Jump to content

Odpadło koło


AC/DC
 Share

Recommended Posts

Jadąc niedawno do pracy odpadło mi tylne koło, piszę to ku przestrodze chociaż mało prawdopodobne aby komuś się to przytrafiło. Powodem była chyba jakaś wada materiałowa półosi/przegubu w piaście bo wałek pękł na wieloklinie a nie w miejscu o najmniejszej średnicy przy nakrętce. Ciekawostką jet to że pękło to najprawdopodobniej w nocy jak samochód stał w garażu bo nakrętkę z kawałkiem wałka znalazłem po powrocie do garażu, leżała w miejscu gdzie stało koło. Piasta jest wprasowana w łożyska ale podczas jazdy się "uwolniła" po 20km od ruszenia, jechałem 4 pasową droga szybkiego ruchu słuchając dość głośno nowej plyty AC/DC :) ale w pewnym momencie dotarły do mnie dziwne dźwięki więc zareagowałem w porę, koło odpadło na szczęście jak już powoli toczyłem się na boczną drogę nie powodując większych strat, mogło być nieciekawe gdyby to się zdarzyło np. przy 100km/h podczas zmiany pasa. Gdyby Subaru nie posępiło na tarczach na tył to zacisk nie pozwoliłby na "odjechanie" koła. Trochę się zraziłem do marki :angry:

8beda6b6ea3305e8m.jpg

302693292adc34c1m.jpg

10a5a3a4e7ee7498m.jpg

 

  

Link to comment
Share on other sites

to sie stało w aucie z 2002roku? Jezeli tak to napewno dobrze wiesz ile lat ma samochód i ile km przejechał. Byc moze wada materiałowa byc moze zmeczenie materiału byc moze cos innego. Niestety ze starymi autami tak juz jest - nie wiadomo kiedy cos sie zepsuje czy zuzyje i to nie wazne czy to Subaru , Toyota czy Porshe. Najwazniejsze ze Ty jestes cały. W autach z tamtych lat wiekszosc ma beby z tyłu.

Link to comment
Share on other sites

Przy jakim przebiegu to sie stalo? Nawiasem mowiac ja nie chcialem miec bebnow z tylu w Foresterze i dlatego miedzy innymi, kupilem XT.

Edited by Legacy96
Link to comment
Share on other sites

ja się tym wpisem przeraziłem ;-( 

całe szczęści, że heavy-metalowiec zareagował na czas ...

 

piszecie, że wiek auta już tak zaawansowany, że wszytsko się może zdarzyć... kurcze, ja w garażu jeszcze trzymam astrę z 1996 roku - to mówicie, że to już strach tym jeździć ? skoro w 6 lat nowszym aucie (mimo wszystko wyższej klasy) może - od tak - odpaść wobie koło ... No przecież chyba nie trzeba wymianiać wszystkich części na nowe ze względu na wiek auta ;-)

Link to comment
Share on other sites

 

Trochę się zraziłem do marki :angry:

 

to kto ostatni ..."kasował luz"... :)

 

Odpadanie kół kojarzyło mi się zawsze z głośną swego czasu akcją z maluchami :)

 

Auto mam od ponad pół roku i jest eksploatowane bardzo lajtowo, to auto na co dzień z dzieckiem do przedszkola, do pracy itp. a do zabawy mam co innego. Przejechałem w tym czasie 15kkm i nikt w tym czasie nic nie dociągał, na nakrętce nie ma śladów aby ktoś ją "odkuwał" i dociągał też wcześniej. Myślę, że udarowo to powinna jak już pęknąć w miejscu gdzie jest znacznie mniej materiału. Bawię się trochę w offroad i nie raz coś ukręciłem ale np. półoś pękała w jej najcieńszym miejscu, a tu na jednej fotce jest dobrze widoczne wtrącenie "złotego" metalu co jest chyba wadą materiału.

 

Przebieg w naszych realiach w tak wiekowym aucie jest zagadką :)

Link to comment
Share on other sites

to mówicie, że to już strach tym jeździć ? skoro w 6 lat nowszym aucie (mimo wszystko wyższej klasy) może - od tak - odpaść wobie koło ..

moze nie strach ale ja takim staruszkiem w daleka podróz np do Chorwacji bym sie bał jechac. Tak juz jest na tym swiecie ze rzeczy sie po prostu zuzywaja i nie posiadaja po latach swoich własciwosci jak wyrób nowy. Kolega wymieni przegub/polos i bedzie smigal...

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

 

 

Chwila, co ma dokrecanie kola nawet zbyt dużym momentem do ukruszenia części polski?

 

też prawda , nie spotkałem się z taką sytuacją , auto co prawda ma sporo lat i pewnie kilka razy łozysko było wymieniane ale jak obciążyć tą część półosi żeby pękła...?

zdarza sie , że wieloklin tak zapieka się w piaście że wysuniecie nie jest możliwe. Może ktoś tą część nagrzewał razem z piastą....tak fantazjuje... ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...