Skocz do zawartości

Większa moc za pomocą tego.


Wiatrak

Rekomendowane odpowiedzi

 

DODALIŚMY W NIM TAKTOWANIE KWARCEM, DZIĘKI CZEMU PRACUJE STABILNIEJ

 

... jako człowiek, który bawi się mikrokontrolerami - jeśli wcześniej nie było w tym urządzeniu taktowania kwarcem (czyli było "wewnętrzne") - i to wszystko w przypadku urządzenia, które steruje czymś wymagającym takiej dokładności i precyzji jak praca silnika - to naprawdę, trzymał bym się od tych partaczy z daleka. :facepalm::toobad::blink:

 

Pomijając oczywiście wszystkie inne aspekty i niebezpieczeństwa takiego gmerania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodali taktowanie kwarcem? ciekawe z jakiej kopalni... :P  a tak serio : to  wynalazłem na forum : http://www.forbot.pl/forum/topics33/kwarc-vt7722.htm

i najwazniejsze :

"W każdym takcie wykonywana jest jedna instrukcja (tak w przybliżeniu). Właśnie za to taktowanie odpowiedzialny jest kwarc. To on podaje te impulsy taktujące.
Jeżeli kwarc podaje impulsy z małą częstotliwością tu uC pracuje powoli. Jeżeli z dużą to uC pracuje szybko. Zatem kwarc 2MHz sprawi, że procek będzie pracował dwa razy szybciej niż na kwarcu 1MHz.
"

tekst samochwalący sie oznacza - w przełożeniu na nasze - o mniej więcej to : "słuchajcie dolaliśmy beznzyny do baku dzięki czemu samochód będzie szybciej jechał" I guzik wiesz czy była już wacha w baku, czy 98 czy zielona 86 z PRL-u , popieram zdanie Pablonasa :)

Edytowane przez pitravenwolf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodali taktowanie kwarcem? ciekawe z jakiej kopalni... :P  a tak serio : to  wynalazłem na forum : http://www.forbot.pl/forum/topics33/kwarc-vt7722.htm

i najwazniejsze :

"W każdym takcie wykonywana jest jedna instrukcja (tak w przybliżeniu). Właśnie za to taktowanie odpowiedzialny jest kwarc. To on podaje te impulsy taktujące.

Jeżeli kwarc podaje impulsy z małą częstotliwością tu uC pracuje powoli. Jeżeli z dużą to uC pracuje szybko. Zatem kwarc 2MHz sprawi, że procek będzie pracował dwa razy szybciej niż na kwarcu 1MHz. "

tekst samochwalący sie oznacza - w przełożeniu na nasze - o mniej więcej to : "słuchajcie dolaliśmy beznzyny do baku dzięki czemu samochód będzie szybciej jechał" I guzik wiesz czy była już wacha w baku, czy 98 czy zielona 86 z PRL-u , popieram zdanie Pablonasa :)

Nie, nie... to nie tak :) "Kwarc" to faktycznie układ taktujący dla mikrokontrolera. "Zewnętrzny kwarc" oznacza wykorzystanie dodatkowego, dokładniejszego modułu, zamiast wbudowanego w mikrokontroler - niedokładnego, dającego przekłamania. Dzięki temu dla mikrokontrolera 1 sekunda będzie trwała 1,1 sekundy, a nie 1,5 (dość drastycznie nierealny przykład, ale przybliża problem). Jest to konieczne, żeby obliczenia, które to urządzenie dokonuje (np. zwiększanie dawki paliwa w określonym momencie) były dokładne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

dodali taktowanie kwarcem? ciekawe z jakiej kopalni... :P  a tak serio : to  wynalazłem na forum : http://www.forbot.pl/forum/topics33/kwarc-vt7722.htm

i najwazniejsze :

"W każdym takcie wykonywana jest jedna instrukcja (tak w przybliżeniu). Właśnie za to taktowanie odpowiedzialny jest kwarc. To on podaje te impulsy taktujące.

Jeżeli kwarc podaje impulsy z małą częstotliwością tu uC pracuje powoli. Jeżeli z dużą to uC pracuje szybko. Zatem kwarc 2MHz sprawi, że procek będzie pracował dwa razy szybciej niż na kwarcu 1MHz. "

tekst samochwalący sie oznacza - w przełożeniu na nasze - o mniej więcej to : "słuchajcie dolaliśmy beznzyny do baku dzięki czemu samochód będzie szybciej jechał" I guzik wiesz czy była już wacha w baku, czy 98 czy zielona 86 z PRL-u , popieram zdanie Pablonasa :)

Nie, nie... to nie tak :) "Kwarc" to faktycznie układ taktujący dla mikrokontrolera. "Zewnętrzny kwarc" oznacza wykorzystanie dodatkowego, dokładniejszego modułu, zamiast wbudowanego w mikrokontroler - niedokładnego, dającego przekłamania. Dzięki temu dla mikrokontrolera 1 sekunda będzie trwała 1,1 sekundy, a nie 1,5 (dość drastycznie nierealny przykład, ale przybliża problem). Jest to konieczne, żeby obliczenia, które to urządzenie dokonuje (np. zwiększanie dawki paliwa w określonym momencie) były dokładne :)

 

Zgadzam się z cytowanym twierdzeniem.

Ten kwarc w mikrokontrolerze to może być nie wiadomo jaki a dołożony został z lepszą precyzją. Stanowczo odradzam takie zabawki. :unsure:

Edytowane przez MarekP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś się tym bawił? Czy coś w stylu magnetyzery? Czy jednak mato sens i działa?

 

http://allegro.pl/chip-subaru-forester-impreza-legacy-trezia-xv-i5257814727.html

Wbrew pozorom to urzadzenie moze naprawde dzialac jesli jest poprawnie zbudowane i zestrojone. Tu jest podobne urzadzenie wraz z opisem zasady dzialania: http://vtech.domenomania.pl/powerbox/greenbox,10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ktoś się tym bawił? Czy coś w stylu magnetyzery? Czy jednak mato sens i działa?

 

http://allegro.pl/chip-subaru-forester-impreza-legacy-trezia-xv-i5257814727.html

Wbrew pozorom to urzadzenie moze naprawde dzialac jesli jest poprawnie zbudowane i zestrojone. Tu jest podobne urzadzenie wraz z opisem zasady dzialania: http://vtech.domenomania.pl/powerbox/greenbox,10

 

Ha, ha! Działa, ale na psychikę kierowcy :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie urządzenie wpinamy pod czujnik ciśnienia w magistrali CR. Ten moduł oszukuje czujnik/zaniża odczyt z czujnika ciśnienia CR co powoduje faktyczne zwiększenie ciśnienia w szynie CR - to przekłada się na sztucznie zwiększoną dawkę wtrysku oraz kąt wtrysku - stąd duże ryzyko uszkodzenia tłoka (odparowanie denka, dziura).

Generalnie jest to proszenie się o kłopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba pod jakies dwa czujniki  :rolleyes:  bo divajs ma dwie wpinki.   Prejachalem z tym  normalny przebieg 130kkm i padl klasycznie wal a nie tlok. Pomimo tego nie polecam bo  w sumie po co. Deszel i tak zostanie dyszlem. Ten moj divajs byl strojony pod konkretne auto i nie mial zadnego selektora programow. Nie wiem czy to to samo o czym tutaje sie pisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa to technologia do przodu poszła i jeszcze zapewne dodatkowo oszukujemy czujnik ciśnienia doładowania. Konsekwencje jak wyżej ;)

 

Ja wiem, że ludzie z tym jeżdżą. Pewnie jeśli ktoś ma delikatny styl jazdy to jakiś czas pojeździ. Mimo wszystko jest to bardzo ryzykowne i ja bym tego do swojego auta nie założył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...