Ermenegildo Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Witam Wszystkich serdecznie! W tygodniu stałem się właścicielem Forka z roku 2003, 92kW, 2.0X, 125KM i chcę zainwestować w pakiet startowy. Wstępnie wybrałem:Filtry:1 x Knecht LX 15181 x Knecht OC 1951 x Knecht KL 1341 x Knecht LA 371 czy LA 452 ??? (kabinowy, producent podaje 2 rodzaje - załącznik)Rozrząd + pompa wody:Komplet NTN+SNR+ASSINOlej:Motul X-CLEAN+ 5W-30 5l.Płyn chłodnicy:Dynagel 2000 5l. Co jeszcze warto na start wymienić? Świece? Jakieś uszczelki? Przed zakupem był maglowany 3h w dość profesjonalnej firmie pod względem technicznym (zawias, motor), blacharsko-lakierniczym, podpięty komp - nie było żadnych zastrzeżeń, ale pakiet startowy być musi- Będę wdzięczny za podpowiedź! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 (edited) Olej lepiej 5w40. No i oleje w dyferencjalach, swiece, przewody swiec, plyn hamulcowy, pasek napedu alternatora i klimatyzacji. Edited May 8, 2015 by Legacy96 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ermenegildo Posted May 9, 2015 Author Share Posted May 9, 2015 Dzięki za podpowiedź- Oleje w dyferencjałach..., czyli olej mechanizmu różnicowego? Ile jego wchodzi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted May 10, 2015 Share Posted May 10, 2015 (edited) Do tylnego 0,8L. A przedni zalezy czy automat czy manual. No i warto wymienic olej w skrzyni i wspomaganiu kierownicy. Edited May 10, 2015 by Legacy96 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Masu Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 A że tak się podepnę pod temat, a jaki olej do wspomagania Forek 2.0 2005 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
olej Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 Historia auta jest kompletnie nie znana że tak wszystko z marszu chcesz wymieniać? Świece wystarczy wykręcić i zobaczyć w jakim są stanie. Podobnie z kablami, jak nie ma problemu z zapłonem to po co to wyrzucać? No chyba że stawiasz grubą, czerwona kreskę i chcesz wyzerować wszystkie materiały eksploatacyjne Ja bym sprawdził luzy zaworowe i wywalił SLSy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanas Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 (edited) A po co wywalać sls-y, jeśli działają?? ps. po zakupie Forka usłyszałem od swojego mechanika, że sls-y padają jak muchy i solidny przejazd leśną drogą je załatwi na amen. Fakt,że jeden na postoju siedzi 2 cm niżej od drugiego, ale tak było przy kupnie już. Autem zrobiłem prawie 20tyś km, w tym setki km poza asfaltem i jakoś SLS-y poddać się nie chcą.. Edited June 23, 2015 by Yanas Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted June 25, 2015 Share Posted June 25, 2015 Motul X-CLEAN+ 5W-30 5l. olej wybrałeś beznadzejny do tego silnika Link to comment Share on other sites More sharing options...
camel00 Posted June 26, 2015 Share Posted June 26, 2015 (edited) olej wybrałeś beznadzejny do tego silnika Z ciekawości - dlaczego? Ostatnio zalałem ECO-nergy 5W-30. Działa. Mam spodziewać się, że przestanie? [edit] ...a, teraz spojrzałem, że autor wątku ma 125KM, a u mnie jest 158KM. Niemniej podtrzymuję pytanie - Motul 5W-30 jest 'be' ogólnie, czy tylko w przypadku 125KM? Edited June 26, 2015 by camel00 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now