Jump to content

Rozmiar opon Forek S-turbo


szywoj011
 Share

Recommended Posts

Noszę się z zakupem opon AT do mojego S-turbo my00 i zastanawiam się czy zmieszczą się w nadkolu opony w rozmiarze 215/65/16? Obecnie mam stare jak świat i praktycznie całkiem zjechane Micheliny 4x4 w standardowym rozmiarze 215/60/16 i na zimę nowe Vredesteiny 205/70/15. Za większą gumą w moim przypadku przemawia nie tylko różnica w cenie ale fakt używania auta w terenie, tylko kwestia czy takie wyższe gumy się zmieszczą w nadkolu i nie będą o nic ocierać. Przekłamanie na liczniku jakoś zniosę :P

 

Ewentualnie czy ktoś w okolicach Nowego Sącza / Limanowej ma założone 215/65/16 i zgodzi się na przełożenie swoich kół na próbę do mnie czy nic nie ociera.

 

Zapomniałem dodać że mój PotForek jest podniesiony o 2cm na dystansach przy amorach.

 

Z samych opon to kuszą mnie:

 

1. Yokohama Geolandar G012

 

2. Continental CrossContact LX2

 

3. Ewentualnie General Grabber AT i AT2 z tym że wydają mi się trochę za bardzo terenowe jak na moje potrzeby bo trochę km się po czarnym też robi.

 

4. Jakie inne możecie polecić?

Link to comment
Share on other sites

Z samych opon to kuszą mnie: 1. Yokohama Geolandar G012

 

Fajne w terenie i robią swoją robotę, niemniej na śliskiej nawierzchni tragedia (jak nie wierzysz - przeszukaj uważnie forum). Droga hamowania na śliskim po deszczu lub śniegu ulega wydłużeniu nawet dwukrotnie  ... dobrze się zastanów.

 

 

 

kwestia czy takie wyższe gumy się zmieszczą w nadkolu i nie będą o nic ocierać.

 

Różnica średnic podanych kół wynosi

22 mm

Różnica wskazań prędkościomierza: minus 3.3 %

(Nowe koła mają większą średnice i obracaja się wolniej)

 

[za]

http://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulator,-,dobor,rozmiaru,opon,204.html

 

chyba 11mm (licząc od środka) nie zrobi za dużej różnicy

Edited by Panther
Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Ja mam na 2 forkach i Yokohama Geolandar G012 i General Grabber AT2

 

Yokohama jest cicha, co do śliskości wchodziłem po deszczu szybko w zakręt i nieco zaczeło wynosić, ale nie mniej niż na oryginalnych. 

Grabber jest głośny do 90, potem szum powietrza i tak zagłusza opone. 

 

Nie miałem okazji porównać tych opon w terenie. Grabber sobie radzi, ale nie wiem czy w tych samych warunkach G012 była by lepsza czy nie.

 

Jeśli na codzień to wybrał bym G012.

 

Jak będziesz w Krakowie to zapraszam na oględziny / przejazd testowy.

Edited by coocer
Link to comment
Share on other sites

czy zmieszczą się w nadkolu opony w rozmiarze 215/65/16

 

Różnica średnic między 215/60/16 a 215/65/16 to 21,5 mm, czyli nieco ponad 1cm na promieniu.

 

Jeśli obecnie między oponą a nadkolem w każdym miejscu masz ponad 1 cm luzu ( a raczej masz ) to "65" się zmieszczą :)

Link to comment
Share on other sites

chciałbym uniknąć jakiegokolwiek przycierania - trzeba będzie zrobić jakąś przymiarkę kół z 215/65/16 bo różnica w cenie z 215/60/16 jest spora

Link to comment
Share on other sites

chciałbym uniknąć jakiegokolwiek przycierania - trzeba będzie zrobić jakąś przymiarkę kół z 215/65/16 bo różnica w cenie z 215/60/16 jest spora

jak będziesz w Krk to zapraszam
Link to comment
Share on other sites

Miałem ten sam dylemat,ale w Forku SG XT. Kupiłem 215/65/16 i wchodzą "na styk", ocierają jedynie odrobinę przy maksymalnym skręcie, Opony to Conti crosscontact LX i jestem z nich b.zadowolony.

 

Pozdr

Link to comment
Share on other sites

z tego co patrzyłem w moim s-turbo nie ma tego plastikowego elementu w nadkolu wiec chyba się zmieszczą 215/65/16  :)

 

@coocer w Krk akurat nic nie mam do załatwienia w najbliższym czasie ale jak coś się zmieni to się odezwę do Ciebie

Link to comment
Share on other sites

Hej.

 

Ja przez długi czas łamałem się między Yokohama Geolangar G012 a Continental ContiCrossContact LX2. No i rozmiarem 215/60/16 czy 215/65/16.

 

Wybór ostatecznie padł na Continentale w rozmiarze 215/65/16. Jutro powinny dotrzeć.

 

Jak pojeżdżę to dam znać czy ok i może jakie foto wrzucę jak to wygląda.

Link to comment
Share on other sites

@@szywoj011, jeśli opona nie będzie używana głównie w terenie, lecz także na asfalcie, proponuję rozważyć wybór Geolandar H-T/S G051. Używam z powodzeniem od kilku lat w S-turbo i 2.5XT. Często przejeżdżam przez las w różnych warunkach, a także robię trasy na autostradzie  :).

Tak jak napisano wyżej, G021 na mokrym baaardzo mocno się ślizga. Taki zestaw mam na zabawę w terenie i Plejady. Na piasku super :thumbup:. lecz na wilgotnej trawie była masakra  :(.

 

 

 

U mnie muszę zakładać dystanse 5 mm bo 216/65/16 obcieraja o tylne amory.
 

to raczej problem odsadzenia felgi, ET.

Link to comment
Share on other sites

@@szywoj011, jeśli opona nie będzie używana głównie w terenie, lecz także na asfalcie, proponuję rozważyć wybór Geolandar H-T/S G051. Używam z powodzeniem od kilku lat w S-turbo i 2.5XT. Często przejeżdżam przez las w różnych warunkach, a także robię trasy na autostradzie  :).

Tak jak napisano wyżej, G021 na mokrym baaardzo mocno się ślizga. Taki zestaw mam na zabawę w terenie i Plejady. Na piasku super :thumbup:. lecz na wilgotnej trawie była masakra  :(.

 

 

 

U mnie muszę zakładać dystanse 5 mm bo 216/65/16 obcieraja o tylne amory.
 

to raczej problem odsadzenia felgi, ET.

 

Mam standardowe ALU 16, na drugim takim samym komplecie mam seryjny rozmiar opon i nic nie obcięta.

Link to comment
Share on other sites

 

@@szywoj011, jeśli opona nie będzie używana głównie w terenie, lecz także na asfalcie, proponuję rozważyć wybór Geolandar H-T/S G051. Używam z powodzeniem od kilku lat w S-turbo i 2.5XT. Często przejeżdżam przez las w różnych warunkach, a także robię trasy na autostradzie :).

Tak jak napisano wyżej, G021 na mokrym baaardzo mocno się ślizga. Taki zestaw mam na zabawę w terenie i Plejady. Na piasku super . lecz na wilgotnej trawie była masakra :(.

 

 

 

U mnie muszę zakładać dystanse 5 mm bo 216/65/16 obcieraja o tylne amory.

 

to raczej problem odsadzenia felgi, ET.

Mam standardowe ALU 16, na drugim takim samym komplecie mam seryjny rozmiar opon i nic nie obcięta.

Opona jest nieco wyższa, lecz szerokość ta sama, nie powinna ocierać o amortyzator. Chyba ze masz założone coś innego.

Jakie masz ET felgi, może w drugim zestawie jest inne?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Odkopię trochę temat ;) czy w SG 2.0x z fabrycznym zawieszeniem (z tyłu jeszcze SLS) na feldze 7.5"/16 zmieszczą się bez większego problemu opony 215/65/16 ?

Na oko wygląda, że tak, z tego co czytam - również. Ale wolę się jeszcze upewnić zanim zamówię nowe kapcie.

Sprawa dotyczy Nokian WeatherProof - jeżeli się zmieszczą, zamówię wersję SUV która jest tylko w rozmiarze 215/65, jeżeli nie, zamówię zwykłe 215/60.

 

 

[edit]

 

Zmierzyłem, w nadkolu jest 15cm ale do mocowania amortyzatora mam jakieś 4cm.
Aktualnie wsadzona jest zjechana 205/60/16 (takie kupiłem z samochodem). Dobrze patrze w kalkulatorach, że stara opona w fabrycznym stanie ma ~653mm (czyli u mnie 647mm :]) a nowa 215/60 - 665mm (czyli +2cm), ew. 215/65 - 686mm (czyli +4cm i robi się problem :] )

 

 

IMG-20150924-00669b.jpg

Edited by camel00
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...