ceratarges Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Hej. Subaryna Forester w wersji pierwszej 2001 rok bez turbo. Sytuację mam taką, że coś zaczyna się kasztanić ze wspomaganiem kierownica nie chce wracać do poziomu zero i działa trochę skokowo znaczy gdy skręcam delikatnie lewo prawo - nie ma problemu, gdy skręcam mocniej mam przez chwilę opór a potem znów się robi lepiej. Pytanie od czego zacząć żeby zdiagnozować co to może być i ewentualnie co zrobić żeby było lepiej. Sprawdzałem poziom płynu do wspomagania - wygląda jakby było go za dużo a na tym bagneciku gdzie mam COLD HOT nic nie jestem w stanie odczytać bo wydaje mi się że mokre jest znacząco powyżej. Mam dwa typy : 1) coś z płynem 2) coś z pompą Jak odpowiedzieć na pytanie co walnęło ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 A jak pracuje to w zbiorniczku pojawiaja sie bąbelki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceratarges Opublikowano 1 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Raczej bąbelków nie zauważyłem - jutro popatrzę jeszcze raz. Pracuje czyli jak kręcę kierownicą ? Czy po prostu przy włączonym silniku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2015 Na włączonym silniku pokręć w lewo prawo kilka razy i potem szybko zajrzyj do zbiorniczka. Jeśli są małe bąbelki/piana to może to być nieszczelność na ssaniu pompy. Ja miałem takie same objawy jak ty przy wymianie pompy wspomagania, pokazały się bąbelki i była to właśnie nieszczelność. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2015 sprawdź krzyżak przy przekładni. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceratarges Opublikowano 6 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2015 (edytowane) Gdzie szukać krzyżaka przy przekładni ? co w nim powinno być niepokojącego co da mi jakies info że coś jest nie tak i z tym właśnie jechać do serwisu ? Wymieniłem płyn od wspomagania na DEXTRON III - jest lepiej kierownica wraca w swoje poprzednie położenie ale czuć cały czas kilka miejsc ze skokowym oporem. Raczej mechaniczne "chrum / łup"olej był czarny jak gnój więc i tak mu się należała wymianaKrzyżak przy przejkładni z nazwy brzmi na tyle obiecująco, że to może być to Tylko gdzie tego szukać i jak ogarnąć czy to właśnie jest zepsute... To to samo co "krzyżak maglownicy" ? Edytowane 6 Czerwca 2015 przez ceratarges Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 Tak ,ten krzyżak. zobaczysz go od góry przy maglownicy ,ale to niewiele da. Najlepiej podnieś przód auta i skręcaj lewo prawo i wyczujesz. Jeśli to cykliczny opór to krzyżak przytarty. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceratarges Opublikowano 9 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 Wydaje mi się że cykliczny opór. OK. Dzięki śliczne za pomoc. Uaktualnienie - znalazłem sobie krzyżak był brudnawy i zaglejowany ( nie wiem czy jest takie słowo ) Popsikałem to wszystko WD40 pokręciłem kierownicą lewo prawo przez kilka minut i obecnie działa jak nowe. Luzów żadnych nie wyczuwam sam krzyżak nie nosi znamion jak by się miał rozlecieć albo coś w nim było nie takwięc chyba wyglądało niepokojąco a okazało się że znów stary dobry algorytm zadziałał.Dziękuję wszystkim za pomoc. Zwłaszcza @respect - za doprowadzenie mnie do krzyżaka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się