mly96 Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Trochę denerwuje mnie rycie przodem w imprezie, szybszy przejazd przez rondo i przód po prostu płynie zamiast płynnie skręcać, nagły mocniejszy skręt i to samo, chciałbym to jakoś opanować. Co zrobić żeby stała się bardziej nadsterowna? Rzucenie dupą bez ręcznego jest chyba niemożliwe... (Oczywiście nie mówię o trawie, piasku, śniegu) Próbuję to jakoś ogarnąć przez hamowanie przed skrętem lub przeciwskręt, o ile na zakrętach czasami pomoże to na rondzie zawsze popłynie. Czytałem gdzieś o ustawieniu negatywa, ale co wtedy z oponami? Jak z ich zużyciem? No i ktoś wspominał o zmianie stabilizatora tylko na jaki? Grubszy? Przód czy tył? Wszystkie informacje na temat mile widziane Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 No i ktoś wspominał o zmianie stabilizatora tylko na jaki? Grubszy? Przód czy tył? Wstaw grubszy stabilizator z tyłu. To najlepsza opcja w relacji cena-efekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
quba_vip Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Żaden ze mnie specjalista, ale na temat chyba mogę coś powiedzieć. pkt.1 I najważniejszy!!! Ronda, i drogi publiczne są najmniej odpowiednim miejscem do szlifowania umiejętności. Tym bardziej kiedy ich nie posiadamy. Mały błąd może kosztować ciebie dużo $$$, albo co gorsza jak nie opanujesz samochodu... no cóż oby nie było żadnego przechodnia na chodniku. Dlatego radzę trenować na parkingach, lub innych zamkniętych terenach wyłączonych z ruchu. pkt.2 Dodanie gazu, nagły skręt już w zakręcie przy większej prędkości, w aucie 4wd, nie spowoduje nic innego niż poślizg podsterowny. To przed zakrętem musisz odpowiednio złożyć auto. Odsyłam do youtuba, jest mnóstwo filmików z szkół sportowej jazdy. Dobrym sposobem nauki jest też oglądanie onboard-ów, z trenigów, zawodów, a później duplikowanie tego co robią kierowcy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zelazny Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 No i ktoś wspominał o zmianie stabilizatora tylko na jaki? Grubszy? Przód czy tył? Wstaw grubszy stabilizator z tyłu. To najlepsza opcja w relacji cena-efekt. + dobra geometria. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krawiec_91 Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Jeżeli chcesz nauczyć się jak to robią zawodowcy to najlepszym sposobem na dociążenie przedniej osi w zakrecie jest lekkie dochamowywanie lewą nogą. Dzięki temu mozesz mieć nogę cały czas na gazie i kontrolować prędkość i jednocześnie zniwelować efekt odciążenia kół na osi przedniej podczas przyspieszania Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crazy_Ivan Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Jest jeszcze jeden aspekt dość istotny - prędkość. Poślizg musi wynikać z prędkości, a ta po prostu na początku często jest za niska. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmarcin Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Poślizg musi wynikać z prędkości, a ta po prostu na początku często jest za niska albo za wysoka i auto pluje przodem - to do autora wątku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crazy_Ivan Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Jak jest za wysoka można iść w hamowanie lewą. Przy za niskiej to mniej skuteczne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 jak chcesz jezdzić po rondach to kup BMW ewentualnie jak masz wiecej kasy to Nissana 200SX dobrze radze Impreza/EVO/Audi Quattro nie auta na upalanie po rondach 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crazy_Ivan Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 mly96 raczej nic nie pisał, że jego jazda samochodem sprowadza się do jazdy po rondach. Pytał o technikę, więc sugeruję techniczne odpowiedzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmarcin Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Jak jest za wysoka można iść w hamowanie lewą. Przy za niskiej to mniej skuteczne. Jasne, ale przy za wysokiej prędkości mamy punkt przegięcia i auto wyjedzie przodem tak czy inaczej. Do ww. propozycji (staby, negatywy, lewa noga) które oczywiście pomagają proponuje Kielce czy inny tor, tam można _bezpiecznie_ poćwiczyć, a tego tego nic nie zastąpi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Dobra opona też niweluje podsterowność Link to comment Share on other sites More sharing options...
diuk Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 najlepsza opcja w relacji efekt-cena to nauczyć się dohamowań lewą nogą. jest za darmo, nic nie trzeba grzebać z autem i jest uniwersalne - jak się nauczysz w ten sposób jeździć Imprezą to potem tak samo możesz jeździć innymi autami. polecam ten sposób - jest naprawdę skuteczny Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Dobra opona też niweluje podsterowność Tak samo jak zdrowy rozsądek i opanowanie emocji 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Rzucenie dupą bez ręcznego jest chyba niemożliwe... (Oczywiście nie mówię o trawie, piasku, śniegu) Jest jak najbardziej możliwe. bary bokiem I jak zawsze w takich chwilach nieodzowny film z vfts za sterami GLa Balans auta, balans, balans i przerzucanie masy 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted April 28, 2015 Author Share Posted April 28, 2015 Nie potrzebuje samochodu do latania po rondach, to byl przyklad, lewa noga probuje czasami dohamowac no i dziala jak trzeba, ale ile razy jade przez rondo to po prostu ten przod leci jak chce. Na tor zamierzam sie wybrac jak kupie drugi komplet opon i felg. Duzo szybciej beda szly opony przy negatywie? I jakiej grubosci stab najlepiej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Zanim zaczniesz zmieniać auto naucz się jeździć tym co masz, bo jak widzisz na filmie powyżej N/A też lata bokiem, choć nie jest do tego stworzona a drogi publiczne to nie miejsce na naukę i tym bardziej tego typu jazdę. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Stab i sprężyny z GT to koszt około 400zł, a problem podsterowności taki zestaw redukuje w znaczącym stopniu. Czytałem również na The Forum o nieznacznym obniżeniu ciśnienia w tylnych kołach - również neutralizuje to nieco podsterowną charakterystykę Subaru. Wsadzić stab warto, pamiętajmy, że GC/GF NA z rynku EU nie mają żadnego staba z tyłu w serii... Link to comment Share on other sites More sharing options...
diuk Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 do kompletu fantów można jeszcze dorzucić Anti Lift Kit i skrzynię z DCCD (plus reszta napędów) tylko jak już wcześniej niektórzy wspominali - chyba lepiej zacząć od paru lekcji na torze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted April 28, 2015 Author Share Posted April 28, 2015 Tak jak napisalem, felgi, opony i jade na tor, ale przed tym jeszcze musze pomyslec o hamulcach Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 do kompletu fantów można jeszcze dorzucić Anti Lift Kit i skrzynię z DCCD (plus reszta napędów) To może niech kupi już STi Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmarcin Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 To może niech kupi już STi Wreszcie padło to stwierdzenie Jest to bardzo słuszna koncepcja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
diuk Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 tak jest. a jak już STi będzie zakupione - będziemy kontynuować problem w wątku http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/78494-jak-zmniejszy%C4%87-podsterowno%C5%9B%C4%87-w-imprezie-sti/?hl=podsterowno%C5%9B%C4%87 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 tak jest. a jak już STi będzie zakupione - będziemy kontynuować problem w wątku http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/78494-jak-zmniejszy%C4%87-podsterowno%C5%9B%C4%87-w-imprezie-sti/?hl=podsterowno%C5%9B%C4%87 ... i dojdziemy tam do wniosku, że jedynym rozwiązaniem jest zakup EVO 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 do kompletu fantów można jeszcze dorzucić Anti Lift Kit i skrzynię z DCCD (plus reszta napędów) To może niech kupi już STi Ale to i tak wydłużona droga Na końcu okazuje się, że jedynym remedium na podsterowność, po wsadzeniu furmanki kasy w sti, będzie zakup... no, no... BelegUS, ubiegłeś mnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now