radnor Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 (edited) Niedawno pojwaiło się u mnie stukanie, znika po nagrzaniu. Piston slap? 130tyś km (pewny), olej zmieniany regularnie na 10w40 jak bozia przykazała. https://www.youtube.com/watch?v=0b16hFdPyik Dodam, że oleju nie bierze. Edited May 4, 2015 by radnor Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 Niedawno pojwaiło się u mnie stukanie, znika po nagrzaniu. Piston slap? 130tyś km (pewny), olej zmieniany regularnie na 10w40 jak bozia przykazała. https://www.youtube.com/watch?v=0b16hFdPyik Dodam, że oleju nie bierze. Kiedy regulowałeś zawory? Link to comment Share on other sites More sharing options...
radnor Posted May 4, 2015 Author Share Posted May 4, 2015 A GT z 2000r nie ma hydraulicznych? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dareckiislandia Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 (edited) Stuka jak dodajesz lekko gazu jak dla Mnie to jest panewka. Długi śrubokręt odpal auto i se posłuchaj gdzie konkretnie stuka czy na głowicach czy na środku gdzie jest koło pasowe. Edited May 4, 2015 by dareckiislandia Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 Stuka jak dodajesz lekko gazu jak dla Mnie to jest panewka. Długi śrubokręt odpal auto i se posłuchaj gdzie konkretnie stuka czy na głowicach czy na środku gdzie jest koło pasowe. Jak się to ma do tego "stukanie znika po nagrzaniu" ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cianbo Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 (edited) U mnie jest praktycznie identyczny dźwięk. To piston slap. Jeżdżę z tym już dwa lata i nic więcej się nie dzieje. (mam teraz 270 tys. przebiegu) Nie martwiłbym się zbytnio. A zawory nie są regulowane hydraulicznie. Edited May 4, 2015 by cianbo 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dareckiislandia Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 Tez jeździłem ale wkoncu rozebralem i to była panewka pierw osluchaj gdzie ci stuka i zacznij oszczędzać na remont a ten filmik to na zimno robiony był bo mi zie wydaje ze stuka tez i na ciepło tylko mniej intensywnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radnor Posted May 4, 2015 Author Share Posted May 4, 2015 Co do zaworów, możliwe że stukają po zrobieniu rozrządu? Ile mniej więcej godzin robocizny warsztatu trzeba liczyć na regulację? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 Co do zaworów, możliwe że stukają po zrobieniu rozrządu? Ile mniej więcej godzin robocizny warsztatu trzeba liczyć na regulację? A widziałeś serwis, który z własnej woli zrobił jakąś usługę, nie każąc sobie za nią dodatkowo płacić? Rozrząd to jedno, a zawory to drugie. Tanio nie będzie, ale taniej niż "panewka". Link to comment Share on other sites More sharing options...
abecer Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 (edited) Panewka jak już zacznie stukac to stuka cały czas,moim zdaniem to nie jest typowy odgłos panewki. Edited May 4, 2015 by abecer 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dareckiislandia Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 Niech autor tematu oslucha silnik i napisze albo niech zrobi filmik na zimnym i na rozgrzanym silniku to bedzie wiecej informacji ale pisał ze olej trzyma wiec to jest dziwne piston sie robi ze zużytych pierścieni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cianbo Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 Niech autor tematu oslucha silnik i napisze albo niech zrobi filmik na zimnym i na rozgrzanym silniku to bedzie wiecej informacji ale pisał ze olej trzyma wiec to jest dziwne piston sie robi ze zużytych pierścieni. Ciekawe. Zawsze mi się wydawało, że z powodu owalizacji tulei i luzu między tłokiem a gładzią cylindra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dareckiislandia Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 Aha pierścienie robia sie owalne i dlatego tłoki stukają ściankami. Ale oleju nie bierze i ciśnienie trzyma. A jak panewka zrobi sie owalna co wtedy idzie po korbach i tłoki wała ściankami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radnor Posted May 4, 2015 Author Share Posted May 4, 2015 (edited) Tu jest na rozgrzanym, na gołe ucho jest OK. Próbowałem osłuchać na niedogrzanym przez kawałek deski, klepanie słychać z boku z głowicy i ze środka, tam jakby nieco głośniej. Jutro spróbuję jeszcze raz na zupełnie zimnym upchnąć kij z tyłu silnika i tam posłucham. https://www.youtube.com/watch?v=NmvJF7iSF5s Panewka chyba nie padła by tak szybko w serwisowanym silniku z moim przebiegiem? Zanim kupiłem we wrześniu 2014 poprzedni właściciel miał ją przez prawie 3 lata, starszy facet z trzema samochodami i raczej nie upalał spod świateł... Edited May 4, 2015 by radnor Link to comment Share on other sites More sharing options...
miksu Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 Kolegi dareckiislandia nie słuchaj się zbytnio, bo jak widać nie do końca ma pojęcie co to piston slap.Jakby to była obrócona panewka to dźwięk byłby zdecydowanie inny. np. takTo pierścienie odpowiadają w większym stopniu za szczelność komory spalania, więc nawet z piston slapem będzie trzymał Ci ciśnienie oleju i nie palił dużo oleju.Podjedź do diagnosty niech sprawdzi, jak okaże się że to piston to jeździj i nie przejmuj się niczym i tak nic mądrego nie wymyślisz, bo żeby cokolwiek z tym hałasem zrobić i tak czeka cię kapitalka.Dobrze rozgrzewaj przed mocniejszą jazdą i będzie cacy:) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
radnor Posted May 4, 2015 Author Share Posted May 4, 2015 (edited) @miksu u mnie dźwięk bardziej to przypomina: Biorąc pod uwagę, że od września zrobiłem może z 3500km, to raczej prędzej zmienię samochód niż doczekam się remontu jeśli to cylindry. Warto spróbować zmienić olej na coś lepszego? W tej chwili mam shell helix 10w40 HX7. Edited May 4, 2015 by radnor Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 Warto spróbować zmienić olej na coś lepszego? W tej chwili mam shell helix 10w40 HX7 Nie znany jest przypadek naprawy silnika po zmianie oleju. Ale zawsze możesz być pierwszy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartek1989 Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 tutaj to już dobrze napier.. u mnie zaczęło się od paru stuknięć przy odpalaniu dosłownie może przez sekundę i później cisza. A po jakimś czasie już i klepało na ciepłym. Zdejmij plastikową osłonę rozrządu i sprawdź napinacz, możesz jeszcze rozciąć filtr oleju i zobaczyć czy brokatu nie masz. Wyczytałem jeszcze, że podobny dźwięk do panewki potrafi wydać poluzowana świeca i rozwalony tłumik drgań Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 @miksu u mnie dźwięk bardziej to przypomina: Biorąc pod uwagę, że od września zrobiłem może z 3500km, to raczej prędzej zmienię samochód niż doczekam się remontu jeśli to cylindry. Warto spróbować zmienić olej na coś lepszego? W tej chwili mam shell helix 10w40 HX7. Tutaj masz mój przypadek "piston slap", Wnioski wyciągnij sam. http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/75468-klekot-przy-odpalaniu/?hl=piston#entry2127259 Link to comment Share on other sites More sharing options...
radnor Posted May 4, 2015 Author Share Posted May 4, 2015 Tutaj masz mój przypadek "piston slap", Wnioski wyciągnij sam. http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/75468-klekot-przy-odpalaniu/?hl=piston#entry2127259 Czyli w moim to jednocześnie piston slap, zawory, napinacz paska, stukowe na LPG którego nie mam, a poza tym TTTM Podskoczę może w weekend do moich poprzednich speców od subaru, kawałek drogi ale dam im wymienić olej na motula i niech przy okazji osłuchają na zimnym. Rozcinać filtra chyba nie ma sensu, przejechałem na nim z 1000km może. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dareckiislandia Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 (edited) Kolegi dareckiislandia nie słuchaj się zbytnio, bo jak widać nie do końca ma pojęcie co to piston slap. Jakby to była obrócona panewka to dźwięk byłby zdecydowanie inny. np. takTo pierścienie odpowiadają w większym stopniu za szczelność komory spalania, więc nawet z piston slapem będzie trzymał Ci ciśnienie oleju i nie palił dużo oleju. Podjedź do diagnosty niech sprawdzi, jak okaże się że to piston to jeździj i nie przejmuj się niczym i tak nic mądrego nie wymyślisz, bo żeby cokolwiek z tym hałasem zrobić i tak czeka cię kapitalka. Dobrze rozgrzewaj przed mocniejszą jazdą i będzie cacy:) Tam tez byleś taki mądry. To napisz dlaczego robi sie ten piston slap i dlaczego nie wzdłuż sworznia tylko w poprzek. dwa filmy autor potsu niech osłucha. Edited May 4, 2015 by dareckiislandia Link to comment Share on other sites More sharing options...
radnor Posted May 7, 2015 Author Share Posted May 7, 2015 (edited) Na zimnym słychać to wszędzie, najgłośniej słyszałem to z okolicy pokrywy rozrządu, więc jest szansa że to tylko napinacz. W piątek podjadę do ogarniającego temat mechanika to wszystko się wyjaśni. ************************************************** Jeszcze jedno pytanie, da się sprawdzić luzy na łożyskach na wale po zdjęciu miski olejowej, czy cały silnik trzeba demontować? Edited May 7, 2015 by radnor Link to comment Share on other sites More sharing options...
dareckiislandia Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Hmmm lozyska czy panewki. Jedynie za korby mozesz po miziac ale czy to cos da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radnor Posted May 7, 2015 Author Share Posted May 7, 2015 (edited) No to nie ma co gdybać, zostawię samochód na noc pod warsztatem i niech kombinują. Godzina drogi od domu ale znają dobrze imprezy więc coś z tego wyjdzie. Jeśli to panewki, to podejrzewam że taniej będzie swap zrobić niż remontować całość? Szczerze mówiąc w takim przypadku chyba kompletnie zaufanie do tej marki stracę, na trzy imprezy z dwiema mam problemy. Specjalnie teraz szukałem przez pół roku z małym przebiegiem, mam do niej całą teczkę faktur, wymiany oleju regularne itp itd, auto zadbane i silnik pada bez powodu. Wieki temu miałem civica 1.6, miał iść na złom tak czy inaczej, palił więcej oleju niż benzyny więc z ciekawości go męczyłem żeby zobaczyć ile wytrzyma. Dolewałem oleju dopiero kiedy przy hamowaniu albo w zakrętach mrugała kontrolka i jeździł tak ze 3tyś, nie udało mi się go zabić, z silnika żadnych podejrzanych hałasów. Edited May 7, 2015 by radnor Link to comment Share on other sites More sharing options...
abecer Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Weź pod uwage że jak kupisz używany silnik na swap to nie będziesz wiedział ile jeszcze pochodzi,chyba że jakiś pewniak.Jak powie pa pa to będziesz musiał znowu remontować. Ja bym zrobił kapitalny remont tego co masz i wiesz na czym stoisz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now