Jump to content

Przewody hamulcowe w oplocie


pablosik

Recommended Posts

Ja u siebie w WRXie mam przewody w oplocie firmy Hell od prawie 3 lat i nic z nimi sie nie dzieje. Co nie wezmiesz bedzie dobre jesli podczas montazu zostana zalozone poprawnie.

Link to comment
Share on other sites

Cześć,

Jakiej marki polecacie przewody w oplocie? Słyszałem dużo dobrego o Pizza Brakes, ale niestety nie mogę ich namierzyć. Czy może kupić Goodrigde?

A co to takiego pizza brakes ? z pewnością nic markowego , a już sama nazwa przyprawia o mdłości :);)

Link to comment
Share on other sites

Info z strony pizza brake

 

Nasze produkty wykonane są w Anglii z podzespołów znanej angielskiej firmy Hel performance.
Jakość naszych produktów stoi w jednej linii wraz z produktami firm takich jak viper performance, stoptech, brembo, goodridge.

Link to comment
Share on other sites

bodek - czyli ten od Pizza Brakes na pewno nie wypadł sroce spod ogona i na hamowaniu się zna. te przewody zamawia w firmie co je produkuje ze swoim logo - ot cały sekret. To się nazywa "private label".

 

Łatwo znaleźć jego temat na forum ciemnej strony mocy w dziale "Fora sponsorowane" - nie trzeba się rejestrować. Tak przy okazji - wcale nie ma najniższych cen, mnie się udało klocki Ferodo kupić zawsze taniej niż jego oferta.

 

Ja miałem przewody w oplocie Goodridge i te polecam.

Link to comment
Share on other sites

Mam Hel/pizza.

Działają juz z trzecimi zaciskami.

Bez żadnych problemów.

Link to comment
Share on other sites

A ja zadam może laickie pytanie: co dają takie przewody, czy na przykład jak zainwestuje w coś takiego, to co dostanę w zamian? Pytam, bo naprawdę nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

A ja zadam może laickie pytanie: co dają takie przewody, czy na przykład jak zainwestuje w coś takiego, to co dostanę w zamian? Pytam, bo naprawdę nie wiem.

Po krótce. Płyn hamulcowy podczas pracy zwiększa swoją tempreratuję. W pewnym momencie wzrasta ona (oraz ciśnienie) na tyle, że elastyczne przewody zaczynają puchnąć. W ekstremalnych sytuacjach może się to skończyć tym, że pedał hamulca wpada w podłogę a auto nawet nie próbuje się zatrzymać bo ciśnienie w układzie nie idzie na przesunięcie tłoczków hamulcowych, a na "puchnięcie przewodów elastycznych"

 

Tutaj masz nieco informacji.

http://autokult.pl/12667,ekstremalne-hamowanie-przewody-hamulcowe-w-stalowym-oplocie

Link to comment
Share on other sites

Jeśli nie łupiesz ostro na różnych trackdayach itp., to uważam, że nic. :)

Większą różnicę poczujesz zmieniając buty. :twisted:

 

ok, a jeśli po szybszym aczkolwiek cywilnym przejeździe trasy Rościszów - Walim pedał hamulca twardnieje, skuteczność hamowania mocno spada, a po spokojnym pokonaniu kilku km wszystko wraca do normy, to czy takie przewody pomogą? - uprzedzam pytania, mam nowy płyn hamulcowy i nowe tarcze i klocki z przodu, zaciski z przodu i z tyłu zostały sprawdzone i są ok. Auto to Legacy MY07 2.0 NA AT.

Link to comment
Share on other sites

 

 

pedał hamulca twardnieje,

 

to nie od przewodów - nie pomogą. Od przewodów może mięknąć , ale to znaczy że przewód całkiem kaput i do wymiany- wystarczy na zwykły.

To nie tak ,że dasz nowy OEM i zacznie puchnąc , a dasz nowy w oplocie i git.

W oplocie bardziej na latające kamory odporny i tyle.

 

pedał hamulca wpada w podłogę a auto nawet nie próbuje się zatrzymać bo ciśnienie w układzie nie idzie na przesunięcie tłoczków hamulcowych, a na "puchnięcie przewodów elastycznych"

Ciśnienie idzie po równo i tu i tu nawet jak puchnie.  Jak puchnie przewód to skuteczność hamowania taka sama,tylko czucie do kitu.  (a jak wpada w podłogę to już awaria/gotowanie płynu itp .)

Link to comment
Share on other sites

 

A ja zadam może laickie pytanie: co dają takie przewody, czy na przykład jak zainwestuje w coś takiego, to co dostanę w zamian? Pytam, bo naprawdę nie wiem.

Po krótce. Płyn hamulcowy podczas pracy zwiększa swoją tempreratuję. W pewnym momencie wzrasta ona (oraz ciśnienie) na tyle, że elastyczne przewody zaczynają puchnąć. W ekstremalnych sytuacjach może się to skończyć tym, że pedał hamulca wpada w podłogę a auto nawet nie próbuje się zatrzymać bo ciśnienie w układzie nie idzie na przesunięcie tłoczków hamulcowych, a na "puchnięcie przewodów elastycznych"

 

 

Brednie, brednie, niesamowite brednie...

Edited by Daroot
Link to comment
Share on other sites

czytałem ten artykuł i nie widzę w nim niczego niewłaściwego. dobrze opisuje problem.

faktem jest, że ja osobiście nie odczułem różnicy, ale tak jak napisano już wyżej, ja nie upalam.

może podczas upalania na zwykłych przewodach raczej nie powinno dojść do sytuacji, że pedał "wpadnie w podłogę" bez reakcji w postaci braku hamulców, niemniej jednak jestem w stanie uwierzyć, że przewody w oplocie zwiększają precyzję hamowania podczas większych niż zwykle obciążeń układu hamulcowego

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...