miksu Posted May 3, 2015 Share Posted May 3, 2015 Witam.Impreza odwaliła numer (na szczęście pod domem) w postaci zaprzestania chęci do odpalenia.Zaczęło się dwa dni temu, gdy stojąc na wolnych obrotach lekko pod górkę silnik zszedł z obrotów i zgasł. Powtórzyło się to jeszcze raz. Po tym zrobiłem trasę ok 70 km. Auto chwilę postało (ok. 1-2 h ) i przy zapaleniu pochodziła ok 1 min na wolnych po czym zgasła. Przy ponownej próbie silnik zrobił jakby jeden cykl spalania i zgasł- następna próba to samo. Zaciągnąłem więc auto do garażu bez odpalania, by na płaskim posprawdzać na spokojnie stan płynów itp. (olej i reszta w normie). Sprawdziłem czy nie wybłyska żadnych błędów, ale check engine w trybie serwisowym mrugał jednostajnie. Po odłączeniu na kilka minut akumulatora i ponownej próbie odpalenia, już nic nie zapaliło. Rozrusznik kręci, ale nie słychać żeby załączała się pompa paliwa. W komorze silnika słychać jedynie przez chwile takie szybkie tykanie :https://vimeo.com/126718784Czy to normalne i świadczy o działaniu przekaźnika pompy, czy coś jest nie tak?Dzisiaj może uda mi się pożyczyć miernik, żeby sprawdzić czy na kostce przy pompie jest zasilanie 12V. Po rozebraniu dekla moim oczom ukazał się taki widok:Widać że jest to jakaś rzeźba. Czy to nie jest przypadkiem przekaźnik pompy paliwa z bezpiecznikiem tylko przeniesiony przy pompie żeby był łatwy do niego dostęp?Czy są jakieś "domowe" metody sprawdzenia czy całemu zajściu winna jest pompa ze względów mechanicznych, czy da się posprawdzać i wyeliminować nieprawidłowe działanie przekaźnika albo elektryki (przy użyciu multimetra)?Dodam jeszcze że według poprzedniego właściciela ok. 3 lata temu wymieniana była pompa na Walbro 255, a auto przejechało od tego czasu ok. 20 tyś kmProszę o pomoc, bo obecnie MTS zajęty, a auto na sobotę jest potrzebne:)Pozdrawiam Paweł Link to comment Share on other sites More sharing options...
akir Posted May 3, 2015 Share Posted May 3, 2015 Podłącz pompę na krótko 12v zobacz czy kręci. Sprawdź jakie jest obciążenie Link to comment Share on other sites More sharing options...
miksu Posted May 3, 2015 Author Share Posted May 3, 2015 (edited) Dobra sprawa ogarnięta ! Impreza pali na dotyk i wszystko śmiga, problemem okazał się niestykający, albo zabrudzony przewód z tego przekaźnika lub też kostki. Po przeczyszczeniu wszystkiego preparatem do przepływomierzy i złożeniu wszystko zaczęło chodzić Duży problem udało rozwiązać się prostymi metodami, a przy okazji dowiedziałem się kilku przydatnych rzecz (jak się sprawdza błędy, obsługi mikromierza itp. ) Rada na dziś- zanim udamy się do sklepu po nową pompę za 400 zł warto dokładnie posprawdzać i przeczyścić kable i styki :-) U mnie temat póki co ogarnięty, zobaczymy jak będzie dalej czy nic nie będzie szwankować, ale warto jakby ktoś miał jakieś cenne uwagi żeby się nimi podzielił Pozdrawiam Paweł Edited May 3, 2015 by miksu Link to comment Share on other sites More sharing options...
cianbo Posted May 3, 2015 Share Posted May 3, 2015 Może jeszcze spróbuj przywrócić instalację do oryginału. Ciekawe po co jest ten patent z przekaźnikiem i bezpiecznikiem przy pompie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now