Jump to content

wspomaganie problem


ceratarges

Recommended Posts

Hej. Subaryna Forester w wersji pierwszej 2001 rok bez turbo. 

Sytuację mam taką, że coś zaczyna się kasztanić ze wspomaganiem kierownica nie chce wracać do poziomu zero i działa trochę skokowo

 

znaczy gdy skręcam delikatnie lewo prawo - nie ma problemu, gdy skręcam mocniej mam przez chwilę opór a potem znów się robi lepiej. 

 

Pytanie od czego zacząć żeby zdiagnozować co to może być i ewentualnie co zrobić żeby było lepiej.

Sprawdzałem poziom płynu do wspomagania - wygląda jakby było go za dużo a na tym bagneciku gdzie mam COLD HOT nic nie jestem w stanie odczytać bo wydaje mi się że mokre jest znacząco powyżej.

 

Mam dwa typy :

1) coś z płynem 

2) coś z pompą

 

Jak odpowiedzieć na pytanie co walnęło ? 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Na włączonym silniku pokręć w lewo prawo kilka razy i potem szybko zajrzyj do zbiorniczka. Jeśli są małe bąbelki/piana to może to być nieszczelność na ssaniu pompy.

Ja miałem takie same objawy jak ty przy wymianie pompy wspomagania, pokazały się bąbelki i była to właśnie nieszczelność.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Gdzie szukać krzyżaka przy przekładni ? co w nim powinno być niepokojącego co da mi jakies info że coś jest nie tak i z tym właśnie jechać do serwisu ?

 

Wymieniłem płyn od wspomagania na DEXTRON III - jest lepiej kierownica wraca w swoje poprzednie położenie ale czuć cały czas  kilka miejsc ze skokowym oporem. 

Raczej mechaniczne "chrum / łup"

olej był czarny jak gnój więc i tak mu się należała wymiana

Krzyżak przy przejkładni z nazwy brzmi na tyle obiecująco, że to może być to :) Tylko gdzie tego szukać i jak ogarnąć czy to właśnie jest zepsute...

 

 

To to samo co "krzyżak maglownicy" ?

Edited by ceratarges
Link to comment
Share on other sites

Tak ,ten krzyżak. zobaczysz go od góry przy maglownicy ,ale to niewiele da. Najlepiej podnieś przód auta i skręcaj lewo prawo i wyczujesz. Jeśli to  cykliczny opór to krzyżak przytarty.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się że cykliczny opór. OK. Dzięki śliczne za pomoc. 


Uaktualnienie - znalazłem sobie krzyżak był brudnawy i zaglejowany ( nie wiem czy jest takie słowo ) 
Popsikałem to wszystko WD40 pokręciłem kierownicą lewo prawo przez kilka minut i obecnie działa  jak nowe. 

Luzów żadnych nie wyczuwam sam krzyżak nie nosi znamion jak by się miał rozlecieć albo coś w nim było nie tak
więc chyba wyglądało niepokojąco a okazało się że znów stary dobry algorytm zadziałał.

Dziękuję wszystkim za pomoc. Zwłaszcza @respect - za doprowadzenie mnie do krzyżaka... 

post_65371_20111110144140.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...