Jump to content
beben

Plejady 2016 - forester low budget cup :)

Recommended Posts

W budżecie do 5 tysięcy?

Bo jeszcze serwis i tuning żeby sie w 10 tysiącach zmieścić :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

auto jest na plejady w sam raz, nie jest to wyplakowana igła tylko raczej raj dla majsterkowicza. W okolicach 5 sie dogadamy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowe, odgrzewam kotleta :). Chętnie się przyłącze do inicjatywy moim SG5.

 

Nawet już ćwiczę :) https://youtu.be/jlBnjhVlRg0 ale jak oglądałem relacje to bardziej techniczne odcinki znajdowały się na trasie turystycznej, czy się myle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Techniczne pod jakim względem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Techniczne pod jakim względem?

Sorry, może źle się wyraziłem, późno było :krecka_dostal:  :) 

 

Jak patrzyłem na filmiki (i może to jest kwestia tych filmików) z trasy terenowej to bardziej były czasówki - dzida i jazda po łące, kamieniach ale raczej płasko. 

Na trasie turystycznej widziałem odcinki pseudo - przeprawowe, podjazdy, wąwozy gdzie nie liczył się tyle czas a samo pokonanie przeszkody.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To raczej tylko kwestia filmikow bo turystycdna jest zdecydowanie bzrdziej lajtowa. Pewnie kibice ( Nikon nie wszędzie dojechał swoim berlingo) mają łatwiejszy dostęp do robienia filmow. Na turystycznej jest więcej zwiedzania niż jazdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niektóre próby na terenowej stopniem skomplikowania były na poziomie Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych - to opinia osoby która w powyższych mistrzostwach jeździła. ;)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Większość prób terenowych na trasie turystyczno-terenowej  pokrywa się z trasą terenową, ale nie wszystkie są pokonywane na czas, a najtrudniejsze są skracane (tak przynajmniej było dwa lat temu). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tur Ter jest dobierana specjalnie do nowszych aut tak aby można było dlikatnie przejechać bez ryzyka dla sprzętu i w tym celu została stworzona. Na tereniwej jest więcej stokania plytą i pourywanych zderzaków.

Jeszczy mi sie nie zdarzyło skończyć bez prostowania plyty. Zawsze zdejmuje przednie wąsy bo zapas się wyczerpał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tur Ter jest dobierana specjalnie do nowszych aut tak aby można było dlikatnie przejechać bez ryzyka dla sprzętu i w tym celu została stworzona. Na tereniwej jest więcej stokania plytą i pourywanych zderzaków.

Jeszczy mi sie nie zdarzyło skończyć bez prostowania plyty. Zawsze zdejmuje przednie wąsy bo zapas się wyczerpał.

To też pewnie kwestia nastawienia którego się u mnie boję. Już widzę jak przed startem na czasówce wmawiam sobie że to tylko zabawa..... i miejsce nie jest istotne..... a potem dzida :D   :puchar:

 

Większość prób terenowych na trasie turystyczno-terenowej  pokrywa się z trasą terenową, ale nie wszystkie są pokonywane na czas, a najtrudniejsze są skracane (tak przynajmniej było dwa lat temu). 

 

Brzmi bardzo dobrze. Jak tylko można przejechać bez skracania to z chęcią wpakuje mojego forka w kłopoty :).

 

To ja już wszystko chyba wiem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

coocer z tym ze ten wâtek dotyczy troszke specyficznej czesci trasy terenowej ;) do ktorej twoj forek nie podejdzie.

To ma byc taka wirtualna podklasa w ktorej nie odejmuje sie gazu przed hopkâ i z zalozenie auta to tylko forki  I i II  wolne ssaki 125HP

Niedlugo pewnie kolega "guma" otworzy watek plejadowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiem wiem sorki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forester Plejady.
Co powiecie na coś takiego ?
 

Mini Regulamin:

1. Dopuszcza się do startu pojazdy marki Subaru Forester SF5 – z rocznika 98-2002 włącznie, wyposażone wyłącznie w silnik wolnossący i posiadający skrzynię redukcyjną przy manualnej skrzyni biegów. Dopuszcza się stosowanie aut wyposażonych w instalację LPG a także hak holowniczy.

2. Pojazd musi być dopuszczony do ruchu i zarejestrowany na terenie Unii Europejskiej, przy czym samochód musi być przystosowany do ruchu prawostronnego.

3. W ramach modyfikacji dopuszcza się:

a/ modyfikację układu zawieszenia – wyłącznie poprzez zastosowanie podkładek podwyższających lub sprężyn albo w połączeniu z amortyzatorami, przy czym modyfikacja ta nie może zwiększyć fabrycznego prześwitu pojazdu o więcej niż 3 /trzy/ centymetry/, dopuszcza się stosowanie amortyzatorów innych niż fabryczne.

b/ modyfikację układu hamulcowego – poprzez zastosowanie innych klocków hamulcowych i tarcz niż fabryczne, przy czym bez możliwości modyfikacji średnicy tarcz hamulcowych.

c/ modyfikację układu wydechowego – poprzez zastosowanie innego tłumika końcowego niż fabryczny, przy czym pozostałe elementy układu wydechowego, w tym w szczególności katalizator nie mogą zostać usunięte z pojazdu

d/ modyfikację wnętrza pojazdu – poprzez zastosowanie przednich foteli innych niż fabryczne, z dopuszczeniem foteli sportowych /kubełkowych/ i pasów szelkowych, przy czym nie dopuszcza się demontażu tylnej kanapy / siedziska i oparć/, tylnych pasów bezpieczeństwa, elementów wnętrza, podłogi bagażnika. Dopuszcza się stosowanie klatki bezpieczeństwa lub jej pojedynczych elementów.

e/ modyfikację silnika – poprzez zastosowanie tzw. sportowego wkładu filtra powietrza lub układu dolotowego w postaci stożka. Dopuszcza się przeniesienie zasysu powietrza do układu dolotowego na zewnątrz pojazdu

f/ modyfikację kół – poprzez zastosowanie felg aluminiowych lub stalowych o średnicy nie większej niż 16 cali oraz opon pojazdu przystosowanych do jazdy w terenie / typu MT, AT/ - przy czym modyfikacja ta nie może spowodować wystawania kół pojazdu poza obrys samochodu

g/ modyfikację karoserii pojazdu – poprzez skrócenie nakładek przedniej i tylnej zderzaków przy czym niedopuszczalny jest całkowity demontaż tych elementów. Niedopuszczalny jest demontaż drzwi, lusterek, klapy bagażnika, maski przedniej, szyb pojazdu lub zastępowanie tych elementów elementami wykonanymi z tworzyw sztucznych.

h/ modyfikację układów bezpieczeństwa pojazdu – poprzez dezaktywację lub demontaż poduszek powietrznych wraz z komputerem sterującym i okablowaniem, jeżeli pojazd jest w nie wyposażony.
g/ modyfikację osłon pojazdu - poprzez ich zastąpienie lub zamontowanie osłonami wykonanymi z trwalszych materiałów, przy czym dopuszca się jedynie stosowanie osłon silnika, skrzyni biegów i tylnego dyferencjału.

Edited by siekla
  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

bardzo nie podoba mi sie punkt zarejestrowany na terenie Polski. Dopuszczony do ruch rozumiem ale moj bedzie zarejestrowany we Francji   :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@siekla, kciuki w gore za spisanie probnego regulaminu :)

 

@@dzioba, wystarczy zmienic na "zarejestrowany na terenie UE" :) - powinno wystarczy, chyba ze do tego czasu Polska wystapi z Unii, co w sumie nie jest wykluczone... :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

te 3 cm to tez ciut malo bo na samych oponach bedzie 2cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

spokojnie, to przecież propozycja.

Nie przemyślałem, że może się zdarzyć auto spoza PL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bardziej cale by pasowały :)

2/3 cale w zawieszeniu i dopisać maksymalną wielkość opony

Share this post


Link to post
Share on other sites

te 3 cm to tez ciut malo bo na samych oponach bedzie 2cm

Dzioba - ale te 3 cm to górna granica modyfikacji zawieszenia, która wpływa na prześwit, żeby nie było wyższych podkładek, tuleji itp.

Oczywiście możemy ustalić górną granicę prześwitu auta kompleksowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

modyfikację karoserii pojazdu – poprzez skrócenie nakładek przedniej i tylnej zderzaków przy czym niedopuszczalny jest całkowity demontaż tych elementów

Z tym jest kłopot - zmiana zderzaków na niehomologowane neguje dopuszczenie do ruchu ...

 

 

z rocznika 98-2002 włącznie

Uważam, że generalnie N/A z reduktorem byłoby O.K.

 

 

te 3 cm to tez ciut malo

Pamiętajmy, że trasa i tak będzie przygotowana pod standardowe Forestery. Im wyższe auto, tym mniej stabilne.

3 cm na zawieszeniu powinno ( jeszcze ) być O.K. dla półosi etc. Jeżeli dodamy ok. 2 cm na oponach ...

 

Pozdrowienia 

Share this post


Link to post
Share on other sites

no szybciej ten regulamin bo nie wiem jak samochód budować :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli tak rozumiemy te 3 cm to ok ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brawo siekla !!!!!

 

No to ja szukam auta :) choć tu trochę Dyrekcja zasiała ziarnko niepokoju aby były wszystkie n/a. z reduktorem i tu sie pojawia problem , bo Forester 06-07 ma większą moc , większy naturalny przeswit itd. 

Edited by carfit

Share this post


Link to post
Share on other sites

I po drugie 06-07 to juz inaczej budzetowo a to bylo podstawowe zalożenie basenowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

post-74-1449609038,2029_thumb.jpg

 

Jakie koszta dochodzą do auta z Niemiec ?

 

Pewnie największy to koszt paliwa z Polski ;) i myjnia ;)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...