swierku Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Jakoś niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem My15 Comfort Quartz Blue. Pare aut w rodzinie już mam(mniejszych) a Forek został zakupiony ze względu na powiększenie się rodziny. Dlaczego Forek:dobry kurs euro, 4x4 i 240KM zasada przy zakupie nowych aut nie schodzić z mocy Narazie traktowany jest delikatnie ze względu na docieranie. Ale frajda z jazdy szybkim 4x4 jest pozytywna. Auto zakupione na szybkości w Warszawie w Salonie na al. Krakowskiej z pomocą Pana Piotra za co serdeczne dzięki. Krótkie pytania na szybkości: Jak docierać mam aktualnie prawie 1000 km pewnie zaraz jakaś zmiana oleju(narazie auto delikatnie traktowane pytanie kiedy przypalać)? Na jaki olej zmieniać fabryka czy polecacie coś lepszego? Czy da się jakoś połączyć z multimedią mirrorlinkiem albo starlinkiem z androidem? Jakie paliwo polecacie? Wrzucam kilka fot poglądowych z wypadu na działkę. Liczę na jakieś spotkanie grupy warszawskiej Link to comment Share on other sites More sharing options...
rysiop Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Piękne autko.Jak ze spalaniem ? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
swierku Posted May 28, 2015 Author Share Posted May 28, 2015 Na chwilę obecną spalanie z kompa miasto warszawa i korki i klima 10,2 Spalanie z trasy 8,7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skomo Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 No to ładnie, w stosunku do seryjnego XT drugiej generacji to masz 3 litry mniej w warszawskich korkach. Swoją drogą baaaardzo ładny kolorek Twojego Forka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
swierku Posted May 28, 2015 Author Share Posted May 28, 2015 Spokojnie spalanie wzrośnie jak tylko dotrze się silnik Kolor taki był na stanie od ręki wahałem się między białym ale z tego jestem bardzo zadowolony Link to comment Share on other sites More sharing options...
rysiop Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 Ładny wynik,myślałem,że będzie więcej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forest Gump Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 (edited) Ladny kolor. Pasuje do XT. Docieranie ? Jezdzic spokojnie (Do 4 000 Obr/min) Po 1500 mozna go troche gonic. Po 5000-6000 jezdzic normalnie. Wazne jest zmienianie obrotow. Nie jezdzic 2 godziny w jednym zakresie. Nie ciagnac przyczepy ( dopiero od 1500 km) Olej ? Wymiana przy pierwszym przegladzie (15 000 albo rok). 5w30 zalecany jest przez serwice. Castrol , Motul, Formel 1... wsio rawno. Wazna jest homologacja nie marka. 0w20 tylko na poczatku Dolewac mozna 5w30 (jezeli konieczne) Sprawdzac stan oleju. Moze Troszeczke ubywac. Möj ssak (150 Koni) potrzebowal przez pierwsze 6500 Km "Zero" dolewek. Ale sa tez takie ktore biora 0,25 i wiecej na poczatku ( Pierwsze 5000-6000 km) Nie przesadzajcie z wymiana oleju na dotarciu ... to nie Fiat 125 p z przed 40 lat. Spalanie. möj spali wszystko co mu wleje :-) Na serio w zaleznosci od stanu ducha jaki chce osiagnac wyglada to tak: Nuda: Moze spalic 6.5 Litra nawet w miescie ( Mozna sie zabic przez zasniecie) Radosc Miasto 10,2 - 12 Duzo Radosci Autostrada 160 + Km/h 14-15/ 100 Bardzo duzo radosci Teren / gory / lasy / serpentyn 7 - 8 - 12 - ? ... Bez Reguly Pozdrawiam i zycze radosci z jazdy, ale to jest w Forku juz w cenie. Przepraszam za bledy ale nie mam polskiego Keyborda jezeli chodzi o Miror Link to wszystko zalezy od twojego zestawu audio / video / navi. Znam to od lat jako Terminal Mode. Nokia wynalazek . Idea jest prosta. Display twojego auta jest monitorem twojego telefonu. Dlatego musisz sprawdzic czy twoj zestaw audio / navi / Video jest kompatibilny z twoim telefonem. Nie kocham systemow z displayami dotykowymi w samochodzie. Cholduje zasadzie: jeden przycisk jedna funkcja. Im mniej przyciskow tym lepiej Sterowanie glosowe tak, jezeli funkcjonuje perfekcyjnie. Wole z autem pogadac jak je obmacywac Co do wymian oleju raz jeszcze : Sprawz dokladnie w instrukcji obsugi. Turbo napewno odbiega od wolnego ssaka. Niezaleznie od tego naprawde szkoda wylewac olej nawet na dotarciu tak jak przed laty po 1000 Km. Edited May 29, 2015 by Forest Gump 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 Krótkie pytania na szybkości: Jak docierać mam aktualnie prawie 1000 km pewnie zaraz jakaś zmiana oleju(narazie auto delikatnie traktowane pytanie kiedy przypalać)? Na jaki olej zmieniać fabryka czy polecacie coś lepszego? Czy da się jakoś połączyć z multimedią mirrorlinkiem albo starlinkiem z androidem? Jakie paliwo polecacie? Olej ? Wymiana przy pierwszym przegladzie (15 000 albo rok). 5w30 zalecany jest przez serwice. Castrol , Motul, Formel 1... wsio rawno. Wazna jest homologacja nie marka. 0w20 tylko na poczatku Dolewac mozna 5w30 (jezeli konieczne) Sprawdzac stan oleju. Moze Troszeczke ubywac. Möj ssak (150 Koni) potrzebowal przez pierwsze 6500 Km "Zero" dolewek. Ale sa tez takie ktore biora 0,25 i wiecej na poczatku ( Pierwsze 5000-6000 km) Nie przesadzajcie z wymiana oleju na dotarciu ... to nie Fiat 125 p z przed 40 lat. nie słuchaj tego kolesia. Nie ma pojęcia o czym pisze. Po pierwsze ledwo się przejechać i zmiana oleju na olej do docierania silników i docieranie zgodnie z wymaganiami producenta oleju. Za każdym razem wymiana filru oleju na oryginalny tokyo roki i nie z kanady (aso wciska ten syf ale mają te drugie reż) Olej nie Castrol, nie elf itp dostępne z marketu. Generalnie oleje nie eko czyli żadne C1,C2,C3 itp eko szajse. Olej z prawdziwego zdarzenia. Jest kilka na rynku. Jak to zawalisz to dupa. Jeżeli będzie brał olej to możesz być ofiarą gumowych pierścieni - w stanach sądzą się o to, pierścienie olejowe nie są elastyczne i nie wykonują swojego zadania. Fabryka raczej ta sama, silniki również więc trzeba uważać. Nie wiem jw skrzyni CVT ale tam też bym wyminił olej po pierwszym 1k ale tylko pod warunkiem, ze aso ma taki jak w fabryce a nie jakieś ścierwo. jak olejesz a autem chcesz pojeździć dłużej, zakładaj subkonto i zbieraj na remont uszczelki a pewnie skończy się wymianą SB. Co do samego XT, fajne auto ale jednak... Brak z tyłu SLS - byle co naładujesz i wygląda jak typowy outlander z dupą na podłodze niby 240km a nie czuć, ze idzie tak czy inaczej fajne auto, bardzo przyjemny dupowoziik za parę dni idę pojeździć outback-iem dieslem z cvt i przy niemal identycznej cenie chyba wybrałbym outbacka. Zobaczymy jak test. Mój forek w tym roku będzie miał 10 lat. Nawet przygotowuję post podsumowujący 10 lat zabawy forkiem. p.s. jak nie jeździsz w terenie załóż normalne opony, fabryczne to typowe uniwersalne, czyli śrdenie wszędzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forest Gump Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 (edited) @ AdaSch Tak to ja docieralem "Warszawe" w 1968 roku. Fiata 125p w 1975 ale juz nie Fiata 126 p w 1983. Na szybie w Warszawie z tylu bylo napisane " Niedotarty " albo "Uwaga samochod na dotarciu" W Zuku i Nysie pisalo to z przodu i z tylu. Od tego czasu zmienily sie matrialy i technologie (i to bardzo, bardzo, bardzo). Tak jak ty to opisujesz dociera sie jeszcze niektore silniki motocykowe i modelarskie w modelarstwie lotniczym . Albo niektore rasowe auta sportowe - tyle ze nierobi tego klient a fabryka przed przekazaniem auta. Jezeli producent ma specialne "Zyczenia" to informuje o tym klienta. Tak, nawet naklejka na szybie Przyklad ? BMW M3 Albo za pomoca ukladow analizujacych stan oleju i wyswietlajacych zalecenie wymiany na ekranie (BMW, Brabus) Naturalnie mozna zastosowac twoja metode, Pytanie jest jaka bedzie roznica po 250 000 km i 15 latach? Problem pierscieni dotyczy FB20 i jest rozwiazany. Od 26 lat jezdze automatami. Wymiana Oleju Po 1000 Km? Nigdy ! Opel nigdy albo po 100 000 Km Inne wedlug ksiazki. Zaden przed 60 000 Km (Tylko Audi Niewypal S-tronic wczesniej ) Moja Zona jezdzi od 2002 roku Oplem Astra Automatic. 200 000 km , Docierany wg. zalecen producenta (bez zadnych fanaberi z poprzedniego stulecia) Zuzycie oleju silnikowego (0w40 Formula 1) jest 250 ml na 1000 km jazdy wylacznie miejskiej, albo 200 ml na 1100 km wylacznie autostrady z szybkoscia marszowa 150 km/h (norma 0,5 l) Gdy poprosilem o wymiane oleju w skrzyni (95 000 km) Mechanicy z servisu Opla pukali sie w czolo, gdyz producent nie przewiduje wymiany oleju w tej skrzyni w czasie calego zycia tej jednostki. CVT Subaru - Wymiana 45K albo 60K nie pamietam teraz. Auto laduje co 15 000 w przegladzie a wiec bedzie zrobione co trzeba. 5 lat gwarancji lub 160 000 Km pozwalaja mi spac spokojnie. Jutro Obdzwonie wszystkie Subaru budy w promieniu 15 km i zobacze ktory zrobi mi termin na wymiane oleju po 6500. Odpowiedz znam: Zaden ! Nawet taki ktöry 5 litrow oleju, filtr i wymiane sprzedaje po 167 EUR Rozmawialem z nim na ten temat przed tygodniem podczas montazu oslony silnika i dyferencjalu do mojego auta. Facet zmierzyl mnie wzrokiem zaniepokojonego psychiatry Gosc sprzedaje Subaru od 35 lat. Na marginesie: VW dla aut z przedluzonym interwalem obslugi zaleca pierwsza wymiane oleju po... 50 000 Km i zaden sie z tego powodu nie rozleci. Docieranie przedewszystkim to nie przekraczanie 2/3 obrotow maksymalnych Unikanie czestych zimnych startow. Bardzo spokojna jazda przy zimnym silniku (do temp oleju 80 stopni C.) Zmienianie obrotow. Nie pchanie gazu (przy manualu) na niskich obrotach i wysokim biegu (powoduje ruchy poprzechne tloka-spalanie stukowe). Co do opon to moj mial fabrycznie Yokohama Geolandar (letnie szosowe) ktore uchodza za jedne z najlepszych w swojej grupie. W blotko jezdzi na Continental Cross Contact "AT" Da sie wytrzymac nawet na autostradie (byle nie za dlugo lub szybko bo glosno i psa boli glowa) Snieg: "Nokian" cos tam, cos tam (tak to czesc konzernu Nokia) Opony i buty gumowe robili zawsze lepsze niz telefony Edited May 30, 2015 by Forest Gump 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 Nigdy nie zniżył bym się do zakupu poniemieckiego badziewia, ale zaden z wymienionych silników ani nie boxer ani nie wyciąga zbliżonej mocy z litra pojemności. Na dodatek piszesz castrol. Widać, że nie masz najmniejszego pojęcia o olejach. Właścicielu forka poczytaj sobie o olejach na olejowym. Zmieniaj olej co 5-7,5 k km chyba że po gwarancji lub po 100kkm sprzedajesz. A jak chcesz zasyfic silnik, lej zgodnie z powyższymi radami castrolka scierwolka a może i nawet zapieczonye olej na pierscieniach gładzie cylindrów ci porysuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now