radnor Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 (edited) Pacjent to GTk z 2000 roku, żadnych modów w dolocie, założony jakiś high flow cat i końcowa puszka prodrive. Tankuję zawsze 100-102 oktany. Podczas normalnego przyspieszania Na pierwszym biegu ładuje coś koło 0.7 bar, od drugiego w górę już 0.9 i opada na ~0.8 pod czerwonym polem, czyli jak bozia przykazała. Problem pojawia się czasem podczas wciśnięcia w podłogę na drugim biegu. Kiedy wdepnę od niskich obrotów jeszcze na podciśnieniu tak, żeby wiatrak miał czas się rozkręcić powoli, zawsze koło 3.5 tyś jest już max boost i dmucha równe 0.9. Kiedy powoli dokręcę obroty do ~3.5 tyś tak że jest już koło 0 bar i wcisnę w podłogę, wtedy czasami rozkręci się od razu na te 0.9, a czasami trzyma 0.5 przez jakieś półtorej sekundy i dopiero powyżej 5tyś obrotów daje kopniak w plecy i dmucha już 0.9 jak trzeba. To samo kiedy szybko ruszam z miejsca - jedynka do czerwonego pola, wrzucam dwójkę i wpada na wyższe obroty, czasem od razu jest pełen boost, czasem to 0.5 i po chwili max. Na wyższych biegach nie zauważyłem tego problemu. Przez chwilę zastanawiałem się nawet czy założenie wskaźnika doładowania nie jest powodem, ale jak się dobrze zastanowić to już kiedyś zwróciłem uwagę, że czasami przy depnięciu na dwójce żeby postraszyć pasażerów kopniakiem turbo miałem wrażenie że coś słabo się zbiera, czyli musiało już wcześniej być nie teges. Od czego zacząć diagnostykę? Żadnych pomysłów? Edited June 1, 2015 by radnor Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 A czujesz ,że auto nierównomiernie jedzie? czy tylko na wskaźniku? Może być solenoid, albo wastegate się przycina, może nieszczelność w dolocie. Jeśli nie to kumata diagnostyka u fachmana, bo zgadywać trudno. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radnor Posted June 2, 2015 Author Share Posted June 2, 2015 Czuć to dość wyraźnie. Wciskam w podłogę koło 2000rpm, przy ok 3500 jest pełen boost wg. wskaźnika i czuć kopa w plecy. Kiedy wciskam przy tych obrotach i boost jest na 0.5 bar, auto zbiera się wyraźnie wolniej a kopniak czuć dopiero koło 5000, wskaźnik pokazuje 0.9 w tym momencie. Trochę dziwne, że tylko na drugim biegu udało mi się to powtórzyć, ale może to kwestia czasu w jakim silnik i turbo się rozkręca na wyższym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranquilizer Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 A przeplywka ? Moze ona powoli dogorywa i konczy swoj zywot ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kabanov Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Ja bym posprawdzał najpierw wszystkie wężyki i przede wszystkim węże od intercolera .Może tam być jakaś nieszczelność albo pęknięcie co się często zdarza .Sprawdź tez gruszkę sterująca westgatem czy się nie przycina. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radnor Posted January 25, 2016 Author Share Posted January 25, 2016 (edited) Odświeżę temat bo idzie wiosna i mogę wymontować przepływkę i solenoid do przeczyszczenia, ale pewnie nie zaszkodzi zajrzeć najpierw w logi. Przejrzałem forum i podpięty temat ale nie znalazłem łopatologicznej instrukcji - jak można zapisać logi z pracy silnika w GT z 200 roku do wglądu dla forumowych ekspertów? Mam jakiś kabel usb-odb2, w Audi z vag-com działał. Romraider nie ma tego rocznika w kompatyblinych samochodach. http://www.romraider.com/Documentation/RomRaiderFAQ Edited January 25, 2016 by radnor Link to comment Share on other sites More sharing options...
siewcu Posted January 25, 2016 Share Posted January 25, 2016 powinno działać z romraiderem i z freessm, tylko mało parametrów będzie. i z interfejsem kkl, takim do vw za 25 pln. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now