Jump to content

opony i ich profil


LeGoral

Recommended Posts

Witam,

 

Zwracam się do Was z pytaniem co do wysokości opony. Właśnie założyłem do swojego legacy ( 2,2, wolnyssak 92 r ) opony o wym 225 x 50 x 16 i niestety nie jestem zadowolony z efektów, a dokładnie to martwi mnie pływający tył.Zamierzam ewentualnie kupić 2 szt o profilu 40, licząć że może to jakoś poprawi właściwości. Pytanie czy sens i czy szukać problemu w za wysokich oponach , czy zmiana z 50 na 40 w ogóle coś da.  Mam zrobione twarde poliuretany, amorki magnum, sprężyny żółte ( podobno sportowe ) , nie nabyłem  jeszcze tylnego staba od WRX ale chyba mnie to nie ominie.  Bardzo proszę o opinię.

 

Pozdrawiam i dziękuję

 

Paweł  

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Zwracam się do Was z pytaniem co do wysokości opony. Właśnie założyłem do swojego legacy ( 2,2, wolnyssak 92 r ) opony o wym 225 x 50 x 16 i niestety nie jestem zadowolony z efektów, a dokładnie to martwi mnie pływający tył.Zamierzam ewentualnie kupić 2 szt o profilu 40, licząć że może to jakoś poprawi właściwości. Pytanie czy sens i czy szukać problemu w za wysokich oponach , czy zmiana z 50 na 40 w ogóle coś da. Mam zrobione twarde poliuretany, amorki magnum, sprężyny żółte ( podobno sportowe ) , nie nabyłem jeszcze tylnego staba od WRX ale chyba mnie to nie ominie. Bardzo proszę o opinię.

 

Pozdrawiam i dziękuję

 

Paweł

Nie możesz założyć tak opon
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Czy do OBK, który standardowo jeździ na oponach 215/55/17 można założyć zimówki o profilu o 5 wyższym? 215/60/17. Czy poza delikatnym przekłamaniem prędkości (koło o 3,12% większe) mogą pojawić się jakieś niepokojące, niebezpieczne objawy? 

Edited by MateuszKramek
Link to comment
Share on other sites

Formalnie to nie są opony homologowane do tego modelu - prawo tu trochę szare i nie powiem, że można - szczególnie jak się spowoduje jakiś kataklizm. Może coś obcierać (ale raczej nie będzie przy takiej różnicy), natomiast mogą już nie zmieścić się łańcuchy. Ciut ciężej będzie miało sprzęgło, dojedzie 1 cm prześwitu, prowadzenie się troszkę pogorszy. 

 

Masa terenówek jeździ na innych oponach niż fabryczne, nie słyszałem, by ktoś się do tego przyczepił, ale wiem, że przy dużych różnicach auto traci  - słabiej przyśpiesza, więcej pali, nie ma siły osiągnąć Vmax. Ja w Subaru mam rozmiar fabryczny, ale w Ssangyongu przeszedłem z 225/75R16 na 265/75R16 - mieszczą się, wóz daje radę, w terenie różnica jest duża a przez 5 lat nic się nie urwało (ssangyong ma wyjątkowo obszerne nadkola, w Disco taka zmiana wymaga już cięcia karoserii).

Link to comment
Share on other sites

zobacz roznice promienia czy sie zmiesci przy skrecie przednich kol.

Stracisz znaczaco na momencie na kolach

Link to comment
Share on other sites

różnica w obwodzie nie powinna przekraczać 2%. Ponadto masz listę opon dopuszczonych przen producenta

 

Zgadzam się, ale kolega z forum sprzedaje felgi z oponami zimowymi po swoim OBK o takim właśnie profilu. Twierdzi, że jeździło się na nich bardzo dobrze. Dlatego pytam.

 

A gdybym wrzucił mu 235/45/17 - będę miał koło mniejsze o 3,27% średnicy. Moment na kołach będzie większy, obcierać nic nie będzie. Jak myślicie?

 

Dzięki za odpowiedzi! 

Edited by MateuszKramek
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...