Skocz do zawartości

opony i ich profil


LeGoral

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zwracam się do Was z pytaniem co do wysokości opony. Właśnie założyłem do swojego legacy ( 2,2, wolnyssak 92 r ) opony o wym 225 x 50 x 16 i niestety nie jestem zadowolony z efektów, a dokładnie to martwi mnie pływający tył.Zamierzam ewentualnie kupić 2 szt o profilu 40, licząć że może to jakoś poprawi właściwości. Pytanie czy sens i czy szukać problemu w za wysokich oponach , czy zmiana z 50 na 40 w ogóle coś da.  Mam zrobione twarde poliuretany, amorki magnum, sprężyny żółte ( podobno sportowe ) , nie nabyłem  jeszcze tylnego staba od WRX ale chyba mnie to nie ominie.  Bardzo proszę o opinię.

 

Pozdrawiam i dziękuję

 

Paweł  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Zwracam się do Was z pytaniem co do wysokości opony. Właśnie założyłem do swojego legacy ( 2,2, wolnyssak 92 r ) opony o wym 225 x 50 x 16 i niestety nie jestem zadowolony z efektów, a dokładnie to martwi mnie pływający tył.Zamierzam ewentualnie kupić 2 szt o profilu 40, licząć że może to jakoś poprawi właściwości. Pytanie czy sens i czy szukać problemu w za wysokich oponach , czy zmiana z 50 na 40 w ogóle coś da. Mam zrobione twarde poliuretany, amorki magnum, sprężyny żółte ( podobno sportowe ) , nie nabyłem jeszcze tylnego staba od WRX ale chyba mnie to nie ominie. Bardzo proszę o opinię.

 

Pozdrawiam i dziękuję

 

Paweł

Nie możesz założyć tak opon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czy do OBK, który standardowo jeździ na oponach 215/55/17 można założyć zimówki o profilu o 5 wyższym? 215/60/17. Czy poza delikatnym przekłamaniem prędkości (koło o 3,12% większe) mogą pojawić się jakieś niepokojące, niebezpieczne objawy? 

Edytowane przez MateuszKramek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Formalnie to nie są opony homologowane do tego modelu - prawo tu trochę szare i nie powiem, że można - szczególnie jak się spowoduje jakiś kataklizm. Może coś obcierać (ale raczej nie będzie przy takiej różnicy), natomiast mogą już nie zmieścić się łańcuchy. Ciut ciężej będzie miało sprzęgło, dojedzie 1 cm prześwitu, prowadzenie się troszkę pogorszy. 

 

Masa terenówek jeździ na innych oponach niż fabryczne, nie słyszałem, by ktoś się do tego przyczepił, ale wiem, że przy dużych różnicach auto traci  - słabiej przyśpiesza, więcej pali, nie ma siły osiągnąć Vmax. Ja w Subaru mam rozmiar fabryczny, ale w Ssangyongu przeszedłem z 225/75R16 na 265/75R16 - mieszczą się, wóz daje radę, w terenie różnica jest duża a przez 5 lat nic się nie urwało (ssangyong ma wyjątkowo obszerne nadkola, w Disco taka zmiana wymaga już cięcia karoserii).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnica w obwodzie nie powinna przekraczać 2%. Ponadto masz listę opon dopuszczonych przen producenta

 

Zgadzam się, ale kolega z forum sprzedaje felgi z oponami zimowymi po swoim OBK o takim właśnie profilu. Twierdzi, że jeździło się na nich bardzo dobrze. Dlatego pytam.

 

A gdybym wrzucił mu 235/45/17 - będę miał koło mniejsze o 3,27% średnicy. Moment na kołach będzie większy, obcierać nic nie będzie. Jak myślicie?

 

Dzięki za odpowiedzi! 

Edytowane przez MateuszKramek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...