Jump to content

podróż z subaru


bolero

Recommended Posts

Witam wszystkich,

 

Noszę się z zamiarem zakupu subaru i dlatego zwracam się z prośbą do bardziej doświadczonych o radę,

 

Moja praca polega na przemierzaniu Polski wzdłuż i wszerz, czyt. pokonuje dużo kilometrów.

Zdarza mi się również pojeździć trochę po mieście ale to raczej sporadycznie i w godzinach wolnych od korków.

 

Do tej pory samochody, którymi się interesuje to Outback, Legacy, Forek i Impreza, wszystko z roku około 2004-2007.

W każdym z tych samochodów widziałbym silnik 2.0T lub 2.5T.

i teraz pytania:

1. W którym z tych wozów są najwygodniejsze siedzenia do przemierzania długich kilometrów?

2. Która jednostka będzie naj dla instalacji LPG, którą zamierzam założyć?

3. Czy duża jest różnica w kosztach eksploatacji WRX i Outback 2.5T ?

Edited by bolero
Link to comment
Share on other sites

Z wielu opinii które wyczytałem tu na forum to dla Ciebie chyba optymalny byłby bardziej OBK niż Forek.

Legacy i Impreza będą twardsze, przez co mniej wygodne, mniej pakowne, chociaż Legacy wagon i OBK mają identyczne (o ile nie takie same) bagażniki.

 

Dochodzi kwestia znalezienia używki jak podałeś 04-07 (III gen jest 05-09), sporo OBK jest na rynku wtórnym, a w związku z bardziej "emeryckim" ;) charakterem tego modelu jest większa szansa na trafienie czegoś bez większych przygód i kombinacji (zwłaszcza w porównaniu do imprez), sporo Outbackow na wtórnym ma już LPG.

 

Koszty eksploatacji... coś jak temat spalania, czyli nie ma ograniczeń ;) i zależy czego będziesz oczekiwał od auta, jeśli ma być bez skazy to już zależy na jaki egzemplarz trafisz, ale to też loteria co się z samochodem będzie działo dalej... kupisz igłę a w ciągu miesiąca padnie UPG i SLSy i masz kosmiczne koszta, kupisz auto "zmęczone" a okaże się że nic się z nim przez rok lub 2 nie będzie działo. Po prostu się nastaw, że w ciągu roku możesz wydać do 20% wartości auta na sprawy eksploatacyjne które wyjdą w trakcie. A jeśli nie wyjdą... to jesteś do przodu :)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.

 

pytanie jeszcze co do silnika 2.5 XT.

czy zakup samochodu z tym silnikiem + LPG to strzał w kolano czy przy odpowiedniej eksploatacji i dbaniu o motor można śmigać bez większych problemów?

Link to comment
Share on other sites

napisali Ci, że na trasy to lepiej OBK niż Forek i dla LPG lepiej wolnyssak niż turbo, to się uparłeś na tego XTka z LPG

diuk, uparłem się :)

 

to się nazywa dopytywanie i dokładniejsze zgłębianietematu

Link to comment
Share on other sites

bo na tym forum jak ktoś coś o czymś pisze to z reguły ma z tym problem.

 

sprawdź tylko ile na forum jest postów z problemami z H6 a ile postów z problemami 2.5T + LPG

Link to comment
Share on other sites

W czym niby problem z H6?

 

- rozrząd na łańcuchu

- brak turbiny do regeneracji

- sporo mocy i momentu pod nogą

- w miarę "normalne" spalanie

- komfort jazdy i pakowność niesamowita

- full wyposażenie z navi, szybrem, AC, itp

 

Mam co prawda jakieś 3 miesiące, ale zrobiłem 2 duże serwisy na full i teraz cieszę się przyjemnością z jazdy.

Link to comment
Share on other sites

Według wątku LPG o H6 chłopaki mają spalanie podobne lub niższe niż ja w 2.5, nie zauważyłem, żeby jakoś szczególnie się skarżyli. Zdaje się, że szamot i sherif sporo podróżują i chwalą sobie zagazowanego H6.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...