pawel_zf2003 Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 (edited) Byc moze juz gdzies to bylo, jak tak to poprosze o link. Ja nie znalazlem. Chodzi mi o taka trywialna sprawe jak info jakiej ilosci oleju odpowiada roznica miedzy min a max na bagnecie. Przez ostatnie lata mialem auta gdzie miedzy wymianami nie dolewalem nawet kropli. Z tego co czytam subarak potrafi troche wziasc. U mnie po 1000km ciut tam drgnelo. Teraz za tydzien malzonka wraz z dzieckiem jada nad morze. okolo 500km w jedna strone i chce je zabezpieczyc . Tylko nie wiem ile przez ten 1000 jaki zrobilem ubylo. Auto to Legacy MY06 2l 165KM.Juz bez gazu PS. Jeszcze jedna dziwna sprawa. Jak sprawdzam bagnet, to z jednej strony pokazauje poziom na prawie max a z drugiej nieco mniej. Auto stoi w garazu na rownym terenie. Za kazdym razem tak samo. Nie wiem teraz na co patrzec . Ale zakladam ze jednak troche wciaga oleju. Wole dmuchac na zimne i kupic banke na droge. Edited May 25, 2015 by pawel_zf2003 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinK Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 Różnica min-max to ok. 1 litr. 1. Auto musi być na równym podłożu 2. Bagnet wsadzasz tak żeby "konewka" dobrze stała - NIE "do góry nogami" 3. Odczytujesz z tej strony gdzie są oznaczenia. Bardzo ładnie odczytuje się, gdy np. wieczorem wyciągniesz bagnet, wytrzesz do sucha, a poziom sprawdzisz rano jak wszystko dobrze ścieknie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel_zf2003 Posted May 25, 2015 Author Share Posted May 25, 2015 1) Stoi na rownym. Przynajmnie tak mi sie wydaje. Parking podziemny i na luzie nigdzie sie nie toczy . 2) Wkladam dobrze bagnet. 3) Wydaje mi sie ze kropki na bagnecie sa po dwoch stronach. 4) Sprawdzam nawet po kilkudniowym postoju (auto czesciej stoi niz jezdzi dlatego wywalilem gaz). Skoro od kropki do kropki jest ok 1 l, to patrzac nawet na ta strone, gdzie pokazuje ze jest mniej, to wziol na oko 200ml / 1000km. Czyli z litr na 5000.Nie wiem do jakiego wyniku to zaliczyc, bo poprzednie auta ktore mialem nie braly w zasadzie nic. Z pol litra miedzy wymianami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 Mój bierze podobnie, nie przejmuję się, ale na dalsze wyprawy (> 1000 km) zabieram do bagażnika 1L oleju. Taki już urok, chociaż niektórym ponoć nie biorą ani kropli. Różnica wskazań między jedną a drugą stroną bagnetu wynika z tego że nie wchodzi on pod kątem prostym do oleju. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotruś Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 1) Stoi na rownym. Przynajmnie tak mi sie wydaje. Parking podziemny i na luzie nigdzie sie nie toczy . 2) Wkladam dobrze bagnet. 3) Wydaje mi sie ze kropki na bagnecie sa po dwoch stronach. 4) Sprawdzam nawet po kilkudniowym postoju (auto czesciej stoi niz jezdzi dlatego wywalilem gaz). Skoro od kropki do kropki jest ok 1 l, to patrzac nawet na ta strone, gdzie pokazuje ze jest mniej, to wziol na oko 200ml / 1000km. Czyli z litr na 5000.Nie wiem do jakiego wyniku to zaliczyc, bo poprzednie auta ktore mialem nie braly w zasadzie nic. Z pol litra miedzy wymianami. Czytaj z tej strony gdzie jest jest “F". Nie przejmuj sie takim zuzyciem. Wiekszosc Subaru tak ma ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
nrb Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 (edited) Ja niedawno bardzo zaniedbałem sprawdzanie poziomu oleju, bo wiedziałem że nie bierze dużo. Kiedy sprawdziłem - bagnet był suchy. Dolałem 1l i poziom podniósł się do max. Więc, przynajmniej u mnie, między min a max jest mniej niż 1l (bo poniżej min jest całkiem spory kawałek bagnetu jeszcze). Edited May 25, 2015 by nrb Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtekmzks Posted May 26, 2015 Share Posted May 26, 2015 U mnie było podobnie. Sprawdziłem poziom oleju i było mniej niż minimum, dolałem ok. litra i jest prawie przy max. Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted May 26, 2015 Share Posted May 26, 2015 nie sprawdzajcie na swoich autach ile jest od min do max Link to comment Share on other sites More sharing options...
SLEPSON Posted June 5, 2015 Share Posted June 5, 2015 Rozne "wskazówki" po obu stronach bagnetu pokazują poziomy z rozróżnieniem: na zimnym silniku/na cieplym. Przynajmniej ja tak mam na bagnecie Legacy II i w instrukcji.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatGromo Posted June 5, 2015 Share Posted June 5, 2015 Jak już jest o oleju to ile wchodzi prawidłowo oleju do Legacy IV 165KM? Gdzieś wyczytałem, że 4,6 L. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel_zf2003 Posted June 8, 2015 Author Share Posted June 8, 2015 4l. Tyle mialem zalane i bylo pod kropke . W sklepie gdzie kupowalem olej w katalogach tez mieli 4l. Link to comment Share on other sites More sharing options...
freon Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 Macie jakiś link dotyczący przybywania oleju? UPG? Padnięte pompowtryski? U mnie wzrasta poziom oleju ze średniego do maks po dynamicznej jeździe 600km autostradą Wrocław - Berlin - Wrocław. Legacy 2.0D - 2009. Tak, szukałem ale jakoś nie mogę znaleźć... Link to comment Share on other sites More sharing options...
msi Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 (edited) Specem nie jestem, ale jak w dieslu 'przybywa' oleju to DPF Edited June 9, 2015 by msi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 (edited) pewnie masz rope w oleju . Pewnie cos z dpf'em nie halo Edited June 10, 2015 by Karas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now