szurpit2 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Witam, Mam banalne pytanie, choć moje wątpliwości budzi. Otóż sprawa dotyczy wskazania temperatury. Jeździłem różnymi autami i wskaźnik zawsze stał w połowie skali. Legacy jest moim pierwszym Subaru. Nie pokoi mnie to, że wskaźnik od temperatury jest zawsze lekko podniesiony od poziomu ku górze. Co więcej wydaje mi się, że zdecydowanie za szybko i za często włącza mi się wentylator aby chłodzić silnik. Pytałem o to jednego mechanika - stwierdził że skoro wentylator pracuje a temperatura nie podnosi się na czerwone pole to tak ma być. Nie cierpię wytłumaczenia "tak ma być" - nie przekonuje mnie to. Jeżdżę tym autkiem już 2 lata i cały czas jest tak samo. Czasem czuję specyficzny zapach który towarzyszył przegrzaniu silnika hondy. Pytanie czy faktycznie w Legacy III 2.0 temperatura powinna być wskazywana zawsze nieco ponad połowę w górę i czy faktycznie jest to normalne, że wentylator włącza się częściej niż w innych benzyniakach? Czy może szukać innego diagnosty i zacząć w temacie mocniej "grzebać"? Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi - nie mam skali porównawczej do innych Legacy, będę wdzięczny za rzucenie okiem Idzie ciepłe lato, czeka mnie spora trasa i wolał bym być pewny. Postaram się wrzucić na dole zdjęcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 (edytowane) Szukasz na siłę jakieś usterki czy jak? Skoro od dwóch lat tak jest to tak ma być widocznie... Zresztą, jak dla mnie to on jest w połowie Ale profilaktycznie zawsze możesz wymienić sobie uszczelki i robić jakiś większy remont. Edytowane 3 Czerwca 2015 przez palmall Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szurpit2 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 dzięki - właśnie takiej "profilaktyki" w postaci wymiany UPG chciał bym uniknąć, dla uszczelek praca w zbyt wysokiej temp. nie jest za dobra. Dlatego szukam obiektywnych opinii - nie wiem czy to jest "na siłę" - jak to określiłeś czy faktycznie za wysoka temperatura. Ale trochę mnie to uspokaja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Są sprawdź sobie dokładnie chłodnicę pod względem czystości , szczególnie przestrzeń pomiędzy tą od klimatyzacji a chłodzącą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szurpit2 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 szczególnie przestrzeń pomiędzy tą od klimatyzacji a chłodzącą. Ok i tu poległem - patrząc na chłodnicę fakt widzę dwa wentylatory z czego jeden zapewne od klimy. Ale nie bardzo wiem o jaką przestrzeń chodzi? Przyznam że jak tak sobie szukałem tej przestrzeni pomiędzy chłodnicami to stwierdzam że ogólnie chłodnica nie wygląda najlepiej. Da się jakoś sprawdzić czy chłodnica ma odpowiedni przepływ i jest "sprawna"? Jednak trzeba było zostać mechanikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 jak już tak na siłę szukasz i Cię to niepokoi kup interfejs, zainstaluj na smarku odpowiednią apk i sprawdź jaką temperaturę ma silnik. Wydasz 30-40pln na interfejs i sam sprawdzisz czy jest ok. Różne auta mają różne wskazania, czasem wskaźniki przekłamują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 jak już tak na siłę szukasz i Cię to niepokoi kup interfejs, zainstaluj na smarku odpowiednią apk i sprawdź jaką temperaturę ma silnik. Wydasz 30-40pln na interfejs i sam sprawdzisz czy jest ok. Różne auta mają różne wskazania, czasem wskaźniki przekłamują. Chyba wszystko co tak zczytasz to temperatura płynu chłodniczego, ale przynajmniej będzie w stopniach a nie w kreskach na kiepskiej skali:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 można też sprawdzić temp otwarcia dużego obiegu, wł/wył wentylatora wszystko kwestia poświęconego czasu zresztą już sama temp płynu po jakiejś tam sensownej przejażdżce da odp na pytanie czy wszystko jest w granicach normy czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szurpit2 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 (edytowane) W takim razie na spokojnie podejdę do tematu. Zaczne od sprawdzenia szczelności układu czy nigdzie nie ubywa plynu, potem chłodnica nie wyglada juz zbyt dobrze, wymienie plyn chłodniczy - sprawdze czy sa w starym jakies brudy. Ciekawa jest opcja z interfejsem i apka żeby odczytac dane:-) rozeznam temat czy w legasiu z 2001 to zadziala. A czy moglibyscie mi podpowiedzieć jaka powinna być właściwa temperatura płynu ? Przyznaje Tinuviel, że skala na zegarach nie jest zbyt precyzyjna ;-) Edytowane 3 Czerwca 2015 przez szurpit2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bombur Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Oszczedz sobie czasu. WSZYSTKO ze wskaźnikiem jest oki! Nie rozumiem po co sobie tym zaprzątać głowe?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się