pininfarin01 Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Witam, chodzi mi po głowie legacy z silnikiem H6, i teraz mam problem czy jest to lepsze wyjście niż zakup wersji 2,5, zapewne 2,5 spali o wiele mniej i jest bardziej odporne na lpg, ale znowu 3,0 ma moc i to trochę za mną przemawia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mistee Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Witam w klubie osób z tymi samymi dylematami. Ogólnie temat był dyskutowany parę razy na Forum. Większa pojemność to niższe obroty przy wyższej prędkości, a więc powyżej 120 km/h 3.0 będzie pił mniej niż 2.5. Miałem starego Outbacka 2.5 AT z 1999 r. i powyżej 120 km/h palił nieprzyzwoicie (pow. 11 ltr./100 km). Nowsza i trochę bardziej opływowa Impreza 2.5 w manualu 2006 r. jest dużo bardziej ekonomiczna, lecz pali znów pali wyraźnie więcej od mniej więcej 120 km/h i wzwyż. Co do gazu w H6 są różne zdania, ale są i zadowoleni użytkownicy. Człowiek, który zna się na rzeczy powiedział, bym nie dawał zbytnio wiary temu co pisze się na forach o gazowaniu H6. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amstaff23 Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 A o którym 2.5 konkretnie mowisz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 kupic 2.0 i jezdzić Link to comment Share on other sites More sharing options...
aretzky Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Ja mam H6 i jakoś dobrze znosi LPG. Ostatnio na przeglądzie w 4T i nawet luzów po 100 tys. na gazie jeszcze robić nie trzeba było. Najniższe spalanie na trasie PB jakie wykręciłem to 9,5 l, po mieście około 15-16 l jeżdżąc spokojnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 odpuść sobie 2.5, jak chcesz tanio - to kup 2.0 sohc, jak chcesz szybko to 3.0 H6.... 2.5 nie będzie ani tanio ani szybko Link to comment Share on other sites More sharing options...
msi Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 (edited) Jak chcesz LPG to "bezpieczniejszym" wyborem jest 2,5. Ja, szukając swojego przeszedłem przez wszystkie silnik. 2,5 jest lepszy niż 2,0, ale po pierwszej jeździe 3,0 wiedziałem, że nie chcę innego Jeżeli rozważasz AT to H6 ma 5 biegów, co przekłada się na wygodę w trasie. Ogólnie, po 2 latach nie zamieniłbym H6 na nic innego Edited May 22, 2015 by msi Link to comment Share on other sites More sharing options...
pininfarin01 Posted May 24, 2015 Author Share Posted May 24, 2015 porównując silnik 2,5 a 3,0 to różnica w spalaniu nie jest aż tak duża, tylko że mniejszy silnik lepiej współpracuje z lpg (mowa o regulacji zaworów) a w przypadku H6 to już sprawa skomplikowana, ale idąc dalej to przy 2,5 trzeba rozrząd wymieniać a przy H6 mamy chyba łańcuch ,więc to co by miało iść na wymianę rozrządu idzie na regulację zaworów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szklany Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 1,5 toku jeździłem 2.0 dohc 165km z lpg(przedlift). Od tygodnia jeżdżę H6(polift) Pierwsze odczucia; przy tym jak jeździ h6 h4 udaje, że jedzie, H4 palił w trasie około 9l, w mieście około 14, h6 pali na trasie 10,5 - 11l, w mieście przy normalnej jeździe(chwilami bardzo dynamicznie) 16-17l. Największa różnica w spalaniu jest na krótkich dystansach 5-7km, gdzie tylko silnik zdąży się nagrzać i zaraz go gaszę - nie ma to najmniejszego sensu, gdyż spalanie jest w granicach 22-25l. Jazda h6 to czysta przyjemność; jadąc tym autem 200km/h czujesz się bardzo pewnie, samochód jest jak przyklejony do drogi i masz wrażenie, że może sporo więcej Skrzynia jest tak zestopniowana, że przy 200km/h mamy 4000obr/min, więc auto jest dość oszczędne Kolejna rzecz niesamowicie wpływająca na komfort jazdy to wyciszenie silnika, a tutaj jest przepaść, w h4 jest nieprawdopodobnie głośno w stosunku do h6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamot Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 ale po pierwszej jeździe 3,0 wiedziałem, że nie chcę innego Przy wyborze to zdanie jest kluczowe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szklany Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 ale po pierwszej jeździe 3,0 wiedziałem, że nie chcę innego Przy wyborze to zdanie jest kluczowe W moim przypadku było trochę inaczej. Jazda próbna po mieście była rozczarowaniem (chyba oczekiwałem emocji, przyśpieszeń na miarę STI), ale jak już wyjechałem na autostradę to zrozumiałem do czego ten samochód ma służyć Trasa, trasa i jeszcze raz trasa... 0 do 200km/h żadnej zadyszki, wyprzedzanie to przyjemność i... wszystko tak łatwo, bez wysiłku... Fantastyczne auto Link to comment Share on other sites More sharing options...
msi Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 (edited) Ja szukałem auta na trasy i się nie zawiodłem Jak ma mieć zadyszkę do 200 jak 180 osiąga na 3. biegu Zgadzam się z @Szklany, rewelacyjny samochód. Nie rzuca się w oczy, komfortowy i wystarczająco szybki Edited May 25, 2015 by msi Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeanonim Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Ja szukałem auta na trasy i się nie zawiodłem Jak ma mieć zadyszkę do 200 jak 180 osiąga na 3. biegu Zgadzam się z @Szklany, rewelacyjny samochód. Nie rzuca się w oczy, komfortowy i wystarczająco szybki a ja po pierwszym etapie zachwytu już taki zadowolony nie jestem Samochód ma owszem, nieźle wyciszony silnik, ale szumy toczenia są na podobnym poziomie jak w innych wersjach, czyli od 120 jest już dokuczliwie. Komfort? zwykłe H6 jest naprawdę bardzo twarde. Jakoś nie widzę tego komfortu Auto jest miłe w użytkowaniu, ale zdecydowanie nie powiedziałbym, że nie chcę innego Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szklany Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Ja szukałem auta na trasy i się nie zawiodłem Jak ma mieć zadyszkę do 200 jak 180 osiąga na 3. biegu Zgadzam się z @Szklany, rewelacyjny samochód. Nie rzuca się w oczy, komfortowy i wystarczająco szybki a ja po pierwszym etapie zachwytu już taki zadowolony nie jestem Samochód ma owszem, nieźle wyciszony silnik, ale szumy toczenia są na podobnym poziomie jak w innych wersjach, czyli od 120 jest już dokuczliwie. Komfort? zwykłe H6 jest naprawdę bardzo twarde. Jakoś nie widzę tego komfortu Auto jest miłe w użytkowaniu, ale zdecydowanie nie powiedziałbym, że nie chcę innego Mając ściśle sprecyzowane kryteria(stały napęd 4x4, mocny, bezawaryjny silnik), naprawdę trudno o alternatywę w tym segmencie.Najbliżej mi było do A4 b8. Auto z pewnością lepiej wykonane i wyciszone, ale Ja nie znaduje tam silnika, który można by uznać za długowieczny, jak choćby benzynowe rzędówki BMW. Link to comment Share on other sites More sharing options...
msi Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Ja szukałem auta na trasy i się nie zawiodłem Jak ma mieć zadyszkę do 200 jak 180 osiąga na 3. biegu Zgadzam się z @Szklany, rewelacyjny samochód. Nie rzuca się w oczy, komfortowy i wystarczająco szybki a ja po pierwszym etapie zachwytu już taki zadowolony nie jestem Samochód ma owszem, nieźle wyciszony silnik, ale szumy toczenia są na podobnym poziomie jak w innych wersjach, czyli od 120 jest już dokuczliwie. Komfort? zwykłe H6 jest naprawdę bardzo twarde. Jakoś nie widzę tego komfortu Auto jest miłe w użytkowaniu, ale zdecydowanie nie powiedziałbym, że nie chcę innego Tak to jest z subiektywnymi opiniami, każdy ma swoją Moim zdaniem cicho jest do 140, później cudów nie ma. H6 jest twarde? Czy ja wiem, to raczej kwestia niskiego profilu opon ale nie nazwałbym go twardym Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yaroslav Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Ja szukałem auta na trasy i się nie zawiodłem Jak ma mieć zadyszkę do 200 jak 180 osiąga na 3. biegu Zgadzam się z @Szklany, rewelacyjny samochód. Nie rzuca się w oczy, komfortowy i wystarczająco szybki a ja po pierwszym etapie zachwytu już taki zadowolony nie jestem Samochód ma owszem, nieźle wyciszony silnik, ale szumy toczenia są na podobnym poziomie jak w innych wersjach, czyli od 120 jest już dokuczliwie. Komfort? zwykłe H6 jest naprawdę bardzo twarde. Jakoś nie widzę tego komfortu Auto jest miłe w użytkowaniu, ale zdecydowanie nie powiedziałbym, że nie chcę innego Tak to jest z subiektywnymi opiniami, każdy ma swoją Moim zdaniem cicho jest do 140, później cudów nie ma. H6 jest twarde? Czy ja wiem, to raczej kwestia niskiego profilu opon ale nie nazwałbym go twardym Twarde to jest Spec.B... Moje chłopaki przy 140 km/h oglądają filmy na laptoku bez słuchawek. Może kwestia opon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeanonim Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 (edited) Ja szukałem auta na trasy i się nie zawiodłem Jak ma mieć zadyszkę do 200 jak 180 osiąga na 3. biegu Zgadzam się z @Szklany, rewelacyjny samochód. Nie rzuca się w oczy, komfortowy i wystarczająco szybki a ja po pierwszym etapie zachwytu już taki zadowolony nie jestem Samochód ma owszem, nieźle wyciszony silnik, ale szumy toczenia są na podobnym poziomie jak w innych wersjach, czyli od 120 jest już dokuczliwie. Komfort? zwykłe H6 jest naprawdę bardzo twarde. Jakoś nie widzę tego komfortu Auto jest miłe w użytkowaniu, ale zdecydowanie nie powiedziałbym, że nie chcę innego Tak to jest z subiektywnymi opiniami, każdy ma swoją Moim zdaniem cicho jest do 140, później cudów nie ma. H6 jest twarde? Czy ja wiem, to raczej kwestia niskiego profilu opon ale nie nazwałbym go twardym Twarde to jest Spec.B... Moje chłopaki przy 140 km/h oglądają filmy na laptoku bez słuchawek. Może kwestia opon? na bardzo równej drodze to na pewno bez problemu możliwe jeździłem na 4 kompletach opon, od 215/45R17 poprzez 225/45R17 do (teraz) 225/40R18. Na wszystkich było tak samo To kwestia zawieszenia. Czy SpecB jest twardsze? tego bym nie powiedział BTW jeden z kompletów (225/45R17) jeździ obecnie na tapczanie Legacy II. Komfort spadł minimalnie. Po prostu zawiecha w H6 jest dość twarda Ja szukałem auta na trasy i się nie zawiodłem Jak ma mieć zadyszkę do 200 jak 180 osiąga na 3. biegu Zgadzam się z @Szklany, rewelacyjny samochód. Nie rzuca się w oczy, komfortowy i wystarczająco szybki a ja po pierwszym etapie zachwytu już taki zadowolony nie jestem Samochód ma owszem, nieźle wyciszony silnik, ale szumy toczenia są na podobnym poziomie jak w innych wersjach, czyli od 120 jest już dokuczliwie. Komfort? zwykłe H6 jest naprawdę bardzo twarde. Jakoś nie widzę tego komfortu Auto jest miłe w użytkowaniu, ale zdecydowanie nie powiedziałbym, że nie chcę innego Mając ściśle sprecyzowane kryteria(stały napęd 4x4, mocny, bezawaryjny silnik), naprawdę trudno o alternatywę w tym segmencie.Najbliżej mi było do A4 b8. Auto z pewnością lepiej wykonane i wyciszone, ale Ja nie znaduje tam silnika, który można by uznać za długowieczny, jak choćby benzynowe rzędówki BMW. zgadza się. miałem podobne kryteria wyboru i stąd posiadam taki, a nie inny samochód Po prostu mówienie, że Legacy IV ma dobre wyciszenie jest moim zdaniem... porównywaniem go do Imprezy, która wyciszenia chyba nie posiada edit: albo do Legacy II, które przy 140 zapewnia krwawienie z uszu ( niestety moje auto jest z początków produkcji i nie ma nawet maty wygłuszającej gródź silnika) Edited May 29, 2015 by mikeanonim Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 Komfort? zwykłe H6 jest naprawdę bardzo twarde Ja to chyba w innym matrixie żyję . H6 twarde? Jeździłem w życiu różnymi autami, ostatnio nawet starym Chevroletem pickupem z niesprawnymi przednimi amortyzatorami co bujał się jak huśtawka , nigdy w życiu nie powiem że Legacy H6 BL/BP jest twarde, czy nawet sztywne. Jest takie jak powinno być poza tylnymi amortyzatorami, które przydałyby się twardsze, bo tył ma tendencję do bujania się. Ja osobiście cenię sobie zawieszenia które służą nie do izolowania kierowcy od rzeczywistości, bo to bywa niebezpieczne, tylko do utrzymania auta na drodze - a tę robotę zawieszenie w Legacy robi celująco (oczywiście jak na klasę auta). Po prostu mówienie, że Legacy IV ma dobre wyciszenie jest moim zdaniem... porównywaniem go do Imprezy, która wyciszenia chyba nie posiada Istotnie tu się zgodzę, są auta znacznie lepiej wyciszone - problem występuje tylko na autostradzie, przy prędkościach powyżej 120km/h. Nie zmienia to faktu, że wyciszenie jest zadowalające - tylko i aż, w przeciwieństwie do Imprezy czy Forestera z podobnych lat, gdzie wyciszenie to dramat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kriskristoffers Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 Ja mam akurat OBK H6 2004 no ten oczywiście może się lekko bujać. Czy zawias jest twardy? Hmm jak dla mnie złoty środek, dobre tłumienie nierówności ale przy większych dziurach niestety coś tam zawsze puknie. A wyciszenie czy słabe? Jest w porządku bo motor Boxer jest po to żeby go słuchać - oczywiście zaraz po tym jak powinien jeździć Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeanonim Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 (edited) Komfort? zwykłe H6 jest naprawdę bardzo twarde Ja to chyba w innym matrixie żyję . H6 twarde? Jeździłem w życiu różnymi autami, ostatnio nawet starym Chevroletem pickupem z niesprawnymi przednimi amortyzatorami co bujał się jak huśtawka , nigdy w życiu nie powiem że Legacy H6 BL/BP jest twarde, czy nawet sztywne. Jest takie jak powinno być poza tylnymi amortyzatorami, które przydałyby się twardsze, bo tył ma tendencję do bujania się. Ja osobiście cenię sobie zawieszenia które służą nie do izolowania kierowcy od rzeczywistości, bo to bywa niebezpieczne, tylko do utrzymania auta na drodze - a tę robotę zawieszenie w Legacy robi celująco (oczywiście jak na klasę auta). hmm... Jednak pozostanę, przy ocenie, że H6 jest twarde. Wszystko zależy od punktu odniesienia Moim zdaniem zdecydowana większość aut klasy średniej będzie o wiele bardziej komfortowa niż Legacy BL/BP. Poza BMW E91 z zawieszeniem M nie jechałem o wiele twardszym SERYJNYM autem ( nie wątpię, że istnieją ). Co innego prowadzenie. Tutaj będę wypowiadał się w samych superlatywach, bo za twardością nastawów idzie trzymanie się drogi Ja mam akurat OBK H6 2004 no ten oczywiście może się lekko bujać. Czy zawias jest twardy? Hmm jak dla mnie złoty środek, dobre tłumienie nierówności ale przy większych dziurach niestety coś tam zawsze puknie. A wyciszenie czy słabe? Jest w porządku bo motor Boxer jest po to żeby go słuchać - oczywiście zaraz po tym jak powinien jeździć OBK to nie Legacy, ma inne nastawy. Jest sporo bardziej komfortowy Ja odrobinę krytykuję wytłumienie szumów toczenia. Powyżej 120km/h zaczynają być o wiele głośniejsze niż silnik, który bardzo przyjemnie brzmi i nie jest uciązliwy BMW e90 robi to o wiele lepiej Edited May 29, 2015 by mikeanonim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szklany Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 mikeanonim, Imprezą jechałem kilka razy i za każdym razem miałem wrażenie, że nie zamknąłem drzwi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szklany Posted September 4, 2015 Share Posted September 4, 2015 Jestem dziś po trasie 720km swoją H6. Tą samą trasę pokonałem 3 tyg. temu. Różnica jest taka, że wtedy miałem średnie spalanie 11,6l, a dziś 9,6l. Podobne obciążenie, podobna prędkość, tylko temperatura diametralnie różna; dziś 16 - 20 stopni, 3 tyg. temu ponad 30stopni. Czy to możliwe, że kompresor klimatyzacji aż tak obciażył silnik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted September 4, 2015 Share Posted September 4, 2015 że kompresor klimatyzacji aż tak obciażył silnik? Możliwe.Dołóż do tego jeszcze zwiększone przy wysokich temperaturach opory toczenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kriskristoffers Posted September 4, 2015 Share Posted September 4, 2015 Ja do Chorwacji z klimą wyszło mi 10.2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szklany Posted September 4, 2015 Share Posted September 4, 2015 Nie powiem 9,6l/100km mnie ucieszyło Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now