grendalf Opublikowano 31 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2015 Cześć Mam Legacy 2010 SBD przebieg 95000 Od jakiegoś dłuższego czasu zauważyłem że po pewnym czasie jazdy, samochód zaczyna brzmieć bardziej basowo z okolic wydechu i w tym czasie reakcja na gaz jest bardzo słaba, deptam gaz i studnia. Czy to uruchamia się czyszczenie DPF( tylko dlaczego tak często?czy może to np czujnik temperatury katalizatora? Zaznaczę że nie wyświetla się żaden błąd, absolutnie nic. Kiedy to się zaczyna dziać i wyłączę auto i uruchamiam ponownie, to wszystko wraca do normy. I teraz, skoro nie wyswietla mi na desce jakis błąd to czy jak podepne pod kompa to wyjdzie że coś jest nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 31 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2015 (edytowane) Mam dokładnie to samo od poczatku swojej przygody z Subaru XV SBD rocznik 2013 ECU uaktywnia tryb aktywnego wypalania DPF-u nie musi być on "zatkany" sadzą żeby robił to tak często wystarczy że od dłuższego czasu nie może z powodzeniem ukończyć procedury Jak podepniesz "do kompa" warto odczytac: - ilość zakończonych wypalań - ilość prob wypalań - dystans od ostatniego wykonanego wypalania - estymowany % zapełnienia DPF Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Edytowane 31 Maja 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grendalf Opublikowano 1 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Tylko nie wyswietla mi sie ze to dpf... A moze to byc czujnik temperatury katalizatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 (edytowane) mnie tez się nic nie wyświetla bo nie ma co się wyświetlaćestymowane zapełnienie DPF:- powyżej 65% - uruchamia się procedura aktywnego wypalania w tle (bez kontrolki)- 85% lub więcej - kontrolka DPF świeci światłem ciągłym (wezwanie do przejażdżki w trasie z prędkością powyzej 60 km/h w zakresie obrotów 1800-2500 obr/min najlepiej na 4 tym biegu)natomiast co jakiś czas/dystans sterownik musi wykonać procedurę aktywna nawet jeśli w DPF poziom samej sadzy do 10%żeby ja zaliczyć musi estymowany poziom zabrudzenia DPF-u zbić poniżej 30% będzie robił to do skutku cały czas odpalając kolejne proceduryco owocuje taka praca silnika jak opisałeś, mam dokładnie to samo w swoim XV SBD i to pomimo niedawnej wymiany DPF-u na fabrycznie nowydodatkowo dłuższa jazda z obrotami między 1800-2500 obr/min np. 1500-2000 km autostradą powoduję pojawienie się mrugającej kontrolki DPF czyli wezwanie na wymianę rozrzedzonego oleju silnikowego wskutek ciągłych procesów aktywnego wypalaniawszystkie czujniki u mnie w aucie były wielokrotnie sprawdzane w ASO, ilości testów diagnostycznych już wręcz nie pamiętambez względu jaki był czujnik zawsze było tak samoniestety z problemem zostałem sam paradoksem jest to, że to własnie jazda w trasie go "dobija" bo tylko w trasie ECU może uruchamiać procedurę aktywnego wypalania DPF żeby zapchać DPF sadzą do 85% w mieście trzeba by było chyba z miesiąc jeździć tylko "po bułki" Edytowane 1 Czerwca 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kollam Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Witam. Znajomy miał podobnie (bez kontrolki) i był to czujnik temp. katalizatora. Długo dochodzili w ASO ale doszli :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grendalf Opublikowano 3 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 A jak to wykryli? Metodą prob i bledow czy diagnostyka komputerowa? Dodajac gaz mial studnie zawsze czy raz tak raz nie? Kiedy moj tata w volvo z d5 mial spieprzony czujnik to studnia wystepowala za kazdym razem, spadek mocy byl dramatyczny, nie tak jak u mnie, takze podejzewam dpf raczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się