Jump to content

Dojazdówka w FXT 14


Recommended Posts

Dziś w serwisie w Lublinie była rozmowa nt reperaturek, kół zapasowych i dojazdowych. I przy okazji wyszło, że średnice tych ostatnich nijak się mają do kół jezdnych samochodu. Np w FXT 14 różnica w obwodzie wynosi prawie 7% (dojazdówka jest mniejsza)

 

I teraz 2 oczywiste pytania:

1) czy taka różnica nie będzie miała zgubnego wpływu na mechanizmy pojazdu ?

2) w jaki sposób praktycznie użytkować takie auto (w razie konieczności np wymiany koła na autostradzie) ?

 

I jedno nieco mniej oczywiste:

 

Czy jest różnica w obchodzeniu się w tym momencie z samochodem wyposażonym w CVT i manual ?

 

 

pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Nie. W serwisie zgłupieli (nie zdawali sobie sprawy, że tak to wygląda) To oni zasugerowali, żeby zadać te pytania, ponieważ klient otrzyma szybciej odpowiedź z DT niż ASO :biglol:

Link to comment
Share on other sites

2) w jaki sposób praktycznie użytkować takie auto (w razie konieczności np wymiany koła na autostradzie) ?

 

1. Raczej nie próbować korzystać z zestawu naprawczego i nie "psikać" niczego do koła, bo czujnik TPMS może szlag trafić.

 

 

 

ponieważ klient otrzyma szybciej odpowiedź z DT niż ASO

 

2. Zobacz jak szybko i na jaki procent pytań padają odpowiedzi w "Pytaniach do DT"

Edited by Tiger
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Czy wywalajac ten styropian i pseudojazdowke nie da sie wrzucic pelnowymiarowki?

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem. Tak "na oko" raczej nie wejdzie, choć mogę się mylić. Natomiast chodzi o co innego - producent w określony sposób wyposażył auto. Zakładam, że nie po to, żeby było, a po to, żeby w określonej sytuacji można było w sposób bezpieczny i zgodny z przepisami danego "ekwipunku" użyć. Natoniast sam "ekwipunek" wzbudził sporą konsternację i zaniepokojenie w ASO. Z rozmów wynikało, że nie ryzykowaliby założenia koła tak drastycznie mniejszego, ze względu na ryzyko uszkodzenia samochodu oraz potencjalne niebezpiecznego zachowania nawet przy prędkościach poniżej 40 km/h. Ale, że nie byli tego pewni, zasugerowali pytanie do DT, co niniejszym czynię :)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Link to comment
Share on other sites

 

 

. Raczej nie próbować korzystać z zestawu naprawczego i nie "psikać" niczego do koła, bo czujnik TPMS może szlag trafić.

 

to chyba zmartwienie SIP. Przynajmniej do końca gwarancji.


 

 

Nie wiem. Tak "na oko" raczej nie wejdzie

 

wcale nie jest dziwne. Jaka osiemnastka z oponą 225/55 wejdzie do schowka :)

Link to comment
Share on other sites

Jak bym był zmuszony, to założyłbym taką dojazdówkę na przód, bo przedni dyferencjał jest otwarty (z tyłu mam wiskozę, więc odpada, bo by się zagrzała szybko). Tyle, że ta różnica średnic i tak byłaby kompensowana w centralnym, więc pozostałoby albo jechać powoli i krótko albo lepiej wcale .... Ale ja mam w MY07 pełnowymiarowe koło ;)

Nie wiem jakie są układy różnicowe w MY14, może tam nie trzeba mieć takich dylematów? Nie chce mi się wierzyć, żeby producent tego nie przewidział.... :huh:

Link to comment
Share on other sites

 

. Raczej nie próbować korzystać z zestawu naprawczego i nie "psikać" niczego do koła, bo czujnik TPMS może szlag trafić.

 

to chyba zmartwienie SIP. Przynajmniej do końca gwarancji.

 

??? mógłbyś jakoś to wyjaśnić? czemu SIP ma odpowiadać za zaklejenie czujnika TPMS jakimś preparatem do uszczelniania opon?

Link to comment
Share on other sites

Wyjasnic to powinien raczej kto inny ze sjak w ASO napotyka na drapiacych sie po glowie autoryzowanych przedstawicieli SIP. Kurde facet nie zadawal pytan o rozklad tarota !

Link to comment
Share on other sites

Problem z preparatem do uszczelniania i czujnikami to chyba w XV jest. W foresterze jest przynajmniej dojazdówka. Czytałem, że w Australii dają pełne koła (tam brak koła może oznaczać śmierć).

 

Na forum amerykańskim pisano o wkładaniu normalnych zapasów, ale nie dokładnie 225/55r18 tylko 17".  Ja też bym wolał pełny zapas, bo jak się jedzie w trasie w niedzielę, to dojazdówka nie rozwiązuje problemu. Jest jednak lepsza niż gluty w spreju.

 

EDIT: Już znalazłem - wersja na Australię ma inne styropiany i podłogę bagażnika - jest ona wyżej - mniejszy kufer. Oto foto:

 

77521d1373713930-2014-forester-full-size

77529d1373713930-2014-forester-full-size

Edited by Alfik
Link to comment
Share on other sites

Jeszcze sie okaze ze zlozone siedzenia sa na rowno z podloga bagaznika ? To sa rozwiazania ktore winny byc w ofercie a nie jakies kubeczki, rozowe czapeczki i inne durnostojki

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze sie okaze ze zlozone siedzenia sa na rowno z podloga bagaznika ? To sa rozwiazania ktore winny byc w ofercie a nie jakies kubeczki, rozowe czapeczki i inne durnostojki

Nie, nie są równo, ale różnica mniejsza.

Link to comment
Share on other sites

 

 

??? mógłbyś jakoś to wyjaśnić? czemu SIP ma odpowiadać za zaklejenie czujnika TPMS jakimś preparatem do uszczelniania opon?

 

 

Od pewnego czasu zestaw naprawczy to standardowe seryjne wyposażenie Subaru, które masz prawo użyć a skoro jego użycie uszkodzi TPMS to obejmuje to gwarancja. Nie widzę tego inaczej.

Przecież nie zalałem koło pianką do okien tylko wypełniaczem dostarczonym przez producenta.


 

 

Na forum amerykańskim pisano o wkładaniu normalnych zapasów, ale nie dokładnie 225/55r18 tylko 17"

 

takie rozwiązanie niewiele zmienia bo homologowane 17stki mają "grubsze" 225/60/17 opony i średnica koła jest zbliżona.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Od pewnego czasu zestaw naprawczy to standardowe seryjne wyposażenie Subaru, które masz prawo użyć a skoro jego użycie uszkodzi TPMS to obejmuje to gwarancja. Nie widzę tego inaczej. Przecież nie zalałem koło pianką do okien tylko wypełniaczem dostarczonym przez producenta.

 

zapytałem w "Pytaniach do Dyrekcji" - zobaczymy..... 

Link to comment
Share on other sites

 

Od pewnego czasu zestaw naprawczy to standardowe seryjne wyposażenie Subaru, które masz prawo użyć a skoro jego użycie uszkodzi TPMS to obejmuje to gwarancja. Nie widzę tego inaczej. Przecież nie zalałem koło pianką do okien tylko wypełniaczem dostarczonym przez producenta.

 

zapytałem w "Pytaniach do Dyrekcji" - zobaczymy..... 

 

 

 

to chyba bardziej do technicznego.....

Link to comment
Share on other sites

 

 

Od pewnego czasu zestaw naprawczy to standardowe seryjne wyposażenie Subaru, które masz prawo użyć a skoro jego użycie uszkodzi TPMS to obejmuje to gwarancja. Nie widzę tego inaczej. Przecież nie zalałem koło pianką do okien tylko wypełniaczem dostarczonym przez producenta.

 

zapytałem w "Pytaniach do Dyrekcji" - zobaczymy..... 

 

 

 

to chyba bardziej do technicznego.....

 

Raczej na pewno. Na "Pytania do Dyrekcji" będzie czas, jeśli DT będzie milczał ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Od pewnego czasu zestaw naprawczy to standardowe seryjne wyposażenie Subaru, które masz prawo użyć a skoro jego użycie uszkodzi TPMS to obejmuje to gwarancja. Nie widzę tego inaczej. Przecież nie zalałem koło pianką do okien tylko wypełniaczem dostarczonym przez producenta.

Dlaczego uważacie, że zestaw naprawczy jest lekiem na uszkodzona oponę, albo że dojazdówkę można używać jako pełnosprawne koło. :oops:

Są to tylko substytuty dające pewne bezpieczeństwo dotarcia do punktu docelowego.

Jednakże najlepszym rozwiązaniem jest assistance, dzięki któremu można uniknąć powyższych "problemów". :superhero:  

 

Wracając do czujników TPMS i środka do uszczelniania opon - to musicie mieć świadomość, że opona także powinna być wymieniona w przypadku użycia tego środka. W związku z tym nasuwa się pytanie, czy opona taka podlega gwarancji u producenta opon :clapping:

Odpowiedź na to pytanie jest jednocześnie odpowiedzią na pytanie dotyczące TPMSów :hi:        

Link to comment
Share on other sites

uszkodzenie mechaniczne opony to jedno a uszkodzenie czujnika TPMS przez seryjnie dostarczony środek do dwie różne sprawy.

 

 

 

to musicie mieć świadomość, że opona także powinna być wymieniona w przypadku użycia tego środka

 

z tego co słyszałem są środki chemiczne pozwalające doczyścić wnętrze opony z pozostałości pianki. Czyżby to były tylko legendy opowiadane przez gumiarzy ?

 

 

 

Jednakże najlepszym rozwiązaniem jest assistance, dzięki któremu można uniknąć powyższych "problemów". :superhero:

 

myślisz, że pomoc drogowa wjedzie wszędzie tam gdzie Forester :)

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze sie okaze ze zlozone siedzenia sa na rowno z podloga bagaznika ? To sa rozwiazania ktore winny byc w ofercie a nie jakies kubeczki, rozowe czapeczki i inne durnostojki

+1

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

 

 

Od pewnego czasu zestaw naprawczy to standardowe seryjne wyposażenie Subaru, które masz prawo użyć a skoro jego użycie uszkodzi TPMS to obejmuje to gwarancja. Nie widzę tego inaczej. Przecież nie zalałem koło pianką do okien tylko wypełniaczem dostarczonym przez producenta.
 

 

 

 

1. Czy ewentualne uszkodzenie / zaklejenie czujnika TPMS w kole spowodowane użyciem zestawu naprawczego dostarczonego wraz z pojazdem będzie podlegało naprawie / wymianie na gwarancji? a może tak jest, że stosowanie zestawu naprawczego i "psikanie glutem do koła" jest całkowicie bezpieczne i w żaden sposób nie uszkadza (zakleja) czujnika TPMS.

Odpowiadając zwięźle - gwarancja producenta nie obejmuje powyższej sytuacji.

 

Link to comment
Share on other sites

Przeglądając niezgłębione obszary TF natknąłem się na podobną (niestety nie podsumowaną) dyskusję, ale dotyczącą zastosowania dojazdówki w OBK MY 10 (pojawiło się takowe w sieci sprzedaży Subaru). Rozmiar identyczny jak ten zastosowany w FXT. Tym bardziej ponawiam pytania do DT, bo wg @@Andrzej Koper, i @@raju,,  - zresztą, odpowiedź w cytowanej konwersacji:

 

 

(http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/70137-ko%C5%82o-dojazdowe-outback-my10/)

 

 

 

we wnęce na zapas mieści się prawie pełnoprawne koło zapasowe z felgą? Z lekkim oporem siedzi u mnie od nowości 225/55r17

 

rozmiar 225/55/17 jest kołem o innej średnicy jak pozostałe koła modelu Outback (225/60/17). Nie muszę mówić o konsekwencjach?

 

Raju, Wiem o tym, ale takie koło to i tak to zdrowsze dla auta niż ta dojazdówka.

 

Andrzej Koper, o 15 Mar 2014 - 15:06, powiedział:snapback.png



 

- rozmiar 225/55/17 jest kołem o innej średnicy

 

zdrowsze na pewno nie... :)

 

 

 

więc mamy kolejne - przynajmniej wątpliwości - po stronie przedstawicieli Subaru :)

Edited by sjak
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...