Primi Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 Temat raczej dotyczy garstki osób, ale może ktoś się skusi/skusił na BRZ w wersji ACTIVE i będzie chciał kastrata doposażyć w dyfer z Torsenem Szybkie spojrzenie na obudowę i mamy numer FD20A i google nam mówi, że Torsena nie ma, są co prawda jakieś inne numery na obudowie i naklejki, ale pierwszy trop może zmylić. Okazuje się, że chyba gdzieś tam naklepali tych obudów całą masę i teraz kluczowe oznaczenie znajduje się na naklejce Y38 jest OK, Y32 kastrat Jak trochę dłużej pogrzebałem to znalazłem "ściągę" na niemieckim forum. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 Ale czyli co, masz jednak TorSena? Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 Ale czyli co, masz jednak TorSena? Robimy konkurs na najlepszą fotę z cyklu: "Leżę pod BRZ w poszukiwaniu zaginionego Torsena" 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Primi Posted May 25, 2015 Author Share Posted May 25, 2015 Ale czyli co, masz jednak TorSena? Chyba mam 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 Ale czyli co, masz jednak TorSena? Chyba mam 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 Zrób jeden porządny nawrót i wszystko będziesz wiedział Im więcej dymu z opon tym mniejsza szansa na TorSen'a Link to comment Share on other sites More sharing options...
Primi Posted May 25, 2015 Author Share Posted May 25, 2015 Zrób jeden porządny nawrót i wszystko będziesz wiedział Im więcej dymu z opon tym mniejsza szansa na TorSen'a To, że ACTIVE nie ma Torsena to wiadomo bez nawracania i dymu chodzi o to, żeby wiedzieć co kupić żeby Torsen był w środku obudowy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 26, 2015 Share Posted May 26, 2015 (edited) ... Edited April 13, 2017 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Brak TorSena = przy przyspieszaniu z zakrętu albo nawrocie tylne koła dzieki dyferencjalowi zaczynaja sie kręcić z rożnymi prędkościami (odelzone zaczyna buksowac). Czyli moc zamiast służyć do przyspieszania, to "idzie w dym". Jest zarówno mniej efektywnie (wolniej) jak i mniej efektownie (bo z jednym buksujacym kołem nie podriftujesz tak ładnie). Link to comment Share on other sites More sharing options...
krolik2002 Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 Chyba nadeszła pora na wymianę "gołego" dyfra na ten ze szperą. Czy ktoś ma wiedzę co do trudności takiej operacji tnz. czy wszystko pasuje bez przeróbek np. półosi? A może ktoś słyszał o sprawdzonym źródle coby taki dyfer kupić Link to comment Share on other sites More sharing options...
Primi Posted December 30, 2015 Author Share Posted December 30, 2015 Chyba nadeszła pora na wymianę "gołego" dyfra na ten ze szperą. Czy ktoś ma wiedzę co do trudności takiej operacji tnz. czy wszystko pasuje bez przeróbek np. półosi? A może ktoś słyszał o sprawdzonym źródle coby taki dyfer kupić Po pierwsze, czy jesteś pewien, że nie masz Torsena? Auto z polskiej dystrybucji, czy import? Jak jest naklejka Y38 to jest szpera w środku, a jak Y32 to jest to "goły" dyfer Operacja wymiany jest super prosta, każdy normalny mechanik to ogarnie, wszystko P&P Link to comment Share on other sites More sharing options...
krolik2002 Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 Jestem pewny, że nie mam. Kupiłem nowe w PL w wersji "nędza" Szybka decyzja i dyfer Y38 leży w garażu Teraz tylko wymienić i zalać nowym olejem Ps Wątpię bym poczuł różnicę ale brak szpery zawsze mnie denerwował "dla zasady" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Primi Posted December 30, 2015 Author Share Posted December 30, 2015 O myślałem, że tylko ja się skusiłem na Active z sipu Link to comment Share on other sites More sharing options...
sekator Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 jak dla mnie szpera to najfajniejszy wynalazek jaki znam i powinna być montowana fabrycznie w każdym aucie, zarówno RWD, FWD oraz AWD Link to comment Share on other sites More sharing options...
krolik2002 Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 No ale nawet wersja "nędza" ma pseudo szperę. Elektroniczną.... Działa kapitalnie jak dla amatora (dla mnie) Ciekawi mnie tylko zmiana przełożenia. Teraz mam 3.727 a ze szperą będzie 4.1.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Primi Posted December 31, 2015 Author Share Posted December 31, 2015 No ale nawet wersja "nędza" ma pseudo szperę. Elektroniczną.... Działa kapitalnie jak dla amatora (dla mnie) Też jestem amatorem, ale przed zmianą dyfra takie nawroty zazwyczaj kończyły się dużą ilością dymu w stylu "Krzychu kadetem tera!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
krolik2002 Posted December 31, 2015 Share Posted December 31, 2015 Czyli czuć różnicę :) super Olej Motul gear 300 LS? W zalecanej fabrycznie lepkości czy może innej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Primi Posted December 31, 2015 Author Share Posted December 31, 2015 Olej Motul gear 300 LS? W zalecanej fabrycznie lepkości Tak właśnie zrobiłem Link to comment Share on other sites More sharing options...
krolik2002 Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 40min roboty i jest :) Różnicę widać gołym okiem. Auto nie mieli już kołami ale za to natychmiast chce jechać bokiem. Ciekawe jak to będzie w normalnej jeździe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Primi Posted January 8, 2016 Author Share Posted January 8, 2016 40min roboty i jest :) Różnicę widać gołym okiem. Auto nie mieli już kołami ale za to natychmiast chce jechać bokiem. Ciekawe jak to będzie w normalnej jeździe Dobrze będzie 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BAZI 86 Posted October 23, 2016 Share Posted October 23, 2016 Panowie jak rozszyfrować przed zakupem, czy w aucie jest torsen czy nie? Jeżeli sprzedający nie wie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Primi Posted October 23, 2016 Author Share Posted October 23, 2016 Kanał, szmatka i odczyt z naklejki. Instrukcja kilka postów wyżej, jak będzie Y38 to jest OK czyli szpera na pokładzie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subary Posted August 13, 2020 Share Posted August 13, 2020 Widziałem BRZ z Kanady i miał naklejkę Y58. To inny typ ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemekka Posted August 15, 2020 Share Posted August 15, 2020 Z internetów wynika, że ma przełożenie 4,3 zamiast 4,11. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subary Posted August 15, 2020 Share Posted August 15, 2020 (edited) "Charakterystyczną wielkością dla mechanizmów Torsen jest współczynnik TBR (Torque Bias Ratio). Współczynnik ten obrazuje proporcję momentu jaki mechanizm jest w stanie przekazać na oś o większej przyczepności w stosunku do osi drugiej np: TBR 4:1 oznacza, że na oś o większej przyczepności może trafić 4 razy więcej momentu" Jak rozumiem w tym przypadku 4,3 jest lepsze niż 4,11... Edited August 15, 2020 by Subary Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now