Skocz do zawartości

Odświeżamy mojego Wagona WRX - staby, amory


RaLP

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jako, że mój 2001 WRX wagon przechodzi odświeżenie podwozia, tj. konserwacje, malowanie niektórych elementów proszkowo, usuwanie rudej na nadkolach, dokładne oględziny pod względem korozji, wybebeszony będzie cały środek, to przy okazji tych "zabiegów" chciałbym wymienić zawieszenie i stabilizatory.

Czytałem już wiele wątków na forum i nadal nie wiem co i jak w przypadku wagona. Subarak jest drugim autem i ma służyć do sjs, pojeżdżawek i weekendowej zabawy.

 

1. Poniewuż  bujanie w zakrętach przypomina mi mojego starego mondeo o zgrozo TD, chce wymienić stabilizatory, przód i tył. Naczytałem się że Whiteline to rdzewiejący syf i tu pojawia się rozczarowanie. Te gadżety do tanich nie należą i czy naprawdę jest z nimi aż tak źle? Co ewentualnie innego można wsadzić do kombiaka? Stabilizator z STI podejdzie?

 

2. Czy przy wymianie stabilizatorów, konieczne jest wymienianie innych elementów, jak łączniki, mocowania itp.? Jak to jest rozwiązane w wagonie, bo różni się on nieco od WRXa sedan.

 

3.Jakie amortyzatory wsadzić? Teraz mam standardowe, ale przednie dokonują żywota i proszą się o wymianę, tył był wymieniany na standardowa czarną Kayabę. Chciałbym wymienić komplet na Kayaba Ultra SR. Sprężyny mam inne niż seryjne, mają niebieski kolor i auto stoi nieco niżej - tyle wiem o sprężynach. Czy Kayaba Ultra SR zgrają się z tymi springami. Może jakieś inne propozycje?

 

4. Co jeszcze warto zrobić jak auto będzie rozbebeszone, zdjęta wykładzina, fotele, zdjęte zawieszenie itd...

 

Ogólnie chce aby autko dawało więcej funu z jazdy, kolejnym etapem będzie wydech z nierdzewki i remap. Jakbawy wspomniałem kombiak będzie służył głownie do szkoleń, proszę HELP:)

Edytowane przez RLP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno zmieniałem całe zawieszenie i też myślałem długo co i jak.

Finalnie zamontowałem Kayaba Ultra SR dedykowane do STI czyli na "grubej ladze", sprężyny Eibacha Pro Kit oraz komplet stabilizatorów Eibacha (P+T). Łączników teoretycznie wymieniać nie musisz, ale warto włożyć nowe, bo stare zazwyczaj wykazują zużycie a przy całym nowym zawiasie to nie jest duży koszt.

Auto poszło 25mm w dół i nabrało sztywności. Generalnie porównanie prowadzenia i stabilności na ogromny plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nu Ultra SR jestem już prawie zdecydowany :) Zastanawiam się nad sprężynami, mam sprężyny Prodrive, ale wydają się one nieco zmęczone, tzn. w połowie są niebieskie a w połowie rdzawe :angry:...a na jednej chyba wcale już nie ma niebieskiego. Odkąd ruda wyszła na nadkolach wszystko co zardzewiałe mnie drażni :angry:

Czy zostawić te prodrive, w sumie nie wiem jak długo są one założone. Czy zrobić jak Matsil i włożyć Eibah Pro Kit - jakiś wielki to koszt nie jest i mam spokój. Auto stoi nieco niżej niż seria i ta wysokość w sumie mi odpowiada. Jak będą działać z Ultra SR? Czy piaskowanie i malowanie proszkowe zda egzamin?Jakbym hurtowo piaskował inne elementy to i sprężyny też by się załapały na zabieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście,ze możesz proszkowo pomalowac springi...polecam jednak wypiaskowac je lub nawet wyszkiełkowac i pomalować farbą antykorozyjną...czasem ponad wygląd ważniejsza jest użytkowość ;-)

 

Albo KAYABA ultra sr albo kultowe agx'y od KYB...jeśli są dedykowane pod dany model to ze springami które masz- jak najbardziej zagrają...

 

Co do stabilizatora to niestety się nie wypowiem...ale eibach także jest polecany

Twój wybór...co jeszcze możesz zamontować? Rozpórki...a jest ich dość sporo...nie tylko te na kielichach :-D

 

Jeśli masz zdjęte dywany itp...zaproponować mogę również wygłuszenie wnętrza matami...taka moja luźna myśl :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

masz ID ultra SR pod nasz model?

w czterech dmuchawcach dobierali mi amory, więc jak przyjdzie paczka to moge Ci podać ID. Topmounty zostają.

sprężyny też już zamówione Eibach ProKit

 

 

 

.co jeszcze możesz zamontować? Rozpórki...a jest ich dość sporo.

rozpórki póki co odpuszczam, zobaczę jak auto się zachowuje po wymianie zawiasu i wymianie tylnego stabilizatora, bo zapadła decyzja że wymieniam tylko tylny na 22 mm.

 

 

Jeśli masz zdjęte dywany itp...zaproponować mogę również wygłuszenie wnętrza matami...taka moja luźna myśl :-D

maty beeeee:) zbędne kg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak zmieniacie stabilizatory na grubsze, to warto zainwestować w mocniejsze łączniki. U mnie już 2 pękły, jednak grube staby to całkiem inne siły przenoszone przez łącznik :).

Obawiam się że gdybym staby 23/24 mm wsadził do mojego kąbiaka to nie tylko łączniki okazałyby się za słabe ale cała buda....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

I po to proponowałem rozporki :-D Pytałeś o sugestie i oto one... Pozdrawiam

...za co dzięki wielkie

 

 

 

hi, masz ID ultra SR pod nasz model?

S-KYB-321006

S-KYB-321007

S-KYB-321008

S-KYB-321009

...dedykowane do STI 2001 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podłączam się pod temat bo mam zamontowane w WRX Wagon 2003 / sprężyny Tein -30mm / amory Kayaba ultra SR.

Jeździłem tak dwa lata, na geometrii w mojej wiosce nie zgłaszali żadnego problemu.

Dzisiaj na zbieżności w Lublinie (u podobno bardzo dobrego speca, tylko tym się zajmuje) okazało się , że przód stoi w pozytywnie. Nie ma możliwości ustawienia, muszę kupić śruby do regulacji kątów.

A podobno dzieje się tak bo w STI i WRX (sedan) wahacze są dłuższe niż WRX Wagon.

Czy ktoś z kolegów o tym słyszał ?? Nigdzie nie znalazłem o tym żadnych informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się pod temat bo mam zamontowane w WRX Wagon 2003 / sprężyny Tein -30mm / amory Kayaba ultra SR.

Jeździłem tak dwa lata, na geometrii w mojej wiosce nie zgłaszali żadnego problemu.

Dzisiaj na zbieżności w Lublinie (u podobno bardzo dobrego speca, tylko tym się zajmuje) okazało się , że przód stoi w pozytywnie. Nie ma możliwości ustawienia, muszę kupić śruby do regulacji kątów.

A podobno dzieje się tak bo w STI i WRX (sedan) wahacze są dłuższe niż WRX Wagon.

Czy ktoś z kolegów o tym słyszał ?? Nigdzie nie znalazłem o tym żadnych informacji.

 

Generalnie to powinieneś mieć górne śruby mocowania amora do zwrotnicy z mimośrodem bo one służą do regulacji kąta pochylenia.

Faktycznie wagon ma krótsze wahacze ale to nie przeszkadza w montażu amorów z sedana.  Po zamontowaniu wahaczy z sedana może być problem ale w drugą stronę ponieważ może być spory negatyw :D(półoś w sedanie jest coś około 13mm dłuższa)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, bardzo dziękuję kolego za treściwą odpowiedź . Musze zatem sprawdzić czy nie zostały zamienione śruby górna z dolną przy montażu. 

Mam takie podejrzenie bo mechanik od zbieżności kręcił górną śrubą ale nic się nie zmieniało.


Wszystko się dzisiaj wyjaśniło.

Osobiście zabrałem się za sprawdzenie możliwości ustawienia kąta.

Śruby przy amorze są takie jakie powinny być. Górna jest tak jak pisałeś kolego regulacyjna. Bez problemu ustawiłem delikatny negatyw za jej pomocą.

Spec z Lublina się nie popisał , wprowadził mnie w błąd. Dlaczego sugerował mi brak regulacji ? -  nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie.

Jeszcze raz dzięki Wojciechowski za pomoc.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...