piofalk Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Witam, od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Subaru Legacy 2.0D z 2009 r. z przebiegiem 200 tys, km. Przy przebiegu 130 tys. km wymieniony został silnik w ASO. Od dnia zakupu zrobiłem ok. 6 tys. km przebiegu (naturalnie od razu po zakupie wymieniony został olej, filtry). Jakiś czas temu zauważyłem, że samochodowi zdarza się kopcić białym dymem - szczególnie po bardzo dynamicznej jeździe - gdy samochód pracuje na wolnych obrotach z rury wydechowej wydobywa się znaczna ilość białego dymu, która dostaje się również do wnętrza pojazdu. Podobnie jest przy odpalaniu, ale nie zawsze. Czy ma ktoś podobne doświadczenie, ewentualnie czy wie ktoś jaka może być tego przyczyna? Chciałbym zaznaczyć, iż nie ubywa płynu chłodniczego co wskazywałoby na jego dostawanie się do komory spalania. Zużycie oleju od ostatniej wymiany praktycznie zerowe. Jeśli chodzi o użytkowanie samochodu, to jest to głównie miasto i co dwa tygodnie długa trasa. Czy powodem może być filtr DPF? Zastanawiam się też czy samochód nie był przypadkiem czipowany i tu pojawia się kolejne pytanie czy jest jakaś inna możliwość sprawdzenia poza hamownią np. podłączając do komputera? Z góry dziękuję za podpowiedzi / sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 kopcić białym dymem czy wie ktoś jaka może być tego przyczyna? Habemus papam... 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 (edytowane) Na biało kopci płyn chłodzący, więc dziwne, że ci go nie ubywa. Sprawdzaj częściej, może się coś ujawni. Możliwe, że plyn ucieka na tłoki, a w jego miejsce wchodzą spaliny, gromadzą się w zakamarkach ukladu i wyrównują ubytki płynu. Dlatego może zacząć rosnąć jego poziom, zamiast spadać. Edytowane 4 Czerwca 2015 przez suberet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 Zrób test w zbiorniczku wyrównawczym na uszczelkę pod głowicą - trzeba podjechać do mechanika który zrób test na co2 w układzie chłodzenia. Być może jesteś przewrażliwiony ze względu na wymianę silnika, a może faktycznie coś zaczyna się dziać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal2r Opublikowano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 może biały dym to następstwo pęknięcia głowicy? pozdrawiam, MR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piofalk Opublikowano 8 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Sytuacja wyjaśniona - powodem kopcenia na biało było samoczynne wypalanie się filtra dpf. Gdy zacząłem praktykować wypalanie filtra raz w tygodniu (jazda 10 min przy stałej prędkości obrotowej silnika ok. 2300-2500 obr/min) problem z kopceniem całkowicie zniknął. Z kolei dostawanie się spalin do wnętrza kabiny spowodowane było nieszczelnością w kolektorze wydechowym (uszczelka przy turbosprężarce). Poza tym z samochodem odpukać nic się nie dzieje, zrobiłem prawie 30 tys. km i poza wymianą wspomnianej uszczelki nic się nie dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Dzięki za info o przyczynach. Nie wszyscy to robią, więc tym bardziej się liczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się