Jump to content

jak opanować podsterowność w imprezie n/a?


Recommended Posts

Trochę denerwuje mnie rycie przodem w imprezie, szybszy przejazd przez rondo i przód po prostu płynie zamiast płynnie skręcać, nagły mocniejszy skręt i to samo, chciałbym to jakoś opanować. Co zrobić żeby stała się bardziej nadsterowna? Rzucenie dupą bez ręcznego jest chyba niemożliwe... (Oczywiście nie mówię o trawie, piasku, śniegu)

Próbuję to jakoś ogarnąć przez hamowanie przed skrętem lub przeciwskręt, o ile na zakrętach czasami pomoże to na rondzie zawsze popłynie. Czytałem gdzieś o ustawieniu negatywa, ale co wtedy z oponami? Jak z ich zużyciem? No i ktoś wspominał o zmianie stabilizatora tylko na jaki? Grubszy? Przód czy tył? Wszystkie informacje na temat mile widziane :)

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jest jak najbardziej możliwe.    bary bokiem     I jak zawsze w takich chwilach nieodzowny film z vfts za sterami GLa          Balans auta, balans, balans i przerzucanie masy    

jak chcesz jezdzić po rondach to kup BMW ewentualnie jak masz wiecej kasy to Nissana 200SX dobrze radze Impreza/EVO/Audi Quattro nie auta na upalanie po rondach

Tak samo jak zdrowy rozsądek i opanowanie emocji

Posted Images

 

 

No i ktoś wspominał o zmianie stabilizatora tylko na jaki? Grubszy? Przód czy tył?

Wstaw grubszy stabilizator z tyłu. To najlepsza opcja w relacji cena-efekt.  

Link to post
Share on other sites

Żaden ze mnie specjalista, ale na temat chyba mogę coś powiedzieć.

 

pkt.1 I najważniejszy!!! Ronda, i drogi publiczne są najmniej odpowiednim miejscem do szlifowania umiejętności. Tym bardziej kiedy ich nie posiadamy. Mały błąd może kosztować ciebie dużo $$$, albo co gorsza jak nie opanujesz samochodu... no cóż oby nie było żadnego przechodnia na chodniku. Dlatego radzę trenować na parkingach, lub innych zamkniętych terenach wyłączonych z ruchu.

 

pkt.2 Dodanie gazu, nagły skręt już w zakręcie przy większej prędkości, w aucie 4wd, nie spowoduje nic innego niż poślizg podsterowny. To przed zakrętem musisz odpowiednio złożyć auto. Odsyłam do youtuba, jest mnóstwo filmików z szkół sportowej jazdy. Dobrym sposobem nauki jest też oglądanie onboard-ów, z trenigów, zawodów, a później duplikowanie tego co robią kierowcy.

Link to post
Share on other sites

 

No i ktoś wspominał o zmianie stabilizatora tylko na jaki? Grubszy? Przód czy tył?

Wstaw grubszy stabilizator z tyłu. To najlepsza opcja w relacji cena-efekt.  

 

+ dobra geometria.

Link to post
Share on other sites

Jeżeli chcesz nauczyć się jak to robią zawodowcy to najlepszym sposobem na dociążenie przedniej osi w zakrecie jest lekkie dochamowywanie lewą nogą. Dzięki temu mozesz mieć nogę cały czas na gazie i kontrolować prędkość i jednocześnie zniwelować efekt odciążenia kół na osi przedniej podczas przyspieszania

Link to post
Share on other sites

Jest jeszcze jeden aspekt dość istotny - prędkość. Poślizg musi wynikać z prędkości, a ta po prostu na początku często jest za niska.

Link to post
Share on other sites

 

 

Poślizg musi wynikać z prędkości, a ta po prostu na początku często jest za niska

albo za wysoka i auto pluje przodem ;)  - to do autora wątku

Link to post
Share on other sites

jak chcesz jezdzić po rondach to kup BMW ewentualnie jak masz wiecej kasy to Nissana 200SX

dobrze radze Impreza/EVO/Audi Quattro nie auta na upalanie po rondach

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

mly96 raczej nic nie pisał, że jego jazda samochodem sprowadza się do jazdy po rondach. Pytał o technikę, więc sugeruję techniczne odpowiedzi ;)

Link to post
Share on other sites

 

 

Jak jest za wysoka można iść w hamowanie lewą. Przy za niskiej to mniej skuteczne.

Jasne, ale przy za wysokiej prędkości mamy punkt przegięcia i auto wyjedzie przodem tak czy inaczej.

Do ww. propozycji (staby, negatywy, lewa noga) które oczywiście pomagają proponuje Kielce czy inny tor, tam można _bezpiecznie_ poćwiczyć, a tego tego nic nie zastąpi.

Link to post
Share on other sites

najlepsza opcja w relacji efekt-cena to nauczyć się dohamowań lewą nogą. jest za darmo, nic nie trzeba grzebać z autem i jest uniwersalne - jak się nauczysz w ten sposób jeździć Imprezą to potem tak samo możesz jeździć innymi autami.

 

polecam ten sposób - jest naprawdę skuteczny

Link to post
Share on other sites
Rzucenie dupą bez ręcznego jest chyba niemożliwe... (Oczywiście nie mówię o trawie, piasku, śniegu)

 

Jest jak najbardziej możliwe.

 

 bary bokiem

 

 

I jak zawsze w takich chwilach nieodzowny film z vfts za sterami GLa 

 

 

 

 

Balans auta, balans, balans i przerzucanie masy  ;)  

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Nie potrzebuje samochodu do latania po rondach, to byl przyklad, lewa noga probuje czasami dohamowac no i dziala jak trzeba, ale ile razy jade przez rondo to po prostu ten przod leci jak chce. Na tor zamierzam sie wybrac jak kupie drugi komplet opon i felg. Duzo szybciej beda szly opony przy negatywie? I jakiej grubosci stab najlepiej?

Link to post
Share on other sites

Zanim zaczniesz zmieniać auto naucz się jeździć tym co masz, bo jak widzisz na filmie powyżej N/A też lata bokiem, choć nie jest do tego stworzona a drogi publiczne to nie miejsce na naukę i tym bardziej tego typu jazdę. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Stab i sprężyny z GT to koszt około 400zł, a problem podsterowności taki zestaw redukuje w znaczącym stopniu. Czytałem również na The Forum o nieznacznym obniżeniu ciśnienia w tylnych kołach - również neutralizuje to nieco podsterowną charakterystykę Subaru.

 

Wsadzić stab warto, pamiętajmy, że GC/GF NA z rynku EU nie mają żadnego staba z tyłu w serii...

Link to post
Share on other sites

do kompletu fantów można jeszcze dorzucić Anti Lift Kit i skrzynię z DCCD (plus reszta napędów) tylko jak już wcześniej niektórzy wspominali - chyba lepiej zacząć od paru lekcji na torze?

Link to post
Share on other sites

Tak jak napisalem, felgi, opony i jade na tor, ale przed tym jeszcze musze pomyslec o hamulcach :)

Link to post
Share on other sites

 

 

do kompletu fantów można jeszcze dorzucić Anti Lift Kit i skrzynię z DCCD (plus reszta napędów)

:facepalm: To może niech kupi już STi   -_-

Link to post
Share on other sites

tak jest.

 

a jak już STi będzie zakupione - będziemy kontynuować problem w wątku

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/78494-jak-zmniejszy%C4%87-podsterowno%C5%9B%C4%87-w-imprezie-sti/?hl=podsterowno%C5%9B%C4%87

... i dojdziemy tam do wniosku, że jedynym rozwiązaniem jest zakup EVO :evil2:

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

 

do kompletu fantów można jeszcze dorzucić Anti Lift Kit i skrzynię z DCCD (plus reszta napędów)

:facepalm: To może niech kupi już STi   -_-

 

Ale to i tak wydłużona droga ;)

 

Na końcu okazuje się, że jedynym remedium na podsterowność, po wsadzeniu furmanki kasy w sti, będzie zakup... no, no...  :biglol:  :biglol:

 

BelegUS, ubiegłeś mnie  :D

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...