sc00by Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 (edited) witam po problemach z ładowaniem turbo i sprawdzeniu wszystkiego krok po kroku okazuje się że najprawdopodobniej przeładowanie następuje ponieważ solenoid się nie otwiera, a nie otwiera się ponieważ ECU nie wysyła mu sygnału. co zostało sprawdzone: - solenoid oczywiście mimo że w trybie test mode słychać jak solenoid się otwiera i zamyka oraz kiedy się otwiera przepuszcza powietrze z kompresora kupiłem nowy oryginalny jednak to nie to - wszystkie wężyki nowe plus oryginalny restryktor, nowy trójnik, taka sama średnica - po ominięciu solenoida i podpięciu wyjścia z turbiny bezpośrednio do wastegate odcina przy 0.5 BAR czy tak jak powinno być po tym wszystkim wniosek nasuwa się że winny jest ECU, przewody są OK bo w test mode działa. Myślałem nad MAP sensor ano podaje on dobre wskazania do ECU ponieważ podczas jazdy opierając się na zewnętrznym wskaźniku doładowania i porównując np odczyty z Torque wskazania są takie same więc za wiele nie zostaje... Teraz pytanie, czy mogę np RomRaiderem sprawdzić czy oby w systemie jest wszystko OK, czy zostaje tylko remap ? Dodam że nie ma żadnych błędów itp... jakieś może inne przyczyny ?? Dzięki i pozdrawiam Edited May 9, 2015 by sc00by Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted May 10, 2015 Share Posted May 10, 2015 jakieś może inne przyczyny ?? tak , zrób ok 30km jazdy próbnej po resecie ECU i wtedy sprawdz Link to comment Share on other sites More sharing options...
sc00by Posted May 10, 2015 Author Share Posted May 10, 2015 jakieś może inne przyczyny ?? tak , zrób ok 30km jazdy próbnej po resecie ECU i wtedy sprawdz ehhh niestety już próbowałem i nic , cały czas ładuje do oporu aż WG nie odetnie, próbowałem ze 3 razy, przejechałem ponad 50 km i nic niestety Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted May 10, 2015 Share Posted May 10, 2015 witam po problemach z ładowaniem turbo i sprawdzeniu wszystkiego krok po kroku okazuje się że najprawdopodobniej przeładowanie następuje ponieważ solenoid się nie otwiera, a nie otwiera się ponieważ ECU nie wysyła mu sygnału. co zostało sprawdzone: - solenoid oczywiście mimo że w trybie test mode słychać jak solenoid się otwiera i zamyka oraz kiedy się otwiera przepuszcza powietrze z kompresora kupiłem nowy oryginalny jednak to nie to - wszystkie wężyki nowe plus oryginalny restryktor, nowy trójnik, taka sama średnica - po ominięciu solenoida i podpięciu wyjścia z turbiny bezpośrednio do wastegate odcina przy 0.5 BAR czy tak jak powinno być po tym wszystkim wniosek nasuwa się że winny jest ECU, przewody są OK bo w test mode działa. Myślałem nad MAP sensor ano podaje on dobre wskazania do ECU ponieważ podczas jazdy opierając się na zewnętrznym wskaźniku doładowania i porównując np odczyty z Torque wskazania są takie same więc za wiele nie zostaje... Teraz pytanie, czy mogę np RomRaiderem sprawdzić czy oby w systemie jest wszystko OK, czy zostaje tylko remap ? Dodam że nie ma żadnych błędów itp... jakieś może inne przyczyny ?? Dzięki i pozdrawiam Chyba sie nie zamyka, bo zamkniecie solenoidu uruchamia WG. Sprawdzilbym jeszcze raz wezyki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sc00by Posted May 10, 2015 Author Share Posted May 10, 2015 (edited) witam po problemach z ładowaniem turbo i sprawdzeniu wszystkiego krok po kroku okazuje się że najprawdopodobniej przeładowanie następuje ponieważ solenoid się nie otwiera, a nie otwiera się ponieważ ECU nie wysyła mu sygnału. co zostało sprawdzone: - solenoid oczywiście mimo że w trybie test mode słychać jak solenoid się otwiera i zamyka oraz kiedy się otwiera przepuszcza powietrze z kompresora kupiłem nowy oryginalny jednak to nie to - wszystkie wężyki nowe plus oryginalny restryktor, nowy trójnik, taka sama średnica - po ominięciu solenoida i podpięciu wyjścia z turbiny bezpośrednio do wastegate odcina przy 0.5 BAR czy tak jak powinno być po tym wszystkim wniosek nasuwa się że winny jest ECU, przewody są OK bo w test mode działa. Myślałem nad MAP sensor ano podaje on dobre wskazania do ECU ponieważ podczas jazdy opierając się na zewnętrznym wskaźniku doładowania i porównując np odczyty z Torque wskazania są takie same więc za wiele nie zostaje... Teraz pytanie, czy mogę np RomRaiderem sprawdzić czy oby w systemie jest wszystko OK, czy zostaje tylko remap ? Dodam że nie ma żadnych błędów itp... jakieś może inne przyczyny ?? Dzięki i pozdrawiam Chyba sie nie zamyka, bo zamkniecie solenoidu uruchamia WG. Sprawdzilbym jeszcze raz wezyki. zamknięty jest z tego co się orientuje, ponieważ gdyby był otwarty powietrze uchodziło by przez niego i by nie rosło. Jest zamknięty, ciśnienie nie ma gdzie uciekać (jego nadmiar) i wszystko leci w silnik aż przy około 1.6 Bara WG się otwiera i upuszcza ponieważ 1.5 - 1.6 Bara z turbo daje około 0.6 Bara za restryktorem wersja WRX (tak wyczytałem na NASIOC) dlatego gdyby solenoid byl otwarty ciśnienie by aż tak nie rosło. No ale może się mylę, opieram się tylko na tym co udało mi się ustalić i znaleźć w sieci. Wężyki sprawdzane i wymienione ze 3 razy na różne i nic. Edited May 10, 2015 by sc00by Link to comment Share on other sites More sharing options...
k1robot Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Kolega Legacy96 dobrze pisze, jezeli selenoid jest otwarty to turbo ładuje ile moze, gdyż cisnienie z dolotu nie trafia na WG, jezeli selenoid byłby zamknięty to mialbys efekt taki sam jak po "ominięciu" tego selonoida. spróbuj zamienic miejscami wezyki wchodzące do selenoida, może tam jest bład... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vielebny Posted October 17, 2015 Share Posted October 17, 2015 (edited) Kolega Legacy96 dobrze pisze, jezeli selenoid jest otwarty to turbo ładuje ile moze, gdyż cisnienie z dolotu nie trafia na WG, jezeli selenoid byłby zamknięty to mialbys efekt taki sam jak po "ominięciu" tego selonoida. spróbuj zamienic miejscami wezyki wchodzące do selenoida, może tam jest bład... Hej - chcę nieco odświeżyć kotlecika. Co prawda chodzi o Forka ale sterowanie identyczne. Czy zamiana (przez mechanika) miejscami przewodów w solenoidzie może cokolwiek zmienić w układzie? Sprawdziłem napięcie na solenoidzie - mam ładne 14,1V a więc otwiera się (sprawdziłem przykłądając do klem akumulatora). Chyba więc muszę szukać gdzie indziej. Czy po podłączeniu przez KKL dowiem się czy któryś z czujników (ciśnienia powietrza, temperatury, itp) jest uszkodzony? Edited October 17, 2015 by vielebny Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojnakrzys Posted October 19, 2015 Share Posted October 19, 2015 u mnie w bugu kiedyś był na odwrót wpięte wężyki przy solenoidzie, ogólnie był problemu z doładowaniem i falowało... Link to comment Share on other sites More sharing options...
siewcu Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 Kolega Legacy96 dobrze pisze, jezeli selenoid jest otwarty to turbo ładuje ile moze, gdyż cisnienie z dolotu nie trafia na WG, jezeli selenoid byłby zamknięty to mialbys efekt taki sam jak po "ominięciu" tego selonoida. spróbuj zamienic miejscami wezyki wchodzące do selenoida, może tam jest bład... Hej - chcę nieco odświeżyć kotlecika. Co prawda chodzi o Forka ale sterowanie identyczne. Czy zamiana (przez mechanika) miejscami przewodów w solenoidzie może cokolwiek zmienić w układzie? Sprawdziłem napięcie na solenoidzie - mam ładne 14,1V a więc otwiera się (sprawdziłem przykłądając do klem akumulatora). Chyba więc muszę szukać gdzie indziej. Czy po podłączeniu przez KKL dowiem się czy któryś z czujników (ciśnienia powietrza, temperatury, itp) jest uszkodzony? ano, dowiesz się, tylko niekoniecznie błędem sypnie. czasem trzeba na wartości popatrzeć... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now