Jump to content

Ile dokładnie wchodzi paliw "pod korek"?


Tinuviel

Recommended Posts

Konkretnie smutnossąca impreza 2006, chociaż to pewnie bez różnicy. Wiem że zbiornik ma 50litrów, ale paliwa wchodzi znacznie więcej tankując do pełna czyli powiedzmy do pierwszego odbicia pistoleta dystrybutora. Wydaje mi się że całkowita ilość paliwa jaka się mieści to 55-60litrów, ale może ktoś kiedyś sprawdzał? Ile udało Wam się maksymalnie zalać benzyny?

Link to comment
Share on other sites

W Imprezie GD zbiornik ma 60 litrów, a paliwa wchodzi około 55 litrów. Tankować należy do pierwszego odbicia, a nie "pod korek", gdyż prowadzi to do niewłaściwego działania systemu odpowietrzania zbiornika - efektem będzie check engine. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ciekawe też, czy komuś przy tankowaniu pistolet co chwilę odbija? Tzn czy tankuje strzelając pistoletem?

Myślę, że to wina dystrybutora... jakiś czas temu spotkałem (już nie pamiętam gdzie) taki "odbijający", ale to była jednorazowa przygoda ;) Aha, myślę, że jak się wsadzi pistolet za głęboko, to też ma tendencję do odbijania...

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe też, czy komuś przy tankowaniu pistolet co chwilę odbija? Tzn czy tankuje strzelając pistoletem?

 

W klasyku często tak mam, chyba wlew jest po prostu zakrzywiony bo wystarczy nie wpychać pistoletu do końca przy nalewaniu.

Link to comment
Share on other sites

Zapchany przelew/odpowietrzenie. Wystarczy dmuchnąć sprężonym powietrzem w otworek w rurze i po problemie. Dodatkowym objawem wskazującym na taki stan, jest zasysanie korka paliwa.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, sorry za moją niewiedze, ale całe życie myślałem że "pod korek" to jest właśnie do pierwszego "odbicia" pistoletu, zawsze bałem się lać więcej a tu widzę że chyba żyłem w błędzie :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Zapchany przelew/odpowietrzenie. Wystarczy dmuchnąć sprężonym powietrzem w otworek w rurze i po problemie. Dodatkowym objawem wskazującym na taki stan, jest zasysanie korka paliwa.

No, a myślałem, że ma zasysać... no i po to jest napis "odkręcać powoli", żeby sobie wyrównało ciśnienie radośnie sycząc... :P

Link to comment
Share on other sites

W Imprezie GD zbiornik ma 60 litrów, a paliwa wchodzi około 55 litrów. Tankować należy do pierwszego odbicia, a nie "pod korek", gdyż prowadzi to do niewłaściwego działania systemu odpowietrzania zbiornika - efektem będzie check engine. 

dokładnie. Ja tak zrobiłem że zalałem pod korek i świrowała mi impreza co następstwem jest check engine który teraz muszę usunąć -.- Już się nauczyłem że nie lejemy pod korek tylko do pierwszego odbicia.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 5 weeks later...

Jeśli obrócę pistolet, to owszem idzie lepiej, ale nie ma reguły, raz pomaga, a raz nie. Zauważyłem, że czasami zależy też od pistoletu, raz tankowałem na jakiejś świeżej stacji, gdzie dystrybutory były nowe i szło znacznie lepiej. W każdym razie wiem, że coś nie bangla, a jeśli "dmuchnę w dziurkę" to zastanawiam się gdzie poleci ten syf i co innego mi się potem zatka  :mellow:  Wyczytałem też w jakimś innym temacie, że w USA pistolety nie mają odpowietrzania tak jak nasze, więc pewnie i samochody na tamten rynek (czyt. w tym mój) inaczej mają rozwiązane baki i system odpowietrzania.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...