Jake Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Jakie jest ET (offset) w fabrycznych felgach 17 x 7"J nowego outbacka? I jakie jest dopuszczalne odchylenie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jake Posted May 29, 2015 Author Share Posted May 29, 2015 Czy to jakiś problem dla DT? Pytam tylko dlatego, że na jakimś serwisie amerykańskim podają ET 45, na szwedzkim 55, więc ciekaw jestem ile jest w Polsce... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_dz Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 SIEMANKO Jake, ET felg 17x7 dla nowego Outbacka wynosi 55 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jake Posted June 9, 2015 Author Share Posted June 9, 2015 Dzięki, jeszcze jestem ciekaw, czy np. 48 (czyli 7 mm na zewnątrz) nie będzie powodowało problemów? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_dz Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 To już organoleptycznie trzeba sprawdzić. Oczywiście trzeba widzieć, iż w nowym Outbecku rozstaw śrub jest jak w STi 5x114,3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 Dzięki, jeszcze jestem ciekaw, czy np. 48 (czyli 7 mm na zewnątrz) nie będzie powodowało problemów? Z tego co piszą użytkownicy na forum subaruoutback.org, koła 8x18 ET 47 225/60 wchodzą bez problemu - zobacz ten post: http://www.subaruoutback.org/forums/2774817-post323.html Przeczytaj cały wątek - użytkownicy z USA mają różne dziwne pomysły co do stosowanych opon i felg - może cię coś zainspiruje I chyba w ogóle nie przejmują się czymś takim, jak pojęcie homologowanego rozmiaru. http://www.subaruoutback.org/forums/138-gen-5-2015-present/175449-tires-wheels-proven-fit.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jake Posted June 10, 2015 Author Share Posted June 10, 2015 Częściowo już to przeglądałem. Problem jest chyba w tym, że w tym USA mają niektóre rzeczy trochę inne. Podają np. fabryczne ET 45. Podobno przednia szyba w OBK amerykańskim jest o 3 mm węższa (muszą tam mieć grubsze słupki). Tak więc USA nie są chyba dobrym wzorcem. Organoleptyczna próba może być kosztowna. Jeszcze jest problem wytrzymałości felgi - przy niektórych piszą, że nadaje się do małych i średnich samochodów (OBK do tych się chyba nie zalicza), przy niektórych nic nie piszą, więc tak do końca nie wiadomo... Akurat te tzw. homologowane za bardzo mi się nie podobają, więc chyba pomaluję te fabryczne na czarno. Niezłe są też te szwedzkie (http://www.subaru.se/tillbehor/outback/wheels/), ale wychodzi trochę drogo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 Ale ten z pierwszego linku, to jest samochód europejski - ze Szwecji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jake Posted June 10, 2015 Author Share Posted June 10, 2015 Fakt, nie zauważyłem. Ale też - to MY12. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 Samochód ewidentnie MY15 - chyba użytkownik nie zdążył zmienić podpisu po zmianie samochodu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jake Posted June 10, 2015 Author Share Posted June 10, 2015 No tak... Nie przyjrzałem się, bo felgi brzydkie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jake Posted September 24, 2015 Author Share Posted September 24, 2015 , więc chyba pomaluję te fabryczne na czarno. I tak wyglądają oryginalne 17 pomalowane na prawie czarny półmat. Ja dla mnie rewelacja! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted September 24, 2015 Share Posted September 24, 2015 (edited) Jak dla mnie super! Optycznie zrobiły się lżejsze niż w jasnym kolorze. Zdejmowali czujniki do malowania? Edited September 24, 2015 by spawalniczy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jake Posted September 24, 2015 Author Share Posted September 24, 2015 Prosiłem, żeby nie zdejmowali, żeby nie uszkodzić. I powiedzieli, że nie ma potrzeby. I muszę powiedzieć, że wyglądają superancko, w realu zdecydowanie lepiej niż na zdjęciu. Te będą na zimę, jak założę to wrzucę foto całego auta Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted September 24, 2015 Share Posted September 24, 2015 Rozumiem, że były lakierowane tradycyjną metodą a nie proszkowo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jake Posted September 24, 2015 Author Share Posted September 24, 2015 Tak - baza + bezbarwne zabezpieczenie Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted September 24, 2015 Share Posted September 24, 2015 (edited) Ja chyba zrobię fabryczne 18" mniej więcej w takim kolorze do białego lakieru: A tak w ogóle, to sposób malowania diametralnie zmienia sposób postrzegania felgi. Poniżej ta sama felga - fabryczne dwukolorowe malowanie i przemalowana na jednolity kolor. Dwukolorowe malowanie powoduje, że felga wydaje się płaska - giną wszystkie detale na innych płaszczyznach. Edited September 24, 2015 by spawalniczy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jake Posted September 24, 2015 Author Share Posted September 24, 2015 (edited) Do białego będzie super. Ten czerwony ma trochę dziwne nadkola. U mnie są szersze i chyba fajniejsze. Tylko nie wyświeciłem opon... Edited September 24, 2015 by Jake Link to comment Share on other sites More sharing options...
raju Posted September 30, 2015 Share Posted September 30, 2015 (edited) Oprócz ET istotnym parametrem jest szerokość felgi.W 17" ET 42 - 48 przy 7,5 calach jest ok. PozdrawiamPS. Fabryczna 18" w macie - rewelacja! Edited September 30, 2015 by raju Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted September 30, 2015 Share Posted September 30, 2015 To ja dodam z własnej praktyki, że 18 x 8" ET 45 też pasują do nowego OBK bez problemu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkoV Posted February 13, 2016 Share Posted February 13, 2016 Ponieważ fabrycznie auto zostało wyposażone w opony Bridgestone Dueler H/P Sport 18" przygotowując się do udziału w Subariadzie przymierzam się do zakupu do mojego OKB MY15 opon A/T. Wybór padł na Yokohama GEOLANDAR A/T-S G012. Mam dwa pytania do DT: 1. Czy na fabryczne felgi 17" (foto) mogę założyć opony w rozmiarze 235/65 R17 (zyskał bym par mm w prześwicie) aktualnie na tych felgach mam opony zimowe w rozmiarze 225/65 R17 ? 2. Czy poza zastosowaniem większego rozmiaru opon jest możliwe w OBK dodatkowo podniesienie prześwitu z zachowaniem gwarancji ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DZIAŁ TECHNICZNY Posted February 15, 2016 Share Posted February 15, 2016 Odpowiedź została udzielona na PW. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkoV Posted February 15, 2016 Share Posted February 15, 2016 Dziękuję i pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts