Bo_Lo Posted May 6, 2015 Share Posted May 6, 2015 A więc historia taka: jakiś czas temu wymieniłem sprzęgło(valeo) i założyłem sobie lekki zamach(nie wiem czy ma związek) Wymieniłem też olej w skrzyni i dyfrze(eneos 75w90) Od dłuższego czasu był słyszalny z tyłu nieregularny dżwięk huczenia(nie za głośny,taki kojarzący się z dmuchaniem w pustą butelkę) W międzyczasie wymieniłem łożyska tylnych kół(raczej bez znaczenia) Po wymianie sprzęgła zaczął kapać olej z uszczelniacza tylnego wału- wyimieniłem(oleju nigdy nie było w skrzyni za mało,wręcz jest delikatnie onad max). Od jakiegoś czasu zauważałem niepokojące objawy,dzisiaj po kilkugodzinnym jeżdżeniu po mieście się potwierdziło(chyba) WISKO przy mocniejszym skręcie koła przeskakują(przy jeżdzie w przód ,w tył ,w lewo i wprawo)idodatkowo przy cofaniu ze skrętem w prawo słychać rzężenie z tyłu.Od jakiegoś czasu też słychać było rzężenie delikatne z okoloc lewarka zmiany biegów podczas chamowania silnikiem.Czasem tez czuć ''zapach'' rozgrzanego metalu/oleju.Przy większych prędkościach słychać taki dżwięk jakby metal o metal ocierał Podczas manewrów jak przeskakują koła czuć uderzenia w budę. Teraz pytania: Da się to regenerować? Jak długo można z tym jeżdzić i czym to grozi w najgorszym przypadku? Skoro i tak jest do wymiany,może zrobić RWD??Pytam dlatego że 4x4 nie jest mi zbytnio potrzebny.W wlkp zimy nie ma od kilku lat. Auto używane do zwykłej jazdy ,jak nie wytrzyma dyfer to kupię od GTeka mocniejszy bo to nie majątek w porównaniu do skrzyni. Da się wyjąć wisko bez demontażu skrzyni? Na czym dokładnie polega ''zaspawanie'' centralnego aby napęd był tylko na tył? Czy taki mod uniemożliwi mi w przyszłości powrót do 4x4 na tej skrzyni(jak stanę na nogi finansowo ,to wtedy kupiłbym używaną wiskozę,dał do regeneracji i powrócił do 4x4) Generalnie kupa,w sobotę mam opłacony zlot (mazdaspeed) a tu takie buty jeszcze dwa pytania 1 jak potwierdzić że to wisko na 100%? na podnośiku? 2 czy któreś z czynnośc przy złym wykonaniu mogło wykończyć wisko?-wymiana sprzęgła,dorobiona tulejka do cięgna reduktora(czasem nie do końca załączał HI),wymiana oleju w skrzynii dyfrze,wymiana uszczelniacza skrzyni,lekkie koło zamachowe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soltys Posted May 6, 2015 Share Posted May 6, 2015 Padło i tyle, nie łączyłbym tego z tymi wymianami. Różnica w kołach przód/tył zabija wiskozy. Regeneracja kosztuje ok. 600 zł, musisz wysłać swoją do regeneracji,albo zapłacić kaucję. Można wyjąć to ustrojstwo bez wyciągania skrzyni - ćwiczone na swoim aucie 3 razy. Jak coś konkretniej to pytaj. Aha, zmieniłbym łożysko przy okazji zmiany wiskozy. Numer to 6911. Oryginał jest firmy NSK i w Białymstoku dostałem to za 80 zł z groszami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Domanski Posted May 6, 2015 Share Posted May 6, 2015 Pewna firma we Wrocławiu w zeszłym tygodniu wymieniła kumplowi wisko w pół dnia. Zdjęli stare, bez zdejmowania skrzyni oczywiście, włożyli swoje zregenerowane i działa. 850 pln z demontażem i montażem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted May 7, 2015 Author Share Posted May 7, 2015 Ehh,właśnie wróciłem z podnośnika. Przy kopnięciu w pedał słychać uderzenie,przy prędkości ok 80h na 4 biegu jak puszcze gaz i hamuję silnikiem słychać jakby ktoś do skrzyni/dyfra nawrzucał kamieni(na drodze w czasie jazdy jest to ledwo słyszalne).nawet jak jest na biegu np 3 lub4tym i sobie pyrka na wolnych obrotach to słychać straszny hałas jakby ktoś pukał młotkiem.najgorsze że dzwięk roznosi się przez wał i trudno ocenić czy to w skrzyni czy w dyfrze czy tu i tu. I tu pytanie : czy jest możliwość że to w dyfrze coś nie bangla i to od niego to przeskakiwanie kół a wiskoza jest ok?czy może to dyfer jest popsuty i od niego padła wiskoza w skrzyni.Dodam że miesiąc temu jak rozpedzałem auto na podnośniku to żadnych dzwięków nie było. Najgorsze że pojawiło się sporo oleju silnikowego na łączeniu silnika ze skrzynią tak czy siak muszę skrzynię zdjąć.Może to meć jakiś związek?Na domiar złego odkryłem skąd wibracje między 100a120km/h-przegub wewnętrzny jest na wykończeniu... Chce ktoś kupić imprezę?pytam serio Właśnie wróciłem z serwisu nie ASO w Poznaniu.Diagnoza-początek końca wiska.Dyfer tylny ok. Mam trzy opcje: 1.mogę kupić z w miare z pewnego żródła skrzynię i dyfer od legacy 98 (z ciut dłuższym przełożeniem) w cenie regeneracji 2.wysłac wisko do regeneracji(tu mam obawy że mechanik może coś zle poskadać i będzie kupa) 3.Jechać do Wro i zrobić regenerację na miejscu Wybór utrudnia fakt że przez ten wyciek i tak muszę zdjąć skrzynię,gdyby nie to już bym jechał do Wro. Co radzicie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zubru Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Robic rwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted May 7, 2015 Author Share Posted May 7, 2015 Praktycznie zapadła decyzja.nowa(pewna używka)skrzynia i dyferod Legacy 2.2 98r. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł.C Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Ja wysyłałem wisko do Wrocławia. Kosztowało mnie to 600 zł. i mam gwarancję na 36 miesięcy. Wymieniłem sam i to bez kanału. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted May 8, 2015 Author Share Posted May 8, 2015 (edited) Skrzynia z Legacy ma przełożenie 4,111 Moja ma numery 333169 ,H7-TY754...dalej nie mogę dojrzeć. Ktos ogarnia jakie mam w tej chwili przełożenie?prawdopodobnie 3.9 Ktos sie orientuje jaka bedzie roznica w przyspieszaniu?w sensie mocno zmuli auto? Edited May 9, 2015 by Bo_Lo Link to comment Share on other sites More sharing options...
nyndz Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Im wyższa wartość przełożenia głównego tym krótsze ono jest, wiec jak dla mnie przyspieszenie się prędzej poprawi niż pogorszy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted May 19, 2015 Author Share Posted May 19, 2015 (edited) Pytanko- olej(poziom) w skrzyniMT sprawdzać na zimnym czy na ciepłym? Edited May 19, 2015 by Bo_Lo Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted May 19, 2015 Share Posted May 19, 2015 Pytanko- olej(poziom) w skrzyniMT sprawdzać na zimnym czy na ciepłym? Sprawdzaj zawsze na zimnym gdy się nagrzeje jego objętność delikatnie wzrośnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted May 19, 2015 Author Share Posted May 19, 2015 Ok,bo na zimnym jest na minimum,a na cieplym na maximum.dolac? Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2 Dolalem 250 Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alfik Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 Im wyższa wartość przełożenia głównego tym krótsze ono jest, wiec jak dla mnie przyspieszenie się prędzej poprawi niż pogorszy ?? Pierwsza część zdania - OK, ale druga budzi moje wątpliwości - krótsze przełożenie (wyższa wartość) to większa siła na styku kół z asfaltem (i wyższe obroty przy danej prędkości i biegu). Więc zmniejszenie przełożenia pogorszy przyśpieszenia. Jednak np. czas 0-100 może spaść, bo się uda do 100 oszczędzić na jednej zmianie biegów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
osamakiller Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 Używana skrzynia to troche ruletka, oby sie nie skończyło jak stryjek co zamienił...... Cieknący uszczelniacz to jeszcze nie koniec świata:) powodzenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted May 20, 2015 Author Share Posted May 20, 2015 (edited) Na razie (odpukac)jest wszystko ok.Co prawda trudno mi ocenic czy jeat dluzsza i o ile bo czujnik predkosci nie przezyl odpalania,ale na reduktorze czuc ze biegi dluzsze.Spadku osiagow pupochamownia nie odnotowala. Z minusow: Skrzynia od legacy jest przykrecana na 4sruby do silnika(stara byla na 8) Biegi na lewarku sa troche bardziej z prawej strony(kwestia przyzwyczajenia,ponoc w legacy tak tez jest) Inny rozstaw srub do przykrecenia wspornika filtra powietrza(rzecz pomijalna) Musze jeszcze sprawdzic poduchy silnika/skrzyni bo przy puszczeniu sprzegla podczas zmiany biegow czuc lekkie walniecie(chyba ze to luz na dyfrze,oby nie) Tu mam pytanie:zauwazylem ze na wyzszych obrotach(pow3.5-4k) jak wciskam/wyciskam sprzeglo to czuc na pedale taki zgrzyt/wibracje,po zalozeniu lekkiego zamachu czuc bardziej,przedtem bylo to na troche wyzszych obrotach.Czy to linka sprzegla przenosi i to normalne?Zjawisko wystepuje zaeowno n postoju jak i podczas jazdy. Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2 Edited May 20, 2015 by Bo_Lo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now