Jump to content

Pierwsze Subaru - pomoc przy kupnie Forestera 2.5 XT 2006


arkadiuss

Recommended Posts

ADMIN: Jeśli piszę w nieodpowiednim dziale forum to proszę o przeniesienie wątku :)

 

To mój pierwszy post więc na początku wypada mi się z Wami przywitać. Jestem Arek i od jakiegoś czasu przymierzam się do Forestera. Będzie to moje pierwsze Subaru więc wiedza którą posiadam jest czysto teoretyczna i "wyczytana". Zdecydowałem się na II gena XT 2.5 w manualu. Czy jesteście w stanie spróbować ocenić jedną ofertę? Dzwoniłem dzisiaj do sprzedawcy - twierdzi, że przebieg jest udokumentowany w książkach ASO.  Jedyną rzeczą która była robiona to lakierowanie maski po odpryskach od kamyków. W razie czego biorę miernik lakieru ze sobą.

 

LINK: http://allegro.pl/subaru-forester-2-5-turbo-230km-manual-xenon-ideal-i5331349521.html

 

Bardzo proszę o jakąkolwiek pomoc, jeśli znacie ciekawe oferty to również chętnie się nimi zainteresuję.

Link to comment
Share on other sites

Cześć,

od 2008 jeżdżę 2.5XT  :), jedna bardzo ważna sprawa to uszczelka pod głowicą (tzw UPG).

Ten silnik ma pewną "wadę", uszczeleczka potrafi się wydmuchać w okolicach czwartego cylindra. Dzieje się to przeważnie jak jeździsz po autostradzie non stop z wysokimi prędkościami, choć nie musi się tak wydarzyć. w moim wymieniałem >200000km.

Jeśli już było robione UPG, to masz spokój na dłuższy czas, jeśli nie, to trzeba się liczyć z wydatkiem, jednak jeśli nie będziesz notorycznie "dzidował"  :D, to pewnie pojeździsz.

Nie wiadomo jeszcze co robił poprzedni właściciel...  :biglol:

Poza tym to bardzo fajne auto, dające dużo frajdy.

Link to comment
Share on other sites

obejrzałem zdjęcia na aukcji i: tablice rejestracyjne sa dorabiane w Polsce, kroj czcionki niemiecki, a tablica dunska (DK) , niby drobiazg, ale trzeba uwazac, a i nie ma szyberdachu.

Link to comment
Share on other sites

Nie wierz w żadne sprawdzanie aut przez internet. Bierz auto i do dobrego mechanika, reszta to wróżenie z fusów :)

Jesteś z Wawy, więc jest gdzie jechać :)

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję wszystkim za odzew! Słuchajcie, umówiłem się na wycieczkę ze sprzedawcą do ASO Michalczewski bo Forek pod Radomiem stoi.Patrzyłem po VIN w duńskiej bazie i przebieg jest oryginalny. Jeśli w ASO wyjdzie ok to go pewnie wezmę, a UPG jestem świadomy. Bardzo jaram się tymi Forkami i mam nadzieję, że trafię na względnie dobry egzemplarz. A co z szyberem? Jak nie ma to po dachowaniu czy jak? :P

Link to comment
Share on other sites

Życzę udanego zakupu i dużo radości z nowego auta - tym bardziej, że ja niedawno też jeszcze szukałem. I to dłuuugo - prawie dwa lata. Ale cierpliwość została nagrodzona :P

Trzeba przyznać, że ten Forek z oferty to ładna sztuka. Mój w środku jest trochę bardziej porysowany, ale kupowany był z przebiegiem 177 kkm.

 

 

Taboret kierowcy wyglada na wiekszy przebieg

Mam takie samo wrażenie.

 

 

nie ma szyberdachu.

i składanych lusterek bocznych też nie ma (?). A jak z reduktorem - 2.5 XT manual nie miały na pokładzie?? Bo ten nie ma.

A, i jeszcze tylna wycieraczka krzywo stoi (?)

Edited by Malyboss
Link to comment
Share on other sites

Forki z turbo miały ręczne skrzynie bez reduktora, składane lusterka były od wersji MY07, ta konkretna to chyba jest produkcja z 2006 roku, bo ma uchwyt na napoje przy radiu ale ma też chłodnicę z dodatkowym korkiem. Wycieraczka jest krzywo - być tak nie powinno, brakuje znaczka Subaru z lewej strony na klapie bagażnika. Niech go tam dobrze przemaglują w warsztacie, bo przy tym przebiegu można trafić niezłą kumulację (SLS + UPG + duży przegląd z rozrządem) :)

Link to comment
Share on other sites

A, i jeszcze tylna wycieraczka krzywo stoi (?)

 

Wycieraczka u mnie stoi tak samo krzywo. To prawdopodobnie zatarty trzpień/padnięty silniczek.

Na 90% obstawiam, że nie działa ta wycieraczka - ale to nic strasznego.

 

Też wydaje mi się, że ten fotel jest bardziej sfatygowany niż powinien. Mam identyczne i przy przebiegu 250k km wyglądają ciut lepiej.

Może była jakaś podmianka? Nie było tam czasem skóry?

Link to comment
Share on other sites

Tak jak przedpiscy: dużo plusów a także minusów. Kierownica idealna a fotel wypierdziany. Niby Super z fotek, ale nie kumam co to za wersja bez szyberdachu... Klapa wg mnie może być malowana. Weź go z miernikiem grubości lakieru dobrze obejrzyj. Bez ASO nie kupuj. 250 zł zapłacisz i Ci dobrze go przelecą.

Link to comment
Share on other sites

Konkretnej ceny nie ma, są widełki w zależności od tego co przy okazji się wymienia i po ile robocizna... można założyć od 3000 do 5000 zł w większości przypadków, tyle że przy okazji silnika z reguły robi się też inne rzeczy i koszty rosną... SLS'y to maszy wybór: nowe (~ 1,5k za sztukę, nie ma zamienników), regenerowane (500 zł za sztukę) lub wymiana amorków i sprężyn na takie bez SLS'ów (około 1500 zł). Ceny raczej takie poglądowe.

Edited by marhof
Link to comment
Share on other sites

Zawsze jest jakaś alternatywa, ale jak mi SLS padnie to auto zejdzie w dół trochę (Może gwint jak będzie pieniądz, zobaczymy). Dajcie znać czy nie słyszeliście może kto ma na sprzedaż zaciski gold brembo od sti bo to pierwsze co będę robił.

Link to comment
Share on other sites

Szyberdach to jest miód malina i kawior. Możecie się śmiać, ale szyberdach to był jeden z głównych powodów że się zainteresowałem Foresterem i rozważałem go jako auto dla siebie (zawsze chciałem mieć cabrio ale mam 190 cm wzrostu, co dość znacznie utrudnia dobór takiego auta). W każdym innym aucie bez okna w dachu czuję się jak w trumnie, a te co mają to mają jakieś takie małe, nijakie... :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...