Jump to content
piofalk

Legacy 2.0 D - biały dym

Recommended Posts

Witam,

 

od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Subaru Legacy 2.0D z 2009 r. z przebiegiem 200 tys, km. Przy przebiegu 130 tys. km wymieniony został silnik w ASO. Od dnia zakupu zrobiłem ok. 6 tys. km przebiegu (naturalnie od razu po zakupie wymieniony został olej, filtry). Jakiś czas temu zauważyłem, że samochodowi zdarza się kopcić białym dymem - szczególnie po bardzo dynamicznej jeździe - gdy samochód pracuje na wolnych obrotach z rury wydechowej wydobywa się znaczna ilość białego dymu, która dostaje się również do wnętrza pojazdu. Podobnie jest przy odpalaniu, ale nie zawsze. Czy ma ktoś podobne doświadczenie, ewentualnie czy wie ktoś jaka może być tego przyczyna? Chciałbym zaznaczyć, iż nie ubywa płynu chłodniczego co wskazywałoby na jego dostawanie się do komory spalania. Zużycie oleju od ostatniej wymiany praktycznie zerowe. Jeśli chodzi o użytkowanie samochodu, to jest to głównie miasto i co dwa tygodnie długa trasa. Czy powodem może być filtr DPF? Zastanawiam się też czy samochód nie był przypadkiem czipowany i tu pojawia się kolejne pytanie czy jest jakaś inna możliwość sprawdzenia poza hamownią np. podłączając do komputera? Z góry dziękuję za podpowiedzi / sugestie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

kopcić białym dymem

 

 

czy wie ktoś jaka może być tego przyczyna?

Habemus papam... ;)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na biało kopci płyn chłodzący, więc dziwne, że ci go nie ubywa. Sprawdzaj częściej, może się coś ujawni. Możliwe, że plyn ucieka na tłoki, a w jego miejsce wchodzą spaliny, gromadzą się w zakamarkach ukladu i wyrównują ubytki płynu. Dlatego może zacząć rosnąć jego poziom, zamiast spadać.

Edited by suberet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób test w zbiorniczku wyrównawczym na uszczelkę pod głowicą  -  trzeba podjechać do mechanika który zrób test na co2 w układzie chłodzenia. Być może jesteś przewrażliwiony ze względu na wymianę silnika, a może faktycznie coś zaczyna się dziać.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

może biały dym to następstwo pęknięcia głowicy?

 

pozdrawiam,

MR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sytuacja wyjaśniona - powodem kopcenia na biało było samoczynne wypalanie się filtra dpf. Gdy zacząłem praktykować wypalanie filtra raz w tygodniu (jazda 10 min przy stałej prędkości obrotowej silnika ok. 2300-2500 obr/min) problem z kopceniem całkowicie zniknął. Z kolei dostawanie się spalin do wnętrza kabiny spowodowane było nieszczelnością w kolektorze wydechowym (uszczelka przy turbosprężarce). Poza tym z samochodem odpukać nic się nie dzieje, zrobiłem prawie 30 tys. km i poza wymianą wspomnianej uszczelki nic się nie dzieje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za info o przyczynach. Nie wszyscy to robią, więc tym bardziej się liczy. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...