slonik01 Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Witajcie. Po dłuższym czasie bezawaryjnej pracy pojawił się problem z doładowaniem w moim STI 04 . Ubyło mu jakby trochę mocy , turbo ładuje na 0.6-0.7 bara. Wgryzłem się w temat i prześledziłem większość pokrewnych wpisów i na chwilę obecną , wydaje mi się , że mogę wyeliminować : 1. Przestawiony rozrząd - sprawdzony wszystko idealnie na znakach 2. Uszkodzone turbo - po odpięciu solenoidu ładuje jak szalone 3. Wastegate i klapka - wszystko chodzi 4. Solenoid raczej sprawny - podmieniany na drugi 5. Przepływomierz sprawny - podmieniany na drugi 6. Zawór DV OK- podmieniany na drugi 7. Przewody podciśnienia , restryktor OK - podmieniane na drugi komplet 8. Komputer OK 9. Sterownik resetowany teoretycznie zostały więc tylko pompa paliwa (raczej OK , w zeszłym roku włożyłem Walbro 255) lub klapki TGV jednak nie mam pojęcia jak się do nich dostać aby sprawdzić czy któraś stanęła i ew. je jakoś rozruszać.(wszelkie wskazówki mile widziane... ) Zapomniałem napisać że auto normalnie jeździ , silnik pracuje równo , normalnie wkręca się na obroty (no może czasem szarpnie) tylko ewidentnie brak mu jadu , jak nie STI. Nie dawno wymieniałem rozrząd , potem dłuższy czas stało niejeżdżone a teraz nie chce śmigać ... nie wiem czy to obiektywna ocena ale wydaje mi się , że również pali jak czołg. Będę wdzięczny za wszelką pomoc i każde info w tej sprawie. PS: Czy podłączenie MBC zamiast solenoidu może rozwiązać problem??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dareckiislandia Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Sti tvg nie posiada ten problem juz masz z głowy no chyba ze te modele znowu to maja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Skąd jesteś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slonik01 Opublikowano 10 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 (edytowane) STI nie ma klapek ? Człowiek uczy się całe życie..hi,hi no to powoli kończą mi się pomysły na rozwiązanie problemu ... Edytowane 10 Czerwca 2015 przez slonik01 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Poszło PW BTW Jakie turbo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 a restryktor podłączony jest prawidłowo ? odwrotne podłączenie przy turbo powoduje objawy jw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slonik01 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 Restryktor osadzony książkowo . Po 5 razy sprawdzałem wszystko z takim samym STI kolegi i z którego pożyczaliśmy na chwilę poszczególne , wrażliwe elementy. Niestety nie udało się zlokalizować wady. Auto prawie normalnie jeździ (jak przemieszczalnik TDI...) ale trochę brak mu mocy i zdecydowanie brakuje reakcji na gaz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 PS: Czy podłączenie MBC zamiast solenoidu może rozwiązać problem??? Nie idź tą drogą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slonik01 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 Problem rozwiązany ! Operacja zakończona pełnym sukcesem ! Winowajcą okazał się jednak przepływomierz , dopiero podmienianie go i solenoidu w sprawnym wyraźnie wskazało przyczynę. Co ciekawe przy podłączaniu do komputera nie wykazywało żadnych błędów ... choć przy przyspieszaniu dało się odczuć delikatne szarpanie/przerywanie i totalny brak mocy. Serdecznie dziękuje Wszystkim za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dareckiislandia Opublikowano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 Wiadro czesci na zamianki i sie naprawi. Bez tego to zgaduj zgadula. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 (edytowane) Czyli temat wprowadza w błąd - z doładowaniem nie było problemu. Edytowane 11 Czerwca 2015 przez Daroot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 Czemu wprowadza w błąd? Jedynym objawem było nie jechanie auta spowodowane niższym doładowaniem. Wiadomo, że przyczyną okazał się przepływomierz, ale Checka nie było. Jeśli komuś się to kiedyś przytrafi to też pewnie będzie szukał tematów o problemie z doładowaniem, a nie z przepływką i jest szansa, że go ten temat naprowadzi jeśli awaria będzie taka sama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slonik01 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 Święte słowa o wiadrze części... . Podstawowym objawem był kompletny brak mocy i doładowania (0.6 w maxie) analiza podobnych postów wskazywała na problem w systemie podciśnieniowym sterowania doładowaniem , dopiero po wykluczeniu rozrządu i całego systemy sterowania turbiną ujawnił się prawdziwy winowajca. Z powodu usterki przepływomierza auto prawdopodobnie pracowało w trybie awaryjnym i za żadne skarby nie chciało jechać , ładowało na pół gwizdka i koniec . Do myślenia jednak dawało , że po zdjęciu przewodu sterującego z solenoidu ładowało jak ta lala i jak się okazało to wcale nie wina solenoidu... Człowiek uczy się całe życie , przyznam , że poszanowane Subaru raczej nigdy się nie psuje , w tym wypadku poddał się jeden z najsłabszych elementów , do czego zapewne dołożyłem swoje 5 groszy, używając kiedyś "mokrego" filtra k&N , zdemontowałem go dopiero gdy doszły mnie słuchy o jego zgubnym wpływie na żywotność przepływki...jak widać zbyt późno... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2015 Mokry tzn. Płukany i nasączany (natłuszczany preparatem) to masz na myśli ? Miałeś samą wkładkę K&N w seryjnym rozmiarze czy grzybka (gruszkę) albo stożek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się