ceratarges Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 Hej. Subaryna Forester w wersji pierwszej 2001 rok bez turbo. Sytuację mam taką, że coś zaczyna się kasztanić ze wspomaganiem kierownica nie chce wracać do poziomu zero i działa trochę skokowo znaczy gdy skręcam delikatnie lewo prawo - nie ma problemu, gdy skręcam mocniej mam przez chwilę opór a potem znów się robi lepiej. Pytanie od czego zacząć żeby zdiagnozować co to może być i ewentualnie co zrobić żeby było lepiej. Sprawdzałem poziom płynu do wspomagania - wygląda jakby było go za dużo a na tym bagneciku gdzie mam COLD HOT nic nie jestem w stanie odczytać bo wydaje mi się że mokre jest znacząco powyżej. Mam dwa typy : 1) coś z płynem 2) coś z pompą Jak odpowiedzieć na pytanie co walnęło ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
owad Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 A jak pracuje to w zbiorniczku pojawiaja sie bąbelki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceratarges Posted June 1, 2015 Author Share Posted June 1, 2015 Raczej bąbelków nie zauważyłem - jutro popatrzę jeszcze raz. Pracuje czyli jak kręcę kierownicą ? Czy po prostu przy włączonym silniku ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
owad Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 Na włączonym silniku pokręć w lewo prawo kilka razy i potem szybko zajrzyj do zbiorniczka. Jeśli są małe bąbelki/piana to może to być nieszczelność na ssaniu pompy. Ja miałem takie same objawy jak ty przy wymianie pompy wspomagania, pokazały się bąbelki i była to właśnie nieszczelność. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 sprawdź krzyżak przy przekładni. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceratarges Posted June 6, 2015 Author Share Posted June 6, 2015 (edited) Gdzie szukać krzyżaka przy przekładni ? co w nim powinno być niepokojącego co da mi jakies info że coś jest nie tak i z tym właśnie jechać do serwisu ? Wymieniłem płyn od wspomagania na DEXTRON III - jest lepiej kierownica wraca w swoje poprzednie położenie ale czuć cały czas kilka miejsc ze skokowym oporem. Raczej mechaniczne "chrum / łup"olej był czarny jak gnój więc i tak mu się należała wymianaKrzyżak przy przejkładni z nazwy brzmi na tyle obiecująco, że to może być to Tylko gdzie tego szukać i jak ogarnąć czy to właśnie jest zepsute... To to samo co "krzyżak maglownicy" ? Edited June 6, 2015 by ceratarges Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 Tak ,ten krzyżak. zobaczysz go od góry przy maglownicy ,ale to niewiele da. Najlepiej podnieś przód auta i skręcaj lewo prawo i wyczujesz. Jeśli to cykliczny opór to krzyżak przytarty. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceratarges Posted June 9, 2015 Author Share Posted June 9, 2015 Wydaje mi się że cykliczny opór. OK. Dzięki śliczne za pomoc. Uaktualnienie - znalazłem sobie krzyżak był brudnawy i zaglejowany ( nie wiem czy jest takie słowo ) Popsikałem to wszystko WD40 pokręciłem kierownicą lewo prawo przez kilka minut i obecnie działa jak nowe. Luzów żadnych nie wyczuwam sam krzyżak nie nosi znamion jak by się miał rozlecieć albo coś w nim było nie takwięc chyba wyglądało niepokojąco a okazało się że znów stary dobry algorytm zadziałał.Dziękuję wszystkim za pomoc. Zwłaszcza @respect - za doprowadzenie mnie do krzyżaka... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now