Wiatrak Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Ktoś się tym bawił? Czy coś w stylu magnetyzery? Czy jednak mato sens i działa? http://allegro.pl/chip-subaru-forester-impreza-legacy-trezia-xv-i5257814727.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Najlepszy sposób na zrobienie sobie dziury w tłoku Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 DODALIŚMY W NIM TAKTOWANIE KWARCEM, DZIĘKI CZEMU PRACUJE STABILNIEJ ... jako człowiek, który bawi się mikrokontrolerami - jeśli wcześniej nie było w tym urządzeniu taktowania kwarcem (czyli było "wewnętrzne") - i to wszystko w przypadku urządzenia, które steruje czymś wymagającym takiej dokładności i precyzji jak praca silnika - to naprawdę, trzymał bym się od tych partaczy z daleka. Pomijając oczywiście wszystkie inne aspekty i niebezpieczeństwa takiego gmerania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pitravenwolf Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 (edited) dodali taktowanie kwarcem? ciekawe z jakiej kopalni... a tak serio : to wynalazłem na forum : http://www.forbot.pl/forum/topics33/kwarc-vt7722.htm i najwazniejsze : "W każdym takcie wykonywana jest jedna instrukcja (tak w przybliżeniu). Właśnie za to taktowanie odpowiedzialny jest kwarc. To on podaje te impulsy taktujące.Jeżeli kwarc podaje impulsy z małą częstotliwością tu uC pracuje powoli. Jeżeli z dużą to uC pracuje szybko. Zatem kwarc 2MHz sprawi, że procek będzie pracował dwa razy szybciej niż na kwarcu 1MHz. " tekst samochwalący sie oznacza - w przełożeniu na nasze - o mniej więcej to : "słuchajcie dolaliśmy beznzyny do baku dzięki czemu samochód będzie szybciej jechał" I guzik wiesz czy była już wacha w baku, czy 98 czy zielona 86 z PRL-u , popieram zdanie Pablonasa Edited May 8, 2015 by pitravenwolf Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Oszczędność do 1l/100km? To już lepiej to: http://www.fueljurnal.info/pl/ A ten wynalazek zmienia również prędkość maksymalną - przesuwa odcinkę wyżej? Czy może zmienia przełożenie najwyższego biegu? Albo zmniejsza opory powietrza? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted May 8, 2015 Author Share Posted May 8, 2015 O mamusiuuuuu... :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 dodali taktowanie kwarcem? ciekawe z jakiej kopalni... a tak serio : to wynalazłem na forum : http://www.forbot.pl/forum/topics33/kwarc-vt7722.htm i najwazniejsze : "W każdym takcie wykonywana jest jedna instrukcja (tak w przybliżeniu). Właśnie za to taktowanie odpowiedzialny jest kwarc. To on podaje te impulsy taktujące. Jeżeli kwarc podaje impulsy z małą częstotliwością tu uC pracuje powoli. Jeżeli z dużą to uC pracuje szybko. Zatem kwarc 2MHz sprawi, że procek będzie pracował dwa razy szybciej niż na kwarcu 1MHz. " tekst samochwalący sie oznacza - w przełożeniu na nasze - o mniej więcej to : "słuchajcie dolaliśmy beznzyny do baku dzięki czemu samochód będzie szybciej jechał" I guzik wiesz czy była już wacha w baku, czy 98 czy zielona 86 z PRL-u , popieram zdanie Pablonasa Nie, nie... to nie tak "Kwarc" to faktycznie układ taktujący dla mikrokontrolera. "Zewnętrzny kwarc" oznacza wykorzystanie dodatkowego, dokładniejszego modułu, zamiast wbudowanego w mikrokontroler - niedokładnego, dającego przekłamania. Dzięki temu dla mikrokontrolera 1 sekunda będzie trwała 1,1 sekundy, a nie 1,5 (dość drastycznie nierealny przykład, ale przybliża problem). Jest to konieczne, żeby obliczenia, które to urządzenie dokonuje (np. zwiększanie dawki paliwa w określonym momencie) były dokładne Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarekP Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 (edited) dodali taktowanie kwarcem? ciekawe z jakiej kopalni... a tak serio : to wynalazłem na forum : http://www.forbot.pl/forum/topics33/kwarc-vt7722.htm i najwazniejsze : "W każdym takcie wykonywana jest jedna instrukcja (tak w przybliżeniu). Właśnie za to taktowanie odpowiedzialny jest kwarc. To on podaje te impulsy taktujące. Jeżeli kwarc podaje impulsy z małą częstotliwością tu uC pracuje powoli. Jeżeli z dużą to uC pracuje szybko. Zatem kwarc 2MHz sprawi, że procek będzie pracował dwa razy szybciej niż na kwarcu 1MHz. " tekst samochwalący sie oznacza - w przełożeniu na nasze - o mniej więcej to : "słuchajcie dolaliśmy beznzyny do baku dzięki czemu samochód będzie szybciej jechał" I guzik wiesz czy była już wacha w baku, czy 98 czy zielona 86 z PRL-u , popieram zdanie Pablonasa Nie, nie... to nie tak "Kwarc" to faktycznie układ taktujący dla mikrokontrolera. "Zewnętrzny kwarc" oznacza wykorzystanie dodatkowego, dokładniejszego modułu, zamiast wbudowanego w mikrokontroler - niedokładnego, dającego przekłamania. Dzięki temu dla mikrokontrolera 1 sekunda będzie trwała 1,1 sekundy, a nie 1,5 (dość drastycznie nierealny przykład, ale przybliża problem). Jest to konieczne, żeby obliczenia, które to urządzenie dokonuje (np. zwiększanie dawki paliwa w określonym momencie) były dokładne Zgadzam się z cytowanym twierdzeniem. Ten kwarc w mikrokontrolerze to może być nie wiadomo jaki a dołożony został z lepszą precyzją. Stanowczo odradzam takie zabawki. Edited May 9, 2015 by MarekP Link to comment Share on other sites More sharing options...
lordpix Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Osobiście dla zmniejszenia zużycia paliwa założyłbym ze dwa magnetyzery, a dla podniesienia mocy wystarczy naklejka Pioneer. Taniej, wydajniej, po prostu lepiej 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Ktoś się tym bawił? Czy coś w stylu magnetyzery? Czy jednak mato sens i działa? http://allegro.pl/chip-subaru-forester-impreza-legacy-trezia-xv-i5257814727.html Wbrew pozorom to urzadzenie moze naprawde dzialac jesli jest poprawnie zbudowane i zestrojone. Tu jest podobne urzadzenie wraz z opisem zasady dzialania: http://vtech.domenomania.pl/powerbox/greenbox,10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kilerzpruszkowa Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Ktoś się tym bawił? Czy coś w stylu magnetyzery? Czy jednak mato sens i działa? http://allegro.pl/chip-subaru-forester-impreza-legacy-trezia-xv-i5257814727.html Wbrew pozorom to urzadzenie moze naprawde dzialac jesli jest poprawnie zbudowane i zestrojone. Tu jest podobne urzadzenie wraz z opisem zasady dzialania: http://vtech.domenomania.pl/powerbox/greenbox,10 Ha, ha! Działa, ale na psychikę kierowcy Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted May 10, 2015 Share Posted May 10, 2015 mialem cos tam zamontowane i faktycznie forek jezdzil zdecydowanie l lepiej ale w nowym silniku juz nie zamontowalem Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted May 10, 2015 Share Posted May 10, 2015 Takie urządzenie wpinamy pod czujnik ciśnienia w magistrali CR. Ten moduł oszukuje czujnik/zaniża odczyt z czujnika ciśnienia CR co powoduje faktyczne zwiększenie ciśnienia w szynie CR - to przekłada się na sztucznie zwiększoną dawkę wtrysku oraz kąt wtrysku - stąd duże ryzyko uszkodzenia tłoka (odparowanie denka, dziura). Generalnie jest to proszenie się o kłopoty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted May 10, 2015 Share Posted May 10, 2015 chyba pod jakies dwa czujniki bo divajs ma dwie wpinki. Prejachalem z tym normalny przebieg 130kkm i padl klasycznie wal a nie tlok. Pomimo tego nie polecam bo w sumie po co. Deszel i tak zostanie dyszlem. Ten moj divajs byl strojony pod konkretne auto i nie mial zadnego selektora programow. Nie wiem czy to to samo o czym tutaje sie pisze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Aaa to technologia do przodu poszła i jeszcze zapewne dodatkowo oszukujemy czujnik ciśnienia doładowania. Konsekwencje jak wyżej Ja wiem, że ludzie z tym jeżdżą. Pewnie jeśli ktoś ma delikatny styl jazdy to jakiś czas pojeździ. Mimo wszystko jest to bardzo ryzykowne i ja bym tego do swojego auta nie założył. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sławek1 Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Proponowałbym aby wynalazca wysłał swój produkt do Japonii i niech montują go seryjnie. Zarobi kuuuuupę kasy za projekt racjonalizatorski. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now