Jump to content

Forester XT '15 wątpliwości


lodzermensch
 Share

Recommended Posts

Dzień dobry.

 

Zbliża się czas wymiany auta służbowego i być może budżetu starczy na wynajem długoterminowy nowego XT comfort.

Autem już jeździłem. Mam następujące wątpliwości:

Jak jest w wygłuszeniem, tak praktycznie? Przejechałem się 160 km/h, ale tylko kawałek i to nie daje obrazu.

Ostatnie moje samochody to Passat B7 i nowy Avensis (przed nimi kilkanaście innych, głównie mercedesy z lat 70-90).

Oba uważam za wystarczająco ciche. Przy 160, czy 180 nadal można spokojnie rozmawiać przez głośnomówiący.

Jak jest w XT? Czy mogę prosić o jakieś porównanie?

Mam tym samochodem jeździć ładnych kilka lat, więc chodzi mi o praktyczne odczucia po dłużsym czasie - zwłaszcza rozmowy telefoniczne - ja ciągle rozmawiam w autach.

Druga sprawa - audio w wersji comform jest - cóż - gówniane. Jak to oceniacie po dłuższym czasie - idzie się do tego przyzwyczaić, czy cały czas boli?

Trzecia sprawa - awaryjność. Subaru wydaje się legendarnie solidne i bezawaryjne - to tak jak niesie wieść gminna. A w praktyce?

Mam nim zrobić 180.000 km w 5 lat, głównie do jazdy po mieście i przedmieściach - do pracy mam ponad 15 km - potem chętnie bym wykupił dla żony, do wożenia dzieci.

 

Dzięki i pozdrawiam.

 

Lodzermensch.

 

Link to comment
Share on other sites

suv i do tego turbobenzyna na służbowe wyjazdy? dziwny pomysł. 36 tys rocznie to nie jest tak mało, ja bym trzymał się niższych (cichszych i odporniejszych na podmuchy wiatru) aut i diesla

Link to comment
Share on other sites

180 tysięcy to chyba na tym forum nikt jeszcze XT nie zrobił. Ja zrobiłem 40 tys i nie było najmniejszego problemu ale to nadal mało. Co do prędkości 160 km/h zaczyna się głośno. Da się owszem jechać i rozmawiać przez telefon ale gabaryty robią swoje i każde niższe auto będzie pewnie cichsze. 10 km/h mniej i jest dobrze. Co do radia się nie wypowiem. Audiofilem nie jestem i dla mnie każde jest ok, byleby grało :)

Link to comment
Share on other sites

na słuzbówke 240 konne auto o aerodynamice cegły i 240 koniach - tanio nie bedzie ale jak za benzyne płaci pracodawca to tez bym sie tym nie przejmował :)

Ogolnie w kazdym aucie którym jechałem o podobnym przeswicie i tych gabarytach tzn forkiem ( nie xt tylko 2.0i ale wyciszenim to one miedzy soba sie zbytnio nie roznia) rav4, i crv'ka,  jest głosno przy 160km/h oprocz x5 w dieslu- tam jest naprawde cicho i komfortowo ale to tez inny poziom auta. Podobno Forek MY15 jest lepiej wyciszony ale ile w tym prawdy nie wiem - MY15 nie jechałem.

 

 

Trzecia sprawa - awaryjność. Subaru wydaje się legendarnie solidne i bezawaryjne - to tak jak niesie wieść gminna. A w praktyce?

jak ma byc autem słuzbowym to zapewne bedzie nie zniszalny :)

 

 

Druga sprawa - audio w wersji comform jest - cóż - gówniane.

w MY14 jest takie same jak w xv comfort  tzn 6 głosników i jest gówniane, nawet mocno. Jezeli jestes audiofilem to sie nie przyzwyczaisz, ciezko wogole ustawic zeby grało jako tako. Nie wiem jak jest w my15.

Link to comment
Share on other sites

suv i do tego turbobenzyna na służbowe wyjazdy? dziwny pomysł. 36 tys rocznie to nie jest tak mało, ja bym trzymał się niższych (cichszych i odporniejszych na podmuchy wiatru) aut i diesla

 

Jest jeden zasadniczy problem z autami klasy służbowej sprzedawanymi obecnie (szczególnie passat B8, ale inne także w mniejszym, lub wiekszym stopniu).

Ktoś sobie wymyślił, że to mają być auta pseudosportowe i zawieszenia po prostu tłuką. Nie da się tym jeździć na dłuższą metę. To jest męka. Forek jest genialnie konfortowy i do tego jest jednym z niewielu już aut, które wciąż przypomina jak powinien być zrobiony samochód. Tzn. nie powinien na przykład mieć FWD.

na słuzbówke 240 konne auto o aerodynamice cegły i 240 koniach - tanio nie bedzie ale jak za benzyne płaci pracodawca to tez bym sie tym nie przejmował :)

Ogolnie w kazdym aucie którym jechałem o podobnym przeswicie i tych gabarytach tzn forkiem ( nie xt tylko 2.0i ale wyciszenim to one miedzy soba sie zbytnio nie roznia) rav4, i crv'ka,  jest głosno przy 160km/h oprocz x5 w dieslu- tam jest naprawde cicho i komfortowo ale to tez inny poziom auta. Podobno Forek MY15 jest lepiej wyciszony ale ile w tym prawdy nie wiem - MY15 nie jechałem.

 

 

Trzecia sprawa - awaryjność. Subaru wydaje się legendarnie solidne i bezawaryjne - to tak jak niesie wieść gminna. A w praktyce?

jak ma byc autem słuzbowym to zapewne bedzie nie zniszalny :)

 

 

Druga sprawa - audio w wersji comform jest - cóż - gówniane.

w MY14 jest takie same jak w xv comfort  tzn 6 głosników i jest gówniane, nawet mocno. Jezeli jestes audiofilem to sie nie przyzwyczaisz, ciezko wogole ustawic zeby grało jako tako. Nie wiem jak jest w my15.

Lipa z tym audio. Ja jednak spędzam w aucie dość dużo czasu. Szkoda by było skończyć na Skodzie.

Link to comment
Share on other sites

Miałem kolejno cztery turbobenzyny jako auta służbowe - jak firmie to nie przeszkadza, to lepiej być nie może. Jednak FXT do rozmowy przez telefon powyżej 160 to tak sobie się nadaje. Poza tym jest super. Jeśli ganiasz dużo poza autostradami to będziesz zadowolony. Jeśli główna trasa to Hannower - Monachium, to są lepsze auta.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Lipa z tym audio.

 

dla średnio wymagającego odbiorcy wystarczy zmienić głośniki. Jak zwykle FHI zaoszczędziło i wstawiony jest straszy low cost. Nowa stacja ma pewien potencjał ale cudów bym nie oczekiwał.

Zawsze można zmienić tyle, że jest ona dobrze spasowana z osłonkami pokręteł i trzeba poszukać dedykowanej.

 

 

 

wiem jak jest w my15.

 

w F XT My15 jest nowa/inna stacja. Czy lepsza to trudno powiedzieć...

Niemniej nareszcie bez problemów linkuje się z telefonami i masz pełny dostęp do skrzynki i danych,

Link to comment
Share on other sites

 

Szkoda by było skończyć na Skodzie.
 

 

może Subaru Levorg ?

 

Nie widziałem jeszcze w sprzedaży.

Miałem kolejno cztery turbobenzyny jako auta służbowe - jak firmie to nie przeszkadza, to lepiej być nie może. Jednak FXT do rozmowy przez telefon powyżej 160 to tak sobie się nadaje. Poza tym jest super. Jeśli ganiasz dużo poza autostradami to będziesz zadowolony. Jeśli główna trasa to Hannower - Monachium, to są lepsze auta.

Pracuję w Łodzi i mieszkam w Łodzi. Liczę, że ze 6 razy w roku będę jeździł gdzieś zagranicę - Niemcy, Chorwacja.

Cały kawał polega na tym, że XT jest jedynym i najlepszym autem w ogóle za te pieniądze, które oferuje w miarę mocny motor i dobry drivetrain i przyzwoite wyposażenie.

Jak chciałem skonfigurować np. Passata, czy Insignię 4x4 i z motorem 2.0 turbo to wychodzą kosmiczne pieniądze.

Dodatkowo dwa z dojazdów do działki na której mieszkam to dojazy polne. Drogi w Łodzi są w fatalnym stanie.

Avensis, którym jeżdżę obecnie (ktoś skonfigurował koła '18 i profil chyba 40) ma już poobryzane felgi i koła z każdej strony. Jak tak nie jeździłem, ale nawet mnie niechcący udało się obdrapać nieco opony. Nawet nie wiem gdzie i kiedy.

 

Myślę, że pogadam jeszcze z prezesem Subaru Point w Łodzi i przejadę się na autostradę piotrkowską.

 

Lipa z tym audio.

 

dla średnio wymagającego odbiorcy wystarczy zmienić głośniki. Jak zwykle FHI zaoszczędziło i wstawiony jest straszy low cost. Nowa stacja ma pewien potencjał ale cudów bym nie oczekiwał.

Zawsze można zmienić tyle, że jest ona dobrze spasowana z osłonkami pokręteł i trzeba poszukać dedykowanej.

 

 

 

wiem jak jest w my15.

 

w F XT My15 jest nowa/inna stacja. Czy lepsza to trudno powiedzieć...

Niemniej nareszcie bez problemów linkuje się z telefonami i masz pełny dostęp do skrzynki i danych,

 

W sumie wymiana głośników nie powinna być przez właściciela (masterlease, czy inny) zauważona, a powinno zagrać znacznie lepiej. Pogadam w Subaru Point.

Link to comment
Share on other sites

Jak jest w wygłuszeniem, tak praktycznie? Przejechałem się 160 km/h, ale tylko kawałek i to nie daje obrazu.

[..]

Druga sprawa - audio w wersji comform jest - cóż - gówniane. Jak to oceniacie po dłuższym czasie - idzie się do tego przyzwyczaić, czy cały czas boli?

Przejechałem XTkiem MY13 kilkanaście km z prędkościami o jakich piszesz i mnie wystarczyło żeby odnotować fatalne wygłuszenie samochodu. Tzn. typowo japońskie ;) (poza toyotą bo ta nauczyła się już wygłuszać).

Ale na szczęście ten typ dźwięków (głośny szum tylnych opon i powietrza wokół drzwi) można bardzo skutecznie wygłuszyć we własnym zakresie. Dobre materiały będą kosztowały ok. 500PLN i 10-15kg masy. Dodatkowo zyska także audio (wg niektórych speców od audio, wygłuszenie to pierwszy krok w jakichkolwiek modyfikacjach we wszystkich 'japończykach').

Link to comment
Share on other sites

Czy ja wiem ,czy fatalne jest wygłuszenie.Chyba jak w każdy małym suvie.Lusterka ,podwyższenie robią swoje.Taka moda.Wszystkie marki podniosły zwykłe byle jakie kompakty ,dołożyły 50% do ceny za modę i sprzedaje się świetnie,ale cudownie dobrego ,to z tego nic nie mogło wyjść.Chcesz mieć cicho oraz podwyższone auto to np Mercedes ML.Albo podniesione kombi - zalety suva(a w zasadzie jedna zaleta ,bo suv ma jedna zaletę,jeśli komuś potrzebna ,czyli wyższy prześwit) i brak jego wszystkich wad.Więc może Outback?Tylko nie ma silnika ,który jezdzi.Ale za to jest taki ,który mało pali

Edited by madox
Link to comment
Share on other sites

A czy do XT-ka w wersji Comfort jest możliwość zamontowania jakiejś stacji multimedialnej z Navi, jak np. w XV?

I to samo pytanie o webasto...?

Link to comment
Share on other sites

 

Jak jest w wygłuszeniem, tak praktycznie? Przejechałem się 160 km/h, ale tylko kawałek i to nie daje obrazu.

[..]

Druga sprawa - audio w wersji comform jest - cóż - gówniane. Jak to oceniacie po dłuższym czasie - idzie się do tego przyzwyczaić, czy cały czas boli?

Przejechałem XTkiem MY13 kilkanaście km z prędkościami o jakich piszesz i mnie wystarczyło żeby odnotować fatalne wygłuszenie samochodu. Tzn. typowo japońskie ;) (poza toyotą bo ta nauczyła się już wygłuszać).

Ale na szczęście ten typ dźwięków (głośny szum tylnych opon i powietrza wokół drzwi) można bardzo skutecznie wygłuszyć we własnym zakresie. Dobre materiały będą kosztowały ok. 500PLN i 10-15kg masy. Dodatkowo zyska także audio (wg niektórych speców od audio, wygłuszenie to pierwszy krok w jakichkolwiek modyfikacjach we wszystkich 'japończykach').

 

Nie ma takiej możliwości, żebym coś dłubał sam przy nowym samochodzie.

Czy ja wiem ,czy fatalne jest wygłuszenie.Chyba jak w każdy małym suvie.Lusterka ,podwyższenie robią swoje.Taka moda.Wszystkie marki podniosły zwykłe byle jakie kompakty ,dołożyły 50% do ceny za modę i sprzedaje się świetnie,ale cudownie dobrego ,to z tego nic nie mogło wyjść.Chcesz mieć cicho oraz podwyższone auto to np Mercedes ML.Albo podniesione kombi - zalety suva(a w zasadzie jedna zaleta ,bo suv ma jedna zaletę,jeśli komuś potrzebna ,czyli wyższy prześwit) i brak jego wszystkich wad.Więc może Outback?Tylko nie ma silnika ,który jezdzi.Ale za to jest taki ,który mało pali

Outback jest za drogi, tyle kasy nie mam. Gdybym miał, to bym się nie zastanawiał.

A czy do XT-ka w wersji Comfort jest możliwość zamontowania jakiejś stacji multimedialnej z Navi, jak np. w XV?

I to samo pytanie o webasto...?

Jest navi w wyższej wersji wyposażenia.

Auta są przecież made in Japan, więc ilośc wersji wyposażenia bardzo organiczona.

To nie eurpojeskie auta, gdzie wybierasz jak panienka w sklepie z sukienkami.

Link to comment
Share on other sites

To że jest w Platinium to ja wiem, pytam się o dokładaną stację...

No i zależy mi na webasto.

Webasto do Forka XT spokojnie założysz, stację z navi też, jeżeli dobrze pamiętam to Kenwood/Garmin, podpytaj w ASO, mają cennik na jedno i drugie.

Link to comment
Share on other sites

To że jest w Platinium to ja wiem, pytam się o dokładaną stację...

No i zależy mi na webasto.

Wg rozmowy w Subaru Point Łódź są generalnie dwie wersje dostępne i kilka kolorów. I to tyle. Nie zamówisz XT bez radia.

Jestem IMHO pewien, że na gwarancji nie pozwolą Ci zmienić radia.

Link to comment
Share on other sites

 

To że jest w Platinium to ja wiem, pytam się o dokładaną stację...

No i zależy mi na webasto.

Wg rozmowy w Subaru Point Łódź są generalnie dwie wersje dostępne i kilka kolorów. I to tyle. Nie zamówisz XT bez radia.

Jestem IMHO pewien, że na gwarancji nie pozwolą Ci zmienić radia.

 

 

No nie wiem, myślę, że radio to chyba bez utraty gwarancji pozwolą wymienić ;)

Link to comment
Share on other sites

Czy ja wiem ,czy fatalne jest wygłuszenie.Chyba jak w każdy małym suvie.Lusterka ,podwyższenie robią swoje.Taka moda.Wszystkie marki podniosły zwykłe byle jakie kompakty ,dołożyły 50% do ceny za modę i sprzedaje się świetnie,ale cudownie dobrego ,to z tego nic nie mogło wyjść.Chcesz mieć cicho oraz podwyższone auto to np Mercedes ML.Albo podniesione kombi - zalety suva(a w zasadzie jedna zaleta ,bo suv ma jedna zaletę,jeśli komuś potrzebna ,czyli wyższy prześwit) i brak jego wszystkich wad.Więc może Outback?Tylko nie ma silnika ,który jezdzi.Ale za to jest taki ,który mało pali

 

W ogóle rynek aut - cóż - zdurniał.

Nie kupisz normalnego, przyzwoitego auta z RWD za normalne pieniądze. BMW zaczyna się (trójka) od 160.000 zł. Inne to już skoda gadać.

To nie jeste tak, że mi się ideologicznie akurat strasznie podoba Subaru.

Ale wychodzi na to, że to jedno z ostatnich normalnych aut dla kierowców za duże, ale jednak akceptowalne pieniądze.

Ostatnie 200.000 km zrobiłem FDW i niestety zdarzają się sytuacje, że po prostu brak przyczepności.

A już auta typu turbo diesel, 190 PS i FDW (Passat B8) to jest lekka parodia. Każde ruszanie na mokrym i nierównym asfalcie to jest walka.

Albo się snujemy z emerytami, ale wtedy po co nam 190 PS?

W niemieckich autach jest jeszcze ta kontrowersyjna skrzynia DSG, która potrafi irytować ciągle zmieniąjąc biegi bez ładu i składu.

 

Jestem IMHO pewien, że na gwarancji nie pozwolą Ci zmienić radia.
 

 

sami montują "aftermarketowe" rozwiązania

 

A to muszę dopytać. Jestem pewien, że w Łodzi otrzymałem informacje, jak już pisałem.

 

Ta nowa stacja nie jet na oko zła. Jest ten starlink, czy jakoś tak więc można się bawić z telefonami. Chyba nawet można navi z telefonu (androida) odpalać na tym.

Tylko jakość dzwięku jest słaba.

 

Insignia z takich aut klasy średniej gra najlepiej, jeśli chodzi o oryginalne audio. Oczywiście wg mnie.

Link to comment
Share on other sites

My przejechalismy 66 tys trudnych kilometrow bo 3 Subariady, Plejady i inne zabawy w blotku mojego Zlotka ;)

Auto jest trwale i wytrzymale. Z usterek gwarancyjnych: wymiana tapicerki siedziska kierowcy i czasami problem z automatycznym zamknieciem szyby kierowcy - musimy zglosic przy nastepnym przegladzie.

Halas? Powyzej 160 km/h slychac ze auto jest duze. Ale np. Q5 duzo cichszy nie jest: przod moze wyciszony ale od tylu roznosi sie sporo halasu.

System audio dudni ale mi wystarcza: stacje radiowe odbiera sie ok, z Sepultura gorzej ;)

Auto jezdzi w firmie od 2 lat. Racjonalne ceny serwisow, bezawaryjnosc, ogrom miejsca w srodku, fajnie dzialajaca skrzynia CVT, staly naped 4x4, S-AWD i duza wszechstronnosc auta rekompensuja koszty paliwa, ktore i tak sa na bardzo przyjmowalnym poziomie: od 13,6 l100/km w miescie do 8,6 na trasie. Autostrady to 11,6 dla predkosci 160-180 km/h.

Generalnie majac to auto nie odmawiamy sobie przyjemnosci jazdy gdzie chcemy, jak chcemy i kiedy chcemy.

Link to comment
Share on other sites

Forester jest fatalnie wyciszony, praktycznie w ogole. Wystarczy popukac w drzwi i sam sie o tym przekonasz. Puszka. Pomoze wyklejenie matami wyciszajacymi, dzieki temu przy 130kmh mozna normalnie w srodku rozmawiac, bez przekrzykiwania sie, ale i tak po dluzszej jezdzie autostrada czuc zmeczenie halasem. Jesli zalezy ci na jakosci dzwieku, to bez wymiany glosnikow sie nie obedzie, bo te co sa to jakas parodia. Trzeba je wymontowac zeby zobaczyc jaki badziew jest wlozony.

Na forum znajdziesz watek Audio w subaru. Ja sie zdecydowalem na kupno Dynamat Extreme Bulk, spedzenie dwoch weekendow w garazu i roznica jest olbrzymia. Jak jest w tym modelu z Harman-Kardon nie wiem, audio pewnie lepsze, ale czy cos zrobili z drzwiami to nie wiem. Tak czy inaczej szum z opon jest olbrzymi.

Z tym starlinkiem to ostroznie, na amerykanskich forach sporo glosow niezadowolenia, podobno obsluguje jakies starsze telefony i tez nie wszystkie. Najlepiej spradzic ile sie podczas jazdy testowej.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...