Clios1200 Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Witam, Chciałbym sie dopytać czy ktoś może wie - co się może dziać. Samochód kupiłem tydzień temu i wychodzi jakiś chochlik. Na wstępie powiem, że sinik ma około 20.tyś km - zakuty, wymieniona uszczelka na częściach coswortha. Przez poprzedniego właściciela. Auto zrobione na 340 koni w Mapteku. Przy przyciśnięciu go przez kilka minut i zwolnieniu - zatrzymaniu się bądź wolnej jeździe temperatura zaczyna wzrastać. Przy dobrym pędzie wiatru schładza się normalnie. Wentylator załącza się normalnie. Przy spokojnej jeździe nic się nie dzieje z temperaturą. Jako pierwsze wymieniłem cały płyn i termostat - jednak widzę, że sytuacja się nie zmieniła. Jakieś rady? Dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Za mało wydajna chłodnica. W pierwszej chwili pomyślałem o uszczelce, ale stawiam na chłodnicę Link to comment Share on other sites More sharing options...
docencik12 Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Też tak uważam. Przy obciążeniu silnika chłodnica nie jest w stanie odprowadzić takiej ilości ciepła. Sprawdź czy chłodnice (obie) nie są zapchane robalami, błotem czy innym syfem od przodu. Najlepiej przemyć myjką ciśnieniową ale niezbyt blisko bo strumień pozagina blaszki radiatora. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Sprawdź czy między chłodnice nie dostał się jakiś śmieć, który zasłania chlodnicę wody. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Przecież to typowy objaw dla UPG 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Przecież to typowy objaw dla UPG niestety tak.. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dziegiel Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Dokładnie miesiąc temu spotkało mnie to samo. Diagnoza: UPG ;/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clios1200 Posted April 29, 2015 Author Share Posted April 29, 2015 Dzięki za informacje. Chociaż wiem co mnie czeka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abecer Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 (edited) Nieźle. Dopiero po wymianie UPG i suprice! Masakra. Wcześniej czy później chyba każdego to czeka. Edited April 29, 2015 by abecer Link to comment Share on other sites More sharing options...
FOR CVT Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 ... Chociaż wiem co mnie czeka. Podjedź najpierw do Dzierżoniowa na diagnostykę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackdogwwl Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Nie baw się w kombinowanie. uszczelka pewnie tak jak u mnie było... Płyn Ci wyrzuca? Zobacz czy nie masz osadu na korku i w zbiorniczku wyrównawczym. Jedź do Carfita bądź Dzierżoniowa. Najtaniej Cie to wyjdzie. Będzie szybka diagnostyka i obędziesz się bez dodatkowych kosztów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abecer Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 (edited) Test Co2 i będzie wiadomo co i jak. Edited April 29, 2015 by abecer Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartol Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Ok. A co robić żeby po wymianie uszczelki za chwilę problem nie powrócił. Wiem, że ARP lepsza uszczelka, dbanie o poziom oleju i płynu, czysta chłodnica....coś jeszcze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackdogwwl Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 U mnie co2 nic nie pokazało. Żeby było dobrze? Modlitwa może pomoże :-) chyba nie ma na to leku. Najlepiej silnik 2.0. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranquilizer Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Ok. A co robić żeby po wymianie uszczelki za chwilę problem nie powrócił. Wiem, że ARP lepsza uszczelka, dbanie o poziom oleju i płynu, czysta chłodnica....coś jeszcze? Nie pałować na zimnym Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartol Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Ok. A co robić żeby po wymianie uszczelki za chwilę problem nie powrócił. Wiem, że ARP lepsza uszczelka, dbanie o poziom oleju i płynu, czysta chłodnica....coś jeszcze? Nie pałować na zimnym To wystarczy? ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranquilizer Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Tę zasadę stosuję i problemów nie mam :-) Więc śmiem twierdzić, że jest ona wystarczająca. A2 pozostaje jeszcze coś takiego jak zdrowy rozsądek Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackdogwwl Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 O piwo dla Ciebie ;-) Zainwestuj w wskaźnik temp oleju :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Tę zasadę stosuję i problemów nie mam :-) Z podpisu wynika, że masz 2.0 Nie dziwne, że nie masz problemów z UPG 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartol Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 A co z 2,5XT? ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranquilizer Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 pękające tłoki, panewka, UPG... zakuć, uszczekla cosworth szpilki ARP i 16 tys z kielni :-P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guzik3 Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 pękające tłoki, panewka, UPG... zakuć, uszczekla cosworth szpilki ARP i 16 tys z kielni :-P Tylko szkoda że to nie jest recepta na bezawaryjność twórca tematu też pisze że miał motor zakuty Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clios1200 Posted April 29, 2015 Author Share Posted April 29, 2015 No to diagnoza jest - UPG Teraz się okażę przy rozbieraniu czy przypadkowo faktury poprzedniego właściciela nie były lewe. Bo jak pisałem silnik 20 tyś temu był sładany w Katowicach i strojony w Poznaniu. Niby na częściach coswortha właśnie idąć od tłoków po uszkelkę i szpilki, wkładka do miski itp. Co do płynu to po wymianie płynu jak i termostatu - zalali go na maksa i wywaliło zbioriczkiem wyrównawczym trochę - tak że dziś rano był poziom w sam raz. Jednak pojechałęm dziś CO2 sprawdzić i specjalnie go mocniej potraktowałem przed i efekt był niestety taki a nie inny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abecer Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 A jednak test potwierdził Upg,niestety. Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackdogwwl Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 (edited) No ciekawe czy i części są te co powinny być :-) najlepiej niech to będzie otwierane pod kamera i zdjęciami... Bo dziś i znajomy warsztat może Cię oskubac. Wszystko na papierze miej i lepiej być trzeba przy składaniu. Ciekawe czy sprzedającemu już się lampka nie zapaliła... Pewnie okazyjnie kupiłeś auto? Edited April 29, 2015 by blackdogwwl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now