Skocz do zawartości

BRZ - czy jest TORSEN na pokładzie ?


Primi

Rekomendowane odpowiedzi

Temat raczej dotyczy garstki osób, ale może ktoś się skusi/skusił  na BRZ w wersji ACTIVE i będzie chciał kastrata doposażyć w dyfer z Torsenem  ;)

Szybkie spojrzenie na obudowę i mamy numer FD20A i google nam mówi, że Torsena nie ma, są co prawda jakieś inne numery na obudowie i naklejki, ale pierwszy trop może zmylić. Okazuje się, że chyba gdzieś tam naklepali tych obudów całą masę i teraz kluczowe oznaczenie znajduje się na naklejce Y38 jest OK, Y32 kastrat  ;)

 

Jak trochę dłużej pogrzebałem to znalazłem "ściągę" na niemieckim forum.

 

post-2182-0-30726600-1432495740_thumb.jpg

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób jeden porządny nawrót i wszystko będziesz wiedział :D Im więcej dymu z opon tym mniejsza szansa na TorSen'a :)

To, że ACTIVE nie ma Torsena to wiadomo bez nawracania i dymu  :P  chodzi o to, żeby wiedzieć co kupić żeby Torsen był w środku obudowy  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak TorSena = przy przyspieszaniu z zakrętu albo nawrocie tylne koła dzieki dyferencjalowi zaczynaja sie kręcić z rożnymi prędkościami (odelzone zaczyna buksowac). Czyli moc zamiast służyć do przyspieszania, to "idzie w dym". Jest zarówno mniej efektywnie (wolniej) jak i mniej efektownie (bo z jednym buksujacym kołem nie podriftujesz tak ładnie).

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Chyba nadeszła pora na wymianę "gołego" dyfra na ten ze szperą. Czy ktoś ma wiedzę co do trudności takiej operacji tnz. czy wszystko pasuje bez przeróbek np. półosi?

A może ktoś słyszał o sprawdzonym źródle coby taki dyfer kupić :)

Po pierwsze, czy jesteś pewien, że nie masz Torsena? Auto z polskiej dystrybucji, czy import? Jak jest naklejka Y38 to jest szpera w środku, a jak Y32 to jest to "goły" dyfer ;)

 

Operacja wymiany jest super prosta, każdy normalny mechanik to ogarnie, wszystko P&P :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale nawet wersja "nędza" ma pseudo szperę. Elektroniczną.... Działa kapitalnie jak dla amatora (dla mnie)

Też jestem amatorem, ale przed zmianą dyfra takie nawroty zazwyczaj kończyły się dużą ilością dymu w stylu "Krzychu kadetem tera!"  :D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

40min roboty i jest :) :)

Różnicę widać gołym okiem. Auto nie mieli już kołami ale za to natychmiast chce jechać bokiem.

Ciekawe jak to będzie w normalnej jeździe ;)

Dobrze będzie :mrgreen:
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 3 lata później...

"Charakterystyczną wielkością dla mechanizmów Torsen jest współczynnik TBR (Torque Bias Ratio). Współczynnik ten obrazuje proporcję momentu jaki mechanizm jest w stanie przekazać na oś o większej przyczepności w stosunku do osi drugiej np: TBR 4:1 oznacza, że na oś o większej przyczepności może trafić 4 razy więcej momentu"

 

Jak rozumiem w tym przypadku 4,3 jest lepsze niż 4,11...

Edytowane przez Subary
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...