ketivv Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 (edited) impulsem do powrotu do tematu był wpis w innym wątku Christoph powiedział:Panowie, moje auto zostało wyciszone oraz mam zabudowane nowe głośniki i dołożony wzmacniacz - gra świetnie i nieporównywalnie lepiej niż oryginał i lepiej niż większość fabrycznych systemów. Jest moc, jest bas i są wysokie tony, ale przy bezpośrednim porównaniu z 9-głośnikowym systemie BOSE z Mazdy, czuć czegoś tam jeszcze brakuje. Nie chodzi o moc, o basy, bo puszczałem ten sam utwór "Money for nothing", to tak w nawiązaniu do sensu wyciszenia XV u siebie w samochodzie i zaraz potem obok w Maździe, gdzie Bose brzmi bardzo harmonijnie, wyraźnie słychać wszystkie instrumenty i niezwykle czysto wokal, więc to jest po prostu inna liga, ale ja mam bardzo wrażliwy słuch, więc odbiór muzyki to subiektywna sprawa. http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/78937-nowi-rywale-xv/?p=2250290zainspirowany istniejącymi wpisami o wyciszaniu jak i "poprawianiu" car-audio w naszych Subaru XV istniejących pod linkiemhttp://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/74825-subaru-xv-wyciszenie-wn%C4%99trza-ciche-autopl/zaintrygowały mnie szczególnie wpisy:http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/74825-subaru-xv-wyciszenie-wnętrza-ciche-autopl/?p=2152201http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/74825-subaru-xv-wyciszenie-wnętrza-ciche-autopl/?p=2200710http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/74825-subaru-xv-wyciszenie-wnętrza-ciche-autopl/?p=2201158http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/74825-subaru-xv-wyciszenie-wnętrza-ciche-autopl/?p=2220792zdecydowałem się opisać jak ja "widzę ten problem"Wydaje mi się, że zazwyczaj dążymy do usprawnienia a nie pogorszenia już istniejących rozwiązań, faktem jest też, że szukając możemy błądzić taki już urok "wytyczania nowych dróg". Odnoszę takie wrażenie jakby w przedstawionych rozwiązaniach nie wszytko poszło w dobrym kierunku stąd pozwolę sobie przedstawić jak to wygląda u mnie.Jak ktoś lubi "twarzoksiążkę" to podsyłam linka https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10153243782689054.1073741899.329588029053&type=3&uploaded=22&__mref=message_bubblePierwsza sprawa to opanowanie hałasu, który w naszych XV jest, ze tak powiem w "pakiecie obowiązkowym".Wiadomo wytłumienie i wygłuszenie celem osiągnięcia właściwej przestrzeni do odsłuchu.mata tłumiąca blachę zewnętrzną drzwi - oszczędzamy wagę więc możliwie lekkazamknięcie dużych otworów technologicznych cienka blachą aluminiowąskończone tylne drzwi (usunięte tylne głośniki)drzwi przednie, oczywiście wewnątrz zrobione jak tylnedodatkowo wymagają mocniejszego zamknięcia otworów technologicznych celem stworzenia możliwie "sztywnej" i zamkniętej skrzyni, to w nich będzie woofer, którego chcemy słyszeć we właściwym miejscudalszy etap poniżej efekt finalnyJak sztuka nakazuje zrobione zostało całe auto o szczegółach nie ma co dużo pisać.Druga sprawa to sprzęt car-audio i jego instalacja.Jednostką centralną pozostało fabryczne "radio" podłączone do 8-mio kanałowego wzmacniacza "po wysokich" który posiada wbudowany 8-mio kanałowy procesor DSP jest to Audiotec-Fischer Match PP 82DSP, który wylądował pod fotelem pasażera.Celem było stworzenie w całości aktywnego zestawu 2 x 3 kanały (z opcją subwoofera) w całości konfigurowalnego.W miejsce instalacji wzmacniacza zostało podciągnięte całe niezbędnie okablowanie.W moim aucie gra tylko i wyłącznie sam przód, tył do niczego nie jest potrzebny.Jak to przystało na trójdrożny zestaw każdy z głośników gra swoim osobnym w pełni konfigurowalnym prze DSP kanałem. Dla głośników niskotonowych jak i średniotonowych zostały użyte fabryczne miejsca, które Subaru w naszych XV umieściło niemalże idealnie, pewien problem sprawiał jak i wciąż sprawia głośnik wysokotonowy, którego instalacja na chwilę obecną wygląda jak poniżejNie jest to w żaden sposób instalacja optymalna z punktu widzenia "inżynierii dźwięku" o co maestro, perfekcjonista Paweł Kilian właściciel CASKP http://audiocar.pl/ toczył ze mną boje, ja niestety zawsze staram się szukać rozwiązań mało inwazyjnych stąd często pozwalam sobie na kompromisy, które dla Pawła są "karygodnym odejściem od sztuki". Klient chce, klient ma jak jest taki uparty ;-)Jak wspomniałem na początku mobilizacją do moich wypocin były słowa przeczytane na tutejszym forum,oczywiście wspomniane wątki czytałem wcześniej i napawały mnie one obawą o efekt końcowy ale "siedziałem cicho".Niestety po dzisiejszej analizie instalacji jaką ma u siebie @Christoph utwierdzam się moim wcześniejszym przekonaniu, że instalatorzy tego systemu Firma ciche-auto.pl nie są sensu stricto firmą "car audio" o czym wspominałem wcześniej w innym wątku, co polecam brać pod uwagę przy podejmowaniu decyzji.http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/74825-subaru-xv-wyciszenie-wnętrza-ciche-autopl/?p=2224839Polecam przeczytaniu i przemyśleniu paru linijek dostępnych w wątkuhttp://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/78937-nowi-rywale-xv/page-5 Edited May 6, 2015 by ketivv Link to comment Share on other sites More sharing options...
goashi Posted May 16, 2015 Share Posted May 16, 2015 Zestaw audio zamontowany u Christopha (prawdopodobnie taki jak u mnie- ) grający z fabrycznym radiem - brzmi bardzo dobrze (piszę tu o źródle sygnału pod postacią CD, które w fabrycznym Alpine jest bardzo dobrej jakości; niestety jakość tunera radiowego to pomyłka). Po zamianie na Kenwooda radio zyskało kilka punktów, ale jakość CD już nie. Kwestia wyboru i lokalizacji głośników przez firmę c-a nie była chyba całkiem przypadkowa chociaż na taką mogła wyglądać. Z fabrycznym radiem grało to naprawdę nieźle i nie trzeba było specjalnie kręcić ustawieniami tonów wysokich i niskich ani używać opcji loudness. Wzmacniacz ostatecznie wylądował pod fotelem pasażera. Z moich wieloletnich doświadczeń ze sprzętem audio (myślę, że podobnie jak u wielu melomanów tudzież audiofili) wynika prosta obserwacja- do stworzenia dobrze brzmiącego sytemu audio niezależnie od jego zakresu cenowego konieczne jest eksperymentowanie. I nie mówię tu o oczywistościach typu jakość źródła, interkonektów, wzmacniacza, głośników itd. tylko o kompozycji tych elementów. Prawdziwe zadowolenie z brzmienia daje optymalne zestrojenie tego wszystkiego. I jeśli komuś sprzęt gra zadowalająco to jest OK. Nie jest to w żaden sposób instalacja optymalna z punktu widzenia "inżynierii dźwięku" o co maestro, perfekcjonista Paweł Kilian właściciel CASKP http://audiocar.pl/ toczył ze mną boje Inżynierowie dźwięku i specjaliści od audio są ludźmi, których opinie bazują w dużej mierze na doświadczeniach i odczuciach subiektywnych a te jak wiadomo najbardziej nas różnią… (obiektywne pomiary jak już wielokrotnie udowadniano nie zawsze zdają egzamin i właśnie ze względu na zindywidualizowany odbiór dźwięków są w świecie audio niewiele warte). Cenię ten wpis za oryginalność, trzeba jednak pamiętać, że w tym wypadku nie ma jednego słusznego rozwiązania i doświadczenia innych są równie cenne; Ba ! mogą być lepsze. Najważniejszy jest przecież efekt końcowy- satysfakcja użytkownika. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted May 16, 2015 Author Share Posted May 16, 2015 Inżynierowie dźwięku i specjaliści od audio są ludźmi, których opinie bazują w dużej mierze na doświadczeniach i odczuciach subiektywnych a te jak wiadomo najbardziej nas różnią… (obiektywne pomiary jak już wielokrotnie udowadniano nie zawsze zdają egzamin i właśnie ze względu na zindywidualizowany odbiór dźwięków są w świecie audio niewiele warte). jednakże scenę, przestrzeń, głębie słyszymy wszyscy (lub prawie wszyscy) a bez dobrego (właściwego) usytuowania głośników jest to niemożliwe tyle, że to już całkiem osobna bajka kto co nazywa dobrym audio konieczne jest eksperymentowanie co do eksperymentowania panel montażowy (dystans) z MDF-u dla głośników średniotonowych w XV celem wyrównania ich pochylenia z pochyleniem deski rozdzielczej jak też podniesieniem celem wyjścia do poziomu fabrycznej maskownicy, niestety grają w "studni" mówiąc inaczej fabryczna maskownica już u mnie nie uczestniczy w "produkcji" dźwięku jest lepiej ale z racji na to że niestety mocno grają w dół deski docelowo będą miały w pełni zamknięte komory kolejna walka to gdzie przenieść wysokotonowe, żeby były dyskretnie ale optymalnie potem w kolejce czekają nisktonowe do poprawy, bo coraz wyraźniej gra plastik drzwi a gdzie tu jeszcze do subwofera dobrze, że pod fotelem kierowcy miejsce na wzmacniacz się znajdzie bo bagażnik trzeba oszczędzić Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted May 22, 2015 Author Share Posted May 22, 2015 ---------------------------------------------------- miała być lekka i prosta instalacja "niestety" pod siedzeniem kierowcy także wylądował wzmacniacz w wyniku zmiany niskotonowych miejsca pod siedzeniami XV są moim zdaniem warte wykorzystania w tym celu, tak czy inaczej są "bezużyteczne" za to bezpieczne dla sprzętu gdyż z dwóch stron niecki zamykają profile wzmacniające nadwozia a dzisiejszy sprzęt bez problemu można tam zmieścić Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted May 29, 2015 Author Share Posted May 29, 2015 (edited) zmiany usytuowania ciąg dalszy (być może już ostatnie jeśli chodzi o ta część auta) oczywiście na koniec trzeba to będzie poprawnie wykończyć Edited May 29, 2015 by ketivv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 elegancko siadł ten głosniczek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted June 7, 2015 Author Share Posted June 7, 2015 elegancko siadł ten głosniczek. zestaw już częściowo nieaktualny wymagające średniaki i woofery zostały zamienione na "niższy model" taki lekki downgrade ale nowe średniaki z wstęgami lepiej grają z odbicia z szyby wszystko wskazuje na to, że czas na kończenie wnętrza - maskownice w podszybiu - lekka przeróbka boczków drzwi tak aby woofer nie grał "pod tapierką" - odzyskanie bagażnika (czyli subwoofer "dyskretnie" w boczek jestem pod wrażeniem jak dobry sygnał i to "po wysokich" wysyła fabryczne radio Subaru made in China by Clarion Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted June 12, 2015 Author Share Posted June 12, 2015 pomierzony, postrojony coś tam zaczyna grać Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted November 4, 2015 Author Share Posted November 4, 2015 czas coś zrobić z XV Link to comment Share on other sites More sharing options...
FanSub Posted November 4, 2015 Share Posted November 4, 2015 To ja już wolę kupić sobie zestaw klocków Lego Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted November 4, 2015 Share Posted November 4, 2015 jaki jest plan?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
polak900 Posted November 4, 2015 Share Posted November 4, 2015 myśle że najlepiej by było betonem zalać Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted November 6, 2015 Author Share Posted November 6, 2015 (edited) jaki jest plan?? plan, jak zawsze lekka poprawa a co z tego wyjdzie to zobaczymy najważniejsze to wyeliminowanie terkoczącego dźwięku z okolic centralnej cześć podszybia, poprawa mocowania oprzyrządowania znajdującego się pod deska rozdzielczą, niewielka poprawa montażu deski (zdjęcie już bez kanałów wentylacyjnych) odrobina wygłuszenia oraz zamontowanie zamkniętych komór dla głośników średnio-tonowych średniaki grają w swoich zamkniętych komorach poprawione, złożone, auto całe i zdrowe pozostały lekkie stukania (trzaski) z centralnej części podszybi być może to maskownica nawiewu na szybę podziękowania dla @@CASKP za bardzo dużooooo pomocy Edited November 4, 2015 by ketivv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ayu Posted November 6, 2015 Share Posted November 6, 2015 U mnie po wygłuszeniu drzwi ( też są do poprawy) , włożeniu wzmaka, głośników i stacji deska wpada w wibracje. Chyba czeka mnie także demontaż deski i jej wygłuszenie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted November 6, 2015 Author Share Posted November 6, 2015 Chyba czeka mnie także demontaż deski i jej wygłuszenie... w OBK fabryczne "sweetersy" czyli średnio-wysokotonowe głośniki są w desce rozdzielczej o ile dobrze pamiętam ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
FOR CVT Posted November 6, 2015 Share Posted November 6, 2015 włożeniu wzmaka, głośników i stacji... Nie chciałbyś pochwalić się fotami nowej deski? Może być PW Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted November 6, 2015 Share Posted November 6, 2015 U mnie po wygłuszeniu drzwi ( też są do poprawy) , włożeniu wzmaka, głośników i stacji deska wpada w wibracje. Chyba czeka mnie także demontaż deski i jej wygłuszenie.. w sti czy obk?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ayu Posted November 6, 2015 Share Posted November 6, 2015 Foto wrzucę w tygodniu, tak w OBK są na desce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted November 6, 2015 Author Share Posted November 6, 2015 jeśli byś demontował deskę to obowiązkowo trzeba pomyśleć o komorach dla tych głośników w desce choć może w OBK można by deskę "od dołu" bez ściągania poprawić Link to comment Share on other sites More sharing options...
FOR CVT Posted November 6, 2015 Share Posted November 6, 2015 Foto wrzucę w tygodniu ... Dzięki, będę czekał bo coraz częściej nachodzi mnie chętka na zmiany audio w OBKu Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted May 14, 2016 Author Share Posted May 14, 2016 (edited) ciąg dalszy zabawy mniej więcej dokończyłem podszybie od strony silnika, finalnych zdjęć nie mam bo zapomniałem zrobić przy okazji szybka poprawka klapy bagażnika next time nadkola trzeba się będzie zabrać za nadkola z przodu jak i pustą "dziurawą' przestrzeń od koła w stronę drzwi jakaś tam koncepcja jest może uda się zrealizować, następnie lekka poprawa "gąbek" pod plastikami bagażnika, drzwi tylnych ale to na spokojnie etap za etapem żeby wyczuć zmiany trzeba to ogarnąć bo czas na zmiany w audio na które trzeba XV-ła przygotować P.S. najwyraźniej mi się nudzi bo zabrałem się za odstawione dawno temu sprawy P.S. #2 wdzięczne auto do grzebania Edited May 14, 2016 by ketivv Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted May 19, 2016 Author Share Posted May 19, 2016 (edited) małe zmiany w ramach testowania Androida "on board" w miejsce fabrycznego radia wszedł Blaupunkt Cape Town 945 (EU tzn dodatkowo z modułem TMC oraz mapami iGO akurat taki się trafił) pierwsza uwaga jak ktoś chce mocno używać Androida to nie polecam - po pierwsze za słaby hardwarowo na obecne wymagania androidowe - po drugie trzeba go "hackować" - po trzecie brak ustawień dźwięku dla "natywnych" apek androidowych jak np. Spotify, już wyjaśniam nie działa balance, fader, korektor tylko master volume wszystko co jest nim "pochodzenia blaupunktowego" wspomnianą obsługę dźwięku ma jak radio, DVD, AUX-y, jakieś playery itp. dla tej funkcjonalności działają też przycisku na kierowcy utwór do przodu utwór do tyłu system miał być stabilny niestety u mnie pojawiła się mała upierdliwość w postaci samoczynnie wyłączającej sie karty wifi w ustawieniach (co jakiś czas trzeba wejść w ustawienia i obsługę wifi ponownie włączyć) co do funkcjonalności nie związanej mocno z Androidem, jak ktoś chciałby używać tego sprzętu słuchając muzyki ze źródeł lokalnych, chciał obsłużyć drugą strefę w zagłówkach np sygnałem wideo to pewnie będzie działać bez większych problemów, dostarczona razem ze sprzętem navi iGO działa jako apka pod Androdem ale nie ma z nią problemu działa bez szału ale dość szybko i całkiem poprawnie dużą zaletą jest możliwość definiowania czasu szybkiego startu, szybkiego tzn 2-4 sekundy i faktycznie stacja spokojnie może pracować w takim trybie w opcji np 2 czy 3 dniowej czyli jeśli każdego dnia używamy auto będzie odpalała niemalże natychmiast bo sam Android nie będzie się od początku ładował (tu mała uwaga niestety w Subaru ta funkcjonalność może zaburzyć spadek napięcia w trakcie uruchamiania auta, temat do obejścia ale trochę kosztuje) kupiłem bo chciałem w końcu przestać łączyć fona po BT z fabrycznym radiem i w ten sposób odsłuchiwać Spotify, chciałem androidowe źródło będące jednocześnie zestawem głośnomówiącym jak tez samoistnym "playerem Spotify" i powiedzmy to się w 50% udało zrealizować aha jeszcze jedno stacja jest 2DIN ale ramka 2DIN nie do końca pasuje, trzeba przerabiać Edited May 19, 2016 by ketivv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christoph Posted May 19, 2016 Share Posted May 19, 2016 Już gdzieś wspominałeś, że fabryczne radio jest wypukłe, a teraz to dopiero widać. Prześledziłem wątek i widzę, że sporo pracy zainwestowałeś w XV. Opłaca się to jeszcze? PS: skąd masz taką rozpórkę do zawieszenia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted May 19, 2016 Author Share Posted May 19, 2016 skąd masz taką rozpórkę do zawieszenia? przyleciała z Japonii, dokładnie jest to rozporka do obecnego STI idealnie pasuje do XV Diesel Opłaca się to jeszcze? to nic innego jak realizacja "idée fixe" jaką miałem gdy pierwszy raz zobaczyłem XV-ła pomimo tego, że to poziom wykonania Dacii (bez urazy dla Dacii całkiem ok auta) dla mnie XV jest niemalże autem idealnym ... tylko niestety cały czas pod maska Diesel Subarina XV to moja "femme fatale" motoryzacyjna kochanka która mnie pogrąży, nie potrafię jej rzucić a ona nie chce odejść Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christoph Posted May 19, 2016 Share Posted May 19, 2016 Jak kupiłem XV to kolega mi poweiedział: "Subaru? za jakiś czas zapytam Cię o niedosyt". Nie bardzo wiem, o co mu chodziło, ale chyba miał rację. Sam rozglądam się za jakąś sprytną benzyną. Powodzenia w dalszych modyfikacjach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now