Jump to content

Większa moc za pomocą tego.


Wiatrak
 Share

Recommended Posts

 

DODALIŚMY W NIM TAKTOWANIE KWARCEM, DZIĘKI CZEMU PRACUJE STABILNIEJ

 

... jako człowiek, który bawi się mikrokontrolerami - jeśli wcześniej nie było w tym urządzeniu taktowania kwarcem (czyli było "wewnętrzne") - i to wszystko w przypadku urządzenia, które steruje czymś wymagającym takiej dokładności i precyzji jak praca silnika - to naprawdę, trzymał bym się od tych partaczy z daleka. :facepalm::toobad::blink:

 

Pomijając oczywiście wszystkie inne aspekty i niebezpieczeństwa takiego gmerania.

Link to comment
Share on other sites

dodali taktowanie kwarcem? ciekawe z jakiej kopalni... :P  a tak serio : to  wynalazłem na forum : http://www.forbot.pl/forum/topics33/kwarc-vt7722.htm

i najwazniejsze :

"W każdym takcie wykonywana jest jedna instrukcja (tak w przybliżeniu). Właśnie za to taktowanie odpowiedzialny jest kwarc. To on podaje te impulsy taktujące.
Jeżeli kwarc podaje impulsy z małą częstotliwością tu uC pracuje powoli. Jeżeli z dużą to uC pracuje szybko. Zatem kwarc 2MHz sprawi, że procek będzie pracował dwa razy szybciej niż na kwarcu 1MHz.
"

tekst samochwalący sie oznacza - w przełożeniu na nasze - o mniej więcej to : "słuchajcie dolaliśmy beznzyny do baku dzięki czemu samochód będzie szybciej jechał" I guzik wiesz czy była już wacha w baku, czy 98 czy zielona 86 z PRL-u , popieram zdanie Pablonasa :)

Edited by pitravenwolf
Link to comment
Share on other sites

dodali taktowanie kwarcem? ciekawe z jakiej kopalni... :P  a tak serio : to  wynalazłem na forum : http://www.forbot.pl/forum/topics33/kwarc-vt7722.htm

i najwazniejsze :

"W każdym takcie wykonywana jest jedna instrukcja (tak w przybliżeniu). Właśnie za to taktowanie odpowiedzialny jest kwarc. To on podaje te impulsy taktujące.

Jeżeli kwarc podaje impulsy z małą częstotliwością tu uC pracuje powoli. Jeżeli z dużą to uC pracuje szybko. Zatem kwarc 2MHz sprawi, że procek będzie pracował dwa razy szybciej niż na kwarcu 1MHz. "

tekst samochwalący sie oznacza - w przełożeniu na nasze - o mniej więcej to : "słuchajcie dolaliśmy beznzyny do baku dzięki czemu samochód będzie szybciej jechał" I guzik wiesz czy była już wacha w baku, czy 98 czy zielona 86 z PRL-u , popieram zdanie Pablonasa :)

Nie, nie... to nie tak :) "Kwarc" to faktycznie układ taktujący dla mikrokontrolera. "Zewnętrzny kwarc" oznacza wykorzystanie dodatkowego, dokładniejszego modułu, zamiast wbudowanego w mikrokontroler - niedokładnego, dającego przekłamania. Dzięki temu dla mikrokontrolera 1 sekunda będzie trwała 1,1 sekundy, a nie 1,5 (dość drastycznie nierealny przykład, ale przybliża problem). Jest to konieczne, żeby obliczenia, które to urządzenie dokonuje (np. zwiększanie dawki paliwa w określonym momencie) były dokładne :)

Link to comment
Share on other sites

 

dodali taktowanie kwarcem? ciekawe z jakiej kopalni... :P  a tak serio : to  wynalazłem na forum : http://www.forbot.pl/forum/topics33/kwarc-vt7722.htm

i najwazniejsze :

"W każdym takcie wykonywana jest jedna instrukcja (tak w przybliżeniu). Właśnie za to taktowanie odpowiedzialny jest kwarc. To on podaje te impulsy taktujące.

Jeżeli kwarc podaje impulsy z małą częstotliwością tu uC pracuje powoli. Jeżeli z dużą to uC pracuje szybko. Zatem kwarc 2MHz sprawi, że procek będzie pracował dwa razy szybciej niż na kwarcu 1MHz. "

tekst samochwalący sie oznacza - w przełożeniu na nasze - o mniej więcej to : "słuchajcie dolaliśmy beznzyny do baku dzięki czemu samochód będzie szybciej jechał" I guzik wiesz czy była już wacha w baku, czy 98 czy zielona 86 z PRL-u , popieram zdanie Pablonasa :)

Nie, nie... to nie tak :) "Kwarc" to faktycznie układ taktujący dla mikrokontrolera. "Zewnętrzny kwarc" oznacza wykorzystanie dodatkowego, dokładniejszego modułu, zamiast wbudowanego w mikrokontroler - niedokładnego, dającego przekłamania. Dzięki temu dla mikrokontrolera 1 sekunda będzie trwała 1,1 sekundy, a nie 1,5 (dość drastycznie nierealny przykład, ale przybliża problem). Jest to konieczne, żeby obliczenia, które to urządzenie dokonuje (np. zwiększanie dawki paliwa w określonym momencie) były dokładne :)

 

Zgadzam się z cytowanym twierdzeniem.

Ten kwarc w mikrokontrolerze to może być nie wiadomo jaki a dołożony został z lepszą precyzją. Stanowczo odradzam takie zabawki. :unsure:

Edited by MarekP
Link to comment
Share on other sites

Osobiście dla zmniejszenia zużycia paliwa założyłbym ze dwa magnetyzery, a dla podniesienia mocy wystarczy naklejka Pioneer.

Taniej, wydajniej, po prostu lepiej ;)

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ktoś się tym bawił? Czy coś w stylu magnetyzery? Czy jednak mato sens i działa?

 

http://allegro.pl/chip-subaru-forester-impreza-legacy-trezia-xv-i5257814727.html

Wbrew pozorom to urzadzenie moze naprawde dzialac jesli jest poprawnie zbudowane i zestrojone. Tu jest podobne urzadzenie wraz z opisem zasady dzialania: http://vtech.domenomania.pl/powerbox/greenbox,10

Link to comment
Share on other sites

 

Ktoś się tym bawił? Czy coś w stylu magnetyzery? Czy jednak mato sens i działa?

 

http://allegro.pl/chip-subaru-forester-impreza-legacy-trezia-xv-i5257814727.html

Wbrew pozorom to urzadzenie moze naprawde dzialac jesli jest poprawnie zbudowane i zestrojone. Tu jest podobne urzadzenie wraz z opisem zasady dzialania: http://vtech.domenomania.pl/powerbox/greenbox,10

 

Ha, ha! Działa, ale na psychikę kierowcy :biglol:

Link to comment
Share on other sites

mialem cos tam zamontowane i faktycznie forek  jezdzil zdecydowanie l lepiej ale w nowym silniku juz nie zamontowalem  ;)  :biglol:

Link to comment
Share on other sites

Takie urządzenie wpinamy pod czujnik ciśnienia w magistrali CR. Ten moduł oszukuje czujnik/zaniża odczyt z czujnika ciśnienia CR co powoduje faktyczne zwiększenie ciśnienia w szynie CR - to przekłada się na sztucznie zwiększoną dawkę wtrysku oraz kąt wtrysku - stąd duże ryzyko uszkodzenia tłoka (odparowanie denka, dziura).

Generalnie jest to proszenie się o kłopoty.

Link to comment
Share on other sites

chyba pod jakies dwa czujniki  :rolleyes:  bo divajs ma dwie wpinki.   Prejachalem z tym  normalny przebieg 130kkm i padl klasycznie wal a nie tlok. Pomimo tego nie polecam bo  w sumie po co. Deszel i tak zostanie dyszlem. Ten moj divajs byl strojony pod konkretne auto i nie mial zadnego selektora programow. Nie wiem czy to to samo o czym tutaje sie pisze.

Link to comment
Share on other sites

Aaa to technologia do przodu poszła i jeszcze zapewne dodatkowo oszukujemy czujnik ciśnienia doładowania. Konsekwencje jak wyżej ;)

 

Ja wiem, że ludzie z tym jeżdżą. Pewnie jeśli ktoś ma delikatny styl jazdy to jakiś czas pojeździ. Mimo wszystko jest to bardzo ryzykowne i ja bym tego do swojego auta nie założył.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...