Kukasz Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 (edited) Witam wszystkich serdecznie!Całkiem niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem nowego Forestera MY15 XT w wersji Platinum. To moje pierwsze auto tej marki (wcześniej Renault, BMW) i jestem jak na razie zachwycony. Jedyna rzecz jaka nie daje mi spokoju, to spasowanie materiałów wnętrza. Chodzi dokładnie o słupki przednie - łączenie ich pokrycia z podsufitką i kokpitem. Po prawej stronie wszystko jest jak należy, tak jak to pamiętam z poprzednich aut. Natomiast po stronie kierowcy element pokrycia słupka przedniego odstaje od kokpitu oraz podsufitki powodując odstawanie gumy uszczelniającej drzwi. Dodatkowo owa guma uszczelniająca drzwi jest dziwnie wykrzywiona i nijak nie idzie tego wyprostować. Poniżej przedstawiam foto.Jako, że to mój pierwszy model tej marki, zwracam się do forumowiczów o uspokojenie / pomoc czy to w Subaru norma, czy ja się czepiam? Z góry przepraszam za babole, pierwszy post na forum. Edited May 20, 2015 by Kukasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 TTTM Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alfik Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 Ciekaw jestem, czy po tym słupku idzie kabelek do centralki systemu ratunkowego? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kukasz Posted May 20, 2015 Author Share Posted May 20, 2015 Sprawdziłem dokładnie. Jest to jedyny element wewnątrz kabiny tak krzywo spasowany. Chyba dlatego tak rzuca się w oczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arkadias Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 Ciekaw jestem, czy po tym słupku idzie kabelek do centralki systemu ratunkowego? Właśnie, może już w Polsce były zdejmowane/odchylane elementy tapicerki żeby poprowadzić przewody Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 Właśnie, może już w Polsce były zdejmowane/odchylane elementy tapicerki żeby poprowadzić przewody jezeli masz alarm albo stacje multimedialna to na 100% były - nie wiem gdzie ISR montuja. Wszystkie modele Subaru oprócz OBK i Tribeki sa niedbale wykonczene i slabo wyciszone- choc podobno w modelach MY15 jest juz z tym lepiej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kukasz Posted May 20, 2015 Author Share Posted May 20, 2015 (edited) Dziękuję za pomoc! Multimedia mam ori. Jedyna rzecz, która była napewno dokładna w Polsce to ISR. Jest sens jechać do ASO by to pokazać czy powinienem się raczej pogodzić z tym paszkwilem? Edited May 20, 2015 by Kukasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alfik Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 Jak Ci to przeszkadza... Ja bym jechał, ale mam blisko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kukasz Posted May 20, 2015 Author Share Posted May 20, 2015 (edited) Gdy nie widziałem, nie przeszkadzało. Zobaczyłem i przeszkadza... Mam 60km do dealera, dramatu nie ma. Napisałem na razie maila załączając zdjęcia, zobaczymy jaka będzie odpowiedź. Edited May 20, 2015 by Kukasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 Chodzi dokładnie o słupki przednie - łączenie ich pokrycia z podsufitką i kokpitem. Po prawej stronie wszystko jest jak należy, tak jak to pamiętam z poprzednich aut. Natomiast po stronie kierowcy element pokrycia słupka przedniego odstaje od kokpitu oraz podsufitki powodując odstawanie gumy uszczelniającej drzwi. Dodatkowo owa guma uszczelniająca drzwi jest dziwnie wykrzywiona i nijak nie idzie tego wyprostować. obstawiam "fachowość" montażu ISR, u mnie w XV właśnie tym słupkiem prowadzono kable na dach, w XV plastik słupka mocowany jest w trzech miejscach czyli dwa bolce na samym dole, kołek pośrodku i zapinka z zabezpieczeniem otwarcia na samej górze, u mnie środkowego zapięcia brakowało Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kukasz Posted May 21, 2015 Author Share Posted May 21, 2015 Ketivv, dziękuję za info! Czy możesz powiedzieć jak załatwiłeś sprawę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 TTTM jasne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kukasz Posted May 21, 2015 Author Share Posted May 21, 2015 Jestem umówiony na poniedziałek do ASO celem likwidacji usterki. Dam znać jak wyszło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 Ketivv, dziękuję za info! Czy możesz powiedzieć jak załatwiłeś sprawę? Samodzielnie Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 TTTM bzdura, pewnie serwisanci aso zakładali alarm i jak zwykle zdewastowali pół auta. Na konic pewnie założyli szaj czujnik od otwarcia maski, zniszczyli lakier dla lepszego kontaktu z masą itd. Widziałem forka z litwy bez ingerencji aso oraz nowy z "ASO" nie wiem czy tak było w Twoim przypadku, ale pewnie w 90% tak jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 alarm jest zakładany na życzenie także nie wiadomo jak było w tym przypadku. Ja mam a SIP i jakoś nie mogę się doszukać problemów a szukałem starannie Nawet ISR jest lepiej zamontowane. Żadnych śladów rozbierania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forest Gump Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 (edited) Mój wyglądał tak samo i nikt tam przy tym nie majsterkował. Nie przejmuj się tym. Te typy tak majom Forek to taki Gazik tylko lepszy. Przesiadka z Premium Made in Germany wymaga przyzwyczajenia. Ja wybaczam mojemu spartańskie wnętrze i raczej brzydotę niż urodę. Za to jeżdżę przez pola, lasy, dziury i wyboje a na bardzo krętych drogach oglądam w lusterku ładniejsze i na pewno dokładniej spasowane samochody. Traktuje mojego Forka jak roboczego wola, samochód rodzinny (mój pies go pokochał natychmiast), przyrząd sportowy oraz jako środek rozweselający. Ten plastik to tylko osłona airbag i kilku kabli. Wisi na dwóch spinkach i nylonowej “lince”. Aby to poprawić wystarczy 5 minut (robota dla kogoś kto wie gzie pociągnąć żeby nic nie złamać). Subaru Service powinien wiedzieć. Ja poprawiłem to sam. Ważne : Nie wolno mocować tego na mocno ! AirBag musi to w razie czego wypchnąć bez oporu. Ta “linka” jest po to byś nie dostał tym plastikiem w głowę przy otwarciu Airbag (no ale tego nie życzę). Życzę dużo radości z nowego Auta. Gump Oooh! Widze to dopiero teraz. Poprawka: Mialem tylko "Szczeline" miedzy glosnikiem a slupkiem. U ciebie ktos po chamsku zalozyl uszczelke drzwi (Napewno nie Subaru) i prawdopodobnie nie zalorzyl poprawnie obudowy w spinki. To nie wina Subaru tylko, jakies koszmarne brudasy udawaly ze pracuja. Wyglada jak robota z "Bedzie pan zadowolony". REKLAMOWAC ! Edited May 24, 2015 by Forest Gump 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 U ciebie ktos po chamsku zalozyl uszczelke drzwi (Napewno nie Subaru) montowany był zapewne ISR, który wg. importera jest fabrycznym wyposażeniem z którego nie można zrezygnować przy zakupie Subaru w ramach polskiej dystrybucji zapewne "Subaru" a raczej firma, której zlecają montaż tego "fabrycznego wyposażenia" Ważne : Nie wolno mocować tego na mocno ! nie da się tego zamocować mocno, najwyższa spinka jest jednocześnie zabezpieczeniem przez nadmiernym otwarciem w wypadku zadziania poduszki powietrznej odblokowuje się ją sposobem a nie siłą, trzeba przekręcić element mocujący o 90 stopni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francisza Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 (sorry za offtop - może do Subaru oprócz instrukcji obsługi powinni dawać całe książeczki jak są z meblami Ikei - "zrób to sam" ? Bez tego może się okazać - ani rusz. dosłownie. Byłoby to takie Lego, dla dorosłych.) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kukasz Posted May 26, 2015 Author Share Posted May 26, 2015 Jestem po "naprawie".Odpowiadając na wątpliwości, które pojawiły się w temacie - mój model nie miał instalowanego dodatkowo żadnego alarmu, jedynie obligatoryjny ISR.O wizycie w ASO mówię, że była to "naprawa", a nie naprawa. O ile szpara między osłoną słupka a podsufitką uległa widocznemu zmniejszeniu (ale do ideału strony prawej daleko), o tyle szpara między słupkiem a kokpitem (pokrywa głośnika) nadal występuje w na tyle sporym rozmiarze, że widać przez nią elementy zaczepowe. Zostałem poinformowany o wymianie kilku elementów mocowania słupka. Osoba obsługująca moją reklamację w ASO również poinformowała mnie, że bardziej osłony słupka nie mogli już wpasować, ze względów bezpieczeństwa (chodzi o kurtyny i linkę napinacza, o której wspominaliście). Wrażenia estetyczne umiarkowane. Jest lepiej, ale do strony prawej nadal brakuje.Tak jak to napisał Forest Gump, Forester nie jest BMW i odwrotnie. Pozostawiam więc krzywe słupki, świsty przy szybszej jeździe, itp niuanse na rzecz wspaniałego napędu i jego przeniesienia na koła Zdolności terenowe mam nadzieję sprawdzić w przyszłym roku na Islandii. Mam nadzieję, że Leśnik pobije na łeb ledwo radzące sobie na tamtych bezdrożach moje dotychczasowe BMW.Dziękuję wszystkim za pomocne informacje i do zobaczenia na drodze! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KamilP Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 tak trzymaj @@Kukasz! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forest Gump Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 (edited) Aby usunac "usterke" potrzeba naprawde okolo 5 do 20 minut w zaleznosci ktora metode sie wybierze (skuteczne sa wszystkie). Nic nie trzeba wymieniac. Cale mocowanie tego plastiku to jeden kolek plastikowy okragly i jeden plaski z linka (15 cm dlugi plastikowy jezyczek) Dwie metody.: Po zdjeciu tej oslony suszarka lekko nagzac i wymodelowac jezyczki ktöre widac w szczelinie . Drugi calkiem prosty: dwa paseczki filcu ktöre nalezy przykleic na jezyki oslony slupka ktore wchodza w obudowe glosnika (te same co w poprzednim zdaniu). Paski nalezy przykleic od wenetrzrnej strony jezykow aby lekko docisnely slupek do kratki glosnika. Przyczyna powstania tej sczpary sa lekko odksztalcone jezyczki. Idealnie i szybko mozna to usunac zakladajac fachowo nowa oslone tak zeby ponownie nie zdeformowac jezyczkow. Cie panowie nie maja pojecia co robia albo mowia. Szkoda ze mieszkam tak daleko, a nie posiadam zdjec z mojej sesji " Zrob To Sam. " Z zasady nie dopusczczam obcych dlubaczy do elementöw plastikowych samochodu. W niemczech nie spotkalem ani jednego mechanika ktory nie okazal by sie brudasem bez zamilowania do szczegolow jezeli chodzi o demontaz lub montaz "plastikow". Co wiecej, niektorzy nie wiedza nawet jakich nazedzi za pare Groszy uzyc aby cos zdemontowc i bez sladu zmonowac Jak widac rowniez w starej ojczyznie myslenie sprawia mechanikom przykrosc. Edited May 29, 2015 by Forest Gump 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 jeden plaski z linka (15 cm dlugi plastikowy jezyczek) w Foresterze to ma aż 15 cm długości ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forest Gump Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 (edited) @ketivv Moze krotszy. Nie pamietam juz. Odpiecie jest dosyc upierdliwe bo jest sztywny a trzeba go obrocic o 90 stopni zeby odpiac go od oslony slupka. Edited May 29, 2015 by Forest Gump Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kukasz Posted June 3, 2015 Author Share Posted June 3, 2015 (edited) Podbijam temat. Kolejne "znalezisko". Na załączonych zdjęciach1. miejsce przypinania pasa do fotela lewego, kabel wydaje się być oryginalny i umocowany w fotelu, brak osłony która widać po stronie prawej.2. Po stronie prawej ta sama okolica. Kabel krótszy owinięty taśma izolacyjna? Osłona plastikowa obecną.To nie są źle spasowane elementy lecz... no właśnie sam nie wiem co? Też tak macie? Czy wpływ na taką asymetrie i różne kable oraz brak osłony na wpince do pasa strony lewej ma to, że ten fotel jest regulowany elektrycznie i góra/dół a prawy nie? Czy to jest jakaś fuszerka by Subaru (jakby montaż był w garażu)? Czy ktoś przy tym grzebać, coś wymieniał? Edited June 3, 2015 by Kukasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now