Skocz do zawartości

Pytanie o gwarancję - TPMS


Tiger

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry!

 

1. Czy ewentualne uszkodzenie / zaklejenie czujnika TPMS w kole spowodowane użyciem zestawu naprawczego dostarczonego wraz z pojazdem będzie podlegało naprawie  / wymianie na gwarancji? a może tak jest, że stosowanie zestawu naprawczego i "psikanie glutem do koła" jest całkowicie bezpieczne i w żaden sposób nie uszkadza (zakleja) czujnika TPMS.

2. Czy Dyrekcja mogłaby jakoś wymóc na DT, aby wskazał jak wyłączyć układ TPMS w Foresterze, bo DT podał że można to zrobić, tylko nie wiemy jak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

1. Czy ewentualne uszkodzenie / zaklejenie czujnika TPMS w kole spowodowane użyciem zestawu naprawczego dostarczonego wraz z pojazdem będzie podlegało naprawie / wymianie na gwarancji? a może tak jest, że stosowanie zestawu naprawczego i "psikanie glutem do koła" jest całkowicie bezpieczne i w żaden sposób nie uszkadza (zakleja) czujnika TPMS.

Odpowiadając zwięźle - gwarancja producenta nie obejmuje powyższej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

1. To po co Subaru dostarcza zestaw naprawczy, skoro jego użycie jest związane z odmową naprawy gwarancyjnej czujnika TPMS.

2. Gdzie jest w książeczce gwarancyjnej lub instrukcji obsługi pouczenie, że używanie zestawu naprawczego dostarczonego fabrycznie powoduje utratę gwarancji na fabrycznie dostarczone czujniki TPMS?

3. Jeśli to wszystko prawda, to sprawa chyba nadaje się do UOKiK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

2. Gdzie jest w książeczce gwarancyjnej lub instrukcji obsługi pouczenie, że używanie zestawu naprawczego dostarczonego fabrycznie powoduje utratę gwarancji na fabrycznie dostarczone czujniki TPMS?

 

Pytanie, co obejmuje gwarancja na TPMS. Bo może być jak w przypadku opony - tutaj niemożność naprawy po użyciu gluta w sprayu raczej nie jest podstawą do roszczeń gwarancyjnych.

 

Jeśli to wszystko prawda, to sprawa chyba nadaje się do UOKiK?

Nie startowałbym raczej z takiej pozycji. ;)

Trochę to mi podchodzi pod pieniactwo :)

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2. Gdzie jest w książeczce gwarancyjnej lub instrukcji obsługi pouczenie, że używanie zestawu naprawczego dostarczonego fabrycznie powoduje utratę gwarancji na fabrycznie dostarczone czujniki TPMS?

 

Pytanie, co obejmuje gwarancja na TPMS. Bo może być jak w przypadku opony - tutaj niemożność naprawy po użyciu gluta w sprayu raczej nie jest podstawą do roszczeń gwarancyjnych.

 

Jeśli to wszystko prawda, to sprawa chyba nadaje się do UOKiK?

Nie startowałbym raczej z takiej pozycji. ;)

Trochę to mi podchodzi pod pieniactwo :)

 

A mi to pod lizustwo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie startowałbym raczej z takiej pozycji. Trochę to mi podchodzi pod pieniactwo

 

Myślę że jednak nie, bo nie można komuś sprzedać rzeczy, której używanie zgodnie z przeznaczeniem i instrukcją obsługi, może powodować uszkodzenie urządzenia i odmowę naprawy z gwarancji, ba a nawet nie poinformowanie Klienta, że takie następstwa mogą nastąpić.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

2. Gdzie jest w książeczce gwarancyjnej lub instrukcji obsługi pouczenie, że używanie zestawu naprawczego dostarczonego fabrycznie powoduje utratę gwarancji na fabrycznie dostarczone czujniki TPMS?

 

Pytanie, co obejmuje gwarancja na TPMS. Bo może być jak w przypadku opony - tutaj niemożność naprawy po użyciu gluta w sprayu raczej nie jest podstawą do roszczeń gwarancyjnych.

 

Jeśli to wszystko prawda, to sprawa chyba nadaje się do UOKiK?

Nie startowałbym raczej z takiej pozycji. ;)

Trochę to mi podchodzi pod pieniactwo :)

 

A mi to pod lizustwo :)

 

Dzień bez wazeliny dniem straconym :biglol:

Choć, sądząc po sąsiednim wątku ... ;) - a tak serio to uważam, że mieszanie we wszelkie spory  osób trzecich jest zupełną ostatecznością, gdy zawiodą wszystkie inne formy kontaktu (mieszanie, a nawet tylko sugerowanie takich rozwiązań)

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To po co Subaru dostarcza zestaw naprawczy, skoro jego użycie jest związane z odmową naprawy gwarancyjnej czujnika TPMS.

 

żeby zaoszczędzić parę dolarów.

Stanowisko jak by nie patrzeć lekko żenujące.

Dojazdówek nie ma a jak są to nie pasują rozmiarami. Pełne koło się nie mieści a użycie zestawu naprawczego oznacza uszkodzenie systemu auta wpływającego na bezpieczeństwo pasażerów. Pozostaje tylko wożenie koła w bagażniku lub dzwonienie po assistance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

uszkodzenie systemu auta wpływającego na bezpieczeństwo pasażerów

 

Zaraz,zaraz.

 

Kiedyś nie było TPMS. Czy w związku z powyższym pasażerowie byli w niebezpieczeństwie i dopiero TPMS im je zapewnił? ;)

 

 

Oczywiście, że nie TPMS ale ślepa wiara w jego niezawodne działanie może być niebezpieczna. Nie mając tego wynalazku mam nawyk sprawdzania opon praktycznie za każdym razem kiedy wsiadam do auta. Ile osób odpuści sobie tą czynność mając świadomość posiadania wspaniałego, narzuconego odgórnie, niezawodnego w teorii systemu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dojazdówek nie ma a jak są to nie pasują rozmiarami. Pełne koło się nie mieści a użycie zestawu naprawczego oznacza uszkodzenie systemu auta wpływającego na bezpieczeństwo pasażerów.

 

 

 

Kiedyś nie było TPMS. Czy w związku z powyższym pasażerowie byli w niebezpieczeństwie i dopiero TPMS im je zapewnił?
 

 

problem nie leży w bezpieczeństwie tylko w tym czy faktycznie użycie fabrycznego rozwiązania w formie płynnego uszczelniacza w przypadku przebicia opony rzeczywiście uszkodzi czujnik ciśnienia w kole za który użytkownik będzie musiał zapłacić

 

to trochę tak jakby nie można było włączyć podgrzewania wycieraczek w zimie bo spali się wiązka elektryczna

 

pytanie podstawowe czy użycie płynu oznacza automatycznie uszkodzenie czujnika ciśnienia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

problem nie leży w bezpieczeństwie tylko w tym czy faktycznie użycie fabrycznego rozwiązania w formie płynnego uszczelniacza w przypadku przebicia opony rzeczywiście uszkodzi czujnik ciśnienia w kole za który użytkownik będzie musiał zapłacić

 

no przecież kilka potów wyżej DT dopuszcza istnienie takiej sytuacji, jaki wyższy autorytet od Subaru ma Ci to potwierdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

problem nie leży w bezpieczeństwie tylko w tym czy faktycznie użycie fabrycznego rozwiązania w formie płynnego uszczelniacza w przypadku przebicia opony rzeczywiście uszkodzi czujnik ciśnienia w kole za który użytkownik będzie musiał zapłacić

no przecież kilka potów wyżej DT dopuszcza istnienie takiej sytuacji, jaki wyższy autorytet od Subaru ma Ci to potwierdzić?

Możliwe tylko pytanie było nie do końca sprecyzowane ;)

 

Ewentualnie lub dopuszcza to mało jasne określenia.

 

Pytanie czy każdorazowe, prawidłowe użycie fabrycznego uszczelniacza prowadzi do nieuchronnego uszkodzenia czujnika ?

 

 

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Możliwe tylko pytanie było nie do końca sprecyzowane
 

 

 

 

a może tak jest, że stosowanie zestawu naprawczego i "psikanie glutem do koła" jest całkowicie bezpieczne i w żaden sposób nie uszkadza (zakleja) czujnika TPMS.

 

czyli co 2 + 2 nie jest równe 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

"SLiME nie uszkodzi większości urządzeń kontroli ciśnienia (TPMS). Producenci urządzeń TPMS przeprowadzili rozlegle testy aby się upewnić, że ich czujniki pozostaną nieuszkodzone po wystawieniu na działanie chemicznych fluidów oraz cieczy, które mogą mieć kontakt z czujnikami. Testy te dotyczą również badania produktów z rynku takich jak uszczelniacze SLiME"

http://www.slime.pl/Co_to_jest_slime/Pytania_i_odpowiedzi

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

Zastosowanie środka uszczelniającego jest rozwiązaniem awaryjnym i nie należy traktować jako metody naprawy przebitej opony.

Zgodnie z informacją zawartą w instrukcji obsługi pojazdu, po uszczelnieniu przebitej opony za pomocą tego środka, należy w autoryzowanym serwisie oponę oraz zawór powietrza poddać sprawdzeniu i jeśli zajdzie potrzeba wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

Zastosowanie środka uszczelniającego jest rozwiązaniem awaryjnym i nie należy traktować jako metody naprawy przebitej opony.

Zgodnie z informacją zawartą w instrukcji obsługi pojazdu, po uszczelnieniu przebitej opony za pomocą tego środka, należy w autoryzowanym serwisie oponę oraz zawór powietrza poddać sprawdzeniu i jeśli zajdzie potrzeba wymienić.

 

 

Przepraszam ale można prosić konkretniej ?

To nie jest polityka żeby serwować nam lanie wody.

Czujniki są objęte gwarancją po zastosowaniu środka dołączonego do auta czy nie ?

 

Czekamy również na informacje jak można dezaktywować system TPMS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosowanie środka uszczelniającego jest rozwiązaniem awaryjnym i nie należy traktować jako metody naprawy przebitej opony

jezeli nie jest metoda naprawy przebitej opony to co ma zrobic uzytkownik Subaru z przebitym kołem skoro nie ma dojazdówki , poniewaz  producent nie wyposazył w nią auta tylko w ZESTAW NAPRAWCZY - jak sugeruje nazwa zestaw ten słuzy do naprawy :)

Czyli w przypadku przebicia opony mamy wzywac assistance z obawy przed uszkodzeniem czujniczka TPMS, który nie podlega gwarancji po uzyciu zestawu naprawczego dostarczonego razem z autem przez producenta??? :facepalm:

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

należy w autoryzowanym serwisie oponę oraz zawór powietrza poddać sprawdzeniu i jeśli zajdzie potrzeba wymienić.
 

 

Nie wiem czy ktoś w DT doczytał, pytanie było o czujnik TPMS, nawet jest to w temacie wątku, a nie o oponę lub zawór powietrza, jeżeli ktoś jeszcze miał wątpliwości co do polubownej metody "załatwienia sprawy" to chyba ignorancja DT go z tego wyleczyła, sprawę należy skierować do UOKiK i do mediów motoryzacyjnych!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...