Jump to content

Subaru Forester Wydech ocena


Rafał Lipina
 Share

Recommended Posts

Witam.

Jestem zainteresowany zakupem Subaru Forester z 2008 roku, diesel 2,0. Upatrzony model jest w całości ok, prawie, Robiłem telefonem zdjęcia podwozia i zaniepokoił mnie stan układu wydechowego, oraz hamulców. Samochód podobno stał pół roku. Proszę o opinię czy taki stan powninien być powodem do rezygnacji z zakupu ? Oczywiście i tak przed transakcją zamierzam sprawdzić samochód w ASO, alle to dodatkowy koszt 300 zł + dla mnie dojazd 200, więc zastanawiam się czy w ogóle do tego przystępować.

 

https://www.dropbox.com/s/mjp4e7r5333tt42/20150523_120038.jpg?dl=0

 

 

https://www.dropbox.com/s/sev8zgqijz0txk0/20150523_120030.jpg?dl=0

 

https://www.dropbox.com/s/echehvms66vk0jg/20150523_120103.jpg?dl=0

 

https://www.dropbox.com/s/unp6pszjbfroymp/20150523_120202.jpg?dl=0

 

Pozdrawiam i dziękuję za opinie.

 

PS

Dodam jeszcze że, zaniepokojony, pytając sprzedawcę o stan wydechu usłyszałem że "subaru tak mają" i ... przeglądając różne oferty, rzeczywiście zauważyłem na zdjęciach pordzewiałe tłumiki w wielu modelach.

Edited by liptonPL
Link to comment
Share on other sites

Licz się z potrzebą wymiany wydechu (jeśli nie od razu, to w ciągu niezbt długiego czasu), komplet tarcze i klocki również pewnie do wymiany. Ewentualnie regeneracja zacisków może byc potrzebna. Jesli cena po dodaniu do niej wydatków na te wymiany jest dla Ciebie OK, to nie widzę problemu.

Link to comment
Share on other sites

bez przesady z tym wydechem, jakiejś wielkiej tragedii na tych zdjęciach nie ma. Tylną puszkę psiknąć sprayem cynkowym, zostawić do wygrzania, potem jakiś lakier wysokotemperaturowy i będzie jeszcze żyć.

Dużo gorzej wg mnie wyglądają hamulce i na tym bym się skupił, zrzucić koła i porządnie pooglądać.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dziękuję za szybkie odpowiedzi. 

W takim wypadku zapytam jeszcze czy ktoś jest w stanie oszacować koszty (oczywiście w przybliżeniu biorąc średnią cenę części ) wymiany układu wydechowego - choć to mniej istotne, ale przede wszystkim hamulców ?

 

Poszukałem części i wygląda to tak

jarzmo zacisku 150

tarcza 300

klocki, tu spory rozrzut 100

550 x 2 = 1100 zł

czy to realna cena przyzwoitych części ?

Widzę że zaciski to już spore koszty ok 800-1000 zł

Link to comment
Share on other sites

tak jak napisali koledzy: wydech jest "w normie". Ja zakupiłem komplet nowych tłumików z chromowanymi końcówkami za 300 zl z alledrogo i jestem zadowolony.

 

Co do części układu hamulcowego to ciężko powiedzieć. U mnie komplet klocków HAWK kosztował 700+ zł. Może najlepiej podjechać do ASO i popytać ile by kosztował komplet jarzma zacisku+klocki+tarcze? Same tarcze oryginalne to ok. 700 zl... Poza tym chyba piszesz tylko o przodzie, a pewnie tyłem też trzeba się zająć.

 

Jesteś pewien, że diesel z 2008 roku to jest dobry pomysł?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jesteś pewien, że diesel z 2008 roku to jest dobry pomysł?

 

A czy są jakieś konkretne przeciwwskazania ? Jestem ograniczony budżetem, a potrzebuję samochodu z napędem 4x4 na dłuższe trasy. Od kilku miesięcy szukam i Forester wydaje mi się najlepszą opcją.

Ceny w ASO są jak wiadomo zawsze zawyżone, więc ewentualne wymiany planuję w innym serwisie.

Link to comment
Share on other sites

liptonPL na twoim miejscu jak chcesz Forka w dieslu z pierwszych lat produkcji diesla szukalbym egzemplarza kupionego w Subaru Import Polska z wszystkimi przegladami robionymi w ASO. Jak poczytasz forum napewno dowiesz sie ze diesle z poczatkowych lat produkcji moga miec ( ale nie musza) pewna przypadłosc polegajaca na ukrecajacym sie wale w silniku. Jezeli auto jest z SIP i ma wszystkie przegladu robione w ASO mozesz liczyc na pomoc SIP- czesciowo refunduja koszt naprawy silnika który wynosi okolo 20k pln. Takze na twoim miejscu dołozyłbym pare PLN'ów i szukał sprawdzonego egzemplarza najlepiej takiego który mial juz wymieniony silnik- np w dziale gielda pojawilo sie ostatnio pare sprawdzonych sztuk.

 

Diesel Subaru to nie jest tanie auto w przypadku napraw, a jak sam napisałes jestes ograniczony  budzetem . W dodatku aby Liczyc na pomoc SIP jakby co nalezaloby kontynuowac robienie w ASO przegladów które do tanich nie naleza. Na twoim miejscu powaznie zastanowilbym sie nad forkiem ale w  wolnossacej benzynie - zawsze mozesz założyc LPG albo jeszcze lepiej kupic z fabryczna instalacja LPG...

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

Diesel brzmi fajnie w kwestii spalania paliwa, ale jeżeli faktycznie planujesz serwisowanie poza ASO to albo kup auto z już wymienionym silnikiem albo z gwarancją na silnik (zdarzają się takie oferty) albo rozpatrz wolnego ssaka, czyli 2.0i.

 

Jeszcze inną opcją byłoby zakupienie benzyny ale Forka SG czyli poprzednika tego, którym jesteś zainteresowany. Będzie tańszy w zakupie na pewno, ale to znów bardziej kombi niż SUV. Nie wiem czy pasuje Ci taka opcja.

Link to comment
Share on other sites

co do wydechu, u mnie dużo lepiej to nie wygląda http://i.imgur.com/HhqGjJC.jpg - zdaniem obeznanych, jest jeszcze ok

 

Diesla niestety tu wszyscy odradzają, ja uważam że jest spoko, tylko trzeba się przygotować, że w razie awarii będzie drogo i w ekstremalnym przypadku- auto długo unieruchomione.

opisane przypadki: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/59596-awaryjno%C5%9B%C4%87-boxer-diesel/

oczywiście uprzedzamy Cię lojalnie, co nie znaczy, że Tobie się awaria przytrafi, urban legend głosi, że są na Polskich drogach Froki SBD 08-10 jeszcze na oryginalnych sprzęgłach, 2 masie i short blocku.

 

wg mnie zaoszczędzisz kupując benzyniaka 2l + LPG.

 

jeśli masz jakieś pytania co do modelu- pisz PM, doradzę jak potrafię, swojego pół roku szukałem ;)

Edited by cOijN
Link to comment
Share on other sites

Jeżeli dla Ciebie może być problemem kosztowym wymiana tłumika to co zrobisz z kosztami innych poważniejszych napraw. Dziwnym jest fakt, że samochód stał pół roku. Skupiłbym się tylko na silniku. Zrób tak jak Ci radzą - kup starszą benzynę wolnego ssaka i LPG.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za rady...

Powinienem zacząć poszukiwania od tego forum, zaoszczędziłbym czas i pieniądze. Skutecznie wybiliście mi z głowy tego diesla... :)

Skupiam się na benzynie z LPG.

Niestety obecnie oferty na otomoto, to głównie "sprowadzone"...

Link to comment
Share on other sites

Niestety obecnie oferty na otomoto, to głównie "sprowadzone"..

popytaj w rożnych ASO, wejdz na główną strone SIP jest tam zakładka z autami uzywanymi. Kupno auta od hanlarza to ryzyko- moze auto bedzie w bdbd stanie z nieprzekreconym licznikiem a moze ( a raczej bardziej niz moze) bedzie to trupek odpicowny do sprzedazy. jezeli masz ograniczony budzet szukaj zadbanej poprzeniej generacji forka 2.0i  z lpg. Skontaktuj sie z komisami wspolpracujacymi z ASO - czesto posiadacze Subaryn oddaj swoje wozy kupione jako nowe w rozliczeniu i biora nowke

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...