Jump to content

legacy H6 ,kilka pytań


pininfarin01

Recommended Posts

Witam, chodzi mi po głowie legacy z silnikiem H6, i teraz mam problem czy jest to lepsze wyjście niż zakup wersji 2,5, zapewne 2,5 spali o wiele mniej i jest bardziej odporne na lpg, ale znowu 3,0 ma moc i to trochę za mną przemawia. 

Link to comment
Share on other sites

Witam w klubie osób z tymi samymi dylematami.  ;)  Ogólnie temat był dyskutowany parę razy na Forum. Większa pojemność to niższe obroty przy wyższej prędkości, a więc powyżej 120 km/h 3.0 będzie pił mniej niż 2.5. Miałem starego Outbacka 2.5 AT z 1999 r. i powyżej 120 km/h palił nieprzyzwoicie (pow. 11 ltr./100 km). Nowsza i trochę bardziej opływowa Impreza 2.5 w manualu 2006 r. jest dużo bardziej ekonomiczna, lecz pali znów pali wyraźnie więcej od mniej więcej 120 km/h i wzwyż. Co do gazu w H6 są różne zdania, ale są i zadowoleni użytkownicy. Człowiek, który zna się na rzeczy powiedział, bym nie dawał zbytnio wiary temu co pisze się na forach o gazowaniu H6.  :D

Link to comment
Share on other sites

Ja mam H6 i jakoś dobrze znosi LPG. Ostatnio na przeglądzie w 4T i nawet luzów po 100 tys. na gazie jeszcze robić nie trzeba było. Najniższe spalanie na trasie PB jakie wykręciłem to 9,5 l, po mieście około 15-16 l jeżdżąc spokojnie. 

Link to comment
Share on other sites

Jak chcesz LPG to "bezpieczniejszym" wyborem jest 2,5. Ja, szukając swojego przeszedłem przez wszystkie silnik. 2,5 jest lepszy niż 2,0, ale po pierwszej jeździe 3,0 wiedziałem, że nie chcę innego :)

 

Jeżeli rozważasz AT to H6 ma 5 biegów, co przekłada się na wygodę w trasie. Ogólnie, po 2 latach nie zamieniłbym H6 na nic innego :)

Edited by msi
Link to comment
Share on other sites

porównując silnik 2,5 a 3,0 to różnica w spalaniu nie jest aż tak duża, tylko że mniejszy silnik lepiej współpracuje z lpg (mowa o regulacji zaworów) a w przypadku H6 to już sprawa skomplikowana, ale idąc dalej to przy 2,5 trzeba rozrząd wymieniać a przy H6 mamy chyba łańcuch ,więc to co by miało iść na wymianę rozrządu idzie na regulację zaworów. 

Link to comment
Share on other sites

1,5 toku jeździłem 2.0 dohc 165km z lpg(przedlift). Od tygodnia jeżdżę H6(polift)

Pierwsze odczucia;

przy tym jak jeździ h6 h4 udaje, że jedzie,

H4 palił w trasie około 9l, w mieście około 14, h6 pali na trasie 10,5 - 11l, w mieście przy normalnej jeździe(chwilami bardzo dynamicznie) 16-17l. Największa różnica w spalaniu jest na krótkich dystansach 5-7km, gdzie tylko silnik zdąży się nagrzać i zaraz go gaszę - nie ma to najmniejszego sensu, gdyż spalanie jest w granicach 22-25l.

Jazda h6 to czysta przyjemność; jadąc tym autem 200km/h czujesz się bardzo pewnie, samochód jest jak przyklejony do drogi i masz wrażenie, że może sporo więcej

Skrzynia jest tak zestopniowana, że przy 200km/h mamy 4000obr/min, więc auto jest dość oszczędne

post-15753-1432490516,1522_thumb.jpg

 

Kolejna rzecz niesamowicie wpływająca na komfort jazdy to wyciszenie silnika, a tutaj jest przepaść, w h4 jest nieprawdopodobnie głośno w stosunku do h6

Link to comment
Share on other sites

 

ale po pierwszej jeździe 3,0 wiedziałem, że nie chcę innego :)

Przy wyborze to zdanie jest kluczowe :)
W moim przypadku było trochę inaczej. Jazda próbna po mieście była rozczarowaniem (chyba oczekiwałem emocji, przyśpieszeń na miarę STI), ale jak już wyjechałem na autostradę to zrozumiałem do czego ten samochód ma służyć

Trasa, trasa i jeszcze raz trasa... 0 do 200km/h żadnej zadyszki, wyprzedzanie to przyjemność i... wszystko tak łatwo, bez wysiłku...

Fantastyczne auto

Link to comment
Share on other sites

Ja szukałem auta na trasy i się nie zawiodłem ;) Jak ma mieć zadyszkę do 200 jak 180 osiąga na 3. biegu ;)

 

Zgadzam się z @Szklany, rewelacyjny samochód. Nie rzuca się w oczy, komfortowy i wystarczająco szybki :)

Edited by msi
Link to comment
Share on other sites

Ja szukałem auta na trasy i się nie zawiodłem ;) Jak ma mieć zadyszkę do 200 jak 180 osiąga na 3. biegu ;)

 

Zgadzam się z @Szklany, rewelacyjny samochód. Nie rzuca się w oczy, komfortowy i wystarczająco szybki :)

 

 

a ja po pierwszym etapie zachwytu już taki zadowolony nie jestem ;)

Samochód ma owszem, nieźle wyciszony silnik, ale szumy toczenia są na podobnym poziomie jak w innych wersjach, czyli od 120 jest już dokuczliwie.

Komfort? zwykłe H6 jest naprawdę bardzo twarde. Jakoś nie widzę tego komfortu ;)

Auto jest miłe w użytkowaniu, ale zdecydowanie nie powiedziałbym, że nie chcę innego ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Ja szukałem auta na trasy i się nie zawiodłem ;) Jak ma mieć zadyszkę do 200 jak 180 osiąga na 3. biegu ;)

 

Zgadzam się z @Szklany, rewelacyjny samochód. Nie rzuca się w oczy, komfortowy i wystarczająco szybki :)

 

a ja po pierwszym etapie zachwytu już taki zadowolony nie jestem ;)

Samochód ma owszem, nieźle wyciszony silnik, ale szumy toczenia są na podobnym poziomie jak w innych wersjach, czyli od 120 jest już dokuczliwie.

Komfort? zwykłe H6 jest naprawdę bardzo twarde. Jakoś nie widzę tego komfortu ;)

Auto jest miłe w użytkowaniu, ale zdecydowanie nie powiedziałbym, że nie chcę innego ;)

Mając ściśle sprecyzowane kryteria(stały napęd 4x4, mocny, bezawaryjny silnik), naprawdę trudno o alternatywę w tym segmencie.

Najbliżej mi było do A4 b8. Auto z pewnością lepiej wykonane i wyciszone, ale Ja nie znaduje tam silnika, który można by uznać za długowieczny, jak choćby benzynowe rzędówki BMW.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ja szukałem auta na trasy i się nie zawiodłem ;) Jak ma mieć zadyszkę do 200 jak 180 osiąga na 3. biegu ;)

 

Zgadzam się z @Szklany, rewelacyjny samochód. Nie rzuca się w oczy, komfortowy i wystarczająco szybki :)

 

a ja po pierwszym etapie zachwytu już taki zadowolony nie jestem ;)

Samochód ma owszem, nieźle wyciszony silnik, ale szumy toczenia są na podobnym poziomie jak w innych wersjach, czyli od 120 jest już dokuczliwie.

Komfort? zwykłe H6 jest naprawdę bardzo twarde. Jakoś nie widzę tego komfortu ;)

Auto jest miłe w użytkowaniu, ale zdecydowanie nie powiedziałbym, że nie chcę innego ;)

Tak to jest z subiektywnymi opiniami, każdy ma swoją ;) Moim zdaniem cicho jest do 140, później cudów nie ma. H6 jest twarde? Czy ja wiem, to raczej kwestia niskiego profilu opon ale nie nazwałbym go twardym

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ja szukałem auta na trasy i się nie zawiodłem ;) Jak ma mieć zadyszkę do 200 jak 180 osiąga na 3. biegu ;)

 

Zgadzam się z @Szklany, rewelacyjny samochód. Nie rzuca się w oczy, komfortowy i wystarczająco szybki :)

 

a ja po pierwszym etapie zachwytu już taki zadowolony nie jestem ;)

Samochód ma owszem, nieźle wyciszony silnik, ale szumy toczenia są na podobnym poziomie jak w innych wersjach, czyli od 120 jest już dokuczliwie.

Komfort? zwykłe H6 jest naprawdę bardzo twarde. Jakoś nie widzę tego komfortu ;)

Auto jest miłe w użytkowaniu, ale zdecydowanie nie powiedziałbym, że nie chcę innego ;)

Tak to jest z subiektywnymi opiniami, każdy ma swoją ;) Moim zdaniem cicho jest do 140, później cudów nie ma. H6 jest twarde? Czy ja wiem, to raczej kwestia niskiego profilu opon ale nie nazwałbym go twardym

 

Twarde to jest Spec.B...

Moje chłopaki przy 140 km/h oglądają filmy na laptoku bez słuchawek. Może kwestia opon?

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Ja szukałem auta na trasy i się nie zawiodłem ;) Jak ma mieć zadyszkę do 200 jak 180 osiąga na 3. biegu ;)

 

Zgadzam się z @Szklany, rewelacyjny samochód. Nie rzuca się w oczy, komfortowy i wystarczająco szybki :)

 

a ja po pierwszym etapie zachwytu już taki zadowolony nie jestem ;)

Samochód ma owszem, nieźle wyciszony silnik, ale szumy toczenia są na podobnym poziomie jak w innych wersjach, czyli od 120 jest już dokuczliwie.

Komfort? zwykłe H6 jest naprawdę bardzo twarde. Jakoś nie widzę tego komfortu ;)

Auto jest miłe w użytkowaniu, ale zdecydowanie nie powiedziałbym, że nie chcę innego ;)

Tak to jest z subiektywnymi opiniami, każdy ma swoją ;) Moim zdaniem cicho jest do 140, później cudów nie ma. H6 jest twarde? Czy ja wiem, to raczej kwestia niskiego profilu opon ale nie nazwałbym go twardym

 

Twarde to jest Spec.B...

Moje chłopaki przy 140 km/h oglądają filmy na laptoku bez słuchawek. Może kwestia opon?

 

 

na bardzo równej drodze to na pewno bez problemu możliwe ;)

 

jeździłem na 4 kompletach opon, od 215/45R17 poprzez 225/45R17 do (teraz) 225/40R18. Na wszystkich było tak samo :) To kwestia zawieszenia. Czy SpecB jest twardsze? tego bym nie powiedział ;)

 

BTW jeden z kompletów (225/45R17) jeździ obecnie na tapczanie Legacy II. Komfort spadł minimalnie. Po prostu zawiecha w H6 jest dość twarda ;)

 

 

Ja szukałem auta na trasy i się nie zawiodłem ;) Jak ma mieć zadyszkę do 200 jak 180 osiąga na 3. biegu ;)

 

Zgadzam się z @Szklany, rewelacyjny samochód. Nie rzuca się w oczy, komfortowy i wystarczająco szybki :)

 

a ja po pierwszym etapie zachwytu już taki zadowolony nie jestem ;)

Samochód ma owszem, nieźle wyciszony silnik, ale szumy toczenia są na podobnym poziomie jak w innych wersjach, czyli od 120 jest już dokuczliwie.

Komfort? zwykłe H6 jest naprawdę bardzo twarde. Jakoś nie widzę tego komfortu ;)

Auto jest miłe w użytkowaniu, ale zdecydowanie nie powiedziałbym, że nie chcę innego ;)

Mając ściśle sprecyzowane kryteria(stały napęd 4x4, mocny, bezawaryjny silnik), naprawdę trudno o alternatywę w tym segmencie.

Najbliżej mi było do A4 b8. Auto z pewnością lepiej wykonane i wyciszone, ale Ja nie znaduje tam silnika, który można by uznać za długowieczny, jak choćby benzynowe rzędówki BMW.

 

 

zgadza się. miałem podobne kryteria wyboru i stąd posiadam taki, a nie inny samochód ;)

Po prostu mówienie, że Legacy IV ma dobre wyciszenie jest moim zdaniem... porównywaniem go do Imprezy, która wyciszenia chyba nie posiada ;)

edit: albo do Legacy II, które przy 140 zapewnia krwawienie z uszu ( niestety moje auto jest z początków produkcji i nie ma nawet maty wygłuszającej gródź silnika)

Edited by mikeanonim
Link to comment
Share on other sites

 

 

Komfort? zwykłe H6 jest naprawdę bardzo twarde

 

Ja to chyba w innym matrixie żyję ;) .

H6 twarde? Jeździłem w życiu różnymi autami, ostatnio nawet starym Chevroletem pickupem z niesprawnymi przednimi amortyzatorami co bujał się jak huśtawka :facepalm: , nigdy w życiu nie powiem że Legacy H6 BL/BP jest twarde, czy nawet sztywne. Jest takie jak powinno być poza tylnymi amortyzatorami, które przydałyby się twardsze, bo tył ma tendencję do bujania się.

Ja osobiście cenię sobie zawieszenia które służą nie do izolowania kierowcy od rzeczywistości, bo to bywa niebezpieczne, tylko do utrzymania auta na drodze - a tę robotę zawieszenie w Legacy robi celująco (oczywiście jak na klasę auta).

 

 

 

Po prostu mówienie, że Legacy IV ma dobre wyciszenie jest moim zdaniem... porównywaniem go do Imprezy, która wyciszenia chyba nie posiada

 

Istotnie tu się zgodzę, są auta znacznie lepiej wyciszone - problem występuje tylko na autostradzie, przy prędkościach powyżej 120km/h. Nie zmienia to faktu, że wyciszenie jest zadowalające - tylko i aż, w przeciwieństwie do Imprezy czy Forestera z podobnych lat, gdzie wyciszenie to dramat.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam akurat OBK H6 2004 no ten oczywiście może się lekko bujać. Czy zawias jest twardy? Hmm jak dla mnie złoty środek, dobre tłumienie nierówności ale przy większych dziurach niestety coś tam zawsze puknie. A wyciszenie czy słabe? Jest w porządku bo motor Boxer jest po to żeby go słuchać - oczywiście zaraz po tym jak powinien jeździć :D   

Link to comment
Share on other sites

 

Komfort? zwykłe H6 jest naprawdę bardzo twarde

 

Ja to chyba w innym matrixie żyję ;) .

H6 twarde? Jeździłem w życiu różnymi autami, ostatnio nawet starym Chevroletem pickupem z niesprawnymi przednimi amortyzatorami co bujał się jak huśtawka :facepalm: , nigdy w życiu nie powiem że Legacy H6 BL/BP jest twarde, czy nawet sztywne. Jest takie jak powinno być poza tylnymi amortyzatorami, które przydałyby się twardsze, bo tył ma tendencję do bujania się.

Ja osobiście cenię sobie zawieszenia które służą nie do izolowania kierowcy od rzeczywistości, bo to bywa niebezpieczne, tylko do utrzymania auta na drodze - a tę robotę zawieszenie w Legacy robi celująco (oczywiście jak na klasę auta).

 

 

 

 

hmm...

 

Jednak pozostanę, przy ocenie, że H6 jest twarde. Wszystko zależy od punktu odniesienia ;)

 

Moim zdaniem zdecydowana większość aut klasy średniej będzie o wiele bardziej komfortowa niż Legacy BL/BP. Poza BMW E91 z zawieszeniem M nie jechałem o wiele twardszym SERYJNYM autem ( nie wątpię, że istnieją ).

Co innego prowadzenie. Tutaj będę wypowiadał się w samych superlatywach, bo za twardością nastawów idzie trzymanie się drogi ;)

Ja mam akurat OBK H6 2004 no ten oczywiście może się lekko bujać. Czy zawias jest twardy? Hmm jak dla mnie złoty środek, dobre tłumienie nierówności ale przy większych dziurach niestety coś tam zawsze puknie. A wyciszenie czy słabe? Jest w porządku bo motor Boxer jest po to żeby go słuchać - oczywiście zaraz po tym jak powinien jeździć :D   

 

OBK to nie Legacy, ma inne nastawy. Jest sporo bardziej komfortowy :)

Ja odrobinę krytykuję wytłumienie szumów toczenia. Powyżej 120km/h zaczynają być o wiele głośniejsze niż silnik, który bardzo przyjemnie brzmi i nie jest uciązliwy ;)

BMW e90  robi to o wiele lepiej ;)

Edited by mikeanonim
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jestem dziś po trasie 720km swoją H6. Tą samą trasę pokonałem 3 tyg. temu. Różnica jest taka, że wtedy miałem średnie spalanie 11,6l, a dziś 9,6l. Podobne obciążenie, podobna prędkość, tylko temperatura diametralnie różna; dziś 16 - 20 stopni, 3 tyg. temu ponad 30stopni.

Czy to możliwe, że kompresor klimatyzacji aż tak obciażył silnik?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...