Skocz do zawartości

KENWOOD FXDD07EF2 dyskusja OEM Navi


baca

Rekomendowane odpowiedzi

Na starszej wersji i z mapami bodajże 2011 zmuszał mnie do wpisanie ulicy i numeru. Bez tego ani rusz. Nawet jak pokazywały się nazwy miast, to tylko w najbliższej okolicy. Stara nawigacja miała duży plus. Na razie się nią podpieram i myślę nad kupnem najnowszej wersji na wiosnę. Stara na długie przeloty jest genialna. Wbijasz np. N, pojawia się Norwegia, Niemcy, Holandia...Zaznaczam Holandia. Pytanie o miasto: wpisuję Amsterdam, często, jeżeli miast o podobnym początku jest mało, po kilku literach wyskakuje lista do wyboru. Pytanie o ulicę ignoruję strzałką przejdź dalej, pytanie o numer ignoruję tak samo, przycisk PRZELICZ i po chwili jestem pewien, że poprowadzi mnie w okolice Dworca Głównego/Centralnego w Amsterdamie. Najciekawsze jest to, że od Grecji do Portugalii i Finlandii, cała Europa mieści się na jednej karcie SD 2GB ! Żadnego żonglowania płytami. W wielu miejscach jest dokładniejsza ! Np. POI. Dodatkowo ma dopinaną antenkę i w Szwajcarii czy Niemczech odbiera komunikaty drogowe i proponuje przeliczenie alternatywnej drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Cześć, znalazłem taki fragment: Przyciski telefoniczne w kierownicy pojawiły sie w imprezie MY11. Kenwood w tym modelu działa, ale bez sterowania z kierownicy, ponieważ wyprowadzone są 3 przewody sterowania i mają inne oporności niż Nasze... W Naszym sterowaniu rozmowę telefoniczną można odebrać na 2 sposoby. 1. Przyciskając przycisk CALL na ekranie,2. Krótko przyciskając przycisk MUTE na kierownicy. Kenwood dedykowany jest do Impreza/Forester MY08 do MY10.

Czyli jeśli na kierownicy poza sterowaniem radia u dołu po lewej mam 3 dedykowane duże klawisze do telefonu czyli odbieranie, kończenie rozmowy i polecenia głosowe to znaczy że radio kenwood o którym rozmawiamy ich nie będzie obsługiwać?
Impreza gh 2011 z USA.

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Witam,

Nie wiem czy ktoś jeszcze śledzi ten temat, ale napotkałem problem podczas wymiany. Przeróbka według tego co podaje Baca z poprawionymi wiązkami od CAN. Po uruchomieniu zasilania na ekranie pojawia się informacja "Security". Czy ktoś spotkał się z tym problemem?

 

EDIT: Udało się ogarnąć problem z Security. Teraz jednak pojawia się informacja "CAUTION: (nie uzywaj podczas jazdy)", a ekran nie reaguje na dotyk. Przyciski fizyczne także nie działają.

Edytowane przez mariuszpiekariusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz, że CAN może odpowiadać za reakcję na przyciski samej nawigacji? Najpierw jak podłączyłem odwrotnie to właśnie pojawił się problem z tym "Security", przy odłączonych wiązkach od CAN także się to pojawia (w sumie jak odłączę całą 24-pin to pojawia się "Security"). Jak podłączyłem według schematu Bacy, navi uruchomiła się poprawnie, załadował się system z płyty i właśnie żaden przycisk nie działa.

 

EDIT: Pytanko jeszcze dodatkowe, po podłączeniu nawigacji tylko pod zasilanie powinien działać dotyk i przyciski? Widziałem, że ktoś podłączał pod zewnętrzne 12V i w ten sposób testował.

Edytowane przez mariuszpiekariusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy jest tu jakiś helpdesk ? Po iluś latach mam duży problem. Zostawiłem samochód na długo i oczywiście odwdzięczył mi się głębokim kaszlem w czasie rozruchu. Po czym radio powiedziało "włóż mi DVD z mapą". Lekko wkurzony nacisnąłem klawisz i kicha. Płyta z Volvo (4) nie wychodzi. Przód się pięknie otwiera, do dziury z mapami, ale dalej nic. Resetowałem ze trzy razy (wyjęciem bezpiecznika od podtrzymania) i kicha. Oczywiście płytka nie była wyjmowana z osiem miesięcy. Jak wiadomo, druga płyta w ten sam napęd nie da się włożyć :). Pytanie jest następujące: czy istnieje jakiś sposób na uruchomienie "eject" po otwarciu przedniej klapy, czy niestety będę musiał wywlec zwłoki na warsztat. Doświadczenie w naprawie sprzętu mam , ale wolałbym tego uniknąć. Po otwarciu ekranu, kompletna cisza. Żadnego odgłosu mechaniki. Radio udało mi się uruchomić prawą gałą. Na ślepo, napis cały czas ten sam, ale płyta Volvo (4 z mapą Polski -2017) ani drgnie. Pytanie może dziwne, ale kiedyś po wymianie pompki w pralce, musiałem (trzy dni w internecie) przytrzymać dwa dobrze od siebie oddalone klawisze, przekręcić gałę o dwa skoki w lewo, odczekać trzy sekundy i wrócić na zero. Wystartowała jak nówka z fabryki. Firmware do reszty jest na płycie nr Volvo 1. CZYMAM JOM W RENCACH, ALE TE RENCE MIĘ OPADAJOM :wub:. Co za ...... wymyślił procesor ?????

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, mz56 napisał:

Pytanie jest następujące: czy istnieje jakiś sposób na uruchomienie "eject" po otwarciu przedniej klapy, czy niestety będę musiał wywlec zwłoki na warsztat.

Tak. Jest sposób i nie ma potrzeby rozkręcania. Jeśli dobrze pamiętam, to na opuszczonej klapce trzeba prawy górny róg ekranu przycisnąć palcem na 5-10s.

 

Takie operacje już parę razy robiłem bo po każdym odpięciu aku navi sie resetuje i trzeba mu wrzucić disc 1 zeby zaczytał a potem podmienić na disc 4 z naszymi mapami.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PtasiOr, wiele starego zdrowia mi zaoszczędziłeś ! Czy są tu jakieś "pomuki" ? Zadziałało bezboleśnie. W poprzednim zestawie pyt miałem firmware razem z Polską. Problemy na urlopach za granicą Polski mnie ominęły, więc to był pierwszy przypadek tego typu. Zobaczę, czy pliku startowego nie dałoby się dopisać do ISO czwartej płyty, ale ona jest bardziej zapchana a ja być może za cienki. Czy mam rozumieć, że jesteś z Grodziska ? Zapraszam na jakieś piwo. Ja z Ochoty, to niedaleko. Jeszcze raz serdeczne dzięki !

:yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mz56, tak, z Grodziska. Nie ma sprawy, sam przez to przechodziłem więc wiem ze nie znając tego nieoczywistego rozwiązania temat może być frustrujący. Jak ogarnę kierowce, to spróbuje skorzystać z propozycji;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szanowni

Mam podobny problem co mz56, ale chyba jednak poważniejszy. Po dłuższym odłączeniu aku oczywiście znany komunikat "insert DVD MAP". O dziwo nie było problemu z wyjęciem płyty, zwykle wcześniej musiałem stosować trik z postów wyżej, aby wydobyć płytę. Włożyłem oryginalną płytę Subaru US i system wystartował. I tutaj pojawił się mój kłopot. Po wyjęciu oryginalnej płyty jak zwykle włożyłem DVD VOLVO i kicha. Urządzenie nie widzi map, mało tego jest komunikat "insert DVD MAP" i urządzenie nie pozwala na obsługę m.in menu telefonu, działa tylko "komputer pokładowy". Przez tyle lat obsługi nie miałem z tym kłopotu, a teraz klapa.

Sprawdziłem kilka swoich płyt z mapami, których wcześniej używałem. Nawet nagrałem ponownie obraz płyty i nic. Tylko włożenie oryginalnej płyty SUBARU przywraca pełną funkcjonalność urządzenia oczywiście bez nawigacji.

Czy to awaria napędu, czy coś powinienem jeszcze zresetować - samochód nie był używany 2 miesiące. Podpowiedzcie proszę. Przyzwyczaiłem się to tego ustrojstwa i trochę mi szkoda, że nawigacja nie działa.

Edytowane przez karol76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

??? Może wyjmij bezpiecznik od podtrzymania pamięci (bez płyty w środku, z wyłączonym zapłonem) i potem spróbuj włożyć płytę volvo, tę z plikiem startowym. Tylko spekulacja, bo żadnego innego pomysłu nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie,

Wracam do tematu jako, że jeżdżenie bez radia staje się już nieco uciążliwe. Wydaje mi się, że błąd SECURITY jest związany z brakiem sygnału CAN (jak ktoś tu chyba wspomniał). Wie ktoś może czy leci to przez jakiś bezpiecznik? Jak tak, to który?

 

UPDATE: Sprawdziłem napięcie na CAN i jest 3,3 więc chyba dobrze. Nie mam już pojęcia co mogę robić nie tak.

Edytowane przez mariuszpiekariusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł przyszedł mi do głowy. W jakimś wątku napisałem. Napędy są niestety standardowe, a więc mają rejonizację. Idioci od praw autorskich. Po zmianach regionów, US, Europa... 5 razy, napęd się wypina tyłkiem i nie widzi nic. Może jakiś sprawny informatyk ma jakiś pomysł ? Tę funkcję zaszyto w napędach kilkanaście/kilkadziesiąt lat temu i nie ma bolca. Pamiętacie, jak w Win 95 czy 98 system ostrzegał przed zmianą jednego z 5 regionów na inny ? Ja pamiętam. Na wystawach telewizyjnych w Las Vegas dostawałem katalogi. Japonia, Stany, Europa... I kicha. Praktycznie, po każdej zmianie płyty, widziałem: zostały ci 4,3,2... zmiany regionu. Jeżeli, po taniości, napędy mają tę samą elektronikę, to chyba przechlapane. To niestety było zaszyte w samym napędzie. Żaden system operacyjny nie mógł pomóc.

Cytat

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak wygląda złączka od napędu w Kenwoodzie. Może dałoby się wyjąć napęd i podłączyć go do PC ? Wtedy diagnoza byłaby prosta. Przekroczony limit zmian rejonizacji. W to miejsce dobieramy jakiś sprawny napęd pasujący gabarytowo i zaczynamy zmagania od początku. Ale to tylko takie dywagacje marzyciela.  Ważne aby odtworzyć funkcjonalność radia i wskazań pojazdu. Napęd powinien chyba czytać płyty z ostatniego regionu. Czyli np. hamerykańskie. Wieszamy nawigację z "CPN" i mamy problem z głowy.

Jednak chyba nie do końca. Jeżeli został w pozycji Stany, to mogą być problemy z krokiem na AM, 9 kontra 10 kHz i FM 50 kHz.

Edytowane przez mz56
Dopisek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 25.07.2016 o 00:14, piwozniak napisał:

Mam prosbe do szanownego grona

 

Jezeli wasze HU pozwala Wam na ustawianie "linii cofania" w menu serwisowym czyli cos takiego:

 

http://farm6.static.flickr.com/5030/5822739756_a88b07fd63_z.jpg

 

Czy mozecie zrucic mi .iso dysku startowego (pierwsze DVD), ewentualnie zrobic kopie w/w dysku?

Bardzo pieknie prosze, bo kurcze nie dosc ze nie mam tych linii to jeszcze media hub mi nie dziala a jak mi sie wydaje to moze byc kwestia nowszej wersji oprogramowania HU.

 

Stawiam flaszke! (nawet dwie!)

 

DZIEKI WIELKIE!

Cześć, mógłbym również prosić o plik .iso z aktualizacją? Mam wersję 4300 i nie mam tych linii, działającą z tym ekranem kamerkę udało mi się dobrać, ale brak linii jest trochę uciążliwy. Pięknie proszę o namiary do płyty startowej z aktualizacją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 10 miesięcy temu...

Odkopanie tematu. Jest wiele wątków, ale próbuję. Ostatnio moje radio po dłuższej trasie się wyłącza. Tzn. radio off, udaje, że nie pamięta płyty z firmwarem, i jest cholernie gorące. Podejrzewam wentylator. Bo taki na większości zdjęć istnieje. Mam pytania: czy żyroskop jest w radiu ? Jeżeli tak, to mam zachowywać się spokojnie ? :D. Oczywiście radełko wyciągam, dobieram najlepiej ułożyskowany na kulkach, i zapominam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...