić IHI VF12


sigma111

Recommended Posts

Powoli późne wstawanie VF12 zaczyna denerwować. Może macie jakieś sprawdzone patenty czym IHI zastąpić bez większych ingerencji ? Zastanawiam się nad TD04L.

Link to comment
Share on other sites

TD04 spowoduje przesunięcie osiągów w dół obrotomierza, więc raczej nie utrzymasz tej wartości mocy co masz teraz. Za to znacznie szybciej turbo wstanie.

TD05H - sprężarka z GT94-96 - jedna z najciekawszych konstrukcji w Subaru. Trzyma tak pięknie ciśnienie, że wtryski nie wyrabiają i pada większość motorów, do których ją przykręcono, a ich posiadacze kombinują z doładowaniem. Można wykręcić około 25-35KM więcej niż VF12 bez jakichś dużych kombinacji.

Link to comment
Share on other sites

Liczę się z spadkiem mocy, ale też chce zwiększyć Nm do 350. Też wstawanie wcześniej jest potrzebne bo napełnienie układu IC zajmuje troszkę czasu. Chciałbym też przekroczyć 1 bar bo na VF12 nie udało się przez słabe żeliwo.


Jest jeszcze jedna słaba strona .... podczas zabawy motor się zacina ... albo za mało zimnego powietrza albo już wtryski nie dają rady ... denerwująca sprawa. Filtr powietrza jest w nadkolu oraz pojawiło się Walbro 255.

Link to comment
Share on other sites

:facepalm: 

 

To masz zepsutą sprężarkę. Sprawna VF12 umożliwia w peaku osiągnięcie wartości do 1,5bar przy przelotowym wydechu.

Może napraw, albo wymień na sprawną (albo usuń usterki samochodu, które na to wpływają), a potem wymieniaj na inny typ.

Edited by house_1
Link to comment
Share on other sites

Wskaźnik doładowania dobija do 1,4 ale podczas strojenia nie przekroczyła 0,9. Turbina jest po regeneracji.

Edited by sigma111
Link to comment
Share on other sites

doładowania dobija do 1,4 ale podczas strojenia nie przekroczyła 0,9

 

Możesz rozwinąć.... bo nie ogarniam. To w końcu 1,4, czy 0,9?

Edited by house_1
Link to comment
Share on other sites

Też mam dylemat ... Na hamowni pomiar doładowania jaki max udało się uzyskać to 0,9. Następnie podczas jazdy ulicznej doładowanie stopniowa wrastało. na wskaźniku stopniowo udało się dobić do 1 później do 1,2 a wczoraj do 1,4. Nie wiem jakim pomiarem się sugerować.

Link to comment
Share on other sites

To może sprawdź wskaźnik (np. porównując z jakimś certyfikowanym manometrem)?

Bo jak jest sprawny i pokazuje 1,4 a masz mapę do 0,9 to życzę powodzenia w dalszej eksploatacji silnika.

Link to comment
Share on other sites

:o ... to już jakiś kosmos ...

 

pewnie skończy się zakupem nowego wskaźnika i ponowną regeneracją turbiny ... znając życie regeneracja/regeneracji nie równa itd. ...

 

jakieś sprawdzone/dobre miejsca na regenerację ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...