sc00by Opublikowano 9 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 (edytowane) witam po problemach z ładowaniem turbo i sprawdzeniu wszystkiego krok po kroku okazuje się że najprawdopodobniej przeładowanie następuje ponieważ solenoid się nie otwiera, a nie otwiera się ponieważ ECU nie wysyła mu sygnału. co zostało sprawdzone: - solenoid oczywiście mimo że w trybie test mode słychać jak solenoid się otwiera i zamyka oraz kiedy się otwiera przepuszcza powietrze z kompresora kupiłem nowy oryginalny jednak to nie to - wszystkie wężyki nowe plus oryginalny restryktor, nowy trójnik, taka sama średnica - po ominięciu solenoida i podpięciu wyjścia z turbiny bezpośrednio do wastegate odcina przy 0.5 BAR czy tak jak powinno być po tym wszystkim wniosek nasuwa się że winny jest ECU, przewody są OK bo w test mode działa. Myślałem nad MAP sensor ano podaje on dobre wskazania do ECU ponieważ podczas jazdy opierając się na zewnętrznym wskaźniku doładowania i porównując np odczyty z Torque wskazania są takie same więc za wiele nie zostaje... Teraz pytanie, czy mogę np RomRaiderem sprawdzić czy oby w systemie jest wszystko OK, czy zostaje tylko remap ? Dodam że nie ma żadnych błędów itp... jakieś może inne przyczyny ?? Dzięki i pozdrawiam Edytowane 9 Maja 2015 przez sc00by Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 jakieś może inne przyczyny ?? tak , zrób ok 30km jazdy próbnej po resecie ECU i wtedy sprawdz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sc00by Opublikowano 10 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 jakieś może inne przyczyny ?? tak , zrób ok 30km jazdy próbnej po resecie ECU i wtedy sprawdz ehhh niestety już próbowałem i nic , cały czas ładuje do oporu aż WG nie odetnie, próbowałem ze 3 razy, przejechałem ponad 50 km i nic niestety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 witam po problemach z ładowaniem turbo i sprawdzeniu wszystkiego krok po kroku okazuje się że najprawdopodobniej przeładowanie następuje ponieważ solenoid się nie otwiera, a nie otwiera się ponieważ ECU nie wysyła mu sygnału. co zostało sprawdzone: - solenoid oczywiście mimo że w trybie test mode słychać jak solenoid się otwiera i zamyka oraz kiedy się otwiera przepuszcza powietrze z kompresora kupiłem nowy oryginalny jednak to nie to - wszystkie wężyki nowe plus oryginalny restryktor, nowy trójnik, taka sama średnica - po ominięciu solenoida i podpięciu wyjścia z turbiny bezpośrednio do wastegate odcina przy 0.5 BAR czy tak jak powinno być po tym wszystkim wniosek nasuwa się że winny jest ECU, przewody są OK bo w test mode działa. Myślałem nad MAP sensor ano podaje on dobre wskazania do ECU ponieważ podczas jazdy opierając się na zewnętrznym wskaźniku doładowania i porównując np odczyty z Torque wskazania są takie same więc za wiele nie zostaje... Teraz pytanie, czy mogę np RomRaiderem sprawdzić czy oby w systemie jest wszystko OK, czy zostaje tylko remap ? Dodam że nie ma żadnych błędów itp... jakieś może inne przyczyny ?? Dzięki i pozdrawiam Chyba sie nie zamyka, bo zamkniecie solenoidu uruchamia WG. Sprawdzilbym jeszcze raz wezyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sc00by Opublikowano 10 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 (edytowane) witam po problemach z ładowaniem turbo i sprawdzeniu wszystkiego krok po kroku okazuje się że najprawdopodobniej przeładowanie następuje ponieważ solenoid się nie otwiera, a nie otwiera się ponieważ ECU nie wysyła mu sygnału. co zostało sprawdzone: - solenoid oczywiście mimo że w trybie test mode słychać jak solenoid się otwiera i zamyka oraz kiedy się otwiera przepuszcza powietrze z kompresora kupiłem nowy oryginalny jednak to nie to - wszystkie wężyki nowe plus oryginalny restryktor, nowy trójnik, taka sama średnica - po ominięciu solenoida i podpięciu wyjścia z turbiny bezpośrednio do wastegate odcina przy 0.5 BAR czy tak jak powinno być po tym wszystkim wniosek nasuwa się że winny jest ECU, przewody są OK bo w test mode działa. Myślałem nad MAP sensor ano podaje on dobre wskazania do ECU ponieważ podczas jazdy opierając się na zewnętrznym wskaźniku doładowania i porównując np odczyty z Torque wskazania są takie same więc za wiele nie zostaje... Teraz pytanie, czy mogę np RomRaiderem sprawdzić czy oby w systemie jest wszystko OK, czy zostaje tylko remap ? Dodam że nie ma żadnych błędów itp... jakieś może inne przyczyny ?? Dzięki i pozdrawiam Chyba sie nie zamyka, bo zamkniecie solenoidu uruchamia WG. Sprawdzilbym jeszcze raz wezyki. zamknięty jest z tego co się orientuje, ponieważ gdyby był otwarty powietrze uchodziło by przez niego i by nie rosło. Jest zamknięty, ciśnienie nie ma gdzie uciekać (jego nadmiar) i wszystko leci w silnik aż przy około 1.6 Bara WG się otwiera i upuszcza ponieważ 1.5 - 1.6 Bara z turbo daje około 0.6 Bara za restryktorem wersja WRX (tak wyczytałem na NASIOC) dlatego gdyby solenoid byl otwarty ciśnienie by aż tak nie rosło. No ale może się mylę, opieram się tylko na tym co udało mi się ustalić i znaleźć w sieci. Wężyki sprawdzane i wymienione ze 3 razy na różne i nic. Edytowane 10 Maja 2015 przez sc00by Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k1robot Opublikowano 11 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2015 Kolega Legacy96 dobrze pisze, jezeli selenoid jest otwarty to turbo ładuje ile moze, gdyż cisnienie z dolotu nie trafia na WG, jezeli selenoid byłby zamknięty to mialbys efekt taki sam jak po "ominięciu" tego selonoida. spróbuj zamienic miejscami wezyki wchodzące do selenoida, może tam jest bład... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vielebny Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 (edytowane) Kolega Legacy96 dobrze pisze, jezeli selenoid jest otwarty to turbo ładuje ile moze, gdyż cisnienie z dolotu nie trafia na WG, jezeli selenoid byłby zamknięty to mialbys efekt taki sam jak po "ominięciu" tego selonoida. spróbuj zamienic miejscami wezyki wchodzące do selenoida, może tam jest bład... Hej - chcę nieco odświeżyć kotlecika. Co prawda chodzi o Forka ale sterowanie identyczne. Czy zamiana (przez mechanika) miejscami przewodów w solenoidzie może cokolwiek zmienić w układzie? Sprawdziłem napięcie na solenoidzie - mam ładne 14,1V a więc otwiera się (sprawdziłem przykłądając do klem akumulatora). Chyba więc muszę szukać gdzie indziej. Czy po podłączeniu przez KKL dowiem się czy któryś z czujników (ciśnienia powietrza, temperatury, itp) jest uszkodzony? Edytowane 17 Października 2015 przez vielebny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnakrzys Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 u mnie w bugu kiedyś był na odwrót wpięte wężyki przy solenoidzie, ogólnie był problemu z doładowaniem i falowało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 Kolega Legacy96 dobrze pisze, jezeli selenoid jest otwarty to turbo ładuje ile moze, gdyż cisnienie z dolotu nie trafia na WG, jezeli selenoid byłby zamknięty to mialbys efekt taki sam jak po "ominięciu" tego selonoida. spróbuj zamienic miejscami wezyki wchodzące do selenoida, może tam jest bład... Hej - chcę nieco odświeżyć kotlecika. Co prawda chodzi o Forka ale sterowanie identyczne. Czy zamiana (przez mechanika) miejscami przewodów w solenoidzie może cokolwiek zmienić w układzie? Sprawdziłem napięcie na solenoidzie - mam ładne 14,1V a więc otwiera się (sprawdziłem przykłądając do klem akumulatora). Chyba więc muszę szukać gdzie indziej. Czy po podłączeniu przez KKL dowiem się czy któryś z czujników (ciśnienia powietrza, temperatury, itp) jest uszkodzony? ano, dowiesz się, tylko niekoniecznie błędem sypnie. czasem trzeba na wartości popatrzeć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się