sebachon Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 No i spotkała mnie pierwsza awaria mojego WRX-a. :( Na szczęście na parkingu przed domem. Pierwszy objaw to była słabo chłodząca klima. Kiedy jednak zaparkowałem, usłyszałem pod maską jakieś telepanie. Okazało się, że spadł pasek od klimy, ale jednocześnie widać, jak całe koło pasowe strasznie się telepie i ósemkuje, jakby miało za chwilę wylecieć. Wyciąłem luźny pasek od klimy, ale telepanie koła pozostało. Jutro laweta i do mechanika. Ktoś może ma jakieś pierwsze prognozy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Które koło pasowe ma takie objawy? To od kompresora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Uuuu Nie chcę wymyślać. Ale Piotrek jak rozumiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 BartZ, tak to największe koło na środku u dołu, napędzające dwa paski. Amstaff23, tak, Piotrek,,, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 To jest główne koło pasowe na wale korbowym. Zakładając, że z motorem (czyt. układem korbowo-tłokowym) jest ok, to być może wywaliła się piasta tego koła, co IMHO jest dość dziwne. Ono jest zakładane na wał i dokręcane potężną śrubą z równie potężną siłą. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Tak, chyba to. Tylko dlaczego raptem coś takiego???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Wspomaganie działało normalnie? sebachon są tylko dwie możliwości takiego zjawiska - albo wał dostał luzów, co oznacza śmierć motoru, albo coś było nie tak z kołem i zakładam, że właśnie o to chodzi. Być może za mocno napięto paski, nierównomiernie, być może źle je dokręcono, co jest kluczowe dla tego koła. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 albo wał dostał luzów Tylko czy jest możliwe, aby stało się to tak nagle? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Silnik pracuje normalnie. Paski były zmieniane dwa lata temu. WTF? Wspomaganie też działa bardzo dobrze. Gdyby wał dostał luzów, to chyba silnik by się telepał, a ten pracuje idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Amstaff nie mam bladego pojęcia, chociaż u mnie panewki poleciały w pinć sekund i pod maską miast silnika miałem Dzwon Zygmunta sebachon IMHO coś poszło nie tak podczas montażu koła. Trzeba je zdjąć i zobaczyć co się dzieje. Nie siedzę w materii aż tak głęboko, ale zakładam, że wał jest twardszy od koła i w razie czego to w kole psuje się jego piasta, a nie czop wału. Najprawdopodobniej jednak po prostu poluzowała się śruba, na 99% 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Nie dramatyzujcie to normalne ze ma luz. Kola pasowe sa zalane guma ktora ma tlumic drgania walu czy opor paskow wielorowkowych i po pewnym czasie guma przestaje trzymac i kolo zaczyna bic na boki lub odpada. Czesty przypadek w roznych markach. Kupic nowe zalozyc i cieszyc sie jazda. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Też obstawiam, że nic poważnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 ADK90 być może masz rację, ale ja oglądałem takie koła subaru, co miały ponad 20 lat i żadne nie miało najmniejszego luzu na gumie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Trzymajac go w reku luzu nie zauwazysz dopiero na aucie widac jak sie nim porusza na boki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Sam jestem w szoku, bo nawet jeżeli koło było demontowane przy okazji jakiejś naprawy, to robiło to tylko dwóch topowych mechaników - Piotr z GRAFIXu i Piotr Duch. ADK90, jak się próbuje nim ruszyć przy wyłączonym silniku, to ani drgnie, dopiero w czasie pracy widać gigantyczne ósemkowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Ale masz ciągle założony pasek od wspomagania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Tak, pasek od wspomagania jest, ale też nieco zboczył z wyżłobień koła. Obaj mechanicy odradzali mi dalszą jazdę i wskazali na lawetę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Wiesz co, pasek od wspomagania na pewno napina to koło, co powoduje, że się nie rusza, ale dalej moja wiedza nie sięga, więc nie będę snuł dziwnych teorii. Daj znać co było, bo mnie to cholernie ciekawi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Pasek od wspomagania normalnie się obraca, ale ósemkuje razem z kołem. Jutro w południe laweta do serwisu i się okaże. Mam nadzieję, że tak jak podejrzewa ADK - jedynie koło do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grooby78 Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Tak, jak napisal ktos wczesniej. Uszkodzony jest tlumik drgan na kole pasowym. Czasem sie tak zdarza, kilka razy widzialem taki objaw w Hondzie. Po wymianie kola pasowego wszystko wroci do normy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Trzymam kciuki Seba, żeby to było to. Czekamy na info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Tak, jak napisal ktos wczesniej. Uszkodzony jest tlumik drgan na kole pasowym. Czasem sie tak zdarza, kilka razy widzialem taki objaw w Hondzie. Po wymianie kola pasowego wszystko wroci do normy.Czyli wymienia się po prostu całe koło, a nie tylko ten tłumik drgań? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
docencik12 Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 (edytowane) Tak, całe koło. Tłumik drgań to nie jest jakaś oddzielna część tylko warstwa gumy pomiędzy piastą koła a bieżniami pasków. Koło kosztuje 294zł netto. Edytowane 19 Maja 2015 przez docencik12 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Tak, jak napisal ktos wczesniej. Uszkodzony jest tlumik drgan na kole pasowym. Czasem sie tak zdarza, kilka razy widzialem taki objaw w Hondzie. Po wymianie kola pasowego wszystko wroci do normy.Czyli wymienia się po prostu całe koło, a nie tylko ten tłumik drgań? To jest nie rozbieralne. Sprawdź, czy czasem nie pocięło obudowy rozrządu. Lubi sobie wyciąć kółko w plastikowej obudowie swój obwód. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 ADK90 być może masz rację, ale ja oglądałem takie koła subaru, co miały ponad 20 lat i żadne nie miało najmniejszego luzu na gumie stare koła były bez tłumika drgań , całe metalowe, w nowszych zrobili wulkanizowane które czasem się rozpadają, wystarczy wymiana na nowe i po temacie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się