bolero Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 (edited) Witam wszystkich, Noszę się z zamiarem zakupu subaru i dlatego zwracam się z prośbą do bardziej doświadczonych o radę, Moja praca polega na przemierzaniu Polski wzdłuż i wszerz, czyt. pokonuje dużo kilometrów. Zdarza mi się również pojeździć trochę po mieście ale to raczej sporadycznie i w godzinach wolnych od korków. Do tej pory samochody, którymi się interesuje to Outback, Legacy, Forek i Impreza, wszystko z roku około 2004-2007. W każdym z tych samochodów widziałbym silnik 2.0T lub 2.5T. i teraz pytania: 1. W którym z tych wozów są najwygodniejsze siedzenia do przemierzania długich kilometrów? 2. Która jednostka będzie naj dla instalacji LPG, którą zamierzam założyć? 3. Czy duża jest różnica w kosztach eksploatacji WRX i Outback 2.5T ? Edited June 9, 2015 by bolero Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 2. Która jednostka będzie naj dla instalacji LPG, którą zamierzam założyć? Ta bez turbo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siodemka Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 Outback powinien Ci pasować na długie trasy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolero Posted June 9, 2015 Author Share Posted June 9, 2015 Słyszałem że komfort foteli nie jest najwyższy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjak Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 Również nawijam masę km i OBK jest naprawdę ok. Fotele sprawdzają się w dłuższych trasach, osobiście nie narzekam Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolero Posted June 9, 2015 Author Share Posted June 9, 2015 A jaki silnik masz, jeśli wolno spytać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cOijN Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 Z wielu opinii które wyczytałem tu na forum to dla Ciebie chyba optymalny byłby bardziej OBK niż Forek. Legacy i Impreza będą twardsze, przez co mniej wygodne, mniej pakowne, chociaż Legacy wagon i OBK mają identyczne (o ile nie takie same) bagażniki. Dochodzi kwestia znalezienia używki jak podałeś 04-07 (III gen jest 05-09), sporo OBK jest na rynku wtórnym, a w związku z bardziej "emeryckim" charakterem tego modelu jest większa szansa na trafienie czegoś bez większych przygód i kombinacji (zwłaszcza w porównaniu do imprez), sporo Outbackow na wtórnym ma już LPG. Koszty eksploatacji... coś jak temat spalania, czyli nie ma ograniczeń i zależy czego będziesz oczekiwał od auta, jeśli ma być bez skazy to już zależy na jaki egzemplarz trafisz, ale to też loteria co się z samochodem będzie działo dalej... kupisz igłę a w ciągu miesiąca padnie UPG i SLSy i masz kosmiczne koszta, kupisz auto "zmęczone" a okaże się że nic się z nim przez rok lub 2 nie będzie działo. Po prostu się nastaw, że w ciągu roku możesz wydać do 20% wartości auta na sprawy eksploatacyjne które wyjdą w trakcie. A jeśli nie wyjdą... to jesteś do przodu Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolero Posted June 9, 2015 Author Share Posted June 9, 2015 Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. pytanie jeszcze co do silnika 2.5 XT. czy zakup samochodu z tym silnikiem + LPG to strzał w kolano czy przy odpowiedniej eksploatacji i dbaniu o motor można śmigać bez większych problemów? Link to comment Share on other sites More sharing options...
diuk Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 napisali Ci, że na trasy to lepiej OBK niż Forek i dla LPG lepiej wolnyssak niż turbo, to się uparłeś na tego XTka z LPG Link to comment Share on other sites More sharing options...
luksp Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 cokolwiek kupisz ucieszysz sie jak w trasie spotkasz rowniez subaru:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolero Posted June 11, 2015 Author Share Posted June 11, 2015 napisali Ci, że na trasy to lepiej OBK niż Forek i dla LPG lepiej wolnyssak niż turbo, to się uparłeś na tego XTka z LPG diuk, uparłem się to się nazywa dopytywanie i dokładniejsze zgłębianietematu Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 Jak tylko trasy to możesz jeszcze rozważyć H6, w Twoim przypadku może wyjść lepiej od turbo. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolero Posted June 12, 2015 Author Share Posted June 12, 2015 (edited) Słyszałem nienajlepsze opinie o H6. Nawet gdzieś na forum było kilka.. Mógłby ktoś się wypowiedzieć w tej kwestii? Edited June 12, 2015 by bolero Link to comment Share on other sites More sharing options...
diuk Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 bo na tym forum jak ktoś coś o czymś pisze to z reguły ma z tym problem. sprawdź tylko ile na forum jest postów z problemami z H6 a ile postów z problemami 2.5T + LPG Link to comment Share on other sites More sharing options...
kriskristoffers Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 W czym niby problem z H6? - rozrząd na łańcuchu - brak turbiny do regeneracji - sporo mocy i momentu pod nogą - w miarę "normalne" spalanie - komfort jazdy i pakowność niesamowita - full wyposażenie z navi, szybrem, AC, itp Mam co prawda jakieś 3 miesiące, ale zrobiłem 2 duże serwisy na full i teraz cieszę się przyjemnością z jazdy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bakkz Posted June 14, 2015 Share Posted June 14, 2015 Według wątku LPG o H6 chłopaki mają spalanie podobne lub niższe niż ja w 2.5, nie zauważyłem, żeby jakoś szczególnie się skarżyli. Zdaje się, że szamot i sherif sporo podróżują i chwalą sobie zagazowanego H6. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now