Jump to content

Losowe niskie ciśnienie doładowania na 2 biegu


radnor

Recommended Posts

Pacjent to GTk z 2000 roku, żadnych modów w dolocie, założony jakiś high flow cat i końcowa puszka prodrive. Tankuję zawsze 100-102 oktany.

 

Podczas normalnego przyspieszania Na pierwszym biegu ładuje coś koło 0.7 bar, od drugiego w górę już 0.9 i opada na ~0.8 pod czerwonym polem, czyli jak bozia przykazała. Problem pojawia się czasem podczas wciśnięcia w podłogę na drugim biegu. Kiedy wdepnę od niskich obrotów jeszcze na podciśnieniu tak, żeby wiatrak miał czas się rozkręcić powoli, zawsze koło 3.5 tyś jest już max boost i dmucha równe 0.9.

 

Kiedy powoli dokręcę obroty do ~3.5 tyś tak że jest już koło 0 bar i wcisnę w podłogę, wtedy czasami rozkręci się od razu na te 0.9, a czasami trzyma 0.5 przez jakieś półtorej sekundy i dopiero powyżej 5tyś obrotów daje kopniak w plecy i dmucha już 0.9 jak trzeba. To samo kiedy szybko ruszam z miejsca - jedynka do czerwonego pola, wrzucam dwójkę i wpada na wyższe obroty, czasem od razu jest pełen boost, czasem to 0.5 i po chwili max. Na wyższych biegach nie zauważyłem tego problemu.

 

Przez chwilę zastanawiałem się nawet czy założenie wskaźnika doładowania nie jest powodem, ale jak się dobrze zastanowić to już kiedyś zwróciłem uwagę, że czasami przy depnięciu na dwójce żeby postraszyć pasażerów kopniakiem turbo miałem wrażenie że coś słabo się zbiera, czyli musiało już wcześniej być nie teges.

 

 

 

Od czego zacząć diagnostykę?


Żadnych pomysłów?

Edited by radnor
Link to comment
Share on other sites

A czujesz ,że auto nierównomiernie jedzie? czy tylko na wskaźniku?

Może być solenoid, albo wastegate się przycina, może nieszczelność  w dolocie. Jeśli nie to kumata diagnostyka u fachmana, bo zgadywać trudno.

Link to comment
Share on other sites

Czuć to dość wyraźnie. Wciskam w podłogę koło 2000rpm, przy ok 3500 jest pełen boost wg. wskaźnika i czuć kopa w plecy. Kiedy wciskam przy tych obrotach i boost jest na 0.5 bar, auto zbiera się wyraźnie wolniej a kopniak czuć dopiero koło 5000, wskaźnik pokazuje 0.9 w tym momencie.

 

 

Trochę dziwne, że tylko na drugim biegu udało mi się to powtórzyć, ale może to kwestia czasu w jakim silnik i turbo się rozkręca na wyższym.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym posprawdzał najpierw wszystkie wężyki i przede wszystkim węże od intercolera .Może tam być jakaś nieszczelność albo pęknięcie co się często zdarza .Sprawdź tez gruszkę sterująca westgatem czy się nie przycina.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Odświeżę temat bo idzie wiosna i mogę wymontować przepływkę i solenoid do przeczyszczenia, ale pewnie nie zaszkodzi zajrzeć najpierw w logi.

 

 

Przejrzałem forum i podpięty temat ale nie znalazłem łopatologicznej instrukcji - jak można zapisać logi z pracy silnika w GT z 200 roku do wglądu dla forumowych ekspertów? Mam jakiś kabel usb-odb2, w Audi z vag-com działał.


Romraider nie ma tego rocznika w kompatyblinych samochodach.

 

http://www.romraider.com/Documentation/RomRaiderFAQ

Edited by radnor
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...