Skocz do zawartości

Legacy 2.0 D - biały dym


piofalk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Subaru Legacy 2.0D z 2009 r. z przebiegiem 200 tys, km. Przy przebiegu 130 tys. km wymieniony został silnik w ASO. Od dnia zakupu zrobiłem ok. 6 tys. km przebiegu (naturalnie od razu po zakupie wymieniony został olej, filtry). Jakiś czas temu zauważyłem, że samochodowi zdarza się kopcić białym dymem - szczególnie po bardzo dynamicznej jeździe - gdy samochód pracuje na wolnych obrotach z rury wydechowej wydobywa się znaczna ilość białego dymu, która dostaje się również do wnętrza pojazdu. Podobnie jest przy odpalaniu, ale nie zawsze. Czy ma ktoś podobne doświadczenie, ewentualnie czy wie ktoś jaka może być tego przyczyna? Chciałbym zaznaczyć, iż nie ubywa płynu chłodniczego co wskazywałoby na jego dostawanie się do komory spalania. Zużycie oleju od ostatniej wymiany praktycznie zerowe. Jeśli chodzi o użytkowanie samochodu, to jest to głównie miasto i co dwa tygodnie długa trasa. Czy powodem może być filtr DPF? Zastanawiam się też czy samochód nie był przypadkiem czipowany i tu pojawia się kolejne pytanie czy jest jakaś inna możliwość sprawdzenia poza hamownią np. podłączając do komputera? Z góry dziękuję za podpowiedzi / sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na biało kopci płyn chłodzący, więc dziwne, że ci go nie ubywa. Sprawdzaj częściej, może się coś ujawni. Możliwe, że plyn ucieka na tłoki, a w jego miejsce wchodzą spaliny, gromadzą się w zakamarkach ukladu i wyrównują ubytki płynu. Dlatego może zacząć rosnąć jego poziom, zamiast spadać.

Edytowane przez suberet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób test w zbiorniczku wyrównawczym na uszczelkę pod głowicą  -  trzeba podjechać do mechanika który zrób test na co2 w układzie chłodzenia. Być może jesteś przewrażliwiony ze względu na wymianę silnika, a może faktycznie coś zaczyna się dziać.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Sytuacja wyjaśniona - powodem kopcenia na biało było samoczynne wypalanie się filtra dpf. Gdy zacząłem praktykować wypalanie filtra raz w tygodniu (jazda 10 min przy stałej prędkości obrotowej silnika ok. 2300-2500 obr/min) problem z kopceniem całkowicie zniknął. Z kolei dostawanie się spalin do wnętrza kabiny spowodowane było nieszczelnością w kolektorze wydechowym (uszczelka przy turbosprężarce). Poza tym z samochodem odpukać nic się nie dzieje, zrobiłem prawie 30 tys. km i poza wymianą wspomnianej uszczelki nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...