Skocz do zawartości

Piston slap? (film)


radnor

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno pojwaiło się u mnie stukanie, znika po nagrzaniu. Piston slap? 130tyś km (pewny), olej zmieniany regularnie na 10w40 jak bozia przykazała.

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=0b16hFdPyik

 

 

Dodam, że oleju nie bierze.

Edytowane przez radnor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno pojwaiło się u mnie stukanie, znika po nagrzaniu. Piston slap? 130tyś km (pewny), olej zmieniany regularnie na 10w40 jak bozia przykazała.

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=0b16hFdPyik

 

 

Dodam, że oleju nie bierze.

Kiedy regulowałeś zawory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stuka jak dodajesz lekko gazu jak dla

Mnie to jest panewka.

Długi śrubokręt odpal auto i se posłuchaj gdzie konkretnie stuka czy na głowicach czy na środku gdzie jest koło pasowe.

Jak się to ma do tego "stukanie znika po nagrzaniu" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest praktycznie identyczny dźwięk. To piston slap.

Jeżdżę z tym już dwa lata i nic więcej się nie dzieje. (mam teraz 270 tys. przebiegu)

Nie martwiłbym się zbytnio. A zawory nie są regulowane hydraulicznie.

Edytowane przez cianbo
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zaworów, możliwe że stukają po zrobieniu rozrządu? Ile mniej więcej godzin robocizny warsztatu trzeba liczyć na regulację?

A widziałeś serwis, który z własnej woli zrobił jakąś usługę, nie każąc sobie za nią dodatkowo płacić? Rozrząd to jedno, a zawory to drugie.

Tanio nie będzie, ale taniej niż "panewka". :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech autor tematu oslucha silnik i napisze albo niech zrobi filmik na zimnym i na rozgrzanym silniku to bedzie wiecej informacji ale pisał ze olej trzyma wiec to jest dziwne piston sie robi ze zużytych pierścieni.

 

Ciekawe. Zawsze mi się wydawało, że z powodu owalizacji tulei i luzu między tłokiem a gładzią cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest na rozgrzanym, na gołe ucho jest OK.

 

 

 

Próbowałem osłuchać na niedogrzanym przez kawałek deski, klepanie słychać z boku z głowicy i ze środka, tam jakby nieco  głośniej. Jutro spróbuję jeszcze raz na zupełnie zimnym upchnąć kij z tyłu silnika i tam posłucham.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=NmvJF7iSF5s

 

 

Panewka chyba nie padła by tak szybko w serwisowanym silniku z moim przebiegiem? Zanim kupiłem we wrześniu 2014 poprzedni właściciel miał ją przez prawie 3 lata, starszy facet z trzema samochodami i raczej nie upalał spod świateł...

Edytowane przez radnor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolegi dareckiislandia nie słuchaj się zbytnio, bo jak widać nie do końca ma pojęcie co to piston slap.
Jakby to była obrócona panewka to dźwięk byłby zdecydowanie inny.

np. tak
To pierścienie odpowiadają w większym stopniu za szczelność komory spalania, więc nawet z piston slapem będzie trzymał Ci ciśnienie oleju i nie palił dużo oleju.
Podjedź do diagnosty niech sprawdzi, jak okaże się że to piston to jeździj i nie przejmuj się niczym i tak nic mądrego nie wymyślisz, bo żeby cokolwiek z tym hałasem zrobić i tak czeka cię kapitalka.
Dobrze rozgrzewaj przed mocniejszą jazdą i będzie cacy:)
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@miksu u mnie dźwięk bardziej to przypomina:

 

 

 

Biorąc pod uwagę, że od września zrobiłem może z 3500km, to raczej prędzej zmienię samochód niż doczekam się remontu jeśli to cylindry.

 

 

Warto spróbować zmienić olej na coś lepszego? W tej chwili mam shell helix 10w40 HX7.

Edytowane przez radnor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Warto spróbować zmienić olej na coś lepszego? W tej chwili mam shell helix 10w40 HX7

 

Nie znany jest przypadek naprawy silnika po zmianie oleju. Ale zawsze możesz być pierwszy. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj to już dobrze napier.. u mnie zaczęło się od paru stuknięć przy odpalaniu dosłownie może przez sekundę i później cisza. A po jakimś czasie już i klepało na ciepłym.  Zdejmij plastikową osłonę rozrządu i sprawdź napinacz, możesz jeszcze rozciąć filtr oleju i zobaczyć czy brokatu nie masz. Wyczytałem jeszcze, że podobny dźwięk do panewki potrafi wydać poluzowana świeca i rozwalony tłumik drgań ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@miksu u mnie dźwięk bardziej to przypomina:

 

 

 

Biorąc pod uwagę, że od września zrobiłem może z 3500km, to raczej prędzej zmienię samochód niż doczekam się remontu jeśli to cylindry.

 

 

Warto spróbować zmienić olej na coś lepszego? W tej chwili mam shell helix 10w40 HX7.

Tutaj masz mój przypadek "piston slap", Wnioski wyciągnij sam. :)

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/75468-klekot-przy-odpalaniu/?hl=piston#entry2127259

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz mój przypadek "piston slap", Wnioski wyciągnij sam. :)

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/75468-klekot-przy-odpalaniu/?hl=piston#entry2127259

 

 

Czyli w moim to jednocześnie piston slap, zawory, napinacz paska, stukowe na LPG którego nie mam, a poza tym TTTM :)

 

Podskoczę może w weekend do moich poprzednich speców od subaru, kawałek drogi ale dam im wymienić olej na motula i niech przy okazji osłuchają na zimnym.

Rozcinać filtra chyba nie ma sensu, przejechałem na nim z 1000km może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolegi dareckiislandia nie słuchaj się zbytnio, bo jak widać nie do końca ma pojęcie co to piston slap.

Jakby to była obrócona panewka to dźwięk byłby zdecydowanie inny.

np. tak

To pierścienie odpowiadają w większym stopniu za szczelność komory spalania, więc nawet z piston slapem będzie trzymał Ci ciśnienie oleju i nie palił dużo oleju.

Podjedź do diagnosty niech sprawdzi, jak okaże się że to piston to jeździj i nie przejmuj się niczym i tak nic mądrego nie wymyślisz, bo żeby cokolwiek z tym hałasem zrobić i tak czeka cię kapitalka.

Dobrze rozgrzewaj przed mocniejszą jazdą i będzie cacy:)

Tam tez byleś taki mądry. To napisz dlaczego robi sie ten piston slap i dlaczego nie wzdłuż sworznia tylko w poprzek.

dwa filmy autor potsu niech osłucha.

Edytowane przez dareckiislandia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym słychać to wszędzie, najgłośniej słyszałem to z okolicy pokrywy rozrządu, więc jest szansa że to tylko napinacz. W piątek podjadę do ogarniającego temat mechanika to wszystko się wyjaśni.

 

 

 

 

**************************************************

 

 

 

Jeszcze jedno pytanie, da się sprawdzić luzy na łożyskach na wale po zdjęciu miski olejowej, czy cały silnik trzeba demontować?

Edytowane przez radnor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie ma co gdybać, zostawię samochód na noc pod warsztatem i niech kombinują. Godzina drogi od domu ale znają dobrze imprezy więc coś z tego wyjdzie.

 

 

Jeśli to panewki, to podejrzewam że taniej będzie swap zrobić niż remontować całość? Szczerze mówiąc w takim przypadku chyba kompletnie zaufanie do tej marki stracę, na trzy imprezy z dwiema mam problemy. Specjalnie teraz szukałem przez pół roku z małym przebiegiem, mam do niej całą teczkę faktur, wymiany oleju regularne itp itd, auto zadbane i silnik pada bez powodu.

 

 

Wieki temu miałem civica 1.6, miał iść na złom tak czy inaczej, palił więcej oleju niż benzyny więc z ciekawości go męczyłem żeby zobaczyć ile wytrzyma. Dolewałem oleju dopiero kiedy przy hamowaniu albo w zakrętach mrugała kontrolka i jeździł tak ze 3tyś, nie udało mi się go zabić, z silnika żadnych podejrzanych hałasów.

Edytowane przez radnor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź pod uwage że jak kupisz używany silnik na swap to nie będziesz wiedział ile jeszcze pochodzi,chyba że jakiś pewniak.Jak powie pa pa to będziesz musiał znowu remontować. Ja bym zrobił kapitalny remont tego co masz i wiesz na czym stoisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...