KarerA7 Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 (edited) Witam,panowie od około 2 tygodni borykam się z problemem znikającego hamulca. O co chodzi, przykład:wyjeżdżam z domu, jade na studia około 60km na uczelnie, spiesze się po pracy wszystko jest ok, samochód przyspiesza, hamuje, aż tu nagle w połowie drogi ja na pedał hamulca a tu tylko lekkie branie, pedał prawie w podłodze i spowalnia samochodu ale nie zatrzymuje , dopiero po ponownym naciśnięciu na pedał czuć że samochód hamuje dość ostro.No i nie wiem, klocki, szczęki, cylinderki nowe, nawet zaciski były regenerowane na jesieni, płyn hamulcowy nowy, a tu takie cyrki się dzieją. Co może być przyczyną, miał już ktoś coś takiego? Pompa się zawiesza? nie raz już byłem u mechanika ale on rozkłada ręce i problemu nie widzi Dodam jeszcze że na krótkich odcinakach takich do 20-30 km problemu nie ma i na dodatek płyn hamulcowy cały czas w normie, poziom między minimum a maximum, kontrolka żadna się nie zapaliła od hamulca.Pozdrawiam Karol. Edited June 13, 2015 by KarerA7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kulczyk Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 Moze puchnie ktorys z przewodow ;p jak lapie temperature Link to comment Share on other sites More sharing options...
quba_vip Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 Źle odpowietrzone hamulce, albo pompa przepuszcza już między sekcjami. Ale stawiał bym na to pierwsze Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 Jeśli "zanikanie" hamulca pojawia się po kilku zakrętach,to piasty,łożyska do sprawdzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 Krzywe tarcze też mogą rozpychać klocki po dłuższej prostej bez hamowania.Ale to chyba jest łatwe do wyczucia ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmut Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 Zacząłbym od sprawdzenia łożysk/piast, odpowietrzenie, pompa i przewody do sprawdzenia na końcu tarcze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 Jeżeli jest O.K. na początku jazdy, a hamulec znika po zakrętach to tylko, jak mówił przedmówca cybel, do sprawdzenia łożyska. Inna sprawa, że w mojej GG (kombi RC 06) po ok. 30 kkm (od wzięcia nówki) też miałem taki moment. Hebel zadziałał po drugim depnięciu. Bokami na prawie suchym ! Ostre dwa zakręty wzięte Już widziałem, jak szlaban na bramie wpada mi w szybę przednią. Być może trzeba kupić sobie STI ? Ja na poważnie o tym myślę. Ale kupić Lanosa 2008 - 2010 nie bitego, to wyższa szkoła jazdy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KarerA7 Posted June 14, 2015 Author Share Posted June 14, 2015 (edited) Łożyska? Nigdy bym o tym nie pomyślał.Jaki one mają wpływ na sprawność hamulcy? Jeżeli są zużyte to co się tam dzieje że robi mi się w samochodzie to co mi się robi Edited June 14, 2015 by KarerA7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted June 14, 2015 Share Posted June 14, 2015 Zwiększony luz łożyska powoduje większe wychylenia koła w zakrętach. Luz promieniowy i osiowy przekłada się na luz "kątowy". W związku z tym, tarcza hamulcowa wpycha tłok hamulcowy w głąb zacisku. Przy próbie hamowania, objętość robocza pompy hamulcowej nie wystarcza do właściwego dopchnięcia klocków do tarczy. Pierwsze depnięcie wypycha tłoczki, drugie pozwala zahamować. Zwiększenie pojemności roboczej pompy (np, zwiększenie średnicy) i wzmocnienie serwa usunęłoby problem bez żadnych różnic wyczuwanych przez kierowcę. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KarerA7 Posted June 14, 2015 Author Share Posted June 14, 2015 Dzięki za wytłumaczenie A jak moge sprawdzić czy łożysko ma luzy? Podnieść samochód na lewarku i potarmosić kołem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted June 14, 2015 Share Posted June 14, 2015 Tak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bucky Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 podepnę się pod temat - u mnie w Hawku hamulec łapie dopiero na końcu, bardzo trzeba docisnąć i wtedy jest dobrze. Wykluczam klocki i tarcze (nowy komplet Hawk HP+ + tarcze Hawk QS). Tydzień temu wymienione zostały przewody na te w stalowym oplocie, do kompletu płyn Millers'a i niestety bez zmian, co może być przyczyną?? Czytałem że ten typ tak ma ale naprawdę trzeba wcisnąć na sam koniec aby coś się działo, co jeszcze można zrobić?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
namiot Posted July 30, 2015 Share Posted July 30, 2015 naciśnij parę razy jeżeli za każdym razem masz lepszy hamulec wyżej,to lozysko i może być tak ze tylko jedna bieżnia będzie wybita i luzu ręka nie wyczujesz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmut Posted July 30, 2015 Share Posted July 30, 2015 Czasami potrafi pompa przepuszczać ale jak zwykle zacznij od: 1. odpowietrzenia układu hamulcowego 2. sprawdzenie/wymiana łożysk 3. sprawdzenie/wymiana pompy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 Jeżeli kilka razy depniesz pedał i zaczyna brać coraz wyżej, to zapowietrzony układ hamulcowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bucky Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 łożyska wymieniane niedawno, układ odpowietrzony, nowy płyn, zostaje wymienić pompę Link to comment Share on other sites More sharing options...
bucky Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 i pompowanie nic nie zmienia, niby powolutku hamulec łapie już od początku ale aby przystanąć trzeba jednak trochę dalej wcisnąć (ok 3/4 długości skoku), może tak ma być? Link to comment Share on other sites More sharing options...
namiot Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 a przewód od serwa tam jest zaworek zwroty może puszcza Link to comment Share on other sites More sharing options...
bucky Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 a przewód od serwa tam jest zaworek zwroty może puszcza sprawdzę wieczorem i to Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now