Skocz do zawartości

Plejady 2016 - forester low budget cup :)


beben

Rekomendowane odpowiedzi

Co tam ciekawego w temacie ?

 

Jak rozumiem to zakup grupowy pewnie odpada, z racji dużego zainteresowania.... ciężko będzie naraz kupić tyle forków.

 

Czyli zaczynamy szukać forków NA I gen. na własną rękę ? Już można kupować ? :D

 

Aha i kto je przygotuje ? Czy wszystko ogarnie Maras czy może ewentualnie Carfit coś pomóc ? W moim przypadku z racji odległości jeśli wszystko wypali pewnie bym prosił Edwina, żeby mi tego BIG FOOTA zrobił :D

 

Tylko trzeba ułożyć ramowy plan projektu, wydaję się, że jeszcze rok został ale czas będzie nieubłaganie uciekał, proponuje tak na szybko przyjąć taki roboczy plan, żeby nie obudzić się z ręką w nocniku :lol::

 

1. Do końca stycznia 2016 zakupić forki

2. Do końca kwietnia 2016 je przygotować

3. Jeśli wyrazicie zgodę to przełom kwietnia/maja 2016 przeprowadzić wspólne testy w terenie - forumowy spot terenowy :yahoo:w skrócie FST ( I edycja)

4. Maj 2016 czas na ewentualne poprawki maszyn

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba ustalić jakieś ogólne ramy w których ma sie ten forek mieścić i jazda.

 

Ja sie juz powoli rozglądam i niewykluczam ze niedługo bedą coś kupował . Gdzie je będziecie przygotowywać to zależy tylko i wyłącznie od was.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie chodzi o jakieś konkretne ramy, chodzi o to żeby w seryjnych, sprawnych, pododobnie podniesionych forkach porywalizowac i miec równe szanse.

Chodzi o to żeby nie było wyścigu zbrojeń, ALS, LC, Samsonasów i innych burackich gadżetów :)

Budżet 10k zł wystarczy pewnie na zakup samochodu + wymianę części, płynów eksploatacyjnych, tanie opony i lekkie podniesienie.

Także nie ma miejsca na jakieś mega modyfikacje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Ma być low budget.

 

Imho główne założenia to :

- forek NA przede wszystkim z lat 97-02 ale jak ktoś będzie chciał użyć forka II gen to też nie widzę problemu

- seryjny zawias - dopuścił bym możliwość zastosowania zawieszenia z późniejszych wersji bo z tego co tu mówiono pozwoli to na uzyskanie większego prześwitu a ceny na rynku wtórnym są bardzo atrakcyjne. Poza tym jakieś tulejki i inne myki które pozwolą na max podniesienie auta. Im wyżej Forek stanie tym większe szanse że dojedzie do końca ;)

- opony typu AT, ja jestem za zakupem grupowym jakiś nalewek, ale nie będę miał nic przeciwko jak ktoś założy coś innego

 

Pozostałe kwestie takie jak poniżej zostawiłbym do decyzji indywidualnej:

- kto to przygotuje

- zabezpieczenie od spodu płytami

- odelżenie wnętrza

- podcięcie zderzaków, tzn skrócenie ich żeby zwiększyć kąt natarcia

- choinka zapachowa

 

 

Marek, napisz to bardziej technicznie, wydrukujemy, zalaminujemy i spadamy na zakupy ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak opisał Bęben, ma to być nie za drogie a fajne,aby miło spędzić czas na zlocie.Więc do dzieła.Jak ktos upatrzy sobie auto,nawet gdzieś nie daleko swojej miejscówki, to proszę podjechać, obejrzeć,a nuż widelec będzie to dobry zakup.Ja tak jak powiedziałem,ze swojej strony mogę pomóc.Jak cos to proszę na pocztę serwis_mts@subaru.pl. Dziękuję i pozdrawiam. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Po Yeti teraz będzie BigFoot

 

Marek mi nie pozwoli. Już w basenie zakazał sekwencji i ALSu do NA ;)  :(

A to był moment kiedy bęben na wszystko sie zgadzal

 

Poprosze o wpisanie na listę:

dzioba

DZIOBNIK

 

Slowem 2 sztuki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Ma być low budget.

 

Imho główne założenia to :

- forek NA przede wszystkim z lat 97-02 ale jak ktoś będzie chciał użyć forka II gen to też nie widzę problemu

- seryjny zawias - dopuścił bym możliwość zastosowania zawieszenia z późniejszych wersji bo z tego co tu mówiono pozwoli to na uzyskanie większego prześwitu a ceny na rynku wtórnym są bardzo atrakcyjne. Poza tym jakieś tulejki i inne myki które pozwolą na max podniesienie auta. Im wyżej Forek stanie tym większe szanse że dojedzie do końca ;)

- opony typu AT, ja jestem za zakupem grupowym jakiś nalewek, ale nie będę miał nic przeciwko jak ktoś założy coś innego

 

Pozostałe kwestie takie jak poniżej zostawiłbym do decyzji indywidualnej:

- kto to przygotuje

- zabezpieczenie od spodu płytami

- odelżenie wnętrza

- podcięcie zderzaków, tzn skrócenie ich żeby zwiększyć kąt natarcia

- choinka zapachowa

 

 

Marek, napisz to bardziej technicznie, wydrukujemy, zalaminujemy i spadamy na zakupy ;)

 

 

Dodalbym dwa ograniczenia:

 

- wzorem Top Gear, okreslic maksymalny koszt zakupu + przerobki. Mysle, ze wspomniane 10.000pln to dobra granica. Jednemu sie uda w tej kwocie zmiescic z kubelkami RECARO (uzywanymi i wycietymi z rozbitego Lancera :P ), drugi zrobi fajne oklejenie, a trzeci wstawi pralke Wiatke :) Na wszystko musi byc dowod zakupu (mniej lub bardziej autentyczny).

- wazny przeglad techniczny i dopuszczenie PO przerobkach. I nie chodzi tu o to, zeby znajomy po postawieniu flaszki podbil stempel mimo ze jest przelotowy wydech i stalowe zderzaki ze szpikulcami ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Imho główne założenia to : - forek NA przede wszystkim z lat 97-02 ale jak ktoś będzie chciał użyć forka II gen to też nie widzę problemu - seryjny zawias - dopuścił bym możliwość zastosowania zawieszenia z późniejszych wersji bo z tego co tu mówiono pozwoli to na uzyskanie większego prześwitu a ceny na rynku wtórnym są bardzo atrakcyjne. Poza tym jakieś tulejki i inne myki które pozwolą na max podniesienie auta. Im wyżej Forek stanie tym większe szanse że dojedzie do końca - opony typu AT, ja jestem za zakupem grupowym jakiś nalewek, ale nie będę miał nic przeciwko jak ktoś założy coś innego   Pozostałe kwestie takie jak poniżej zostawiłbym do decyzji indywidualnej: - kto to przygotuje - zabezpieczenie od spodu płytami - odelżenie wnętrza - podcięcie zderzaków, tzn skrócenie ich żeby zwiększyć kąt natarcia - choinka zapachowa

Brakuje "homologowanych" uchwytów do napojów ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Dokładnie tak. Ma być low budget.

 

Imho główne założenia to :

- forek NA przede wszystkim z lat 97-02 ale jak ktoś będzie chciał użyć forka II gen to też nie widzę problemu

- seryjny zawias - dopuścił bym możliwość zastosowania zawieszenia z późniejszych wersji bo z tego co tu mówiono pozwoli to na uzyskanie większego prześwitu a ceny na rynku wtórnym są bardzo atrakcyjne. Poza tym jakieś tulejki i inne myki które pozwolą na max podniesienie auta. Im wyżej Forek stanie tym większe szanse że dojedzie do końca ;)

- opony typu AT, ja jestem za zakupem grupowym jakiś nalewek, ale nie będę miał nic przeciwko jak ktoś założy coś innego

 

Pozostałe kwestie takie jak poniżej zostawiłbym do decyzji indywidualnej:

- kto to przygotuje

- zabezpieczenie od spodu płytami

- odelżenie wnętrza

- podcięcie zderzaków, tzn skrócenie ich żeby zwiększyć kąt natarcia

- choinka zapachowa

 

 

Marek, napisz to bardziej technicznie, wydrukujemy, zalaminujemy i spadamy na zakupy ;)

 

Dodalbym dwa ograniczenia:

 

- wzorem Top Gear, okreslic maksymalny koszt zakupu + przerobki. Mysle, ze wspomniane 10.000pln to dobra granica. Jednemu sie uda w tej kwocie zmiescic z kubelkami RECARO (uzywanymi i wycietymi z rozbitego Lancera ), drugi zrobi fajne oklejenie, a trzeci wstawi pralke Wiatke :) Na wszystko musi byc dowod zakupu (mniej lub bardziej autentyczny).

Jak to ktoś wspomniał najprościej "wymusić" budżet byłoby zasadą odkupu jak już to ktoś wspomniał. Jeżeli ktoś przyjdzie i zechce odkupić takiego Forka po skończonych plejadach za 10 tyś to trzeba bez gadania go sprzedać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że ograniczenie dotyczące specu (roczniki, zawias, płyta) + podnoszące komfort, np. kubełki, choinka kokosowa, etc. - jest wystarczające. Bo jak na to nałożymy ograniczenie budżetowe to może być "ciasno".

Bo chyba nawet w TG nie robili kombinacji ograniczenie specu i ograniczenie budżetowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takich z LPG to pewnie nie brać pod uwagę - chyba za duży stres będzie w czasie latania po górkach   

eeee, nie powinno być problemu  :), zawsze możesz dodatkowo przyspawać :biglol:. To będzie dociążenie tyłu, po wywaleniu kanapy  :).

W jednym z basenowych pomysłów miała być nawet próba na LPG  :D

Edytowane przez kosmit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro to ma byc N/A to:

 

 

1. Kasia / Edyta 

2. Bęben / Wawrzon

3. carfit

4. Urabus

5. pumex1

6. IzoTom - tzn. Iza

7. TJ

 

:mrgreen:

 

 

 

:rolleyes:  :coffee:

 

 

...a nie miało byc na odwrót???, to nie ja sie miałem zgłosić???

 

 

 

 

 

 

Poprosze o wpisanie na listę: dzioba DZIOBNIK Slowem 2 sztuki

 

 

Janek- bez szaleństw, spokojnie!!! :biglol:  :biglol:  :biglol:  :biglol:  

Edytowane przez guma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, basen basenem, ciepła woda, zimne drinki, itd. Wiem, że trudno się z tym pogodzić ale to już historia a temat jakoś przysycha.

 

Podsumowując:

1. Forek N/A 2.0, manual z reduktorem, MY 1997-2002

2. Modyfikacje max.: płyta od spodu, podniesienie zawieszenia max 3-4 cm. Reszta to kosmetyka a nie mechanika - robione, gdzie kto chce.

3. Zakup grupowy przez SIP (jeżeli dobrze odczytałem intencje Dyrekcji), zakup grupowy przez "pospolite ruszenie" forumowiczów, indywidualne zakupy - wszystko dozwolone byle spełniać punkty 1 i 2.

4. Czy jeżeli będzie ok. 20 takich samochodów powstanie oddzielna klasa? 

 

PS. Pomóżcie proszę co muszę włączyć/wyłączyć aby móc cytować? Nawet "delete" nie działa :facepalm:  :th_dash::icon_205:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro mamy już jakieś założenia ramowe pkt 1,2 to dobrze by było zrobić zakupy grupowe bo będzie sporo taniej.

1. opony , najlepiej żeby wszyscy mieli identyczne , najlepiej rzeczywiście tanie nalewki , może by ktoś podpytał off-roaddowców, może ten Miłosz co organizuje Subariady , a może ktoś inny , jakie najlepsze , wtedy można kupić hurtem i wynegocjować dobrą cene , mogę sie tego podjąć , oczywiście non-profit żeby było jasne  :)

2. płyty silnika , skrzyni , dyfra , tutaj raczej nie pomogę , i trzeba wziąć pod uwagę że ciut inne bedą do roczników nowszych , ale to pikus. najlepiej znaleźć producenta i negocjować 

3. trzeba ustalić max. wysokość podniesienia auta względem serii, moim zdaniem 3cm na zawieszeniu ( podkładki/spręzyny ) , plus wyższe opony i dadzą oczekiwany efekt. 

4. trzeba również zaznaczyć , aby wyposażenie w fotele ( wszystkie ) było seryjne , te auta muszą być dopuszczone po drogach , wieć ilość miejsc musi sie zgadzać . Powstaje pytanie co do innych foteli kubełkowych , kierownic sportowych, itp.  , eliminacja airbag i abs ( moim zdaniem koniecznia ) . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...