Skocz do zawartości

Plejady 2016 - forester low budget cup :)


beben

Rekomendowane odpowiedzi

skoro mamy już jakieś założenia ramowe pkt 1,2 to dobrze by było zrobić zakupy grupowe bo będzie sporo taniej.

1. opony , najlepiej żeby wszyscy mieli identyczne , najlepiej rzeczywiście tanie nalewki , może by ktoś podpytał off-roaddowców, może ten Miłosz co organizuje Subariady , a może ktoś inny , jakie najlepsze , wtedy można kupić hurtem i wynegocjować dobrą cene , mogę sie tego podjąć , oczywiście non-profit żeby było jasne  :)

2. płyty silnika , skrzyni , dyfra , tutaj raczej nie pomogę , i trzeba wziąć pod uwagę że ciut inne bedą do roczników nowszych , ale to pikus. najlepiej znaleźć producenta i negocjować 

3. trzeba ustalić max. wysokość podniesienia auta względem serii, moim zdaniem 3cm na zawieszeniu ( podkładki/spręzyny ) , plus wyższe opony i dadzą oczekiwany efekt. 

4. trzeba również zaznaczyć , aby wyposażenie w fotele ( wszystkie ) było seryjne , te auta muszą być dopuszczone po drogach , wieć ilość miejsc musi sie zgadzać . Powstaje pytanie co do innych foteli kubełkowych , kierownic sportowych, itp.  , eliminacja airbag i abs ( moim zdaniem koniecznia ) . 

ad 1 Super

ad 4 Ooo to jest novum (przynajmniej dla mnie) i zapewne cenne, czyli należy znaleźć warsztat, który oprócz opornika zamiast poduszki ogarnie i ABS.

Ale jak ktoś namierzył "rodzynka" to może brać już dziś i jak zrobi zgodnie z "paragrafami" to nie bedzie czrną owcą przecież :rolleyes::evil2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale jak ktoś namierzył "rodzynka" to może brać już dziś

 

@@Saval, widzę, że chyba takowego znalazłeś ;-) 

 

No tak mi się zdaje i przebieram nogami, pieniądze parzą ale ...tak jak na pierwsze posty mnie strasznie nakręciły tę wspaniałą, basenową inicjatywą tak kolejne trochę ostudziły. Bo ma być to fun-car (3 subaru cywila mi nie trzeba) ale jakoś tak nie jestem na 100% czy nie zostanę z ręką w basenie, tzn. nocniku. :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ogarnie i ABS

 

Do wyjęcia bezpiecznika nie potrzeba zakładu B)

 

Hmm, ja jak w swoim sti wyjąłem bezpiecznik od ABS to myślałem, że dyfry (czy co tam) w worku z Miedzianki do domu wezmę. Ponoć to tylko akustycznie tak źle brzmi ale jednak na co dzień sobie nie wyobrażam. No chyba, że to "zaleta" DCCD  :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Bo ma być to fun-car (3 subaru cywila mi nie trzeba) ale jakoś tak nie jestem na 100% czy nie zostanę z ręką w basenie, tzn. nocniku.

 

nie marudź tylko kupuj B)  

 

Jednak chyba poczekam na "basenowców" + Dyrekcję i jasny przekaz  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Hmm, ja jak w swoim sti wyjąłem bezpiecznik od ABS to myślałem, że dyfry (czy co tam) w worku z Miedzianki do domu wezmę. Ponoć to tylko akustycznie tak źle brzmi ale jednak na co dzień sobie nie wyobrażam. No chyba, że to "zaleta" DCCD :rolleyes:

 

Gwarantuje, że w Forku N/A bezpiecznik zrobi robotę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, nie kombinujmy z ustalaniem zbyt wielu pkt regulaminu. Jestem za tym żeby opony były jednakowe, a jakie to się niedługo wykombinuje.  Dobrze gdyby były wyższe niz seryjne to da na nam kolejne 2-3 cm Zapis o zawieszeniu ograniczyłbym tylko do info że ma być seria, ale już z której gen to zostawmy do decyzji. Ja chce to auto podnieść zdecydowanie bardziej niz 3-4 cm bo jestem przekonany że przy mojej fantazji zostanę na pierwszej hopie a planuje ze 2-3 odcinki przejechać  :biglol:

Należy się spodziewać że auto z 97-99 roku będzie miało amorki dojechane więc i tak będzie trzeba coś kupić. Zestawy używek do nowszych modeli to pojedyncze stówy więc czemu nie skorzystac.

 

Carfit, początkowe założenia zakładały wybebeszenie auta żeby nadać odrobinę dynamiki naszym przejazdom ;) Jesteś przeciwny ? 

 

imho jako regulamin wystarczy:

- forek NA

- seryjny zawias (dow generacja)

- te same gumy

 

reszta nie ma dużego wpływu na konkurencyjność i zostawmy ją do decyzji indywidualnej

 

Co wy na to ?


z tego co Marek mówił jest 9 pewniaków u niego na liście więc ten pomysł musi dojść do skutku  :yahoo:  :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seryjny zawias (dow generacja)

 

Wtrącam się ale dodaj jeszcze podkładki do tego :)

 

Ja co prawda Jeepem jeżdżę od ponad roku na tym:

http://www.bfgoodrich.pl/pl/gamy/Opony-do-samochodow-4x4/BFGoodrich-Mud-Terrain-T-A-sup-KM2-sup

i gorąco polecam, a wiem, że na ich podstawie robione są też nalewki.

Nigdy, żadne błoto mnie nie powstrzymało :biglol:

 

Oczywiście na mokrym asfalcie jest zabawa :D

Edytowane przez Bartek1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

reszta nie ma dużego wpływu na konkurencyjność i zostawmy ją do decyzji indywidualnej

 

Chyba mnie nie zrozumiałes , albo nie jasno sie wyraziłem :) , chodziło mi o to żeby forek BK przeszedł i był w "miarę zgodny z homologacją " a z powodu np. braku siedzen tylnich może byc problem nawet na dojazdówce . Wiem wiem rajdówki nie mają siedzeń , ale jeśli np. miała by powstać klasa , to dobrze żeby było wszystko wyjaśnione , a chyba najlepiej jakby Dyrekcja zabrała głos jak to widzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edwin ma rację. Ale można to wyprostować w dowodzie.

Ja w Type R specjalnie robiłem przegląd, żeby zmienić w dowodzie zapis o liczbie miejsc - z 5 na 2.

Tak, żeby policjant już na wstępie nie odebrał dowodu za brak siedzeń (klatka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

imho jako regulamin wystarczy: - forek NA - seryjny zawias (dow generacja) - te same gumy reszta nie ma dużego wpływu na konkurencyjność i zostawmy ją do decyzji indywidualnej

Podpisuję się pod tym. Myślę, że nie ma sensu wymyślać zbyt wielu obostrzeń. ZTCW z założenia nie ma być zbyt wiele przeróbek i tak niech zostanie. Jeśli ktoś będzie chciał przegiąć pałę i dołożyć coś po cichu, aby mieć "bardziej konkurencyjne auto", to zrobi to niezależnie od obostrzeń. Ja jestem za prostym regulaminem jak wyżej. A jeśli Maras, Carfit czy inny spec stwierdzi, że trzeba by było jeszcze coś tam drobnego dołożyć czy zmodyfikować dla trwałości czy bezpieczeństwa, to dowiemy się o tym wszyscy tutaj i zostanie to wprowadzone w życie. Prawda, że proste?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

imho jako regulamin wystarczy: - forek NA - seryjny zawias (dow generacja) - te same gumy reszta nie ma dużego wpływu na konkurencyjność i zostawmy ją do decyzji indywidualnej

Podpisuję się pod tym. Myślę, że nie ma sensu wymyślać zbyt wielu obostrzeń. ZTCW z założenia nie ma być zbyt wiele przeróbek i tak niech zostanie. Jeśli ktoś będzie chciał przegiąć pałę i dołożyć coś po cichu, aby mieć "bardziej konkurencyjne auto", to zrobi to niezależnie od obostrzeń. Ja jestem za prostym regulaminem jak wyżej. A jeśli Maras, Carfit czy inny spec stwierdzi, że trzeba by było jeszcze coś tam drobnego dołożyć czy zmodyfikować dla trwałości czy bezpieczeństwa, to dowiemy się o tym wszyscy tutaj i zostanie to wprowadzone w życie. Prawda, że proste?

 

Wygląda na to, że co do szeroko rozumianego specu się zgadzamy, pozostaje to o czym wspomniał Carfit, tj. co na to Dyrekcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nieźle panowie :) Temat wciąga, nie ma co.

Jeżdżę w dwa auta na takie różne wypady za miasto. Ja wcześniej Forkiem SBD a obecnie Forkiem 2 ale 158KM. Brat kupił Pajero specjalnie w tym celu. Parametry podobne do Forka I, moc podobna, prześwit jednak większy, reduktor + blokada dyfra. To auto jednak nie zawsze da radę tam gdzie mój mocniejszy Forek. Mimo to pomysł mi się podoba i nie powiem, że miałem w planach, ale myślałem już o czymś takim:

 JackL_Forester_25.jpg

 

Moim zdaniem idealny... chyba z zawiasem przesadzone co ;) 

 

Kurcze, daliście mi do myślenia teraz. Dodatkowym plusem był by brak problemu z wyborem trasy na przyszłoroczne plejady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest ori zawias. On stoi prawie 10 cm wyżej. Podstawą tej akcji jest porownywalny sprzęt i low cost.

10 000 plnów.

Oczywiście nikt nikomu nie broni robić mody jakie mu sie podoba ale to nie ta koasa.

Klasa tutaj opisywana to nieoficjalna i dobrowolna grupa wywodząca sie z basenowych topielcow którzy cudem ocaleli od padaczki śmiechu.

Ja się zdaje w 100% na decyzję Marasa co do specyfikacji. Nie jest celem zrobienia maszyn do wygrywania a raczej do dobrej zabawy za rozsądną kasę. Im wiecej prób przejedzie tym lepiej ale bez stresu o sprzęt i z bannem na pysku.

To mają być fun-car'y z dodatkami bezpieczeństwa. Myslę, że szerokie pasy nie bedą zbędnym dodatkiem bo to co się robi na plejadach to bardziej kros niż przeprawówka. W stodku trochę sie czasem fruwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SPECYFIKACJA JEST JUŻ ZNANA ;)

 

b015c2fe1d74a2c9.jpg

 

 

Skoro to takie samochody powiedzmy " śmietniki" to można też zrobić konkurs malowania samochodów, jakimś akrylem żeby było zmywalne ale można się jeszcze pobawić przy tym ;) Maluje cały team i ma dodatkowe punkty :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle ze 10 cm w gore jest spokojnie osiągalne na seryjnym zawiasów.

Zestaw z II lub III gen i podobno już jesteśmy ok 3 cm wyżej, podkładki gdzieś tam pod wahacze kolejne 3-4 cm ( chyba słyszałem ze pitgol podkładkami zyskał 5-6 cm) oraz wyższa opona następne 3-4 cm i many forka ponad 10 cm wyżej

 

Maras, prawdę pisze czy nakręciłem ?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...