Tiger Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 Dzień dobry! 1. Czy ewentualne uszkodzenie / zaklejenie czujnika TPMS w kole spowodowane użyciem zestawu naprawczego dostarczonego wraz z pojazdem będzie podlegało naprawie / wymianie na gwarancji? a może tak jest, że stosowanie zestawu naprawczego i "psikanie glutem do koła" jest całkowicie bezpieczne i w żaden sposób nie uszkadza (zakleja) czujnika TPMS. 2. Czy Dyrekcja mogłaby jakoś wymóc na DT, aby wskazał jak wyłączyć układ TPMS w Foresterze, bo DT podał że można to zrobić, tylko nie wiemy jak Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_dz Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 2. Czy Dyrekcja mogłaby jakoś wymóc na DT, aby wskazał jak wyłączyć układ TPMS w Foresterze, bo DT podał że można to zrobić, tylko nie wiemy jak Przy użyciu diagnoskopu Subaru. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DZIAŁ TECHNICZNY Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 1. Czy ewentualne uszkodzenie / zaklejenie czujnika TPMS w kole spowodowane użyciem zestawu naprawczego dostarczonego wraz z pojazdem będzie podlegało naprawie / wymianie na gwarancji? a może tak jest, że stosowanie zestawu naprawczego i "psikanie glutem do koła" jest całkowicie bezpieczne i w żaden sposób nie uszkadza (zakleja) czujnika TPMS. Odpowiadając zwięźle - gwarancja producenta nie obejmuje powyższej sytuacji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted May 5, 2015 Author Share Posted May 5, 2015 Witam, 1. To po co Subaru dostarcza zestaw naprawczy, skoro jego użycie jest związane z odmową naprawy gwarancyjnej czujnika TPMS. 2. Gdzie jest w książeczce gwarancyjnej lub instrukcji obsługi pouczenie, że używanie zestawu naprawczego dostarczonego fabrycznie powoduje utratę gwarancji na fabrycznie dostarczone czujniki TPMS? 3. Jeśli to wszystko prawda, to sprawa chyba nadaje się do UOKiK? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjak Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 2. Gdzie jest w książeczce gwarancyjnej lub instrukcji obsługi pouczenie, że używanie zestawu naprawczego dostarczonego fabrycznie powoduje utratę gwarancji na fabrycznie dostarczone czujniki TPMS? Pytanie, co obejmuje gwarancja na TPMS. Bo może być jak w przypadku opony - tutaj niemożność naprawy po użyciu gluta w sprayu raczej nie jest podstawą do roszczeń gwarancyjnych. Jeśli to wszystko prawda, to sprawa chyba nadaje się do UOKiK? Nie startowałbym raczej z takiej pozycji. Trochę to mi podchodzi pod pieniactwo 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefan12 Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 2. Gdzie jest w książeczce gwarancyjnej lub instrukcji obsługi pouczenie, że używanie zestawu naprawczego dostarczonego fabrycznie powoduje utratę gwarancji na fabrycznie dostarczone czujniki TPMS? Pytanie, co obejmuje gwarancja na TPMS. Bo może być jak w przypadku opony - tutaj niemożność naprawy po użyciu gluta w sprayu raczej nie jest podstawą do roszczeń gwarancyjnych. Jeśli to wszystko prawda, to sprawa chyba nadaje się do UOKiK? Nie startowałbym raczej z takiej pozycji. Trochę to mi podchodzi pod pieniactwo A mi to pod lizustwo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted May 5, 2015 Author Share Posted May 5, 2015 Nie startowałbym raczej z takiej pozycji. Trochę to mi podchodzi pod pieniactwo Myślę że jednak nie, bo nie można komuś sprzedać rzeczy, której używanie zgodnie z przeznaczeniem i instrukcją obsługi, może powodować uszkodzenie urządzenia i odmowę naprawy z gwarancji, ba a nawet nie poinformowanie Klienta, że takie następstwa mogą nastąpić. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjak Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 (edited) 2. Gdzie jest w książeczce gwarancyjnej lub instrukcji obsługi pouczenie, że używanie zestawu naprawczego dostarczonego fabrycznie powoduje utratę gwarancji na fabrycznie dostarczone czujniki TPMS? Pytanie, co obejmuje gwarancja na TPMS. Bo może być jak w przypadku opony - tutaj niemożność naprawy po użyciu gluta w sprayu raczej nie jest podstawą do roszczeń gwarancyjnych. Jeśli to wszystko prawda, to sprawa chyba nadaje się do UOKiK? Nie startowałbym raczej z takiej pozycji. Trochę to mi podchodzi pod pieniactwo A mi to pod lizustwo Dzień bez wazeliny dniem straconym Choć, sądząc po sąsiednim wątku ... - a tak serio to uważam, że mieszanie we wszelkie spory osób trzecich jest zupełną ostatecznością, gdy zawiodą wszystkie inne formy kontaktu (mieszanie, a nawet tylko sugerowanie takich rozwiązań) Edited May 5, 2015 by sjak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 To po co Subaru dostarcza zestaw naprawczy, skoro jego użycie jest związane z odmową naprawy gwarancyjnej czujnika TPMS. żeby zaoszczędzić parę dolarów. Stanowisko jak by nie patrzeć lekko żenujące. Dojazdówek nie ma a jak są to nie pasują rozmiarami. Pełne koło się nie mieści a użycie zestawu naprawczego oznacza uszkodzenie systemu auta wpływającego na bezpieczeństwo pasażerów. Pozostaje tylko wożenie koła w bagażniku lub dzwonienie po assistance. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 uszkodzenie systemu auta wpływającego na bezpieczeństwo pasażerów Zaraz,zaraz. Kiedyś nie było TPMS. Czy w związku z powyższym pasażerowie byli w niebezpieczeństwie i dopiero TPMS im je zapewnił? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmlody Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 Zgodnie z nakazem UE chyba tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 uszkodzenie systemu auta wpływającego na bezpieczeństwo pasażerów Zaraz,zaraz. Kiedyś nie było TPMS. Czy w związku z powyższym pasażerowie byli w niebezpieczeństwie i dopiero TPMS im je zapewnił? Oczywiście, że nie TPMS ale ślepa wiara w jego niezawodne działanie może być niebezpieczna. Nie mając tego wynalazku mam nawyk sprawdzania opon praktycznie za każdym razem kiedy wsiadam do auta. Ile osób odpuści sobie tą czynność mając świadomość posiadania wspaniałego, narzuconego odgórnie, niezawodnego w teorii systemu ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 Dojazdówek nie ma a jak są to nie pasują rozmiarami. Pełne koło się nie mieści a użycie zestawu naprawczego oznacza uszkodzenie systemu auta wpływającego na bezpieczeństwo pasażerów. Kiedyś nie było TPMS. Czy w związku z powyższym pasażerowie byli w niebezpieczeństwie i dopiero TPMS im je zapewnił? problem nie leży w bezpieczeństwie tylko w tym czy faktycznie użycie fabrycznego rozwiązania w formie płynnego uszczelniacza w przypadku przebicia opony rzeczywiście uszkodzi czujnik ciśnienia w kole za który użytkownik będzie musiał zapłacić to trochę tak jakby nie można było włączyć podgrzewania wycieraczek w zimie bo spali się wiązka elektryczna pytanie podstawowe czy użycie płynu oznacza automatycznie uszkodzenie czujnika ciśnienia ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted May 5, 2015 Author Share Posted May 5, 2015 problem nie leży w bezpieczeństwie tylko w tym czy faktycznie użycie fabrycznego rozwiązania w formie płynnego uszczelniacza w przypadku przebicia opony rzeczywiście uszkodzi czujnik ciśnienia w kole za który użytkownik będzie musiał zapłacić no przecież kilka potów wyżej DT dopuszcza istnienie takiej sytuacji, jaki wyższy autorytet od Subaru ma Ci to potwierdzić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 problem nie leży w bezpieczeństwie tylko w tym czy faktycznie użycie fabrycznego rozwiązania w formie płynnego uszczelniacza w przypadku przebicia opony rzeczywiście uszkodzi czujnik ciśnienia w kole za który użytkownik będzie musiał zapłacić no przecież kilka potów wyżej DT dopuszcza istnienie takiej sytuacji, jaki wyższy autorytet od Subaru ma Ci to potwierdzić? Możliwe tylko pytanie było nie do końca sprecyzowane Ewentualnie lub dopuszcza to mało jasne określenia. Pytanie czy każdorazowe, prawidłowe użycie fabrycznego uszczelniacza prowadzi do nieuchronnego uszkodzenia czujnika ? Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted May 5, 2015 Author Share Posted May 5, 2015 Możliwe tylko pytanie było nie do końca sprecyzowane a może tak jest, że stosowanie zestawu naprawczego i "psikanie glutem do koła" jest całkowicie bezpieczne i w żaden sposób nie uszkadza (zakleja) czujnika TPMS. czyli co 2 + 2 nie jest równe 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 "SLiME nie uszkodzi większości urządzeń kontroli ciśnienia (TPMS). Producenci urządzeń TPMS przeprowadzili rozlegle testy aby się upewnić, że ich czujniki pozostaną nieuszkodzone po wystawieniu na działanie chemicznych fluidów oraz cieczy, które mogą mieć kontakt z czujnikami. Testy te dotyczą również badania produktów z rynku takich jak uszczelniacze SLiME" http://www.slime.pl/Co_to_jest_slime/Pytania_i_odpowiedzi Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted May 6, 2015 Share Posted May 6, 2015 Tak bym też obstawiał, że to nie prowadzi do uszkodzenia czujnika. Kwestia oczyszczenia. Coraz wiecej producentów standardowo wyposaża samochody w zestawy naprawcze. W Volvo mało który samochód wyjeżdża z kołem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DZIAŁ TECHNICZNY Posted May 6, 2015 Share Posted May 6, 2015 W związku z burzliwą dyskusją, wystosowaliśmy odpowiednie pytanie do FHI. Po uzyskaniu odpowiedzi, natychmiast się z Państwem nią podzielmy. Na dzień dzisiejszy bardzo prosimy o cierpliwość. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DZIAŁ TECHNICZNY Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Dzień dobry, Zastosowanie środka uszczelniającego jest rozwiązaniem awaryjnym i nie należy traktować jako metody naprawy przebitej opony. Zgodnie z informacją zawartą w instrukcji obsługi pojazdu, po uszczelnieniu przebitej opony za pomocą tego środka, należy w autoryzowanym serwisie oponę oraz zawór powietrza poddać sprawdzeniu i jeśli zajdzie potrzeba wymienić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Dzień dobry, Zastosowanie środka uszczelniającego jest rozwiązaniem awaryjnym i nie należy traktować jako metody naprawy przebitej opony. Zgodnie z informacją zawartą w instrukcji obsługi pojazdu, po uszczelnieniu przebitej opony za pomocą tego środka, należy w autoryzowanym serwisie oponę oraz zawór powietrza poddać sprawdzeniu i jeśli zajdzie potrzeba wymienić. Przepraszam ale można prosić konkretniej ? To nie jest polityka żeby serwować nam lanie wody. Czujniki są objęte gwarancją po zastosowaniu środka dołączonego do auta czy nie ? Czekamy również na informacje jak można dezaktywować system TPMS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 (edited) Zastosowanie środka uszczelniającego jest rozwiązaniem awaryjnym i nie należy traktować jako metody naprawy przebitej opony jezeli nie jest metoda naprawy przebitej opony to co ma zrobic uzytkownik Subaru z przebitym kołem skoro nie ma dojazdówki , poniewaz producent nie wyposazył w nią auta tylko w ZESTAW NAPRAWCZY - jak sugeruje nazwa zestaw ten słuzy do naprawy Czyli w przypadku przebicia opony mamy wzywac assistance z obawy przed uszkodzeniem czujniczka TPMS, który nie podlega gwarancji po uzyciu zestawu naprawczego dostarczonego razem z autem przez producenta??? Edited May 12, 2015 by Karas Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_dz Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Jesteśmy w USA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiger Posted May 12, 2015 Author Share Posted May 12, 2015 należy w autoryzowanym serwisie oponę oraz zawór powietrza poddać sprawdzeniu i jeśli zajdzie potrzeba wymienić. Nie wiem czy ktoś w DT doczytał, pytanie było o czujnik TPMS, nawet jest to w temacie wątku, a nie o oponę lub zawór powietrza, jeżeli ktoś jeszcze miał wątpliwości co do polubownej metody "załatwienia sprawy" to chyba ignorancja DT go z tego wyleczyła, sprawę należy skierować do UOKiK i do mediów motoryzacyjnych! Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Czujnik TPMS jest częścią zaworu powietrza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now