slonik01 Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 Witajcie. Po dłuższym czasie bezawaryjnej pracy pojawił się problem z doładowaniem w moim STI 04 . Ubyło mu jakby trochę mocy , turbo ładuje na 0.6-0.7 bara. Wgryzłem się w temat i prześledziłem większość pokrewnych wpisów i na chwilę obecną , wydaje mi się , że mogę wyeliminować : 1. Przestawiony rozrząd - sprawdzony wszystko idealnie na znakach 2. Uszkodzone turbo - po odpięciu solenoidu ładuje jak szalone 3. Wastegate i klapka - wszystko chodzi 4. Solenoid raczej sprawny - podmieniany na drugi 5. Przepływomierz sprawny - podmieniany na drugi 6. Zawór DV OK- podmieniany na drugi 7. Przewody podciśnienia , restryktor OK - podmieniane na drugi komplet 8. Komputer OK 9. Sterownik resetowany teoretycznie zostały więc tylko pompa paliwa (raczej OK , w zeszłym roku włożyłem Walbro 255) lub klapki TGV jednak nie mam pojęcia jak się do nich dostać aby sprawdzić czy któraś stanęła i ew. je jakoś rozruszać.(wszelkie wskazówki mile widziane... ) Zapomniałem napisać że auto normalnie jeździ , silnik pracuje równo , normalnie wkręca się na obroty (no może czasem szarpnie) tylko ewidentnie brak mu jadu , jak nie STI. Nie dawno wymieniałem rozrząd , potem dłuższy czas stało niejeżdżone a teraz nie chce śmigać ... nie wiem czy to obiektywna ocena ale wydaje mi się , że również pali jak czołg. Będę wdzięczny za wszelką pomoc i każde info w tej sprawie. PS: Czy podłączenie MBC zamiast solenoidu może rozwiązać problem??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dareckiislandia Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 Sti tvg nie posiada ten problem juz masz z głowy no chyba ze te modele znowu to maja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmut Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 Skąd jesteś ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
slonik01 Posted June 10, 2015 Author Share Posted June 10, 2015 (edited) STI nie ma klapek ? Człowiek uczy się całe życie..hi,hi no to powoli kończą mi się pomysły na rozwiązanie problemu ... Edited June 10, 2015 by slonik01 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmut Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 Poszło PW BTW Jakie turbo ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szociu Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 a restryktor podłączony jest prawidłowo ? odwrotne podłączenie przy turbo powoduje objawy jw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slonik01 Posted June 11, 2015 Author Share Posted June 11, 2015 Restryktor osadzony książkowo . Po 5 razy sprawdzałem wszystko z takim samym STI kolegi i z którego pożyczaliśmy na chwilę poszczególne , wrażliwe elementy. Niestety nie udało się zlokalizować wady. Auto prawie normalnie jeździ (jak przemieszczalnik TDI...) ale trochę brak mu mocy i zdecydowanie brakuje reakcji na gaz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 PS: Czy podłączenie MBC zamiast solenoidu może rozwiązać problem??? Nie idź tą drogą Link to comment Share on other sites More sharing options...
slonik01 Posted June 11, 2015 Author Share Posted June 11, 2015 Problem rozwiązany ! Operacja zakończona pełnym sukcesem ! Winowajcą okazał się jednak przepływomierz , dopiero podmienianie go i solenoidu w sprawnym wyraźnie wskazało przyczynę. Co ciekawe przy podłączaniu do komputera nie wykazywało żadnych błędów ... choć przy przyspieszaniu dało się odczuć delikatne szarpanie/przerywanie i totalny brak mocy. Serdecznie dziękuje Wszystkim za pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dareckiislandia Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 Wiadro czesci na zamianki i sie naprawi. Bez tego to zgaduj zgadula. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daroot Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 (edited) Czyli temat wprowadza w błąd - z doładowaniem nie było problemu. Edited June 11, 2015 by Daroot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 Czemu wprowadza w błąd? Jedynym objawem było nie jechanie auta spowodowane niższym doładowaniem. Wiadomo, że przyczyną okazał się przepływomierz, ale Checka nie było. Jeśli komuś się to kiedyś przytrafi to też pewnie będzie szukał tematów o problemie z doładowaniem, a nie z przepływką i jest szansa, że go ten temat naprowadzi jeśli awaria będzie taka sama. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slonik01 Posted June 11, 2015 Author Share Posted June 11, 2015 Święte słowa o wiadrze części... . Podstawowym objawem był kompletny brak mocy i doładowania (0.6 w maxie) analiza podobnych postów wskazywała na problem w systemie podciśnieniowym sterowania doładowaniem , dopiero po wykluczeniu rozrządu i całego systemy sterowania turbiną ujawnił się prawdziwy winowajca. Z powodu usterki przepływomierza auto prawdopodobnie pracowało w trybie awaryjnym i za żadne skarby nie chciało jechać , ładowało na pół gwizdka i koniec . Do myślenia jednak dawało , że po zdjęciu przewodu sterującego z solenoidu ładowało jak ta lala i jak się okazało to wcale nie wina solenoidu... Człowiek uczy się całe życie , przyznam , że poszanowane Subaru raczej nigdy się nie psuje , w tym wypadku poddał się jeden z najsłabszych elementów , do czego zapewne dołożyłem swoje 5 groszy, używając kiedyś "mokrego" filtra k&N , zdemontowałem go dopiero gdy doszły mnie słuchy o jego zgubnym wpływie na żywotność przepływki...jak widać zbyt późno... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmut Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 Mokry tzn. Płukany i nasączany (natłuszczany preparatem) to masz na myśli ? Miałeś samą wkładkę K&N w seryjnym rozmiarze czy grzybka (gruszkę) albo stożek ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now