Jump to content

Padnięty ECU ?? nie wysyła sygnału do solenoida


sc00by

Recommended Posts

witam

po problemach z ładowaniem turbo i sprawdzeniu wszystkiego krok po kroku okazuje się że najprawdopodobniej przeładowanie następuje ponieważ solenoid się nie otwiera, a nie otwiera się ponieważ ECU nie wysyła mu sygnału. co zostało sprawdzone:

- solenoid oczywiście mimo że w trybie test mode słychać jak solenoid się otwiera i zamyka oraz kiedy się otwiera przepuszcza powietrze z kompresora kupiłem nowy oryginalny jednak to nie to

- wszystkie wężyki nowe plus oryginalny restryktor, nowy trójnik, taka sama średnica

- po ominięciu solenoida i podpięciu wyjścia z turbiny bezpośrednio do wastegate odcina przy 0.5 BAR czy tak jak powinno być

 

po tym wszystkim wniosek nasuwa się że winny jest ECU, przewody są OK bo w test mode działa. Myślałem nad MAP sensor ano podaje on dobre wskazania do ECU ponieważ podczas jazdy opierając się na zewnętrznym wskaźniku doładowania i porównując np odczyty z Torque wskazania są takie same więc za wiele nie zostaje...

 

Teraz pytanie, czy mogę np RomRaiderem sprawdzić czy oby w systemie jest wszystko OK, czy zostaje tylko remap ?

Dodam że nie ma żadnych błędów itp...

 

jakieś może inne przyczyny ??

 

Dzięki i pozdrawiam

Edited by sc00by
Link to comment
Share on other sites

 

 

jakieś może inne przyczyny ??

 

tak , zrób ok 30km jazdy próbnej po resecie ECU i wtedy sprawdz  

Link to comment
Share on other sites

 

jakieś może inne przyczyny ??

 

tak , zrób ok 30km jazdy próbnej po resecie ECU i wtedy sprawdz  

 

ehhh niestety już próbowałem i nic , cały czas ładuje do oporu aż WG nie odetnie, próbowałem ze 3 razy, przejechałem ponad 50 km i nic niestety

Link to comment
Share on other sites

witam

po problemach z ładowaniem turbo i sprawdzeniu wszystkiego krok po kroku okazuje się że najprawdopodobniej przeładowanie następuje ponieważ solenoid się nie otwiera, a nie otwiera się ponieważ ECU nie wysyła mu sygnału. co zostało sprawdzone:

- solenoid oczywiście mimo że w trybie test mode słychać jak solenoid się otwiera i zamyka oraz kiedy się otwiera przepuszcza powietrze z kompresora kupiłem nowy oryginalny jednak to nie to

- wszystkie wężyki nowe plus oryginalny restryktor, nowy trójnik, taka sama średnica

- po ominięciu solenoida i podpięciu wyjścia z turbiny bezpośrednio do wastegate odcina przy 0.5 BAR czy tak jak powinno być

 

po tym wszystkim wniosek nasuwa się że winny jest ECU, przewody są OK bo w test mode działa. Myślałem nad MAP sensor ano podaje on dobre wskazania do ECU ponieważ podczas jazdy opierając się na zewnętrznym wskaźniku doładowania i porównując np odczyty z Torque wskazania są takie same więc za wiele nie zostaje...

 

Teraz pytanie, czy mogę np RomRaiderem sprawdzić czy oby w systemie jest wszystko OK, czy zostaje tylko remap ?

Dodam że nie ma żadnych błędów itp...

 

jakieś może inne przyczyny ??

 

Dzięki i pozdrawiam

Chyba sie nie zamyka, bo zamkniecie solenoidu uruchamia WG. Sprawdzilbym jeszcze raz wezyki.

Link to comment
Share on other sites

 

witam

po problemach z ładowaniem turbo i sprawdzeniu wszystkiego krok po kroku okazuje się że najprawdopodobniej przeładowanie następuje ponieważ solenoid się nie otwiera, a nie otwiera się ponieważ ECU nie wysyła mu sygnału. co zostało sprawdzone:

- solenoid oczywiście mimo że w trybie test mode słychać jak solenoid się otwiera i zamyka oraz kiedy się otwiera przepuszcza powietrze z kompresora kupiłem nowy oryginalny jednak to nie to

- wszystkie wężyki nowe plus oryginalny restryktor, nowy trójnik, taka sama średnica

- po ominięciu solenoida i podpięciu wyjścia z turbiny bezpośrednio do wastegate odcina przy 0.5 BAR czy tak jak powinno być

 

po tym wszystkim wniosek nasuwa się że winny jest ECU, przewody są OK bo w test mode działa. Myślałem nad MAP sensor ano podaje on dobre wskazania do ECU ponieważ podczas jazdy opierając się na zewnętrznym wskaźniku doładowania i porównując np odczyty z Torque wskazania są takie same więc za wiele nie zostaje...

 

Teraz pytanie, czy mogę np RomRaiderem sprawdzić czy oby w systemie jest wszystko OK, czy zostaje tylko remap ?

Dodam że nie ma żadnych błędów itp...

 

jakieś może inne przyczyny ??

 

Dzięki i pozdrawiam

Chyba sie nie zamyka, bo zamkniecie solenoidu uruchamia WG. Sprawdzilbym jeszcze raz wezyki.

 

zamknięty jest z tego co się orientuje, ponieważ gdyby był otwarty powietrze uchodziło by przez niego i by nie rosło. Jest zamknięty, ciśnienie nie ma gdzie uciekać (jego nadmiar) i wszystko leci w silnik aż przy około 1.6 Bara WG się otwiera i upuszcza ponieważ 1.5 - 1.6 Bara z turbo daje około 0.6 Bara za restryktorem wersja WRX (tak wyczytałem na NASIOC) dlatego gdyby solenoid byl otwarty ciśnienie by aż tak nie rosło. No ale może się mylę, opieram się tylko na tym co udało mi się ustalić i znaleźć w sieci. Wężyki sprawdzane i wymienione ze 3 razy na różne i nic.

Edited by sc00by
Link to comment
Share on other sites

Kolega Legacy96 dobrze pisze, jezeli selenoid jest otwarty to turbo ładuje ile moze, gdyż cisnienie z dolotu nie trafia na WG, jezeli selenoid byłby zamknięty to mialbys efekt taki sam jak po "ominięciu" tego selonoida. spróbuj zamienic miejscami wezyki wchodzące do selenoida, może tam jest bład...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Kolega Legacy96 dobrze pisze, jezeli selenoid jest otwarty to turbo ładuje ile moze, gdyż cisnienie z dolotu nie trafia na WG, jezeli selenoid byłby zamknięty to mialbys efekt taki sam jak po "ominięciu" tego selonoida. spróbuj zamienic miejscami wezyki wchodzące do selenoida, może tam jest bład...

Hej - chcę nieco odświeżyć kotlecika. Co prawda chodzi o Forka ale sterowanie identyczne.

 

Czy zamiana (przez mechanika) miejscami przewodów w solenoidzie może cokolwiek zmienić w układzie?

 

Sprawdziłem napięcie na solenoidzie - mam ładne 14,1V a więc otwiera się (sprawdziłem przykłądając do klem akumulatora). Chyba więc muszę szukać gdzie indziej.

 

Czy po podłączeniu przez KKL dowiem się czy któryś z czujników (ciśnienia powietrza, temperatury, itp) jest uszkodzony?

Edited by vielebny
Link to comment
Share on other sites

 

Kolega Legacy96 dobrze pisze, jezeli selenoid jest otwarty to turbo ładuje ile moze, gdyż cisnienie z dolotu nie trafia na WG, jezeli selenoid byłby zamknięty to mialbys efekt taki sam jak po "ominięciu" tego selonoida. spróbuj zamienic miejscami wezyki wchodzące do selenoida, może tam jest bład...

Hej - chcę nieco odświeżyć kotlecika. Co prawda chodzi o Forka ale sterowanie identyczne.

 

Czy zamiana (przez mechanika) miejscami przewodów w solenoidzie może cokolwiek zmienić w układzie?

 

Sprawdziłem napięcie na solenoidzie - mam ładne 14,1V a więc otwiera się (sprawdziłem przykłądając do klem akumulatora). Chyba więc muszę szukać gdzie indziej.

 

Czy po podłączeniu przez KKL dowiem się czy któryś z czujników (ciśnienia powietrza, temperatury, itp) jest uszkodzony?

 

ano, dowiesz się, tylko niekoniecznie błędem sypnie. czasem trzeba na wartości popatrzeć...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...