Jump to content

wyważanie kół po zmianie


Recommended Posts

Witam , pewnie ten temat już był gdzieś poruszany ale ze względu na objętość forum nie mogłem znaleźć. Mianowicie chodzi mi czy po wymianie sezonowej całych kól (opona + felga) to również wyważacie koła nawet jeżeli wszystko wydaje się ok? Gdzieś czytałem że powinno się wyważać niezależnie co 10k km ale z doświadczenia wiem że czasem po wyważeniu to miałem gorzej niż przed i musiałem jeździć poprawiać. Zwykle stosowałem metodę że jak nie ma drgań to nie ruszam , ale przy nowym samochodzie może powinienem wykazać więcej troski

Link to post
Share on other sites

To że jest ciężarek na feldze , nie oznacza że jest ok, trzeba sprawdzić, skorygować, i ew. zamienić tył z przodem, i tak co pół roku ;)

Link to post
Share on other sites

U mnie tuz przed zmianą było idealnie, więc nie doważałem i okazało się, że po  ponownym założeniu jest super. Znaczy reguły nie ma. ;)

Link to post
Share on other sites

A ja mam takie glupie pytanie, chce pomalowac felgi, czy musze jechac je wywazyc od nowa?

Link to post
Share on other sites

Felgi trzeba wywazyc po kazdym sezonie tym bardziej jak chcesz je malowac bo musisz sciagnac opony, nalozyc lakier, zalozyc opony i po wszystkim wywazyc. 

Link to post
Share on other sites

Chodzi mi o sezonowe rozwiazane plasti dipem, bez sciagania, czy po tym tez trzeba wywazyc?

Edited by mly96
Link to post
Share on other sites

W moim poprzednim aucie wywazalem miałem 2 komplety koł osobne na zimówkach i osobne na lenich . Wywazałem co 2 lata ale robiłem to profilaktycznie pomimo ze nie biły ( zazwyczaj jak koło jest nie wywazone to bije powyzej 120km/h )

Link to post
Share on other sites

A co po psiknieciu plasti dipem?

Nic. Osobiście jestem zdania, że wyważanie robię przy zakładaniu nowych opon na felgi. Jak są założone poprawnie i wyważone, to sezonowo zmieniam koła bez ponownego wyważania. Przy zmianie kół kontroluję czy ciężarki są na swoich miejscach. Gdybym się musiał martwić o wyważanie po każdym powrocie z błotnistej drogi, to zabrakłoby mi środków na życie, bo wszystkie zostawiłbym u wulkanizatora. :) Więc przy "malowaniu" też nie powinno być problemu.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

W moim poprzednim aucie wywazalem miałem 2 komplety koł osobne na zimówkach i osobne na lenich . Wywazałem co 2 lata ale robiłem to profilaktycznie pomimo ze nie biły ( zazwyczaj jak koło jest nie wywazone to bije powyzej 120km/h )

Ja zazwyczaj wyważam po każdej przekładce ale tym razem tego nie zrobiłem, bo tuż przed zdjęciem robiłem korektę. No i nie bije nawet przy 200 km/h...;)
Link to post
Share on other sites

A co po psiknieciu plasti dipem?

Jezeli "malujesz" tylko front bez sciagania ciezarkow i opon to nie musisz wywazac raz jeszcze.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...