Skocz do zawartości

Padnięty ECU ?? nie wysyła sygnału do solenoida


sc00by

Rekomendowane odpowiedzi

witam

po problemach z ładowaniem turbo i sprawdzeniu wszystkiego krok po kroku okazuje się że najprawdopodobniej przeładowanie następuje ponieważ solenoid się nie otwiera, a nie otwiera się ponieważ ECU nie wysyła mu sygnału. co zostało sprawdzone:

- solenoid oczywiście mimo że w trybie test mode słychać jak solenoid się otwiera i zamyka oraz kiedy się otwiera przepuszcza powietrze z kompresora kupiłem nowy oryginalny jednak to nie to

- wszystkie wężyki nowe plus oryginalny restryktor, nowy trójnik, taka sama średnica

- po ominięciu solenoida i podpięciu wyjścia z turbiny bezpośrednio do wastegate odcina przy 0.5 BAR czy tak jak powinno być

 

po tym wszystkim wniosek nasuwa się że winny jest ECU, przewody są OK bo w test mode działa. Myślałem nad MAP sensor ano podaje on dobre wskazania do ECU ponieważ podczas jazdy opierając się na zewnętrznym wskaźniku doładowania i porównując np odczyty z Torque wskazania są takie same więc za wiele nie zostaje...

 

Teraz pytanie, czy mogę np RomRaiderem sprawdzić czy oby w systemie jest wszystko OK, czy zostaje tylko remap ?

Dodam że nie ma żadnych błędów itp...

 

jakieś może inne przyczyny ??

 

Dzięki i pozdrawiam

Edytowane przez sc00by
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jakieś może inne przyczyny ??

 

tak , zrób ok 30km jazdy próbnej po resecie ECU i wtedy sprawdz  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jakieś może inne przyczyny ??

 

tak , zrób ok 30km jazdy próbnej po resecie ECU i wtedy sprawdz  

 

ehhh niestety już próbowałem i nic , cały czas ładuje do oporu aż WG nie odetnie, próbowałem ze 3 razy, przejechałem ponad 50 km i nic niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

po problemach z ładowaniem turbo i sprawdzeniu wszystkiego krok po kroku okazuje się że najprawdopodobniej przeładowanie następuje ponieważ solenoid się nie otwiera, a nie otwiera się ponieważ ECU nie wysyła mu sygnału. co zostało sprawdzone:

- solenoid oczywiście mimo że w trybie test mode słychać jak solenoid się otwiera i zamyka oraz kiedy się otwiera przepuszcza powietrze z kompresora kupiłem nowy oryginalny jednak to nie to

- wszystkie wężyki nowe plus oryginalny restryktor, nowy trójnik, taka sama średnica

- po ominięciu solenoida i podpięciu wyjścia z turbiny bezpośrednio do wastegate odcina przy 0.5 BAR czy tak jak powinno być

 

po tym wszystkim wniosek nasuwa się że winny jest ECU, przewody są OK bo w test mode działa. Myślałem nad MAP sensor ano podaje on dobre wskazania do ECU ponieważ podczas jazdy opierając się na zewnętrznym wskaźniku doładowania i porównując np odczyty z Torque wskazania są takie same więc za wiele nie zostaje...

 

Teraz pytanie, czy mogę np RomRaiderem sprawdzić czy oby w systemie jest wszystko OK, czy zostaje tylko remap ?

Dodam że nie ma żadnych błędów itp...

 

jakieś może inne przyczyny ??

 

Dzięki i pozdrawiam

Chyba sie nie zamyka, bo zamkniecie solenoidu uruchamia WG. Sprawdzilbym jeszcze raz wezyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

witam

po problemach z ładowaniem turbo i sprawdzeniu wszystkiego krok po kroku okazuje się że najprawdopodobniej przeładowanie następuje ponieważ solenoid się nie otwiera, a nie otwiera się ponieważ ECU nie wysyła mu sygnału. co zostało sprawdzone:

- solenoid oczywiście mimo że w trybie test mode słychać jak solenoid się otwiera i zamyka oraz kiedy się otwiera przepuszcza powietrze z kompresora kupiłem nowy oryginalny jednak to nie to

- wszystkie wężyki nowe plus oryginalny restryktor, nowy trójnik, taka sama średnica

- po ominięciu solenoida i podpięciu wyjścia z turbiny bezpośrednio do wastegate odcina przy 0.5 BAR czy tak jak powinno być

 

po tym wszystkim wniosek nasuwa się że winny jest ECU, przewody są OK bo w test mode działa. Myślałem nad MAP sensor ano podaje on dobre wskazania do ECU ponieważ podczas jazdy opierając się na zewnętrznym wskaźniku doładowania i porównując np odczyty z Torque wskazania są takie same więc za wiele nie zostaje...

 

Teraz pytanie, czy mogę np RomRaiderem sprawdzić czy oby w systemie jest wszystko OK, czy zostaje tylko remap ?

Dodam że nie ma żadnych błędów itp...

 

jakieś może inne przyczyny ??

 

Dzięki i pozdrawiam

Chyba sie nie zamyka, bo zamkniecie solenoidu uruchamia WG. Sprawdzilbym jeszcze raz wezyki.

 

zamknięty jest z tego co się orientuje, ponieważ gdyby był otwarty powietrze uchodziło by przez niego i by nie rosło. Jest zamknięty, ciśnienie nie ma gdzie uciekać (jego nadmiar) i wszystko leci w silnik aż przy około 1.6 Bara WG się otwiera i upuszcza ponieważ 1.5 - 1.6 Bara z turbo daje około 0.6 Bara za restryktorem wersja WRX (tak wyczytałem na NASIOC) dlatego gdyby solenoid byl otwarty ciśnienie by aż tak nie rosło. No ale może się mylę, opieram się tylko na tym co udało mi się ustalić i znaleźć w sieci. Wężyki sprawdzane i wymienione ze 3 razy na różne i nic.

Edytowane przez sc00by
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Legacy96 dobrze pisze, jezeli selenoid jest otwarty to turbo ładuje ile moze, gdyż cisnienie z dolotu nie trafia na WG, jezeli selenoid byłby zamknięty to mialbys efekt taki sam jak po "ominięciu" tego selonoida. spróbuj zamienic miejscami wezyki wchodzące do selenoida, może tam jest bład...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Kolega Legacy96 dobrze pisze, jezeli selenoid jest otwarty to turbo ładuje ile moze, gdyż cisnienie z dolotu nie trafia na WG, jezeli selenoid byłby zamknięty to mialbys efekt taki sam jak po "ominięciu" tego selonoida. spróbuj zamienic miejscami wezyki wchodzące do selenoida, może tam jest bład...

Hej - chcę nieco odświeżyć kotlecika. Co prawda chodzi o Forka ale sterowanie identyczne.

 

Czy zamiana (przez mechanika) miejscami przewodów w solenoidzie może cokolwiek zmienić w układzie?

 

Sprawdziłem napięcie na solenoidzie - mam ładne 14,1V a więc otwiera się (sprawdziłem przykłądając do klem akumulatora). Chyba więc muszę szukać gdzie indziej.

 

Czy po podłączeniu przez KKL dowiem się czy któryś z czujników (ciśnienia powietrza, temperatury, itp) jest uszkodzony?

Edytowane przez vielebny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kolega Legacy96 dobrze pisze, jezeli selenoid jest otwarty to turbo ładuje ile moze, gdyż cisnienie z dolotu nie trafia na WG, jezeli selenoid byłby zamknięty to mialbys efekt taki sam jak po "ominięciu" tego selonoida. spróbuj zamienic miejscami wezyki wchodzące do selenoida, może tam jest bład...

Hej - chcę nieco odświeżyć kotlecika. Co prawda chodzi o Forka ale sterowanie identyczne.

 

Czy zamiana (przez mechanika) miejscami przewodów w solenoidzie może cokolwiek zmienić w układzie?

 

Sprawdziłem napięcie na solenoidzie - mam ładne 14,1V a więc otwiera się (sprawdziłem przykłądając do klem akumulatora). Chyba więc muszę szukać gdzie indziej.

 

Czy po podłączeniu przez KKL dowiem się czy któryś z czujników (ciśnienia powietrza, temperatury, itp) jest uszkodzony?

 

ano, dowiesz się, tylko niekoniecznie błędem sypnie. czasem trzeba na wartości popatrzeć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...