Jump to content

Wisko padło(chyba?) przerabiac na RWD? GF8 N/A 125hp


Bo_Lo
 Share

Recommended Posts

A więc historia taka:

jakiś czas temu wymieniłem sprzęgło(valeo) i założyłem sobie lekki zamach(nie wiem czy ma związek)

Wymieniłem też olej w skrzyni i dyfrze(eneos 75w90)

Od dłuższego czasu był słyszalny z tyłu nieregularny dżwięk huczenia(nie za głośny,taki kojarzący się z dmuchaniem w pustą butelkę)

W międzyczasie wymieniłem łożyska tylnych kół(raczej bez znaczenia)

Po wymianie sprzęgła zaczął kapać olej z uszczelniacza tylnego wału- wyimieniłem(oleju nigdy nie było w skrzyni za mało,wręcz jest delikatnie onad max).

Od jakiegoś czasu zauważałem niepokojące objawy,dzisiaj po kilkugodzinnym jeżdżeniu po mieście się potwierdziło(chyba) WISKO :wacko: przy mocniejszym skręcie koła przeskakują(przy jeżdzie w przód ,w tył ,w lewo i wprawo)idodatkowo przy cofaniu ze skrętem w prawo słychać rzężenie z tyłu.Od jakiegoś czasu też słychać było rzężenie delikatne z okoloc lewarka zmiany biegów podczas chamowania silnikiem.Czasem tez czuć ''zapach'' rozgrzanego metalu/oleju.Przy większych prędkościach słychać taki dżwięk jakby metal o metal ocierał

Podczas manewrów jak przeskakują koła czuć uderzenia w budę.

Teraz pytania:

Da się to regenerować?

Jak długo można z tym jeżdzić i czym to grozi w najgorszym przypadku?

Skoro i tak jest do wymiany,może zrobić RWD??Pytam dlatego że 4x4 nie jest mi zbytnio  potrzebny.W wlkp zimy nie ma od kilku lat.

Auto używane do zwykłej jazdy ,jak nie wytrzyma dyfer to kupię od GTeka mocniejszy bo to nie majątek w porównaniu do skrzyni.

Da się wyjąć wisko bez demontażu skrzyni?

Na czym dokładnie polega ''zaspawanie'' centralnego aby napęd był tylko na tył?

Czy taki mod uniemożliwi mi w przyszłości powrót do 4x4 na tej skrzyni(jak stanę na nogi finansowo ,to wtedy kupiłbym używaną wiskozę,dał do regeneracji i powrócił do 4x4)

Generalnie kupa,w sobotę mam opłacony zlot (mazdaspeed) a tu takie buty :wacko:

 

 

 

 


jeszcze dwa pytania

1 jak potwierdzić że to wisko na 100%? na podnośiku?

2 czy któreś z czynnośc przy złym wykonaniu mogło wykończyć wisko?-wymiana sprzęgła,dorobiona tulejka do cięgna reduktora(czasem nie do końca załączał HI),wymiana oleju w skrzynii dyfrze,wymiana uszczelniacza skrzyni,lekkie koło zamachowe.

Link to comment
Share on other sites

Padło i tyle, nie łączyłbym tego z tymi wymianami. Różnica w kołach przód/tył zabija wiskozy.

Regeneracja kosztuje ok. 600 zł, musisz wysłać swoją do regeneracji,albo zapłacić kaucję. Można wyjąć to ustrojstwo bez wyciągania skrzyni - ćwiczone na swoim aucie 3 razy. Jak coś konkretniej to pytaj. Aha, zmieniłbym łożysko przy okazji zmiany wiskozy. Numer to 6911. Oryginał jest firmy NSK i w Białymstoku dostałem to za 80 zł z groszami.

Link to comment
Share on other sites

Ehh,właśnie wróciłem z podnośnika.

Przy kopnięciu w pedał słychać uderzenie,przy prędkości ok 80h na 4 biegu jak puszcze gaz i hamuję silnikiem słychać jakby ktoś do skrzyni/dyfra nawrzucał kamieni(na drodze w czasie jazdy jest to ledwo słyszalne).nawet jak jest na biegu np 3 lub4tym i sobie pyrka na wolnych obrotach to słychać straszny hałas jakby ktoś pukał młotkiem.najgorsze że dzwięk roznosi się przez wał i trudno ocenić czy to w skrzyni czy w dyfrze czy tu i tu.

I tu pytanie : czy jest możliwość że to w dyfrze coś nie bangla i to od niego to przeskakiwanie kół a wiskoza jest ok?czy może to dyfer jest popsuty i od niego padła wiskoza w skrzyni.Dodam że miesiąc temu jak rozpedzałem auto na podnośniku to żadnych dzwięków nie było.

Najgorsze  że pojawiło się sporo oleju silnikowego na łączeniu silnika ze skrzynią  tak czy siak muszę skrzynię zdjąć.Może to meć jakiś związek?Na domiar złego odkryłem skąd wibracje między 100a120km/h-przegub wewnętrzny jest na wykończeniu...

Chce ktoś kupić imprezę?pytam serio :mellow:


Właśnie wróciłem z serwisu nie ASO w Poznaniu.Diagnoza-początek końca wiska.Dyfer tylny ok.

Mam trzy opcje:

1.mogę kupić z w miare z pewnego żródła skrzynię i dyfer od legacy 98 (z ciut dłuższym przełożeniem) w cenie regeneracji

2.wysłac wisko do regeneracji(tu mam obawy że mechanik może coś zle poskadać i będzie kupa)

3.Jechać do Wro  i zrobić regenerację na miejscu

Wybór utrudnia fakt że przez ten wyciek i tak muszę zdjąć skrzynię,gdyby nie to już bym jechał do Wro.

Co radzicie?

Link to comment
Share on other sites

Praktycznie zapadła decyzja.nowa(pewna używka)skrzynia i dyferod Legacy 2.2 98r.

Link to comment
Share on other sites

Skrzynia z Legacy ma przełożenie 4,111

Moja ma numery 333169 ,H7-TY754...dalej nie mogę dojrzeć. Ktos ogarnia jakie mam w tej chwili przełożenie?prawdopodobnie 3.9

Ktos sie orientuje jaka bedzie roznica w przyspieszaniu?w sensie mocno zmuli auto?

Edited by Bo_Lo
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pytanko- olej(poziom) w skrzyniMT sprawdzać na zimnym czy na ciepłym?

Edited by Bo_Lo
Link to comment
Share on other sites

Pytanko- olej(poziom) w skrzyniMT sprawdzać na zimnym czy na ciepłym?

 

Sprawdzaj zawsze na zimnym gdy się nagrzeje jego objętność delikatnie wzrośnie.

Link to comment
Share on other sites

Ok,bo na zimnym jest na minimum,a na cieplym na maximum.dolac?

 

Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2

Dolalem 250

 

Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Im wyższa wartość przełożenia głównego tym krótsze ono jest, wiec jak dla mnie przyspieszenie się prędzej poprawi niż pogorszy :)

?? Pierwsza część zdania - OK, ale druga budzi moje wątpliwości - krótsze przełożenie (wyższa wartość) to większa siła na styku kół z asfaltem (i wyższe obroty przy danej prędkości i biegu). Więc zmniejszenie przełożenia pogorszy przyśpieszenia. Jednak np. czas 0-100 może spaść, bo się uda do 100 oszczędzić na jednej zmianie biegów.

Link to comment
Share on other sites

Na razie (odpukac)jest wszystko ok.Co prawda trudno mi ocenic czy jeat dluzsza i o ile bo czujnik predkosci nie przezyl odpalania,ale na reduktorze czuc ze biegi dluzsze.Spadku osiagow pupochamownia nie odnotowala.

Z minusow:

Skrzynia od legacy jest przykrecana na 4sruby do silnika(stara byla na 8)

Biegi na lewarku sa troche bardziej z prawej strony(kwestia przyzwyczajenia,ponoc w legacy tak tez jest)

Inny rozstaw srub do przykrecenia wspornika filtra powietrza(rzecz pomijalna)

Musze jeszcze sprawdzic poduchy silnika/skrzyni bo przy puszczeniu sprzegla podczas zmiany biegow czuc lekkie walniecie(chyba ze to luz na dyfrze,oby nie)

Tu mam pytanie:zauwazylem ze na wyzszych obrotach(pow3.5-4k) jak wciskam/wyciskam sprzeglo to czuc na pedale taki zgrzyt/wibracje,po zalozeniu lekkiego zamachu czuc bardziej,przedtem bylo to na troche wyzszych obrotach.Czy to linka sprzegla przenosi i to normalne?Zjawisko wystepuje zaeowno n postoju jak i podczas jazdy.

 

Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2

Edited by Bo_Lo
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...