Jump to content
Primi

BRZ - czy jest TORSEN na pokładzie ?

Recommended Posts

Temat raczej dotyczy garstki osób, ale może ktoś się skusi/skusił  na BRZ w wersji ACTIVE i będzie chciał kastrata doposażyć w dyfer z Torsenem  ;)

Szybkie spojrzenie na obudowę i mamy numer FD20A i google nam mówi, że Torsena nie ma, są co prawda jakieś inne numery na obudowie i naklejki, ale pierwszy trop może zmylić. Okazuje się, że chyba gdzieś tam naklepali tych obudów całą masę i teraz kluczowe oznaczenie znajduje się na naklejce Y38 jest OK, Y32 kastrat  ;)

 

Jak trochę dłużej pogrzebałem to znalazłem "ściągę" na niemieckim forum.

 

post-2182-0-30726600-1432495740_thumb.jpg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale czyli co, masz jednak TorSena? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ale czyli co, masz jednak TorSena?

Robimy konkurs na najlepszą fotę z cyklu: "Leżę pod BRZ w poszukiwaniu zaginionego Torsena" :P   

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale czyli co, masz jednak TorSena? :)

Chyba mam  ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ale czyli co, masz jednak TorSena? :)

Chyba mam  ;)

 

:needpics2as1fs:

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób jeden porządny nawrót i wszystko będziesz wiedział :D Im więcej dymu z opon tym mniejsza szansa na TorSen'a :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób jeden porządny nawrót i wszystko będziesz wiedział :D Im więcej dymu z opon tym mniejsza szansa na TorSen'a :)

To, że ACTIVE nie ma Torsena to wiadomo bez nawracania i dymu  :P  chodzi o to, żeby wiedzieć co kupić żeby Torsen był w środku obudowy  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brak TorSena = przy przyspieszaniu z zakrętu albo nawrocie tylne koła dzieki dyferencjalowi zaczynaja sie kręcić z rożnymi prędkościami (odelzone zaczyna buksowac). Czyli moc zamiast służyć do przyspieszania, to "idzie w dym". Jest zarówno mniej efektywnie (wolniej) jak i mniej efektownie (bo z jednym buksujacym kołem nie podriftujesz tak ładnie).

 

:)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba nadeszła pora na wymianę "gołego" dyfra na ten ze szperą. Czy ktoś ma wiedzę co do trudności takiej operacji tnz. czy wszystko pasuje bez przeróbek np. półosi?

 

A może ktoś słyszał o sprawdzonym źródle coby taki dyfer kupić :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba nadeszła pora na wymianę "gołego" dyfra na ten ze szperą. Czy ktoś ma wiedzę co do trudności takiej operacji tnz. czy wszystko pasuje bez przeróbek np. półosi?

A może ktoś słyszał o sprawdzonym źródle coby taki dyfer kupić :)

Po pierwsze, czy jesteś pewien, że nie masz Torsena? Auto z polskiej dystrybucji, czy import? Jak jest naklejka Y38 to jest szpera w środku, a jak Y32 to jest to "goły" dyfer ;)

 

Operacja wymiany jest super prosta, każdy normalny mechanik to ogarnie, wszystko P&P :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem pewny, że nie mam. Kupiłem nowe w PL w wersji "nędza" :(

Szybka decyzja i dyfer Y38 leży w garażu :)

Teraz tylko wymienić i zalać nowym olejem

 

Ps

Wątpię bym poczuł różnicę ale brak szpery zawsze mnie denerwował "dla zasady" ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

O myślałem, że tylko ja się skusiłem na Active z sipu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak dla mnie szpera to najfajniejszy wynalazek jaki znam i powinna być montowana fabrycznie w każdym aucie, zarówno RWD, FWD oraz AWD  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale nawet wersja "nędza" ma pseudo szperę. Elektroniczną....

Działa kapitalnie jak dla amatora (dla mnie)

 

Ciekawi mnie tylko zmiana przełożenia. Teraz mam 3.727 a ze szperą będzie 4.1....

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale nawet wersja "nędza" ma pseudo szperę. Elektroniczną.... Działa kapitalnie jak dla amatora (dla mnie)

Też jestem amatorem, ale przed zmianą dyfra takie nawroty zazwyczaj kończyły się dużą ilością dymu w stylu "Krzychu kadetem tera!"  :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli czuć różnicę :) :) super

Olej Motul gear 300 LS? W zalecanej fabrycznie lepkości czy może innej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Olej Motul gear 300 LS? W zalecanej fabrycznie lepkości
Tak właśnie zrobiłem  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

40min roboty i jest :) :)

Różnicę widać gołym okiem. Auto nie mieli już kołami ale za to natychmiast chce jechać bokiem.

Ciekawe jak to będzie w normalnej jeździe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

40min roboty i jest :) :)

Różnicę widać gołym okiem. Auto nie mieli już kołami ale za to natychmiast chce jechać bokiem.

Ciekawe jak to będzie w normalnej jeździe ;)

Dobrze będzie :mrgreen:
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie jak rozszyfrować przed zakupem, czy w aucie jest torsen czy nie? Jeżeli sprzedający nie wie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kanał, szmatka i odczyt z naklejki. Instrukcja kilka postów wyżej, jak będzie Y38 to jest OK ;) czyli szpera na pokładzie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...