Jump to content

Problem z szarpaniem wrx03.


Michał Wasilewski

Recommended Posts

Witam forumowicze mam problem ze swoja subaryną..

To moze na wstepnie opisze co i jak..

Subaru Impreza Wrx 2003 blob eu.

Problem tkwi w dziwnym szarpaniu podczas wciskania pedału gazu na nizszych obrotach (np. 2 bieg 2tys,obr)

i nie tylko na innych biegach jest to samo ale nie zawsze ;/ najczesciej jest dobrze jak bardzo powoli dodaje gazu

a jak gwaltownie to szarpie.. Byl u mechanikow zostaly zakupione nowe swiece Denso VK225610 niby rzadziej ale nadal to samo,cewki tez ogladali i niby wygladaja na cale, jedynie co sie dowiedzialem to fakt ze wtryski sa zapetlone "tak powiedzial mechanior i sam nie wiedzial dlaczego" powiedzial mi ze bez hamowni i nowej mapy sie nie obejdzie, ale czy mam mu wierzyc?

Maglowany byl przez kompa i blad jedyny jaki jest to p0420 ale to nieistotne bo to problem z katalizatorem, nic wspólnego raczej z tym szarpaniem.

Prosze was pomozcie mi bo juz zglupialem a w olsztynie nie znam zadnego mechaniora ktory by sie naprawde na subarynach znał, sami pseudo fachowcy.

Czekam na sensowne odpowiedzi.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

wtryski zapętlone? , co to oznacza? dla mnie absolutnie nic . Trzeba uściślić warunki przy których się to dzieje , bez odpowiednich loggów i auta ciężko trafić co to .. z kapelusza  kazac Ci sprawdzać od mas elek, wydajności wtryskiwaczy   , po afr , TGV y, szczelności ,czujniki  bez sensu. Zrób 1 rzecz odłącz wtyczkę od czujnika EGT jako 1 test  ...

 

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy WRX ma tak samo jak N/a ale ja mialem taki sam objaw u siebie Hawk n/a i po wyczyszczeniu przepustnicy wszystko wróciło do normy , dzisiaj dokonałem tego zabiegu ,nie wiele znając sie na mechanice zrobilem to sam własnymi "rencami" ;)

Nie wiem czy WRX ma tak samo jak N/a ale ja mialem taki sam objaw u siebie Hawk n/a i po wyczyszczeniu przepustnicy wszystko wróciło do normy , dzisiaj dokonałem tego zabiegu ,nie wiele znając sie na mechanice zrobilem to sam własnymi "rencami" ;)

Link to comment
Share on other sites

Gdybys mial gaz dalbym sobie wszystko obciac ze to wina przewodow.

Typowy objaw gdy sa zluzyte i przy niskich obrotach wciskamy mocniej gaz

Szarpnie kilka razy i zaczyna jechac.

Ale za gazu nie ma to nie wiem. Chyba ze masz tak skatowane ze i na Pb juz nie daja rady.

Link to comment
Share on other sites

Ja dwa tygodnie temu wymieniłem świece i przewody i auto jak nowe, przerywał tylko przy mocno wciśniętym pedale gazu.


Dodatkowo jak po wymianie świec jest lepiej to stawiałbym na przewody:)

Link to comment
Share on other sites

Dzieki Wam za podpowiedzi zaczne od tego ze wyczyszcze ta przepustnice dzis, gaz zalozylem 2 miesiace temu i ten sam obiaw byl na pb zanim gaz zalozylem, wiec problem musi byc gdzie indziej a tak btw. opisze moze instalacje gazowa, cala brc parownik najmocniejszy taka cegla wtryski zolte z tego co pamietam ale nawpewno z brc rowniez lepszych nie bylo wiec gaz smiga, zreszta krece go do 6 spokojnie i nic nie odcina gazu wkreca sie calkiem ok, a co do przewodow to pisalem ze cewki wydaja sie ok, tylko na oko sprawdzane bez pekniec itd. znacie jakiegos fachowca od subaryn "near" Olsztyn?

Aaa i jeszcze dodam ze dolot byl caly sprawdzany i nie ma lewego powietrza ani przed ani za przeplywka, jedynie guma przy koncu wydechu pekla i jest nieszczelnosc ale to za sonda to chyba tez nie ma znaczenia.

Czekam na kolejne info dzieki wielkie i Pozdrawiam.


wtryski zapętlone? , co to oznacza? dla mnie absolutnie nic . Trzeba uściślić warunki przy których się to dzieje , bez odpowiednich loggów i auta ciężko trafić co to .. z kapelusza  kazac Ci sprawdzać od mas elek, wydajności wtryskiwaczy   , po afr , TGV y, szczelności ,czujniki  bez sensu. Zrób 1 rzecz odłącz wtyczkę od czujnika EGT jako 1 test  ...

 

Szczerze to nie wiem co to oznacza dostalem takie info od mechanika, autem zrobili ponad 100km byl podpiety pod komputer podczas jazdy i mowili ze wszystko git bajera...turbina laduje 1bar wiec ok,W jakim celu odlaczyc egt??  I w ogóle sprawdze tgv bez zdejmowania kolektorow? pozdro

Edited by Michał Wasilewski
Link to comment
Share on other sites

Jak miałem podobny efekt, ale na gazie- wtrysk wariował i musiałem wymienić ( oczywiście zleciłem wówczas wymianę wszystkich- jak to właściciel subaru :) ). Na PB było ok

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Przepustnica wyczyszczona problem jak byl tak jest, macie wiecej pomysłów?

ps. dzis sprawdzilem sobie w ten sposob ze na 1 biegu zwolnilem do 20km/h tysiac obrotow okolo i jak dawalem gazu to strasznie szarpalo az nie wskoczyl na te 2tysiace++ obrotow... moze to wam cos powie....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nie pytam o sprawność sondy tylko o sklad mieszanki na benzynie.Czyli co pokajuje sonda, lambda bogata czy uboga w momencie szarpania?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...