Jump to content

Sprzeglo i nastepstwa


Recommended Posts

Witajcie moi mili

 

Historia brzmi nastepujaco:

W mojej Imprezie GT rok 2000 sprzeglo bylo na wykonczeniu (lapalo pod sam koniec) wiec zebralem sie i kupilem nowe Exedy organiczne (zamiennik) i zalozylem. Niestety okazalo sie, ze wysprzeglik i przewod do wysprzeglika rowniez sa do wymiany. Musialem odstawic samochod na dwa tygodnie bo przewod musial przyplynac z Japonii. Gdy juz wszystko zostalo zlozone do kupy i zaczalem jezdzic to zauwazylem, ze przy ruszaniu i redukowaniu strasznie telepie mi samochodem. Telepie sie deska rozdzielcza, lusterka, nawet mam wrazenie, ze kurnik na masce sie trzesie. Zaczely wibrowac rowniez pedaly, wszystkie trzy, od tak po prostu podczas jazdy niezaleznie od predkosci. Jak stoje w miejscu na jalowym to wibruje tylko sprzeglo ale dopiero po wcisnieciu centymetra czy dwoch.

Przegrzebalem internety i zauwazylem, ze kilka osob (m.in. z tego forum) mialo podobny objaw tyle, ze bez wibracji pedalow.

Jedni mowia, ze trzeba dotrzec sprzeglo (bo twarde sprezyny, bo sie musi ulozyc, bo bla bla), drudzy natomiast od razu mowia, ze nie ma czegos takiego jak docieranie sprzegla, ze albo mechanik spartolil albo docisk/tarcza jest walnieta i na gwarancje oddac trzeba.

Zrobilem tak juz ze 200km i powiem, ze faktycznie przy ruszaniu telepanie zelzalo, powiedzialbym, ze dosc konkretnie, ale redukowanie biegow to jest hardcore, az zeby strzelaja. Jak bylo na poczatku tak jest i teraz. Problem ten nie wystepuje tylko przy miedzygazie, ale nie bede przeciez jezdzil tak caly czas, czasem tez chce normalnie zredukowac i jest to cholernie nieprzyjemne.

Moj mechanik powiedzial, zeby jeszcze jezdzic spokojnie i normalnie bez miedzygazu redukowac dopoki to nie ustapi. Sa tez opcje, zeby je przypalic troszke, czy to startujac czy podczas jazdy lekko powciskac.

Martwie sie o moja Wanienke :(

Przed wymiana sprzegla byla zdrowa :(

Ktos podzieli sie jakas rada?

Link to post
Share on other sites

Czyli co, docieranie sprzegla to bajka? Nie ma czegos takiego?

W takim razie jak wytlumaczyc to, ze na poczatku (po zmianie sprzegla) byl dramat przy ruszaniu (jedynka czy wsteczny) a teraz jest ok? Zostalo tylko to hardcorowe telepanie przy redukcjach.

To nie jest atak, pytam po prostu bo sie juz gubie :(

Link to post
Share on other sites

A jakie objawy ma walniete kolo zamachowe?

Bo jak przegrzebywalem internet to niektorzy w podobnych przypadkach typowali wlasnie kolo zamachowe.

Edited by Piciak
Link to post
Share on other sites

No dobrze, pojade wiec do niego i rozbierzemy to. Zdam relacje, jak juz cos bede wiedzial.

Ale jakby ktos jeszcze mial cos do powiedzenia, to smialo :)

Doceniam kazdy post :)

Link to post
Share on other sites

U mnie po wymianie oryginalnego sprzęgła wszystko było idealnie, żadnych powyższych objawów. Przez kilka pierwszych dni trochę tylko śmierdziało...;) Ktoś musiał cos spartolić.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witajcie znow :)

 

Czy moze mi ktos szybko napisac jaka jest srednica tarczy sprzegla w Imprezie GT rok 2000?

Jesli to ma w czyms pomoc to oznaczenie mojej skrzyni brzmi: HM - TY754VN1AB

 

Edit: zadzwonilem do sklepu i powiedziano mi, ze 230mm

Jakby ktos mial inne zdanie to prosze mowic :)

Edited by Piciak
Link to post
Share on other sites

to ASO są Państwowe? ;D

 

Tarcza:

Typ modelu: GF8, Il. zębów: 24, srednica wewnętrzna: 150 mm, srednica zewnętrzna: 230 mm

Edited by Bombur
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...